In de USA ken ik echter een aantal mensen die ook zo'n sirene in de achtertuin hebben staan. Is dat een uitzondering in de USA, of zijn de stedelijke gebieden allemaal van zo'n sirene voorzien ?

Ik hoop VOOR tornado's, en niet TIJDENS tornado's?Michigan schreef:In Michigan zijn de scholen uitgerust met een sirene. Die gaat af tijdens Tornado's.
Hier komen tornado's zo goed als nooit voor. In Indiana hadden we ook zo'n sirene voor tornado's maar bij ons huis kon je die niet horen.Die gaan loeien als er een tornado waarschuwing is, niet bij brand of andere dingen hoor.
Wij horen hem zelfs niet als we gewoon buiten zijn!Bbuurt schreef:Als ik druk aan het werk ben dan hoor ik hem ook niet en als ik slaap word ik er zeker niet wakker van.nieuwenoord schreef:Nederland kan wel een dekkend systeem hebben, maar wij horen hem bij ons thuis ook niet hoor, zowel binnen als buiten!
Ik heb hem nog nooit gehoord en ik woon en werk in Rotterdam... Gewoon weer weggegooit belastinggeld.nieuwenoord schreef:Wij horen hem zelfs niet als we gewoon buiten zijn!Bbuurt schreef: Als ik druk aan het werk ben dan hoor ik hem ook niet en als ik slaap word ik er zeker niet wakker van.
Dat kan ik me niet voorstellen. Er zij zo enorm veel nadelen aan dat systeem. Het eerste probleem is al hoe je weet dat het een echt alarm is en niet gewoon een geintje van iemand.Blijkbaar gaat men dit najaar in Nederland die sirenes vervangen door sms.