Martin & Marianne schreef: ↑23 jul 2024, 17:41
Eerst even een tip voor het noteren van de route;
Dit hebben we aangepast, goede tip, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar altijd een beetje mee loop te worstelen, wellicht is dit inderdaad de beste manier!
Ik neem aan dat jullie al veel dingen gezien hebben maar misschien kun je toch aangeven waarom je bepaalde keuzes maakt. Ik mis bijvoorbeeld Zion. En de Grand Canyon. Hoewel ik me daar wel kan voorstellen dat dat met een kind iets minder interessant is.
Ik ben wat verbaasd over de opmerking bij Yosemite; waarom zou daar weinig te doen zijn voor jullie dochter? Verder vind ik het begin nogal ambitieus; weinig tijd voor Death Valley en dan een lange rit naar Yosemite. Ik zou zeker ook tijd uittrekken voor de Alabama Hills. Hoe wil je rijden, onderlangs of via bijvoorbeeld de CA88?
We hebben deze route voor een deel al 10 jaar geleden gemaakt, maar we wilde hem 10 jaar later nog een keer doen met (hopende tzt) ons gezin. Uiteindelijk is het ons gegund om 1 kindje te krijgen, en dus staat onze afspraak om terug te gaan! We hebben dus de grote parken zoals Bryce, Zion en de grand canyon al gezien en we hadden inderdaad het idee dat dit voor Emily (de dochter in kwestie) niet heel leuk zou zijn als we ook al naar bijvoorbeeld Yosemite gaan. Maar dit is voor ons dus ook meteen een beetje een blinde vlek omdat we deze parken vorige keer redelijk snel gedaan hebben en we het dus erg lastig vinden om in te schatten wat er voor haar in de parken te doen is, anders dan diertjes spotten en wandelingen maken.
Vwb Death Valley, daar zijn we 10 jaar geleden doorheen gereden en we hadden toch wel een beetje het "been there, done that" gevoel. Voor mijn gevoel zijn dagen op andere plekken dan meer van toegevoegde waarde dan Death Valley. Voor de Alabama hills is eigenlijk het idee om na Las Vegas vroeg door te rijden en daar de dag te spenderen. Echter is het 4 uur rijden om er te komen, dat is misschien zoals je zegt iets te enthousiast? Ik kan de CA88 niet zo snel vinden, je beodeld van LV naar Lone Pine?
Disneyland ligt bij Anaheim, niet in San Francisco. En ja, het lijkt op Parijs.
Bij Monterey kun je fietsen huren en de 17 Mile Drive fietsen; vonden wij erg leuk. Je ziet ook veel dieren onderweg dus leuk voor jullie dochter. En op de fiets kun je makkelijk eens afstappen, dus leuker dan met de auto.
Dat is inderdaad wel een blunder haha is "maar" 6 uur rijden. 17 Mile drive staat zeker op het lijstje, of we hem gaan fietsen is nog een disussie met de vrouw

maar we slaan hem zeker niet over. Overigens bedankt voor de opmerking over Parijs, daar gaan we volgens jaar oktober ook al naartoe, dus dan denk ik dat we Anaheim voor een andere keer bewaren.
Ik weet niet of Monument Valley een must is? Wij zijn afgelopen april van de Grand Canyon naar Kanab gereden en hebben een stop gemaakt bij Lee's Ferry. Was erg leuk, met mooi weer kun je aan het strand bij de Colorado zitten. en de rotswoningen verderop en de cookies bij de Jacob Lake Inn zullen je dochter ook interessant vinden. Zie
hier voor ons verslag. Eerder die reis deden we boven Sedona de West Fork of Oak Creek Trail. Hier steek je regelmatig de rivier over, erg leuk met jullie dochter denk ik. Zie
hier voor ons verslag.
Eigenlijk is monument valley wel een beetje must. Dat is een beetje een papa dingetje. Ik lees al heel wat jaren de Lucky Luke en de vorige keer hebben we deze moeten overslaan dus ik wil dit wel heel graag zien. Tenzij ik van veel mensen ga horen dat het zonde is van de tijd natuurlijk! Maar ik denk dat dat wel meevalt?
In die tijd van het jaar zou ik de route andersom doen zodat je later in Yosemite bent. En eerder in Valley of Fire. Wellicht is eind mei de Glacier Point Road al open, en je hebt kans dat de Tioga Pass of de Sonora Pass dan ook open is.
Dit vind ik een gouden tip! 10 jaar geleden gingen we dezelfde richting op, maar dat was in September bedacht ik me na jou tip. Logisch dan natuurlijk dat je in mei hem beter ook weer andersom kan doen!
Ik kan hier echt heel veel mee

, ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reactie en de link van jullie blog! Ik ga even terug naar de tekentafel en zal in de komende dagen even ons nieuwe plan delen