Wat betreft Sequoia: de Sherman Tree, Congress Trail en Tharpe's Log zijn ook te combineren. Als je de shuttlebussen gebruikt hoef je geen rondje te lopen. Het is handig om eerst naar het visitor center te gaan en daar een kaart mee te nemen want er zijn erg veel paden daar. Je kunt dan ook navragen of het te doen is om het in één wandeling te doen.
De Kings Canyon Scenic Byway is zeer de moeite waard. En bij Cedar grove zijn verschillende wandelmogelijkheden, dus zeker een aanrader om daar naar toe te gaan. Wij hebben het eens bezocht vanuit Grant Grove Village (zie
hier), en eens met een overnachting in Cedar Grove (zie
hier). Beide is mogelijk. Ik vond de overnachting in Cedar grove erg mooi, maar dat was in de lodge.
Het is een uur rijden - met een camper wat meer - dus kijk vooral hoe het past in de rest van de planning. Ik zou zeker de Zumwalt Meadows wandeling doen. Ik zie dat je tegenwoordig geen rondje meer kunt lopen, dat deden wij in 2006 nog wel. Als je genoeg tijd hebt is de wandeling naar de Mist Falls ook een aanrader, maar dat kost al gauw een uur of 4.
Zie ook hier voor de mogelijkheden:
https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/cgdayhikesum.htm.
Marianne