Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis heems87: rondreis LV - SF - LA - LV met 4,5 jarige muppet.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
heems87
Amerikafan

Reis heems87: rondreis LV - SF - LA - LV met 4,5 jarige muppet.

Bericht door heems87 »

Hoi allemaal,

druk bezig met onze reis voor Mei - 2025 en we zijn de route een beetje aan het finetunen zodat we kunnen gaan boeken! We zijn heel erg aan het puzzelen om deze route zo kleuter-proof te maken en dat is best lastig als je al 5 keer eerder bent geweest ... zonder kind! :D

Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie tips en ideeën over onze route. Met name tips over activiteiten onderweg of betere alternatieven kwa route / slaapplaatsen zijn zeer welkom!

Voor nu ziet het er zo uit:
image.png
image.png
image.png (329.25 KiB) 2058 keer bekeken
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis LV - SF - LA - LV met 4,5 jarige muppet

Bericht door Martin & Marianne »

Eerst even een tip voor het noteren van de route; doe het per dag, en dan een kolom met vertrekpunt en een kolom met eindpunt van die dag. Je vliegt op 9 mei?
Doe het dan zo:
image.png
image.png (6.03 KiB) 2044 keer bekeken
Ik neem aan dat jullie al veel dingen gezien hebben maar misschien kun je toch aangeven waarom je bepaalde keuzes maakt. Ik mis bijvoorbeeld Zion. En de Grand Canyon. Hoewel ik me daar wel kan voorstellen dat dat met een kind iets minder interessant is.
Ik ben wat verbaasd over de opmerking bij Yosemite; waarom zou daar weinig te doen zijn voor jullie dochter? Verder vind ik het begin nogal ambitieus; weinig tijd voor Death Valley en dan een lange rit naar Yosemite. Ik zou zeker ook tijd uittrekken voor de Alabama Hills. Hoe wil je rijden, onderlangs of via bijvoorbeeld de CA88?
Disneyland ligt bij Anaheim, niet in San Francisco. En ja, het lijkt op Parijs.
Bij Monterey kun je fietsen huren en de 17 Mile Drive fietsen; vonden wij erg leuk. Je ziet ook veel dieren onderweg dus leuk voor jullie dochter. En op de fiets kun je makkelijk eens afstappen, dus leuker dan met de auto.

Ik weet niet of Monument Valley een must is? Wij zijn afgelopen april van de Grand Canyon naar Kanab gereden en hebben een stop gemaakt bij Lee's Ferry. Was erg leuk, met mooi weer kun je aan het strand bij de Colorado zitten. en de rotswoningen verderop en de cookies bij de Jacob Lake Inn zullen je dochter ook interessant vinden. Zie hier voor ons verslag. Eerder die reis deden we boven Sedona de West Fork of Oak Creek Trail. Hier steek je regelmatig de rivier over, erg leuk met jullie dochter denk ik. Zie hier voor ons verslag.

Tussen Kanab en Las Vegas is Zion natuurlijk een mooie stop. Misschien fietsen door het park? En rij op weg naar Las Vegas via Valley of Fire.

In die tijd van het jaar zou ik de route andersom doen zodat je later in Yosemite bent. En eerder in Valley of Fire. Wellicht is eind mei de Glacier Point Road al open, en je hebt kans dat de Tioga Pass of de Sonora Pass dan ook open is.
Hoe wel rekening met het Memorial Day weekend; dat is druk en duur.

Marianne
heems87
Amerikafan

Re: Reis heems87: rondreis LV - SF - LA - LV met 4,5 jarige muppet.

Bericht door heems87 »

Martin & Marianne schreef:
23 jul 2024, 17:41
Eerst even een tip voor het noteren van de route;
Dit hebben we aangepast, goede tip, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar altijd een beetje mee loop te worstelen, wellicht is dit inderdaad de beste manier! :thumbup:
Ik neem aan dat jullie al veel dingen gezien hebben maar misschien kun je toch aangeven waarom je bepaalde keuzes maakt. Ik mis bijvoorbeeld Zion. En de Grand Canyon. Hoewel ik me daar wel kan voorstellen dat dat met een kind iets minder interessant is.
Ik ben wat verbaasd over de opmerking bij Yosemite; waarom zou daar weinig te doen zijn voor jullie dochter? Verder vind ik het begin nogal ambitieus; weinig tijd voor Death Valley en dan een lange rit naar Yosemite. Ik zou zeker ook tijd uittrekken voor de Alabama Hills. Hoe wil je rijden, onderlangs of via bijvoorbeeld de CA88?
We hebben deze route voor een deel al 10 jaar geleden gemaakt, maar we wilde hem 10 jaar later nog een keer doen met (hopende tzt) ons gezin. Uiteindelijk is het ons gegund om 1 kindje te krijgen, en dus staat onze afspraak om terug te gaan! We hebben dus de grote parken zoals Bryce, Zion en de grand canyon al gezien en we hadden inderdaad het idee dat dit voor Emily (de dochter in kwestie) niet heel leuk zou zijn als we ook al naar bijvoorbeeld Yosemite gaan. Maar dit is voor ons dus ook meteen een beetje een blinde vlek omdat we deze parken vorige keer redelijk snel gedaan hebben en we het dus erg lastig vinden om in te schatten wat er voor haar in de parken te doen is, anders dan diertjes spotten en wandelingen maken.

Vwb Death Valley, daar zijn we 10 jaar geleden doorheen gereden en we hadden toch wel een beetje het "been there, done that" gevoel. Voor mijn gevoel zijn dagen op andere plekken dan meer van toegevoegde waarde dan Death Valley. Voor de Alabama hills is eigenlijk het idee om na Las Vegas vroeg door te rijden en daar de dag te spenderen. Echter is het 4 uur rijden om er te komen, dat is misschien zoals je zegt iets te enthousiast? Ik kan de CA88 niet zo snel vinden, je beodeld van LV naar Lone Pine?
Disneyland ligt bij Anaheim, niet in San Francisco. En ja, het lijkt op Parijs.
Bij Monterey kun je fietsen huren en de 17 Mile Drive fietsen; vonden wij erg leuk. Je ziet ook veel dieren onderweg dus leuk voor jullie dochter. En op de fiets kun je makkelijk eens afstappen, dus leuker dan met de auto.
Dat is inderdaad wel een blunder haha is "maar" 6 uur rijden. 17 Mile drive staat zeker op het lijstje, of we hem gaan fietsen is nog een disussie met de vrouw :D maar we slaan hem zeker niet over. Overigens bedankt voor de opmerking over Parijs, daar gaan we volgens jaar oktober ook al naartoe, dus dan denk ik dat we Anaheim voor een andere keer bewaren.
Ik weet niet of Monument Valley een must is? Wij zijn afgelopen april van de Grand Canyon naar Kanab gereden en hebben een stop gemaakt bij Lee's Ferry. Was erg leuk, met mooi weer kun je aan het strand bij de Colorado zitten. en de rotswoningen verderop en de cookies bij de Jacob Lake Inn zullen je dochter ook interessant vinden. Zie hier voor ons verslag. Eerder die reis deden we boven Sedona de West Fork of Oak Creek Trail. Hier steek je regelmatig de rivier over, erg leuk met jullie dochter denk ik. Zie hier voor ons verslag.
Eigenlijk is monument valley wel een beetje must. Dat is een beetje een papa dingetje. Ik lees al heel wat jaren de Lucky Luke en de vorige keer hebben we deze moeten overslaan dus ik wil dit wel heel graag zien. Tenzij ik van veel mensen ga horen dat het zonde is van de tijd natuurlijk! Maar ik denk dat dat wel meevalt?
In die tijd van het jaar zou ik de route andersom doen zodat je later in Yosemite bent. En eerder in Valley of Fire. Wellicht is eind mei de Glacier Point Road al open, en je hebt kans dat de Tioga Pass of de Sonora Pass dan ook open is.
Dit vind ik een gouden tip! 10 jaar geleden gingen we dezelfde richting op, maar dat was in September bedacht ik me na jou tip. Logisch dan natuurlijk dat je in mei hem beter ook weer andersom kan doen!

Ik kan hier echt heel veel mee :clap: :clap: , ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reactie en de link van jullie blog! Ik ga even terug naar de tekentafel en zal in de komende dagen even ons nieuwe plan delen :D
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens wat je in MV wilt doen. Je noemt zelf rondrijden, maar je moet of zelf de valley drive rijden, of een tour boeken.
Het is prachtig om te zien, een overnachting bij The View is aan te raden, maar je rijdt wel een aardig (saai) eind om, om het te kunnen zien.

Ik begrijp dat jullie niet echt willen wandelen? Of denk je dat het voor je dochter niet leuk zal zijn? Het kan natuurlijk prima, zeker als je korte, afwisselende wandelingen maakt. Je ziet op die manier veel meer van een park. Kijk ook eens naar de junior ranger programma's. En bezoek een visitor center en vraag naar leuke dingen om te doen met een kind. Wij waren in 2002 met onze dochters (7 en 9 toen) bijna een week in Yosemite en ze hebben zich daar prima vermaakt. behalve de vlalei is ook de Mariposa Grove prachtig, met de sequoia's. Maar doe ook vooral wat je zelf leuk vindt. En neem voor je dochter eens een hotel met zwembad en ga onderweg eens naar een speeltuin.

Wat betreft Death Valley: je rijdt er sowieso doorheen. Rij Artist Drive, dat is een prachtige route. En neem aan kijkje bij Badwater. Veel tijd kost het niet, maar het is toch prachtig om gezien te hebben. Wij waren er dit jaar begin mei, toen was het ook qua temperatuur nog goed te doen. Zie ook hiervoor ons 2024-verslag, bij 30 april en 1 mei.

De CA88 moet je nemen tussen Lone Pine en Yosemite als zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass gesloten zijn (of je rijdt onderlangs maar dat is minder mooi). Kijk eens op googlemaps voor de route van Lone Pine naar Yosemite Village. Nu zal hij de Tioga Pass nemen, maar je ziet meerdere wegen door de Sierra ten noorden van de Tioga Pass, waaronder de 88. Deze blijft in principe het hele jaar open. Zou je die weg nemen dan kun je daarna via de CA49 (de oude goudzoekersroute) naar Yosemite rijden. Zie hier voor die route.
Mocht de Tioga Pass open zijn dan is het wel mooi om wat meer tijd voor de route vanaf Lone Pine te nemen. Is Bodie misschien een idee? Als de Tioga Pass gesloten is maar de Sonora Pass is wel open dan ben je 6,5 uur kwijt aan alleen rijtijd. Ook dan is een extra overnachting op dit stuk wel mooi.

Marianne
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

24 jul 2024, 20:23
Kijk eens wat je in MV wilt doen. Je noemt zelf rondrijden, maar je moet of zelf de valley drive rijden, of een tour boeken.
Het is prachtig om te zien, een overnachting bij The View is aan te raden, maar je rijdt wel een aardig (saai) eind om, om het te kunnen zien.
Ja dat is inderdaad wel een beetje een dilemma waar we over aan het sparren zijn of we die tijd en afstand niet beter ergens anders kunnen inzetten. Als ik het een beetje goed lees is het dus eigenlijk niet aan te raden om het er in 1 dag te doen, beter zou een overnachting zijn? Een tour van 3.5 uur is denk ik voor Emily iets te saai, dan zou zelf rijden handiger zijn omdat we dan lekker kunnen stoppen, picknicken etc. etc.
Ik begrijp dat jullie niet echt willen wandelen? Of denk je dat het voor je dochter niet leuk zal zijn? Het kan natuurlijk prima, zeker als je korte, afwisselende wandelingen maakt. Je ziet op die manier veel meer van een park. Kijk ook eens naar de junior ranger programma's. En bezoek een visitor center en vraag naar leuke dingen om te doen met een kind. Wij waren in 2002 met onze dochters (7 en 9 toen) bijna een week in Yosemite en ze hebben zich daar prima vermaakt. behalve de vlalei is ook de Mariposa Grove prachtig, met de sequoia's. Maar doe ook vooral wat je zelf leuk vindt. En neem voor je dochter eens een hotel met zwembad en ga onderweg eens naar een speeltuin.
Niet echt grote trails nee, een paar kilometer is zeker wel leuk (max 5 ofzo) maar dat is het wel. Het junior programma hebben we ook zeker opgeschreven volgens mij gaat ze dat echt wel leuk vinden, misschien nog iets te jong, maar als we het allemaal een beetje goed uitleggen denk ik hartstikke leuk. De sequoias, daar zeg je wat! die stond ook op het lijstje en had ik in eerste instantie helemaal niet meegenomen. Maar als ik zo op de kaart kijk dan is dat ook ontzettend ver omrijden? Bij Lone Pine zou je denken dat je er bijna bent, maar dan moet je er helemaal omheen.. of mis ik iets? Het kost ons in de route denk ik sowieso 3 uur heen en 3 uur terug.
Wat betreft Death Valley: je rijdt er sowieso doorheen. Rij Artist Drive, dat is een prachtige route. En neem aan kijkje bij Badwater. Veel tijd kost het niet, maar het is toch prachtig om gezien te hebben. Wij waren er dit jaar begin mei, toen was het ook qua temperatuur nog goed te doen. Zie ook hiervoor ons 2024-verslag, bij 30 april en 1 mei.
Super tips weer!
De CA88 moet je nemen tussen Lone Pine en Yosemite als zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass gesloten zijn (of je rijdt onderlangs maar dat is minder mooi). Kijk eens op googlemaps voor de route van Lone Pine naar Yosemite Village. Nu zal hij de Tioga Pass nemen, maar je ziet meerdere wegen door de Sierra ten noorden van de Tioga Pass, waaronder de 88. Deze blijft in principe het hele jaar open. Zou je die weg nemen dan kun je daarna via de CA49 (de oude goudzoekersroute) naar Yosemite rijden. Zie hier voor die route.
Mocht de Tioga Pass open zijn dan is het wel mooi om wat meer tijd voor de route vanaf Lone Pine te nemen. Is Bodie misschien een idee? Als de Tioga Pass gesloten is maar de Sonora Pass is wel open dan ben je 6,5 uur kwijt aan alleen rijtijd. Ook dan is een extra overnachting op dit stuk wel mooi.
Als ik hem probeer op te zoeken krijg ik hem zo:
image.png
image.png (397.7 KiB) 1791 keer bekeken
Maar dat is de 395? (heb het gevoel dat ik nu iets heel doms zeg maar oke :oops: )

We hebben trouwens de route helemaal om gegooid, in de zin van andersom. Ook heb ik Joshua Tree eruit gehaald. Ik denk dat we deze dag elders veel leuker kunnen besteden. Ik ga proberen vanavond een nieuw overzichtje te delen.

Wederom heel erg bedankt !
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet niet welke sequoias jij bedoelt (Sequoia NP?), maar Marianne heeft het over de Mariposa Grove, dat is in Yosemite NP.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, de Mariposa Grove is in Yosemite. Net als de Tuolumne Grove en de Merced Grove. Ik zie wel dat er nog veel te ontdekken is voor jullie ondanks de 5 keer USA. :wink:
Kijk eens op de kaart op www.nps.gov/yose onder Maps (en dan in de linkerbovenhoek van de kaart 'Standard Map' even wijzigen in 'Brochure Map').

En ja, Monument Valley is het mooiste met een overnachting.

In jouw kaart zie je inderdaad alleen de 395. Als de Tioga Pass open is sla je inderdaad ter hoogte van Lee Vining linksaf. Gebruik in GoogleMaps wel, zoals ik al aangaf Yosemite Village, in plaats van Yosemite Park want dat laatste is een veel te vaag begrip. Als de Tioga Pass gesloten is moet je zoals gezegd een noordelijker pas nemen, dus je moet nog verder naar boven. Dus jouw kaartje, maar dan met Yosemite VIllage, en dan uitzoomen en kijken welke wegen er ten noorden van de Tioga Pass oost-west lopen (of eigenlijk meer zuidwest-noordoost).

Marianne
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Ach ja, sullig... Het gaat ons met name om "de grote bomen" ik was in de veronderstelling dat die alleen in Sequoia NP waren, maar dat is helemaal niet zo als ik het zo lees!! Dat is wel een meevaller want dan kunnen we Sequoia NP links laten liggen en inderdaad als we in Yosemite zijn hier naartoe. Denk dat het een behoorlijk indrukwekkend iets is om te zien.

Komend weekend nog eens de blogjes en tips doorlezen en dan denk ik dat onze opzet al weer een heel stuk beter is dan dat het was!

:thumbright: Dank jullie wel weer!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Ik had nog een gek idee, wellicht is het wat.
Ik zag dat de kans dat de tioga pas open is in Mei, bijzonder klein is... dus om daar de route helemaal voor om te gooien is het wellicht een beetje zonde? Zeker omdat je dan de kustroute van onder naar boven aanrijdt, en dan rij je niet aan de zeekant wat wel zo is als je van boven naar beneden rijdt.

Zou hem zo rijden geen optie zijn? Dan pak je Yosemite toch wat later in mei en je rijdt de kustroute op de "goede" manier?
image.png
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is geen 'goede' manier om de kustroute te rijden. Belangrijker is hoe bijvoorbeeld de weekenden vallen (Memorial Day!) en wanneer je in Yosemite bent. De Tioga Pass is niet het enige wat daarin relevant is; ook voor de Glacier Point Road is het goed om zo laat mogelijk in Yosemite te zijn. De Glacier Point Road opent meestal in mei, maar eind mei is de kans dat hij open is een stuk groter dan begin mei. En als de Tigoa Pass niet open is heb je eind mei een grote kans op een open Sonora Pass. Dat is al een stuk aantrekkelijker dan de CA88/Carson Pass.
In de route zoals jij hem nu voorstelt mis je Death Valley maar rij je wat minder interessante wegen. Kijk ook eens in ons 2013-verslag, voor onder meer Death Valley, de 395, Mono Lake en Bodie en de Sonora Pass.

Op het kaartje hieronder heb ik de verschillende mogelijkheden weergegeven tussen Lone Pine en Yosemite Village (je ziet dat het nogal verschil maakt of je Yosemite Village gebruikt of Yosemite Park) met de reistijden erbij. De donkerblauwe route is de route via de Tioga Pass, geel is de Sonora Pass (de CA108) en lichtblauw de Carson Pass. Bedenk ook alvast waar je wilt overnachten, in het park of erbuiten. En kijk of je een toegangsreservering nodig hebt,
image.png

Marianne
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

27 jul 2024, 23:57
Er is geen 'goede' manier om de kustroute te rijden.

Marianne
Ik zie dat jullie in 2002 de route van LA naar San Francisco van onder naar boven hebben gereden, en in 2015 van boven naar onder. Maakt het kwa beleving geen verschil dan of je langs de zee rijdt of langs de "binnenkant"?
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan me niet herinneren of de beleving anders was. Het scheelt een paar meter, dat is alles. Als je wilt parkeren moet je misschien wat vaker de weg oversteken.
Het voordeel is weer dat je niet tegen de zon in rijdt.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben vorig jaar wat heen en weer gereden op het noordelijke deel (door de afsluiting, maar ook doordat we een paar dagen kampeerden bij Big Sur). Ik kan niet zeggen dat de ene richting mooier was dan de andere. Het zicht is natuurlijk anders (wat beide kanten rijden de moeite waard maakt), maar aan welke kant van de weg we reden vond ik geen verschil maken. Daar zou ik dus echt niet mijn planning van laten afhangen.
Terug in Texas!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

heems87 schreef:
29 jul 2024, 16:56
IMaakt het kwa beleving geen verschil dan of je langs de zee rijdt of langs de "binnenkant"?
Eén van de grootste dooddoeners, zoals ook de "hitte" van Death Valley.
Het verschil tussen noordwaarts of zuidwaarts rijden is 3 meter.
Wat voor een verschil dit zou moeten maken is mij tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel.
Sommige views zijn mooi noordwaarts, andere zuidwaarts.
Met andere woorden het maakt eigenlijk geen kneit uit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Marcopstal schreef:
30 jul 2024, 17:45
heems87 schreef:
29 jul 2024, 16:56
IMaakt het kwa beleving geen verschil dan of je langs de zee rijdt of langs de "binnenkant"?
Eén van de grootste dooddoeners, zoals ook de "hitte" van Death Valley.
Het verschil tussen noordwaarts of zuidwaarts rijden is 3 meter.
Wat voor een verschil dit zou moeten maken is mij tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel.
Sommige views zijn mooi noordwaarts, andere zuidwaarts.
Met andere woorden het maakt eigenlijk geen kneit uit.
Glashelder :D Bedankt!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bovenliggende berichten volledig quoten is niet nodig.
Hoe ziet je route er nu uit?

Marianne
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Ik heb hem toch wel iets omgegooid het ziet er nu zo uit:
image.png
image.png (23.16 KiB) 865 keer bekeken
image.png
image.png (320.28 KiB) 865 keer bekeken
Iets meer rust op de tussenstops en laat in Yosemite dus hopelijk zijn dan in ieder geval een paar passes open. Phoenix en Yuma zijn een beetje een last minut toevoeging omdat we dat gebied nog niet kennen en ik denk dat het een mooiere toevoeging is dan bijvoorbeeld Lake Havasnu. Het enige nadeel dat we nu dus wel op Memorial day in Yosemite zitten, ben nog niet helemaal zeker of dat zo slim is, heb ook eerlijk gezegd geen ervaring met deze feestdag. Is er überhaupt een "ideale" tussenstop in dit weekend?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening :D
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het gaat NIET om Memorial Day zelf, maar - zoals ik al had geschreven - om het weekend. En dan met name de zaterdag en zondag. Op maandag gaan de mensen alweer naar huis. En ja, in de tijden dat er nog geen toegangsreservering was, was het uren stilstaan voor de entreehokjes en vervolgens stilstaan op weg naar de vallei. Wij deden het eens in het Labor Day weekend, en stonden toen ook vast (hoewel we toen niet de vallei in gingen en gelukkig op een gegeven moment konden afslaan) maar zo zag het er uit richting vallei:

image.png
image.png (583.06 KiB) 813 keer bekeken

Het kan dus slechter dan in jouw planning, maar is het niet mogelijk om alles met een dag op te schuiven zodat je er op maandag aankomt? Of ga een dag langer en neem ergens anders nog wat meer tijd. Je kunt prima in SF zitten in het Memorial Day weekend.
Het zou ook mooi zijn als je meer tijd had tussen Yosemite en Las Vegas. Een overnachting in bijvoorbeeld Lee Vining en dan in Death Valley is een aanrader. Met Lee Vining zit je ook goed als je de Sonora Pass zou moeten nemen. Zijn jullie al eens in Bodie geweest? En heb je al een idee waar in Yosemite je zou willen overnachten? Zie voor de mogelijkheden in het park www.travelyosemite.com. De locatie maakt nogal wat verschil voor de reistijden.
Als je in Yosemite ook naar de Mariposa Grove gaat zou ik een extra dag uittrekken voor het park. Misschien voor de zekerheid meerdere dagen boeken in Yosemite en als blijkt dat het een strenge winter is en zowel de Tioga Raod als de Glacier Point Road niet open zijn zou je eventueel een overnachting kunnen annuleren.

Ik ben zelf niet bekend met Phoenix en de route via Yuma, maar het lijkt mij niet het meest boeiende deel van de reis. Wat zou je in Phoenix willen doen? Is het geen idee om bijvoorbeeld Capitol Reef mee te nemen? Dan heb je prachtige wegen; van Bryce via de 12 naar Capitol Reef en dan via de 95 naar Monument Valley. En ik heb het idee dat jullie de vorige keer niet alles uitgebreid hebben gedaan dus nog eens een keer iets doen waar je al geweest bent (Zion?) lijkt me ook geen straf.
Voor Bryce is 1 nacht voldoende, maar een tussenstop tussen Las Vegas en Bryce zou dan misschien wel mooi zijn. Je wilt niet via Zion rijden maar bovenlangs begrijp ik uit je kaartje? Kijk dan eens naar Snow Canyon of het Kolob deel van Zion. Zie voor beide ons 2019-verslag. En Valley of Fire had ik denk ik al genoemd. Zie hier voor een van onze wandelingen daar eind april dit jaar.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 01 aug 2024, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Helemaal eens met Marianne dat via Yuma niet de meest boeiende route is. Wij vonden de I 8 enorm langdradig. Je kunt ook meer naar het westen doorsteken en Anza Borrego Desert SP meenemen. Dat is wel heel mooi.
Je kunt ook via de 10 i.p.v. de 8 en dan via Quartzsite. Daar kun je dan nog even een bezoekje brengen aan Hi Jolly's tombe, korte stop. Ook kun je Joshua Tree NP bezoeken.
Als je wel via de 8 gaat, kun je naar Salvation Mountain bij Niland. Dat hadden wij op het progamma dit voorjaar, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat we het niet konden vinden. Dat vond ik heel jammer.
https://californiathroughmylens.com/201 ... -mountain/

Ook eens met Marianne dat de Sonora Pass een goed alternatief is voor de Tioga Pass. Die hebben wij in 1995 op 18 juni gereden toen de Tioga nog dicht bleek. Ook op de Sonora Pass enorme bergen sneeuw, maar de weg was schoon. Hele mooie route ook.
heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Ik denk dat we er kwa route wel bijna zijn! Althans ... zo voelt het. Ik heb heel veel van de tips kunnen gebruiken en de route denk ik mooi rustig en actief kunnen balanceren. Memorial weekend zitten we lekker in SF en we hebben denk ik alle realistische dingen van de bucket list erin verwerkt. We hebben inderdaad zion expres eruit gelaten omdat je daar niet met eigen auto in mag en we dat al een keer gezien hebben dus verkiezen we bryce.

Benieuwd naar jullie gedachte.
image.png
image.png
image.png (193.47 KiB) 697 keer bekeken
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer