Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
13 dec 2024, 11:23
Het valt mij wel op dat het niveau van de ticketprijzen ogenschijnlijk weinig mensen motiveert om "licht " te reizen...tegen elke prijs moeten die koffers mee ....
Het is maar net hoe je wilt reizen. Zelf zal ik ook niet niet zo snel 'light' vliegen. Niet eens zozeer omdat ik dan minder bagage mee kan nemen maar meer de mindere voorwaarden van zo'n light ticket. Niet iedereen kan de mindere opties met zo'n ticket compenseren met z'n KLM voordelen. Zou jij wel zo'n ticket kiezen als je geen KLM voordelen had? Ik vraag het mij af... :wink:

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik heb geen KLM voordelen maar kies er toch voor. Ttz we reizen met 4 en hebben maar nood aan 2 ingecheckte koffers. Dan tikt het aardig aan als je het duurdere tarief neemt voor 4. Ik reken er dan nog 2 koffers bij en kom dan nog een heel stuk goedkoper uit. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Voor mij is prijs bepalend tot op een zekere hoogte. Zo vind ik het wel heel belangrijk dat we op voorhand zeker zijn van samen te zitten. Daarom koos ik Delta vluchten via KLM. Ook met het light tarief kan je deze gratis selecteren. Maar voor iemand anders kan dan misschien helemaal niet belangrijk zijn om samen te zitten. Even een break van 10+uur van elkaar kan helend werken na een vakantie van 3 weken :lol:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
14 dec 2024, 12:07
. Zou jij wel zo'n ticket kiezen als je geen KLM voordelen had? Ik vraag het mij af... :wink:

Roland
Vanochtend kreeg ik een gratis upgrade naar business class op mijn vlucht naar Berlijn.
Dat had ik te danken aan mijn status.
boarding zone en lounge toegang vind ik heel fijn !
Ik heb/ wil geen Platinum status , een standaard stoel kan ik als goldmember gratis kiezen.
Alle overige stoelen vanaf 72 uur voor vlucht gratis.
Maar ik boek en betaal ik net als jij meteen een stoel met beenruimte....
Dus ja : een light ticket is prima voor mij.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik boekte iets meer dan een week geleden onze tickets naar Orlando in april via KLM site met Delta vluchten. Nu krijg ik voor zowel heen als terugvlucht een schedule change. In de heenvlucht is het echt wel een issue want hierdoor heb ik maar 1uur27min voor overstap Eurostar naar vlucht in AMS. Niet haalbaar. Ik zal dus moeten bellen voor een wijziging. Moet ik nu naar KLM bellen of naar Delta?
En wat met die gratis stoelen die ik selecteerde via de site van KLM op een Delta vlucht. Mss wel kans dat die vervallen.
Weet iemand of je je vlucht ook een dag mag opschuiven? Ik vind niet meteen goede aansluitingen op de initieel geplande vertrekdag. Of eventueel je vertrekluchthaven/station mag wijzigen?
Meniles
Amerika-ontdekker

Bericht door Meniles »

deebee7 schreef:
15 dec 2024, 07:40
Weet iemand of je je vlucht ook een dag mag opschuiven? Ik vind niet meteen goede aansluitingen op de initieel geplande vertrekdag. Of eventueel je vertrekluchthaven/station mag wijzigen?
Wanneer je bij KLM geboekt hebt, neem je ook contact op met KLM voor wijzigingen. Wanneer de wijziging vanuit hen komt en je de aansluiting inderdaad niet meer kan halen zijn ze altijd super makkelijk met wijzigen naar waar je maar wil (andere dag, andere luchthaven). Gewoon even bellen of via whatsapp contact opnemen (dat laatste scheelt wachttijd).

Succes!
NYC '12 - NYC '13 - West Coast '15 - West Coast '18 - West Coast to East Coast in 9 weeks '23 - Florida '24 - Florida '25
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Timothy555 »

Zoals gezegd, KLM bellen. Ik heb zelfs bij zeer kleine wijzigingen altijd een zeer soepel beleid ondervonden, zowel qua dag veranderen als switchen tussen Delta/KLM-vluchten.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Ook wij hebben een vluchtwijziging vanuit Delta waardoor we geen aansluiting hebben in Parijs omdat de vlucht Parijs- Miami eerder vertrekt.

Wij hebben nu wel de mogelijkheid om te wijzigigen en vanuit Frankfurt naar Atlanta en dan naar Miami te vliegen zonder bijbetaling. Deze vlucht was op moment dat wij deze tickets boekte stuk duurder.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

De keuze van alternatieve vluchten op de site van KLM voor Delta is redelijk beperkt. Mag ik ook gewoon op de site van Delta vluchtnummers opzoeken en die vragen om naar om te boeken? Of moet de vlucht echt wel selecteerbaar zijn op de KLM site?
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Herboekt. En idd ik kon gewoon kiezen wat ik wou. De terugvlucht vanuit Tampa liet ik maar staan ook al hebben we nu wel erg veel tijd bij aankomst in AMS voor de eurostar naar ZWE.
De heenvlucht gaat nu over ATL ipv DTW. Vooral het aankomstuur in MCO is nu veel prettiger. Latere namiddag ipv na 21u.
rl23
Amerika-ontdekker

Bericht door rl23 »

Vandaag ook (weer) een vlucht wijziging voor onze vluchten naar Anchorage in juni met Delta. Ondertussen de 4de sinds boeken. Wel de eerste met echt impact op de gekozen vluchten. Zouden naar Seattle vliegen in de ochtend, een overstap van 2.15 uur en een aankomst van rond 16:00. Vond de overstap al behoorlijk krap maar zou moeten lukken. Met de wijziging is dat echter nog maar 1:45.

Gezocht naar alternatieven met een overstap van minimaal 2 uur (maar liever 3 uur) en vluchtduur die ongeveer gelijk blijft. Opties zijn dan via Minneapolis (overstap 5 uur en aankomst 19:30) of toch via Seattle met de middagvlucht (overstap 3.5 uur en aankomst 22:20).

De medewerker die ik aan de lijn kreeg was waarschijnlijk van het team onbehulpzaam. Ze wilde het niet aanpassen, in Amerika heb je aan een uur overstap meer dan genoeg was de reactie :roll: . Na verschillende keren aangeven dat ik deze overstaptijd niet acceptabel vind wilde ze het uiteindelijk doen. Maar via Minineaplis kon niet. Vlucht MSP-ANC was 'not available/waitlist'. Ondanks dat deze op Delta.com en klm.nl gewoon boekbaar is met volgens de seatmap op dit moment iets van 7 stoelen bezet.

Uiteindelijk maar gekozen voor de optie via Seattle. Niet echt blij dat we pas zo laat nu aankomen en dat een meer geschikt alternatief dan niet gekozen kan worden met vage redenen. Enig voordeel is dat we 's middag's vliegen dus niet vroeg op hoeven te staan en met het OV kunnen ipv taxi.
HillBillies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door HillBillies »

Dutchess schreef:
12 dec 2024, 20:19
HillBillies schreef:
12 dec 2024, 05:33
Waarschijnlijk weet @Dutchess wel of er iets bijzonders te doen is in SLC rond half juli-half augustus?
Ik ben me niet bewust van iets bijzonders rond die tijd. SLC is over het algemeen wel een duurdere bestemming. Als je voor in het hoogseizoen een quote had van €5000 voor 4 personen dan was dat een goede deal. Maar €7800 is inderdaad wel erg aan de prijs.
Dank voor de informatie!

De tickets heb ik zojuist geboekt. Heen met een layover in Austin van 2u55min, terug direct naar AMS voor 4557 euro.
Dit jaar zijn we met 4x ruimbagage en 2x handbagage naar Las Vegas gevlogen en als we nu relativeren wat we daarvan daadwerkelijk hebben gebruikt is dat nog niet eens de inhoud van 2 koffers.
Nu bewust voor gekozen om alleen met carry-on te vliegen om geen ruimbagage van de band te hoeven te halen na de KLM vlucht en deze direct weer in te checken bij Delta als we in Austin aankomen, dat maakt de layover een stuk relaxter. Als we veel spullen in Amerika kopen boek ik daar wel een koffer bij voor de terugreis.

Andere opties waren Dallas in 2u10min (maar ik heb gelezen dat als je daar een terminal-wissel hebt dit wel erg krap is) en JFK in 3 uur.

Austin is klein, prima te belopen van wat ik lees dus ik hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt want ik vlieg normaal altijd direct als ik op vakantie ga om me niet druk te hoeven maken om dit soort dingen!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

deebee7 schreef:
14 dec 2024, 12:49
Ik heb geen KLM voordelen maar kies er toch voor. Ttz we reizen met 4 en hebben maar nood aan 2 ingecheckte koffers. Dan tikt het aardig aan als je het duurdere tarief neemt voor 4. Ik reken er dan nog 2 koffers bij en kom dan nog een heel stuk goedkoper uit. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt. Voor mij is prijs bepalend tot op een zekere hoogte. Zo vind ik het wel heel belangrijk dat we op voorhand zeker zijn van samen te zitten. Daarom koos ik Delta vluchten via KLM. Ook met het light tarief kan je deze gratis selecteren. Maar voor iemand anders kan dan misschien helemaal niet belangrijk zijn om samen te zitten. Even een break van 10+uur van elkaar kan helend werken na een vakantie van 3 weken :lol:
Haha je laatste zin
Hier vliegen we met z’n 7en dus light tarieven interessanter want we nemen niet 7 grote koffers mee. We vliegen nu heen met delta en terug met klm. Heen dus ook de stoelen vast gelegd en dat is toch wel heel relaxed.

Vliegen vanaf Schiphol naar Vancouver scheelde in ons geval niks wat met Duitsland/Belgie. Dus niet altijd grote prijsverschillen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wie overweegt om vanuit België of Duitsland te vertrekken(of de Antwerpen truc te proberen) en te boeken via KLM.BE of DE (wat sowieso al 10 euro boekingskosten scheelt t.o.v. KLM.NL), kan nu nog gebruik maken van kortingscode KLXMAS2024. 60 tot 75 euro korting.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Interessant stuk over de prijzen van vliegtickets:
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ook bij ons dus een vluchtwijziging bij KLM waarbij de overstaptijd bij de terugreis niet interessant is. Nu vroeg ik me af: we vliegen nu op een dinsdag, maar een zondag zou in principe beter zijn voor ons. Zou het mogelijk zijn om bij de aanpassing van je vlucht te vragen om 2 dagen eerder terug te keren? Lijkt me van niet want dan ben je in principe je reis aan het herboeken :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee heb je, ja kan je krijgen. Vraag het aan KLM en je zult het weten. :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
16 dec 2024, 09:35
Wie overweegt om vanuit België of Duitsland te vertrekken(of de Antwerpen truc te proberen) en te boeken via KLM.BE of DE (wat sowieso al 10 euro boekingskosten scheelt t.o.v. KLM.NL), kan nu nog gebruik maken van kortingscode KLXMAS2024. 60 tot 75 euro korting.

InsideFlyer schrijft er dit over :

KLM en Air France hebben op dit moment diverse promoties lopen in diverse markten. Daarbij krijg je bijvoorbeeld €60, €75 of 10% korting op je vliegticket bij Air France of KLM.

KLM geeft nu tot €75 korting op tickets
Als je nu een ticket koopt via de Belgische website van KLM, dan kun je een ticket kopen met €75. Je reis moet daarbij starten vanaf Brussels Airport, Brussels-Midi/Zuid of Antwerpen Centraal. Voor de Eurostar naar Amsterdam Airport Schiphol ontvang je tegenwoording in de meeste gevallen een e-ticket.

De korting is geldig voor boekingen tot 23 december 2024. Om gebruik te maken van de 75 euro korting kun je de kortingscode BESTXMAS24. Deze kortingscode kun je invoeren bij ‘enter a voucher or discount code‘ in het boekingsproces op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Deze korting is ook van toepassing voor reizen die starten in Luxemburg. Het ticket moet minimaal 220 euro kosten voor belastingen en toeslagen. Je kunt reizen met KLM, Air France, HOP!, KLM Cityhopper, Luxair of Delta. De kortingscodes zijn een keer per persoon te gebruiken. Vliegtickets naar Amsterdam, Parijs, China en Mauritius zijn uitgesloten van de korting.

€60 korting op vliegtickets

Reis je met vertrek vanaf een luchthaven in Duitsland, dan kun je gebruik maken van een kortingscode die €60 korting geeft op je ticket. Deze kortingscode is geldig tot en met 18 december 2024. Om gebruik te maken van de 60 euro korting kun je gebruik maken van de kortingscode KLXMAS2024.

10% korting vanaf Spanje
Start je reis in Spanje, dan krijg je 10% korting op je vliegticket. Ook in dit geval moet het ticket voor belastingen en toeslagen minimaal 170 euro kosten. Deze promotie loopt tot 15 december 2024. Je kunt hiervoor de kortingscode WINTER2024 gebruiken.

Deze korting is geldig voor reizen met KLM, Air France, Delta, HOP!, Transavia en Air Europa (met een KLM of Air France vluchtnummer).

De volledige voorwaarden van de verschillende promoties kun je vinden op de websites van KLM.
Het ticket moet in dit geval minimaal 170 euro kosten voor belastingen en toeslagen. Alleen vluchten met KLM of Air France komen in aanmerking voor de korting. Ook zijn reizen in Europa, Noord Afrika, Mauritius en China uitgesloten.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
rocco92
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door rocco92 »

Iemand ervaring met de KLM Real Deals in (naar verwachting) januari?

Twijfel om de tickets voor Amsterdam - Tampa voor juni nu te boeken, of te wachten tot januari met risico dat de prijzen gestegen zijn. Zijn die Real Deals voor alle bestemmingen/ook op Delta tickets en is de korting die ze aanbieden daadwerkelijk het waard om op te wachten? Niemand hier heeft een glazen bol maar ik hoop wat ervaringen te horen van eerdere edities.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

@bedeve de kleine lettertjes van die KLM code waren o.a. dat het alleen voor de eerste 200 boekingen was begreep ik. Code werkt ws daarom intussen niet meer vanaf België.
Bijlagen
IMG-20241216-WA0010.jpg
kevertje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door kevertje »

Iemand tips ?
Heen AMS-JFK met Delta
Terug JFK-AMS met KLM

Heen kan ik in de KLM site alvast stoelen kiezen
Terug niet.

Heen kan ik geen bagage kopen : Helaas is het voor deze vlucht niet mogelijk om online extra bagage te kopen, aangezien deze wordt uitgevoerd door een andere airline. Doe dit direct op de luchthaven.
Terug kan het wel maar kost het 70 euro.

Is een retour-koffer niet goedkoper ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer