Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door paul-s83 »

Ok, net toen ik dacht dat het dit keer niet zo moeilijk zou zijn als de vorige trip slaat de twijfel wederom toe, graag advies voor onderstaande situatie.

In de voorjaarsvakantie wil ik samen met mijn vrouw en 2 kids (4 en 6 jaar) richting Florida, met name de rechtstreekse verbinding naar Tampa klinkt interessant.
De vlucht zelf wordt uitgevoerd door Delta, en uiteraard ook te boeken via partners:

KLM
Virgin Atlantic
Air France

Nu mijn vragen:

Stoelreservering
Allen bieden ze een Economy/light (zonder bagage en stoelreservering) en een Main cabin/Standard (met bagage) aan en prijzen bij alle aanbieders zijn nagenoeg gelijk.
Het vreemde is dat ik in het boekingsproces voor Virgin i.c.m. de Main cabin wel stoelen kan kiezen, maar voor KLM/Air France niet. Lijkt mij dus een klein voordeeltje.

Bagage
In principe hebben we aan 2 stuks bagage om in te checken voldoende, maar het boeken van 2 economy tickets en 2 Main Cabin tickets is niet mogelijk.. en ik wil uiteraard geen 2 losse boekingen maken.

Dus wat is wijsheid:
  • 4 x economy boeken --> 4 x stoelreservering + 2 x bagage extra bijboeken? Probleem is dat die kosten pas na de boeking inzichtelijk zijn...
  • 4 x Main Cabin boeken via Virgin en hopen dat stoel selectie goed gaat. Of is het een foutje dat KLM aangeeft dat stoelreservering hier niet in zit en kan je dat alsnog gratis doen op de Delta website met boekingsnummer?
Bijlagen
klm.png
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Dagmarvangeffen »

HennyCox schreef:
06 nov 2024, 17:13

Ik heb vorige week ook (weer) geboekt DUS-LAS. 3 weken voor €493pp. We reizen met trolley en rugzak, daar redden wij ons wel mee.
Mooie prijs! Niet in het hoogseizoen denk ik? Ik heb vandaag geboekt van BRU LON LAS en retour LAX LON BRU voor iets meer dan €700 pp, ook alleen met handbagage. Wel in het hoogseizoen en rechtstreeks bij American Airlines.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

@paul-s83
Main cabin is een klasse van Delta. Als je dit leest:
https://www.nerdwallet.com/article/trav ... tion-guide

lijkt het er op dat het voordeel van main cabin tov economy light ook ligt aan de mogelijkheid om achteraf alsnog te upgraden naar een hogere klasse.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Let er op dat je bij light tickets niet direct je stoelen kunt kiezen, ook niet betaald. Dit kan pas een paar dagen voor checkin (betaald).
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

Tnx @Dikkie &@peterz84
Nerdwallet.com geeft heldere uitleg omtrent die verschillende klasses. Dan wordt het denk ik 4 x Main cabin bij Virgin voor ons :).

En dan is het denk ik een feit dat 1000 euro de nieuwe standaard is voor een directe vlucht incl. stoel en bagage naar de USA.

Ligt het aan mijn traject, of zijn de prijzen afgelopen dagen weer gestegen? GIsteravond kwam ik uit op 3700 voor 4 personen, zelfde aanbieder zit nu op 4000+.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

De prijzen schommelen een beetje, maar duur is het sowieso. Als je flexibel bent qua data, kan dat honderden euro schelen. Ook als je van diverse luchthavens kunt vertrekken. Probeer bijvoorbeeld Düsseldorf eens.

Advies is overigens direct bij uitvoerende luchtvaartmaatschappij te boeken (delta), als de prijs niet teveel scheelt.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

@paul-s83 In schoolvakantietijd denk ik wel. Ik heb het de laatste zes maanden een beetje bijgehouden en viel mij op dat vanaf maandagmiddag tot woensdagavond de prijzen vaak een paar honderd tot een paar tientjes dalen. Het kan vast allemaal goedkoper met omwegen en andere zaken zoals men hier op het forum voor tips geeft.
Daar kan ik je helaas niet bij helpen want ik hou niet van gedoe. Ik wil gewoon vanaf Schiphol vliegen en met gemak. Ik heb volgens mij de hoofdprijs moeten betalen voor onze vluchten premium bij KLM (zomerseizoen) maar ik heb het geduld niet om te wachten tot bijvoorbeeld de real deal dagen o.i.d. en ik moet er al helemaal niet aan denken dat mijn zoon ergens anders wordt geplaatst, ook al is hij dan 14 jaar.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Hotels zijn vandaag ook duurder dan gister. Heeft vermoedelijk ook te maken met de gestegen dollarkoers na de winst van Trump.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

@Dikkie ik ga dit jaar ook voor gemak en daarom is die directe vlucht van AMS naar TPA ook zo mooi, en je komt ook nog eens 15.00 lokale tijd aan, ipv laat in de avond bij al die vluchten op MCO met overstap.

Interessante comment dat je zegt dat tickets op maandag-woensdag vaak iets goedkoper lijken, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om nog een aantal dagen te wachten en te gokken... Dat is het mij niet waard eerlijk gezegd.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Dagmarvangeffen schreef:
06 nov 2024, 23:32
Niet in het hoogseizoen denk ik?
29april-20mei.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Prijzen liggen voor mij sinds gisteren echt een stuk hoger.

Zou nu ca. € 200,- duurder zijn per ticket.
Terwijl Jetblue steeds als goedkoopste uit de bus kwam
ca. $ 1100 per ticket kost nu dit ticket $ 2250,- per ticket.

Zou toch een fout moeten zijn want alleen al de eerste vlucht is nu $ 1595,-
Daar zit die $ 1100,- verschil in.
Leaze
Amerika-newbie

Bericht door Leaze »

Weet iemand of een overstap van 1.55u voldoende is voor Madrid (vanuit Düsseldorf) naar Miami?
We moeten dan van terminal 4 naar 4S
paul-s83
Amerikafan

Bericht door paul-s83 »

barbiebien schreef:
02 nov 2024, 16:11
AlexFL schreef:
02 nov 2024, 13:15
Gisteren vastgelegd
19-4 DUS-AMS-TPA met KLM/Delta
5-5 TPA-AMS-DUS met Delta/KLM
10 pax incl ruimbagage en stoel bij Delta voor €7222
Dat is toch super netjes voor Delta/KLM, 722 euro per persoon inclusief koffer en stoel. Wij zitten op dezelfde heen en terug vlucht maar dan vanaf Amsterdam. Goedkoopste was geloof ik rond dat bedrag maar dan voor de light tickets zonder koffer. Gaan jullie met meerdere gezinnen?

Gezellig @AlexFL & @barbiebien!
Ik heb zojuist ook dit traject (AMS-TPA) geboekt voor komend jaar, 19 april heen maar in ons geval op 3 mei terug.

Geboekt via Virgin Atlantic, in totaal 4020 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen (Main Cabin),
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Geboekt bij Delta voor juni 25
Dus-ams-Sea, terug Las Vegas- Ams-Dus
Prijs €900 pp premium economy incl 2 stuks bagage en stoel reservering. Laatste 2 jaar premium gevlogen en vinden dit zeker voor de terugvlucht (nacht) de moeite waard. Wij wonen in zuid Limburg, dus Düsseldorf is een uurtje rijden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vorige maand is mij het vliegen vanuit het kleine vliegveld Bremen mij heel goed bevallen.
Mijn komende USA vlucht gaat daar ook vandaan.
Ga dan s middags naar Bremen , vlieg s avonds naar amsterdam en de volgende ochtend naar Houston.

Gisteren heb ik eens gekeken naar tickets voor komende herfst....
Met dezelfde KLM vlucht van /naar AMS-LAS
Zie de verschillen :
Per persoon heb je dan je autohuur en een nacht hotel al bespaard !

{attachment=0]Screenshot 2024-11-07 22.45.53.png[/attachment]
Screenshot 2024-11-07 22.46.41.png
Bijlagen
Screenshot 2024-11-07 22.45.53.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Ik zag het hier al voorbij komen, maar wat een prijzen dit jaar in het algemeen.

Laatste 3x naar Amerika tickets(alles rechtstreeks via Amsterdam) gekocht in 2021, 2022 en 2023 was het inclusief bagage/stoelen best redelijk en interessant om te vliegen naar Amerika.

Ben nu voor 2 personen voor 13 dagen met alleen stoelkeuze 870 pp kwijt naar LAX en terug via LAX, dit jaar(ticket gekocht in 2023) gevlogen op Washington en JFK terug voor 697 euro inclusief stoel/bagage met KLM.

2021 vliegen naar SFO/SFO was 635 euro voor 17 dagen via UA met stoel/bagage voor reis in mei 2022 en in 2022 voor reis in april 2023 was 776 euro voor 24 dagen met UA ook naar SFO.

Ik moest nu eigenlijk vliegen naar Las Vegas en eventueel Salt Lake City, maar beiden steken de kroon en zijn behoorlijk duur, alleen San Francisco is iets goedkoper dan LA en de ticket gekocht vorige week naar LA is inmiddels zonder stoel 983 euro via KLM.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hier een verse ervaring met overstappen op Heathrow. Ik vloog vrijdag 8 november met BA van Schiphol naar Denver. Door vertraging had ik ruim 50 minuten overstaptijd op Heathrow binnen terminal 5. Je moet wel een heel eind lopen en ook nog met een monorail naar de gate. Ik haalde het nog net.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Mogelijks al eerder gevraagd maar kan het niet meteen vinden: als je bij KLM een delta vlucht boekt en je kiest voor standaard zegt de KLM site dat stoelreservering er niet bijzit. Maar kan ik dan via Delta ze alsnog gratis boeken?
Bij light tarief op KLM site voor delta vlucht: zowieso bij te betalen voor de stoelen? (ik zag hier eerder een trukje waardoor ze mss wel gratis waren als ik via een zoekmachine ging...iemand die dit kan bevestigen?)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Gerelateerde vraag. Ik en mijn echtgenote zijn FB silver. Op vluchten van AF en KLM hebben we gratis stoelselectie + gratis ruimbagage. Als ik een ticket koop bij KLM, maar 1 van de segmenten wordt door Delta uitgevoerd: respecteren zij die voordelen dan?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Timothy555 In mijn ervaring wel. Gewoon via Delta.com je itinerary opzoeken en daar je stoelen voor de door Delta uitgevoerde vluchten vastleggen. Gebruik je PNR van je KLM/AF boeking (Delta heeft voor deze segmenten een eigen PNR maar die heb je verder niet nodig)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer