Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Mobile Passport Control

Bericht door Timothy555 »

Klopt @Haltec .

Zowel in juni als in juli op LAS gevlogen. Geen MPC.

Wel twee keer voor mijn bagage op de band was door immigrations, dus echt iets verloren heb ik niet.
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Wij dus ook geen MPC op Las Vegas op 12-7.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

basj99 schreef:
16 aug 2024, 12:45
Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik vliegen begin september naar Phoenix toe. Nu ben ik al een aantal keer in de USA geweest, maar voor mijn vriendin wordt dit de eerste keer.
De MPC app hebben ze al dusdanig voorbereid dat we alleen bij aankomt aan hoeven te geven dat we aangekomen zijn.

Nu vroeg ik mij af of wij dit uberhaupt wel kunnen gebruiken aangezien dit de eerste keer is dat mijn vriendin naar de USA gaat (Dus geen returning visa waiver program).

Hebben mensen hier daar al ervaring mee?

Bas
Ja, lees eens de eerste berichten in dit topic.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Gisteren MPC gebruikt op JFK terminal 8.
Onduidelijke rij voor MPC, maar er staan wel bordjes. MPC bordje wijst naar andere plaats dan rij voor US citizens. Maar de bedoeling is wel dat je in dezelfde rij gaat.
Na 20 minuten wachten vroeg officer naar onze green card. Ik zei dat we op ESTA reizen en MPC hadden voorbereid. Hij mompelde iets over 'vandaag geen MPC vanwege weinig personeel blabla' maar begon daarna wel te stempelen en vingerafdrukken af te nemen.
Raar toch, als je gewoon aanmeldt via de app en daar zelfs een concreet loket waar je heen moet in genoemd wordt....
Al met al stonden we buiten binnen 45min met onze koffers en was ik na anderhalf uur in de stad met Airtrain en metro. De gewone rij voor non US citizens was ongeveer 2 keer zo lang. Maar hoe snel die doorstroomde weet ik niet.
Niet eerste keer VS, wel nieuw paspoort en vernieuwde ESTA.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb het altijd op de ouderwetse manier gedaan. Zelfs nooit gebruik gemaakt van kiosk. Ook vorig jaar november in Boston Logan.
PaulB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door PaulB »

Een aantal weken geleden (13-8) gebruik gemaakt van MPC bij aankomst op Chicago O'hare. Duidelijk aangegeven aparte rijen voor MPC. Bij aankomst in de hal is de ' gewone' rij enorm lang(het was rond 13.00 uur). De rij voor MPC daarentegen was leeg. Binnen 3 minuten door immigration heen, zelfs even moeten wachten op de koffers.
Voor ons dus echt een ideale manier om de vakantie te beginnen.
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

In mei werkte het perfect op Seattle hoewel het niet erg druk leek bij de 'normale' rijen. Waren direct aan de beurt.

Nu in oktober testen op JFK waarbij mijn vrouw een nieuw paspoort (en dus nieuwe ESTA) heeft. Maar wel returning visitor dus. Heb de topic doorgelezen maar zie vooral veel vragen over new visitors and nieuwe ESTA's.
Een nieuw paspoort zie ik niet genoemd of heb er overheen gelezen. Iemand ervaring met deze situatie?

Alvast bedankt!
Somarits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Somarits »

15-8 aangekomen op LAX met 4 nieuwe esta's en 3 nieuwe paspoorten.
Ik had ons aangemeld bij MPC en een medewerker stuurde ons ook die rij in. Als bij elkaar 20 minuten geduurd.
spls
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door spls »

Markd1973 schreef:
08 sep 2024, 10:20
In mei werkte het perfect op Seattle hoewel het niet erg druk leek bij de 'normale' rijen. Waren direct aan de beurt.

Nu in oktober testen op JFK waarbij mijn vrouw een nieuw paspoort (en dus nieuwe ESTA) heeft. Maar wel returning visitor dus. Heb de topic doorgelezen maar zie vooral veel vragen over new visitors and nieuwe ESTA's.
Een nieuw paspoort zie ik niet genoemd of heb er overheen gelezen. Iemand ervaring met deze situatie?

Alvast bedankt!
Zowel mijn vrouw als ik hadden vlak voor de vakantie een nieuw paspoort gekregen. Daarmee nieuwe ESTA's aangevraagd en aangemeld voor de MPC. Daarbij geen problemen ondervonden, ook niet in de MPC-rij/immigrations.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Bedankt @spls and @Somarits !
Dat klinkt bemoedigend dus gaan we gewoon proberen.
MartijnD
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MartijnD »

jessica0309 schreef:
16 aug 2024, 11:55
In Atlanta waren wij gisteren binnen 5 minuten door immigrations met MPC en hadden daarna ook direct de koffers.
De gewone rij was een stuk langer. Ik heb geen apart bordje gezien met MPC maar het gevraagd en die medewerker verwees mij naar de US citizens rij.
Positieve ervaring hier dus👍
Top dat MPC op ATL ook werkt! Ik neem aan dat de terminal waar jullie aankwamen wél in de app stond?

Die van mij (terminal) staat er nl. niet in, dus ik ben bang dat ik MPC niet kan gebruiken...
jessica0309
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jessica0309 »

Hoi, nee in de vluchtgegevens stond een andere terminal dan de aangegeven keuzes in de app. Ik heb in de app gewoon de dichtstbijzijnde terminal gekozen en hiermee geen problemen ondervonden. We zijn uiteindelijk ook op een andere terminal geland. Gewoon proberen, je kunt immers altijd nog aansluiten in de gewone rij.
MartijnD
Amerika-newbie

Bericht door MartijnD »

Kijk, dat zijn de nuttige tips! Hartelijk dank!
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Ik ben 30 augustus gevlogen op Denver.
Partner nieuw paspoort + nieuwe ESTA, ik nieuwe ESTA.
MPC werkte gewoon en we waren zo door de controle heen.
MartijnD
Amerika-newbie

Bericht door MartijnD »

Op 24 september op ATL gebruik gemaakt van MPC. De juiste terminal stond niet in de app, ik heb een andere geselecteerd en vervolgens, na aankomst bij Immigrations, aan een medewerker die bij de rijen stond gevraagd waar ik terecht kon met MPC. Vervolgens kreeg ik een voorkeursbehandeling en mocht vooraan de rij aansluiten. Werkte dus als een tierelier op Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport!
jessica0309 schreef:
17 sep 2024, 04:39
Hoi, nee in de vluchtgegevens stond een andere terminal dan de aangegeven keuzes in de app. Ik heb in de app gewoon de dichtstbijzijnde terminal gekozen en hiermee geen problemen ondervonden. We zijn uiteindelijk ook op een andere terminal geland. Gewoon proberen, je kunt immers altijd nog aansluiten in de gewone rij.
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Vandaag MPC getracht te gebruiken op JFK. Je krijgt een lane aangewezen in de app en vervolgens bleek die niet geopend. Die lane hoorde wel bij een groepje priority lanes dus tijdwinst was er wel degelijk omdat we veel sneller bij de border patrol poortjes waren dan bij de 'normale' lanes het geval was geweest. Tijdwinst ging het uiteindelijk om; we stonden net een uur na landing bij het rental center. Over MPC is met geen woord gesproken verder.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dinsdagmiddag 15 october , net aanekomen in Las Vegas ,op zoek naar de , volgens de app aanwezige , MPC....
Gelukkig was er iemand die de rijen voor het gewone volk dirigeert op afstand aanspreekbaar...
MPC ; die hebben we hier niet...wat zegt u volgens de App wel ....tsja das pech voor u ...
En ik had me zo goed voorbereid....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Twee ervaringen dit jaar op SLC. Daar moet je eerst de koffers van de band halen voordat je met je bagage in de rij gaat voor CBP controle.

Begin juli aangekomen rond 19u. Toen bleken er 3 internationale vluchten ongeveer tegelijk geland. Alle bagagebanden druk. De MPC rij is ook de rij voor flight crew en voor rolstoel passagiers. Helaas was juist die rij toen ook aardig druk dus toch nog redelijk lang moeten wachten. Niet echt tijd bespaard dus.

Deze week aangekomen rond 13u. Ons vliegtuig was de enige internationale vlucht. De MPC rij was leeg, ik hoefde alleen te wachten tot de passagier die al bij de balie stond erdoor was.

Eenmaal bij de CBP balie ging het beide keren gesmeerd. Even in de camera kijken, vragen over het voedsel in m'n bagage beantwoord, en ik was erdoor. Niet eens het paspoort uit m'n zak hoeven halen.

Even gekeken en deze week duurde het precies 30 minuten vanaf landen tot ik buiten stond. In juli was zo'n 45-60 minuten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Bij SLC ben je helemaal afhankelijk van wanneer je bagage binnenkomt. We hadden zoveel mensen voor ons uiteindelijk dat de reguliere rij zelfs ietsje sneller ging. Bagage voor immigratie is dus echt niet voordelig hier.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
tanteto
Amerikafan

Bericht door tanteto »

Martin & Marianne schreef:
20 aug 2024, 11:19
Ja, lees eens de eerste berichten in dit topic.

Marianne
“Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.” :D
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer