Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

@RogierS : vliegen vanaf Dusseldorf, met Britisch Airways, overstap in Londen Heatrow, hoeven niet van luchthaven te wisselen. Vliegen naar LA en vliegen terug vanaf San Diego.
Wij vliegen dus niet naar Las Vegas (was eerst wel het plan, maar vinden starten in LA toch fijner (dan hebben we daar een auto). In Las Vegas halen we de camper op. Ik vind het echt veel geld , in 2019 voor 400 euro retour naar LA gevlogen, we waren dus wel een beetje verwend ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Voorkeur gaat uit naar de route via Lone Pine; willen dan ook de Alabama Hills meepikken; denk dat we na Universal al iets richting DV rijden.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 24 sep 2024, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich heb je voldoende tijd, ook als je dicht bij Universal zou overnachten. Misschien open laten en een aantal mogelijkheden noteren en dan kijken hoe fit je nog bent en hoe ver je nog wilt rijden. Het is wel je eerste dag, dus ik denk dat je het niet heel laat gaat maken. Misschien niet de meest ideale dag voor Universal.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

In 2019 hebben we Universal de laatste dag gedaan; dat was op zich ook niet ideaal, toen waren we moe van 3.5 weken rondreizen. Ik denk dat we nu nog best fit zullen zijn en we zullen vroeg in het park zijn, 8 uur, want zijn toch vroeg wakker. Denk dat we dan rond 17 uur op weg kunnen. Ik kan Universal ook weer op het einde van de reis zetten maar dan hebben we ook nog Six Flags; de 2 parken spreiden heeft wel mijn voorkeur.
Maar inderdaad, als we vrijdag op tijd vanuit de buurt van Universal wegrijden hebben we ook tijd genoeg om iets van de Alabama Hills mee te pikken en de highlights van Death Valley. Zaterdag ook weer vroeg uit de veren en dan zijn we zeker begin middag in Las Vegas. Die dag blijven we in Las Vegas verder, dus gaan dan camper ophalen, boodschappen doen en naar camping Oasis.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We hebben met Tioga Tours geregeld dat we de camper 1 dag later ophalen in Las Vegas en de auto 1 dag langer huren. Dat geeft net wat meer ruimte.

Dag 1 vliegen naar LA (wo)
Dag 2 Universal (do)
Dag 3 Beverly Hills, Ronald Reagan Museum- Lone Pine (vr)
Dag 4:Lone Pine- Death Valley (za)
Dag 5: Death Valley- camper ophalen- boodschappen- Camping Oasis Las Vegas (zo)
Dag 6: Las Vegas- route 66- Grand Canyon (ma)
Dag 7: Grand Canyon (di)
Dag 8: Grand Canyon - Zion NP (wo)
Dag 9: Zion NP (do)
Dag 10: Zion (vr)
Dag 11: Zion NP- Valley of Fire - Rachel (Area 51) (za)
Dag 12Rachel -Goldfield -June Lake (zo)
Dag 13:June Lake (ma)
Dag 14 June Lake - Yosemite (di)
Dag 15: Yosemite (wo)
Dag 16: Yosemite (do)
Dag 17: Yosemite - Sequoia NP (vr)
Dag 18: Sequoia NP (za)
Dag 19: Sequoia NP (zo)
Dag 20: Sequoia NP- Los Angeles (ma)
Dag 21: Los Angeles (Six Flags) (di)
Dag 22: Los Angeles - San Diego (wo)
Dag 23: San Diego (do)
Dag 24: San Diego - huis
Dag 25: thuis

Denk dat het dit wordt ; misschien een nacht Sequoia en Zion minder ten gunst van Lake Tahoe, maar ik denk het niet.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je komt al aardig in de buurt van mijn al eerder genoemde 87 routes/ideeen … :lol:
Maar, het zit wel goed in elkaar nu !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ziet er goed uit!
Je hebt nu wel ruim de tijd met die overnachting in Lone Pine. Maar dat geeft je tijd voor de Alabama Hills en Whitney Portal. Als je het interessant vindt zou je ook een bezoek aan Manzanar kunnen brengen.

Wij zijn erg gecharmeerd van het Dow Villa hotel (niet het motel). En van de Alabama Hills cafe. En voor het avondeten de Merry Go Round.
Zie bijvoorbeeld hier en de volgende dag, en hier.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : ja precies, willen inderdaad de Alabama Hills/Mount Whitney ook bezoeken; enthousiast geworden door jouw tips en reisverslagen. Ik ga kijken naar het hotel dat je noemt en naar de restaurant tips.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
28 sep 2024, 23:12
Je komt al aardig in de buurt van mijn al eerder genoemde 87 routes/ideeen … :lol:
Maar, het zit wel goed in elkaar nu !
:lol: :lol: :lol:
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We willen 3 nachten in Sequoia NP doorbrengen waarvan 2 op camping Lodgepole. Vanaf die camping willen we het volgende doen:
Cresent Meadow/Tharp’s Log (2.5km). Start te bereiken met shuttle
Congres Trail (3km) met de General Sherman Tree: Start te bereiken met shuttle
Moro Rock: 360 graden uitzicht, erg mooi. 400 treden beklimmen! (30-60 minuten) Start te bereiken met shuttle
Tokopah falls trail: vanaf camping Lodgepole te lopen.5,5 km

Voor de 3e nacht ben ik nog erg zoekende; Cedar Grove of Grant Grove en wat is daar dan leuk om te doen? In dit deel rijden geen shuttles als ik het goed heb, dus zijn we aangewezen op de camper. Is dat handig? Of is alleen al het rijden van de Kings Canyon scenic byway de moeite waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat betreft Sequoia: de Sherman Tree, Congress Trail en Tharpe's Log zijn ook te combineren. Als je de shuttlebussen gebruikt hoef je geen rondje te lopen. Het is handig om eerst naar het visitor center te gaan en daar een kaart mee te nemen want er zijn erg veel paden daar. Je kunt dan ook navragen of het te doen is om het in één wandeling te doen.

De Kings Canyon Scenic Byway is zeer de moeite waard. En bij Cedar grove zijn verschillende wandelmogelijkheden, dus zeker een aanrader om daar naar toe te gaan. Wij hebben het eens bezocht vanuit Grant Grove Village (zie hier), en eens met een overnachting in Cedar Grove (zie hier). Beide is mogelijk. Ik vond de overnachting in Cedar grove erg mooi, maar dat was in de lodge.
Het is een uur rijden - met een camper wat meer - dus kijk vooral hoe het past in de rest van de planning. Ik zou zeker de Zumwalt Meadows wandeling doen. Ik zie dat je tegenwoordig geen rondje meer kunt lopen, dat deden wij in 2006 nog wel. Als je genoeg tijd hebt is de wandeling naar de Mist Falls ook een aanrader, maar dat kost al gauw een uur of 4.
Zie ook hier voor de mogelijkheden: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/cgdayhikesum.htm.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne; ik ga eens kijken of de genoemde wandelingen te combineren zijn. Zumwalt Meadows heb ik in ons roadbook genoteerd; verder is dus de Kings Canyon scenic byway al zeer de moeite waard. Mist Falls is wat teveel van het goede denk ik; willen in Yosemite de Panorama Trail lopen en denk dat 1 lange ( >3 uur) voor ons genoeg is.
Denk dat we vanuit Lodgepole naar Zumwalt Meadows rijden en daarna overnachten in Grant Grove; dat ligt al wat meer richting LA dan Cedar Grove en dat scheelt de dag er na weer wat rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En doe ook even de Roaring River Falls, dat kost niet veel tijd. En misschien even zwemmen bij de rots van John Muir.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
30 sep 2024, 09:53
En doe ook even de Roaring River Falls, dat kost niet veel tijd. En misschien even zwemmen bij de rots van John Muir.

Marianne
@Martin & Marianne Genoteerd van de Roaring River Falls. Heb je een locatie van dat zwemmen bij die rots van John Muir? In google maps kan ik die plek niet vinden.Of staat die plek goed aangegeven langs de scenic byway in Kings Canyon?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had al de link gegeven van ons verslag, we bezochten het vanuit Grant Grove. Ik zie in het verslag dat het bij Roads End was. Je kunt het op GoogleMaps wel zien. Zoek daarvoor op Cedar Grove en dan de weg naar het oosten volgen tot het einde. Muir Rock ligt dan iets ten zuiden van de parkeerplaats.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Gevonden! Dank je!
Als we van Zion richting June Lake rijden (met overnachting) wil ik graag door Valley of Fire rijden; het is dan nauturlijk heel warm, maar is het alleen al er door rijden de moeite waard? Of de extra tijd niet waard?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Het kost je denk ik ca 2 uur extra. Ja, dat is de moeite waard ! Als je via Overton binnen komt neem je eerst Elephant Rock mee. E\Beetje lastig van de weg te zien, dus zal je er ff uit moeten. Dan even eruit bij het Visitor Center. Vervolgens doe het ''heen en weertje'' naar de trailhead van de White Domes trail. Wij hebben ooit in juni gepoogd een stukje te doen, na een kwartiertje omgekeerd :-). Onderweg zijn er 3-4 leuke viewpoints waar het prima is om even een stukje de benen te strekken. Bij Petroglyph Canyon zou je een stukje wandelen kunnen proberen, hier is wel wat schaduw. Maar gaat ook een stuk door mul zand... Kortom, de scenic drive naar de White Domes is echt prachtig, dus alleen daarom al de omweg waard !
Paul
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Top, nemen we die mee :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb in dit topic de route via VoF in een kaartje gezet.
Stop zeker even bij het visitor center. Veel wandelingen zijn verboden in de zomer, maar een aantal korte wandelingen zijn wel mogelijk.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

V.O.F. gaan we meenemen. Leuk!
Ik heb, met mogelijkheid tot gratis annuleren, een hotel in LA geboekt, maar vraag me af of er ergens een addertje onder het gras zit.
Het kost maar 225 euro voor 2 nachten voor een kamer met 2 queensize bedden. Reviews zijn goed...
https://www.booking.com/hotel/us/hollyw ... aid=304142

Ik kijk nog wel even verder want zit liever iets meer richting Beverly Hills en Universal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer