In de voorjaarsvakantie wil ik samen met mijn vrouw en 2 kids (4 en 6 jaar) richting Florida, met name de rechtstreekse verbinding naar Tampa klinkt interessant.
De vlucht zelf wordt uitgevoerd door Delta, en uiteraard ook te boeken via partners:
KLM
Virgin Atlantic
Air France
Nu mijn vragen:
Stoelreservering
Allen bieden ze een Economy/light (zonder bagage en stoelreservering) en een Main cabin/Standard (met bagage) aan en prijzen bij alle aanbieders zijn nagenoeg gelijk.
Het vreemde is dat ik in het boekingsproces voor Virgin i.c.m. de Main cabin wel stoelen kan kiezen, maar voor KLM/Air France niet. Lijkt mij dus een klein voordeeltje.
Bagage
In principe hebben we aan 2 stuks bagage om in te checken voldoende, maar het boeken van 2 economy tickets en 2 Main Cabin tickets is niet mogelijk.. en ik wil uiteraard geen 2 losse boekingen maken.
Dus wat is wijsheid:
- 4 x economy boeken --> 4 x stoelreservering + 2 x bagage extra bijboeken? Probleem is dat die kosten pas na de boeking inzichtelijk zijn...
- 4 x Main Cabin boeken via Virgin en hopen dat stoel selectie goed gaat. Of is het een foutje dat KLM aangeeft dat stoelreservering hier niet in zit en kan je dat alsnog gratis doen op de Delta website met boekingsnummer?