Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Luchtalarm

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bramster
Amerika-expert

Luchtalarm

Bericht door Bramster »

Ik las in het A.D. vanochtend dat NL het enige land met een dekkend luchalarm systeem is (je kent ze wel, die dingen van sirene maandag).

Afbeelding

In de USA ken ik echter een aantal mensen die ook zo'n sirene in de achtertuin hebben staan. Is dat een uitzondering in de USA, of zijn de stedelijke gebieden allemaal van zo'n sirene voorzien ?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb nog nooit een lucht alarm gehoord hier.... maar mischien komt dat om dat wij buitenaf wonen...je wordt hier wel gewaarschuwd via de Televisie Bij slecht weer.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Na even zoeken heb ik zelfs een foto van zo'n ding in de USA gevonden. Deze is genomen in Illinois en staat bij m'n vriendin in de achtertuin.

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb zo'n ding hier in het Zuiden van Virginia nog nooit gezien of gehoord.
perryvermeulen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door perryvermeulen »

haha bramster, ik denk dat we die paal op jouw foto ook wel hadden kunnen vinden zonder de omcirkeling hoor :) toch bedankt :)
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

perryvermeulen schreef:haha bramster, ik denk dat we die paal op jouw foto ook wel hadden kunnen vinden zonder de omcirkeling hoor :) toch bedankt :)
Hahaha, ik ben gewoon gek om het programma Snagit. Wat dat betreft ben ik net een kanibaal die kraaltjes ziet :lol:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Bij ons heeft de vrijwillige brandweer een sirene. Het is me niet duidelijk waarom hij elke dag getest moet worden (zal wel een wet zijn), maar elke dag om 12 uur gaat hij 1 keer af.
De brandweer rukt bij alle 911 gevallen uit, niet alleen bij brand, dus ik hoor dat ding wel vaker, en dan loeit het tot er een van de vrijwilligers komt.
Ook midden in de nacht wordt ik er wel eens wakker van; in vogelvlucht staat het ongeveer 1 mijl weg.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

In Minnesota hebben we ook die sirenes die Bramster laat zien. Die gaan loeien als er een tornado waarschuwing is, niet bij brand of andere dingen hoor. Die grote luidspreker draait ook rond trouwens en het is een angstaanjagend geluid.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

In Michigan zijn de scholen uitgerust met een sirene. Die gaat af tijdens Tornado's.
- Mike
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Michigan schreef:In Michigan zijn de scholen uitgerust met een sirene. Die gaat af tijdens Tornado's.
Ik hoop VOOR tornado's, en niet TIJDENS tornado's? :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb er hier in Denver ook nog nooit een gezien, maar hoor ze wel elke maand als ze getest worden. Ook heb ik ze eenmaal gehoord met een tornado warning - - niet leuk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nederland kan wel een dekkend systeem hebben, maar wij horen hem bij ons thuis ook niet hoor, zowel binnen als buiten!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Die gaan loeien als er een tornado waarschuwing is, niet bij brand of andere dingen hoor.
Hier komen tornado's zo goed als nooit voor. In Indiana hadden we ook zo'n sirene voor tornado's maar bij ons huis kon je die niet horen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

nieuwenoord schreef:Nederland kan wel een dekkend systeem hebben, maar wij horen hem bij ons thuis ook niet hoor, zowel binnen als buiten!
Als ik druk aan het werk ben dan hoor ik hem ook niet en als ik slaap word ik er zeker niet wakker van.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Hier in Ohio ook van die dingen, met name bedoeld voor tornado's. Een paar weken geleden stond heel trots in de krant dat onze hele plaats nu dekking heeft. Er zijn aan de westkant een paar bijgeplaatst, namelijk. Heel fijn, want daar wonen wij, eerder hoorden we ze nooit. Maar goed, wij hebben onze weather radio. :)
De brandweer heeft ook één, die testen ze elke woensdagavond om 9 uur. Als de wind onze kant op staat is dat een herrie van jewelste.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bbuurt schreef:
nieuwenoord schreef:Nederland kan wel een dekkend systeem hebben, maar wij horen hem bij ons thuis ook niet hoor, zowel binnen als buiten!
Als ik druk aan het werk ben dan hoor ik hem ook niet en als ik slaap word ik er zeker niet wakker van.
Wij horen hem zelfs niet als we gewoon buiten zijn!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wij hebben er precies zo een in onze achtertuin staan. Heerlijk als die weer getest word elke eerst maandag van de maand :roll:

Het is een waarschuwing voor Tornado's in ieder geval (of verwachte tornado's), hier in Dothan zijn ze pas laatste jaar geinstalleerd, zo'n beetje na het Katrina verhaal. Als het goed is kun je in heel dothan deze dingen horen (zo'n 11 of 12 staan er)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

nieuwenoord schreef:
Bbuurt schreef: Als ik druk aan het werk ben dan hoor ik hem ook niet en als ik slaap word ik er zeker niet wakker van.
Wij horen hem zelfs niet als we gewoon buiten zijn!
Ik heb hem nog nooit gehoord en ik woon en werk in Rotterdam... Gewoon weer weggegooit belastinggeld.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Blijkbaar gaat men dit najaar in Nederland die sirenes vervangen door sms.
Niet omdat je de sirene niet zou horen, maar wel omdat de bevolking niet de gewenste reactie vertoont:

Onlangs weerklonken er boven het Nederlandse Helmond sirenes om de bevolking binnen te houden. Er dreef een schadelijke magnesiumwolk boven de gemeente door een brand in een metaalverwerkingsbedrijf. De sirenes leverden een omgekeerd resultaat op, want iedereen ging naar buiten om te kijken wat er gebeurde.

Vandaag hier te lezen:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=NV1BVLFG

In België bestaat die technische mogelijkheid ook al. Wij wonen op het randje van een 'gevarenzone' omdat men hier tientallen kilometers vandaan met kernenergie werkt. Elke maand worden dan ook de alarmsirenes getest. Ik zou zeker nooit buiten gaan kijken, maar eerder het lokale tv-station opzetten, naar de radio luisteren, op het internet kijken (of boven aan het raam van de slaapkamer, of nog een verdieping hoger op zolder). Want je weet immers maar nooit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Blijkbaar gaat men dit najaar in Nederland die sirenes vervangen door sms.
Dat kan ik me niet voorstellen. Er zij zo enorm veel nadelen aan dat systeem. Het eerste probleem is al hoe je weet dat het een echt alarm is en niet gewoon een geintje van iemand.

En wie word er nu wakker van een SMSje als hij ligt te slapen ? Ik niet.

En wat te denken van mensen die geen telefoon op zak hebben ?

En zo kan men natuurlijk nog wel even doorgaan.

Ik denk dat het een goede aanvulling kan zijn, maar het mag nooit de sirenes vervangen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer