Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobile Passport Control

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Mobile Passport Control

Bericht door roelb »

tomv82 schreef:
17 jul 2024, 13:21
maar dit jaar heb ik 1 worst mee , een fuetworst en aioli. Is dit te verwaarlozen, of gewoon ja aanduiden?
Het is al te laat, maar die worst kun je beter thuislaten, die mag absoluut niet worden ingevoerd.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Geen enkele hoeveelheid is te verwaarlozen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Fuetworst en aioli is trouwens gewoon te koop in de USA.
19 States so far...
spls
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door spls »

In Dallas-Fort Worth wilde de medewerker van de luchthaven ons naar de normale rij dirigeren, maar toen we aangaven gebruik te willen maken van de MPC, mocht dat ook gewoon. De rij was daar een heel stuk korter. We moesten wel nog de paspoorten tonen, vingerafdrukken maken en de standaard vragen beantwoorden. Verder was het een van de vriendelijkste immigration officers die ik tot nu toe ben tegengekomen. Hij maakte zelfs grapjes en gaf ons tips voor San Francisco. Normaal zijn ze in mijn ervaring altijd redelijk stug.
2009: Rondrit Florida
2010: Rondrit Californië + LV
2023: NYC
2024: Rondrit Zuidwesten
2025: Rondrit Oost-Canada
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Twee weken geleden op Las Vegas helaas geen MPC, systeem werkt daar niet….
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Big Al schreef:
20 jul 2024, 21:54
Geen enkele hoeveelheid is te verwaarlozen.
Ik vind een kilootje coke ook het noemen niet waard...
:wink:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Het is echt erg geworden, als zelfs dát niet meer mag. Waar gaat het naartoe met onze vrijheden.

:mrgreen:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Tja, vroeger kreeg je dat gewoon van je dokter. Zat ook in de Coca Cola (enigszins).
Gemika71
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gemika71 »

Afgelopen donderdag heeft MPC ons heel erg veel tijd gescheeld op SFO. We hadden eerst al bijna een uur op de landingsbaan gestaan voordat we naar de gate konden en het bleek super druk op het vliegveld. Ik had thuis al de gegevens ingevuld en hoefde alleen het formulier nog maar te versturen en van ons beiden een foto te maken. We kregen binnen 30 seconden een bericht dat we konden aansluiten in een bepaalde lane. De rijen voor de customs waren zeker een uur, maar in de aangegeven MPC lane stonden ongeveer 10 mensen voor ons. Binnen 15 minuten waren we door customs en stonden we met onze koffers al in de B.A.R.T. Top geregeld, bedankt voor deze tip!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik kwam vorige week woensdag de VS binnen op LAX. Vooraf netjes alles via de app ingevuld en ingestuurd. Bij aankomst geen rij; ik was direct aan de beurt. Kort standaard gesprekje, wel foto genomen. Uiteindelijk was ik eerder bij de bagageband dan mijn koffer.
Het jammere is op LAX (maar waarschijnlijk elders ook) dat je na de bagage afgifte (als je een overstap hebt), je in Arrivals aankomt; geen mogelijkheid om airside te blijven. Dus buitenom naar T3 en opnieuw door security.
(De nieuwe Delta Skylounge op T3 is overigens wel erg mooi geworden)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Niet airside blijven zie ik vaker, ook op JFK bijvoorbeeld. Door security moet je toch weer, het is alleen jammer dat de niet-airside rijen bij security meestal veel langer zijn. Was er op 3 juli, een van de drukste dagen van het jaar met al het 4th of July gereis.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

harryh schreef:
11 aug 2024, 18:40
Niet airside blijven zie ik vaker, ook op JFK bijvoorbeeld. Door security moet je toch weer, het is alleen jammer dat de niet-airside rijen bij security meestal veel langer zijn. Was er op 3 juli, een van de drukste dagen van het jaar met al het 4th of July gereis.
Overkwam mij ook in Chicago (O'Hare). Héél erg traag en inefficiënt.
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Ik was 3 weken geleden op Newark. Alles netjes ingevuld. De mpc rij is dezelfde rij als de us citizens. Het was daar ook erg druk. Ik keek om mij heen en de rij voor de “normale” internationale bezoekers was leeg. Dus wij zijn uit de rij gestapt en konden zo doorlopen naar de normale douane. Zoveel van tevoren geregeld, maar was uiteindelijk niet nodig :)
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben het 2 weken geleden gebruikt op Charlotte en werkte perfect. De rijen bij customs waren erg lang en wij waren er via de MPC in nog geen 10 min door.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Wij in Seattle 2 dagen geleden. In die rij stond niemand (alle andere rijen erg druk) dus we waren gelijk aan de beurt. Fantastisch!
jessica0309
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jessica0309 »

Morgen gaan wij MPC voor het eerst uitproberen op Atlanta.
Dit is de eerste keer dat we daar overstappen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen.
We zitten vrij achterin het vliegtuig dus ben bang dat we bij de gewone rij lang zullen moeten wachten.
Dus hopen dat MPC soepel gaat verlopen.
jessica0309
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jessica0309 »

In Atlanta waren wij gisteren binnen 5 minuten door immigrations met MPC en hadden daarna ook direct de koffers.
De gewone rij was een stuk langer. Ik heb geen apart bordje gezien met MPC maar het gevraagd en die medewerker verwees mij naar de US citizens rij.
Positieve ervaring hier dus👍
basj99
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door basj99 »

Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik vliegen begin september naar Phoenix toe. Nu ben ik al een aantal keer in de USA geweest, maar voor mijn vriendin wordt dit de eerste keer.
De MPC app hebben ze al dusdanig voorbereid dat we alleen bij aankomt aan hoeven te geven dat we aangekomen zijn.

Nu vroeg ik mij af of wij dit uberhaupt wel kunnen gebruiken aangezien dit de eerste keer is dat mijn vriendin naar de USA gaat (Dus geen returning visa waiver program).

Hebben mensen hier daar al ervaring mee?

Bas
Haltec
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Haltec »

Dit weekend (18-8) in Las Vegas...geen MPC, daar doen we hier niet aan was het commentaar.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Da's een boeiende, mijn dochters konden MPC op LAS eerder wel gebruiken en LAS staat ook op de lijst van luchthavens https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer