Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2053
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@d_vdploeg Kleine impressie van Las Vegas. Geeft duidelijk aan hoe het werkt. Ook hoe leeg sommige aisles kunnen zijn.

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic: :offtopic:

Over "Gold Status gesproken ...
Hoe ist met jouw Flying Blue Gold @harryh ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Top @dejong89 ...je moet de juiste vloggers volgen .... :wink:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
20 dec 2023, 18:58
:offtopic: Hoe ist met jouw Flying Blue Gold @harryh ?
:offtopic: Helaas weer silver per 1/1, veel te weinig XP dit jaar, door minder vliegen voor m'n werk en door BA vouchers te moeten gebruiken die afliepen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5792
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Laat dat vliegen dan maar zoals het is @harryh ...
Focus dan maar helemaal op die auto...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Robv85 »

Ik heb de basisinfo en laatste pagina's gelezen hier. We zijn namelijk op zoek naar een huurauto voor de periode 8okt t/m 25nov in 2024.
We hebben een paar algemene vragen voordat we verder gaan zoeken;
- Wanneer is vaak de beste periode om te boeken, 1jaar, 6maanden of 2maanden van te voren? Of maakt dit normaal gesproken niet uit?
- Wat zou een richtprijs moeten zijn voor een standaard SUV (Nissan Rogue) voor 48 dagen (ophalen en inleveren zelfde vliegveld)?
Ik kom nu uit als goedkoopste opties bij Alamo +/- 85,- per dag of Sixt 70,- per dag (enkele bestuurder, wat genoeg is voor ons). Is het verstandig om bij 1 van die 2 alvast te reserveren?
Zuid-West Amerika (2019)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@Robv85 Oktober 2024 is nog ver weg.
Het kan geen kwaad om alvast rond te kijken. Vergelijk zeker ook meerdere aanbieders; prijzen variëren over tijd en tussen aanbieders.
Áls je iets boekt, zorg dat je reservering kosteloos geannuleerd kan worden. Redelijke kans dat er over een paar maanden meer en ook gunstiger aanbod is.
Mijn ervaring is dat de prijzen zakken als de huurperiode dichterbij komt. Dus kosteloos een bestaande reservering aanpassen om van deze prijsdalingen te profiteren (of annuleren en opnieuw boeken) is dan handig.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

utolor schreef:
29 okt 2023, 01:34
Hoe werkt dat auto kiezen bij Alamo eigenlijk? Ik begrijp dat je een auto mag kiezen op de parking binnen de klasse die je gekozen hebt. Maar hoe weet ik welke auto welke klasse is? Staat dat ergens aangegeven? En liggen de sleutels ook gewoon op het dashboard zoals bij Hertz?

Heb nu een medium sedan boeking staan bij Hertz, en een Dodge Challenger or similar + een Ford Mustang Convertible or similar bij Alamo.

Mijn plan is om bij beiden eens te gaan zien wat er beschikbaar is, maar als er dan iets tussenzit wat de moeite is, zou ik wel graag meteen de sleutel meenemen (in geval van Alamo moeten we nog eerst langs de desk aangezien ik onze cc bewust nog niet ingegeven heb, maar dat doe ik dus liefst al met een sleutel). Maar dan moet ik natuurlijk wel weten tussen welke auto's op de parking ik mag kiezen.
Uiteindelijk toch voor Hertz gekozen, omdat ik de prijs daar nog naar beneden gekregen heb door punten te gebruiken (309.30 USD voor 9 dagen) en er keuze genoeg was (i.t.t. de filmpjes die ik op Youtube zag voor MIA). Er stond een Dodge Durango (groot) en Dodge Charger (wou ik al lang eens mee rijden) die me meteen op het oog vielen, maar toen ik plaats nam in de Charger kwam m'n vriendin enthousiast af dat ze een mooie sportwagen had gezien. :P Bleek een legergroene Dodge Challenger te zijn (de enige van de 3 bekende muscle cars waar ik nog niet mee gereden had). Deze dan ook meteen meegenomen. Voor die laatste hadden we ook een reservering bij Alamo staan, maar zoals eerder gezegd was die duurder. Reed zeer leuk en is imo de best rijdende auto vergeleken met de Mustang en Camaro.

Wel een vraagje, ik zie nu bij het nakijken van de receipt dat ze, zonder zelfs het brandstofniveau na te kijken (want kreeg de receipt meteen binnen per email nadat ze enkel eens rond de auto gelopen waren), het volgende aangerekend hebben:
FUEL & SERVICE $ 10.39 /GAL X Gallons Charged 2 T $ 17.30

Dat lijkt mij zeer vreemd, aangezien ik duidelijk aangegeven had bij het ophalen van de auto dat ik geen fuel service wou. Als ik die kost en de tax van deze kost verwijder, kom ik ook op de correcte prijs van 309.30 USD uit. Lijkt me dus dat ze ergens een fout gemaakt hebben, of is dit een standaard kost die er altijd bijkomt? Heb gelukkig nog een foto gemaakt van de brandstofmeter nadat ik de auto achter liet, dus ik kan aantonen dat de brandstoftank vol was als het geen standaard kost is.

EDIT: zie net ook dit op de receipt staan onderaan
FUEL: 94 % OUT 85 % IN
Die "85% IN" is onmogelijk, aangezien ik de tank nog net gevuld had voor ik het rental car center binnenreed. Vraag me af hoe ze die percentages berekenen... Heb een uur gewacht in de chat en niemand komt opdagen, dus heb een mail gestuurd. Ben benieuwd... Is al de tweede keer dat Hertz me onterecht extra kosten aanrekent op het einde van de huur.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

@utolor Heb je bij het inleveren je kassabonnetje van de bezinepomp laten zien?
Als je niet voor de fuel service kiest, moet je de auto zelf voltanken (doorgaans binnen 10 mijl van de inleverplek). En dat bewijs je door het bonnetje te laten zien.
Ik vermoed dat ze toch snel hebben gezien dat de tank niet vol was en ze je daarom 2 gallon berekenen.
Bij het inleveren kijken ze ook altijd de km-stand na (stand komt op de bon) dus dan is de benzinemeter ook gezien.
Maar met jouw foto kan je wellicht nog in bezwaar gaan.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

De auto is niet gestart door de persoon die controleerde en als de auto niet gestart wordt kan je de benzinemeter niet aflezen (zelf geprobeerd toen ik de foto wou nemen). Ik heb na de controle de auto zelf nog even gestart om een foto te nemen (foto nemen doe ik altijd om achteraf discussie te vermijden, had toen de receipt nog niet in detail bekeken), maar toen was de Hertz medewerker al verdwenen. Ik tank altijd vol verder van de luchthaven (goedkoper) en daarna tank ik nog eens voor een paar dollar/euro vol vlakbij de luchthaven (was binnen de 10 mijl, zie link: https://www.google.be/maps/dir/Exxel+Ga ... ?entry=ttu), maar daar kon zoals gewoonlijk dan amper iets bij. Zat dus zeker tot de nok vol.

Of ik de ticketjes nog heb moet ik controleren, want die geven ze niet altijd standaard meer. Al vermoed ik van wel, aangezien we veel cash hebben betaald en dan vraag ik wel een bonnetje als ik het niet vergeet. Ik vind persoonlijk wel dat een foto van het metertje meer bewijst dan een bonnetje, want je kan altijd kiezen om te tanken vlakbij de luchthaven en de tank niet helemaal vol te doen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Niet om betweterig te zijn maar volgens mij kan de KM stand worden afgelezen door het contact aan te zetten. De motor hoeft niet gestart te worden. In mijn 20x ervaring doen ze dat zo.
En in de overeenkomst wordt doorgaans het bonnetje gevraagd als bewijs van tanken. Vaak zullen ze met een blik op de benzinemeter al genoeg weten, maar ik heb het toch een aantal keren moeten laten zien. Dus ik houd deze altijd bij de hand én bewaar deze tot de afrekening binnen is.
Benieuwd wat de respons van Hertz gaat zijn.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Klopt, kilometerstand kan zo afgelezen worden door enkel contact aan te zetten, maar de benzinemeter niet (toch niet bij de Challenger alleszins). Heb een foto met enkel contact aan ook, dus kan het gerust bewijzen als je wil. :wink: Daarom dat ze de benzinemeter nooit hebben kunnen aflezen. Vraag me trouwens af waar ze die precieze percentages van halen (85 en 94 percent), aangezien de benzinemeter ook helemaal geen percentages aangeeft en ook geen streepjes waaruit je die percentages kan afleiden. De bediende heeft niet gevraagd naar een bonnetje en heb dit in de States ook nooit eerder moeten tonen, dus ik ging er vanuit dat alles oké was. Zo ongevraagd even wat extra bijrekenen voor benzine is alleszins verre van klantvriendelijk. Vorige keer rekenden ze me ook zomaar een surcharge aan voor de locatie terwijl die niet vermeld stond bij de reservatie. Dat is hier dan weer niet gebeurd. Zeer vreemd allemaal.

Ik heb eens gekeken en heb dus foto's van de benzinemeter en heb bonnetjes (prepaid + afrekening) van het tanken in Homestead + een prepaid bonnetje van het benzinestation binnen 10 mijl bij de luchthaven (achteraf bij overschot terughalen geen bonnetje gekregen, maar dit lijkt me bewijs genoeg om aan te tonen dat ik nog gaan tanken ben). Als ze daar nog niet voldoende bewijs mee hebben, weet ik het ook niet. Ben alleszins wel teleurgesteld in Hertz dat het elke keer wel weer iets is.

Vind het trouwens ook vreemd dat wij er bij het ophalen maar vanuit moeten gaan dat de tank vol zit door gewoon naar het metertje op het dashboard te kijken, terwijl zij bewijs moeten zien van een bonnetje en niet genoegen zouden nemen met (een foto van) het metertje op het dashboard.
Chantal27
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2014, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Chantal27 »

Hi,

Vanmiddag op de knop gedrukt voor vliegtickets: 2 weken NYC en Washington in de meivakantie 2024. Nu komt het volgende uitzoekklusje....een auto huren.
Ik heb deze nodig (bij voorkeur midsize SUV of minivan) van zaterdag 4 mei vanaf EWR (Newark) en inleveren op vrijdag 10 mei op BWI (Baltimore Washington International Airport.
Is een prijs van 750 euro redelijk? Ik zie het nu nog even niet goedkoper namelijk.

Wellicht is er iemand die even met mij mee zou willen kijken :-)

Groeten Chantal
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

utolor schreef:
22 dec 2023, 12:02

Wel een vraagje, ik zie nu bij het nakijken van de receipt dat ze, zonder zelfs het brandstofniveau na te kijken (want kreeg de receipt meteen binnen per email nadat ze enkel eens rond de auto gelopen waren), het volgende aangerekend hebben:
FUEL & SERVICE $ 10.39 /GAL X Gallons Charged 2 T $ 17.30

Dat lijkt mij zeer vreemd, aangezien ik duidelijk aangegeven had bij het ophalen van de auto dat ik geen fuel service wou. Als ik die kost en de tax van deze kost verwijder, kom ik ook op de correcte prijs van 309.30 USD uit. Lijkt me dus dat ze ergens een fout gemaakt hebben, of is dit een standaard kost die er altijd bijkomt? Heb gelukkig nog een foto gemaakt van de brandstofmeter nadat ik de auto achter liet, dus ik kan aantonen dat de brandstoftank vol was als het geen standaard kost is.

EDIT: zie net ook dit op de receipt staan onderaan
FUEL: 94 % OUT 85 % IN
Die "85% IN" is onmogelijk, aangezien ik de tank nog net gevuld had voor ik het rental car center binnenreed. Vraag me af hoe ze die percentages berekenen... Heb een uur gewacht in de chat en niemand komt opdagen, dus heb een mail gestuurd. Ben benieuwd... Is al de tweede keer dat Hertz me onterecht extra kosten aanrekent op het einde van de huur.
Het zou zomaar kunnen dat de tank toch niet helemaal vol was bij het inleveren (en dus ook niet bij het uitrijden aan het % te zien). Hoewel 85% volgens mij wel zichtbaar zou moeten zijn op de meter in de auto. Meter met kuren?? Tank je de huurauto wel steeds vol totdat de pomp automatisch uitslaat? En probeer je daarna nog meer te tanken totdat ie weer (gelijk) uitslaat? Zo tank ik nl. wel. Op dit manier weet je eigenlijk zeker dat je tank ook echt 100% vol is.

Ik heb mij bij Hertz al eens laten vertellen dat ze de 'fuel' automatisch uitlezen middels de autocomputer. Of dat waar is weet ik niet. Verklaart wel hoe ze zo nauwkeurig het % weten. Persoonlijk is het mij nog nooit gebeurd bij Hertz dat ze mij achteraf nog kosten voor brandstof hebben berekend. Vorig jaar zomer hebben ze zelfs bij het uitrijden nog een aantekening gemaakt omdat de tank 3/4 vol was. Uiteindelijk heb ik 'm wel gewoon 100% vol ingeleverd. Tanken doe ik zo dichtbij mogelijk bij de inlever locatie (< 5 mijl). Dat het daar duurder is neem ik op de koop toe, al kijk ik wel uit dat ik niet voor de hoofprijs tank.

Hoewel het sneu geld is, is het nou ook geen wereldbedrag dat ze jou extra aangerekend hebben. Weet niet of ik daar energie in zou steken. Volgende keer gewoon beter opletten bij het inleveren. De enige tip die ik kan geven is dat je terplekke controleert of het eindbedrag correct is. Zo liet de Hertz medewerker mij afgelopen oktober haar tablet zien met de eindafrekening. Toen die volgens mij niet klopte (verschil van ruim USD 300) heeft ze dat gelijk gecorrigeerd en zag ik het eindbedrag staan waarvoor ik de auto gehuurd had en datzelfde kreeg ik ook direct per e-mail toegestuurd. Voor wat betreft mijn correctie, daar kom ik een dezer dagen nog op terug in het Tesla topic.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Chantal27 schreef:
22 dec 2023, 22:31

Ik heb deze nodig (bij voorkeur midsize SUV of minivan) van zaterdag 4 mei vanaf EWR (Newark) en inleveren op vrijdag 10 mei op BWI (Baltimore Washington International Airport.
Is een prijs van 750 euro redelijk? Ik zie het nu nog even niet goedkoper namelijk.
Je geeft niet aan waar je de prijs van EUR 750 ziet, dat zou wel makkelijk zijn voor de vergelijking. Ook is het handig om te weten of er een extra bestuurder (wel of geen spouse) bij aanwezig is.

Als ik snel even bij Hertz kijk met de 510K code zie ik een Q4 (Small SUV (Categorie Q4) IFAR (Q4) Nissan Rogue of gelijkwaardig) voor USD 660, dat is incl. one way fee.

Bij Alamo (via ustravel) zie ik zelfs een Standard SUV (Ford Edge or similar) voor EUR 611, dat is incl. one way fee.

Het kan dus best goedkoper dan de EUR 750 die jij aangeeft.

Tip: er zijn vele sites om een auto te huren in Amerika. Het blijft een kwestie van goed speuren. Bovengenoemde voorbeelden zijn 2 sites waar ik persoonlijk altijd goede deals scoor. Mei is nog ver weg dus als je een auto vastlegt, doe dat zodat je deze weer eenvoudig kosteloos kunt annuleren mochten prijzen verder zakken en je wilt opnieuw boeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2053
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Chantal27 Check even hertz.at ( oostenrijk ) met de vaker genoemde codes.
Ik weet niet of je Amex hebt, maar met de amex platinum code kom ik uit op een small luxury SUV voor 607 usd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans_Belgium »

In 2022 hebben ze me het getoond op hun tablet wanneer ze je code van je auto scannen bij het uitchecken, konden ze je mileage en hoeveel procent benzine er nog in je tank zit zonder dat je auto het contact moest opstaan.
Dat was bij Alamo Fort Myers Airport.

Coyote schreef:
23 dec 2023, 09:05
utolor schreef:
22 dec 2023, 12:02

Wel een vraagje, ik zie nu bij het nakijken van de receipt dat ze, zonder zelfs het brandstofniveau na te kijken (want kreeg de receipt meteen binnen per email nadat ze enkel eens rond de auto gelopen waren), het volgende aangerekend hebben:
FUEL & SERVICE $ 10.39 /GAL X Gallons Charged 2 T $ 17.30

Dat lijkt mij zeer vreemd, aangezien ik duidelijk aangegeven had bij het ophalen van de auto dat ik geen fuel service wou. Als ik die kost en de tax van deze kost verwijder, kom ik ook op de correcte prijs van 309.30 USD uit. Lijkt me dus dat ze ergens een fout gemaakt hebben, of is dit een standaard kost die er altijd bijkomt? Heb gelukkig nog een foto gemaakt van de brandstofmeter nadat ik de auto achter liet, dus ik kan aantonen dat de brandstoftank vol was als het geen standaard kost is.

EDIT: zie net ook dit op de receipt staan onderaan
FUEL: 94 % OUT 85 % IN
Die "85% IN" is onmogelijk, aangezien ik de tank nog net gevuld had voor ik het rental car center binnenreed. Vraag me af hoe ze die percentages berekenen... Heb een uur gewacht in de chat en niemand komt opdagen, dus heb een mail gestuurd. Ben benieuwd... Is al de tweede keer dat Hertz me onterecht extra kosten aanrekent op het einde van de huur.
Het zou zomaar kunnen dat de tank toch niet helemaal vol was bij het inleveren (en dus ook niet bij het uitrijden aan het % te zien). Hoewel 85% volgens mij wel zichtbaar zou moeten zijn op de meter in de auto. Meter met kuren?? Tank je de huurauto wel steeds vol totdat de pomp automatisch uitslaat? En probeer je daarna nog meer te tanken totdat ie weer (gelijk) uitslaat? Zo tank ik nl. wel. Op dit manier weet je eigenlijk zeker dat je tank ook echt 100% vol is.

Ik heb mij bij Hertz al eens laten vertellen dat ze de 'fuel' automatisch uitlezen middels de autocomputer. Of dat waar is weet ik niet. Verklaart wel hoe ze zo nauwkeurig het % weten. Persoonlijk is het mij nog nooit gebeurd bij Hertz dat ze mij achteraf nog kosten voor brandstof hebben berekend. Vorig jaar zomer hebben ze zelfs bij het uitrijden nog een aantekening gemaakt omdat de tank 3/4 vol was. Uiteindelijk heb ik 'm wel gewoon 100% vol ingeleverd. Tanken doe ik zo dichtbij mogelijk bij de inlever locatie (< 5 mijl). Dat het daar duurder is neem ik op de koop toe, al kijk ik wel uit dat ik niet voor de hoofprijs tank.

Hoewel het sneu geld is, is het nou ook geen wereldbedrag dat ze jou extra aangerekend hebben. Weet niet of ik daar energie in zou steken. Volgende keer gewoon beter opletten bij het inleveren. De enige tip die ik kan geven is dat je terplekke controleert of het eindbedrag correct is. Zo liet de Hertz medewerker mij afgelopen oktober haar tablet zien met de eindafrekening. Toen die volgens mij niet klopte (verschil van ruim USD 300) heeft ze dat gelijk gecorrigeerd en zag ik het eindbedrag staan waarvoor ik de auto gehuurd had en datzelfde kreeg ik ook direct per e-mail toegestuurd. Voor wat betreft mijn correctie, daar kom ik een dezer dagen nog op terug in het Tesla topic.

Roland
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Chantal27
bij Alamo.de met de Vertragscode THPPS30: 526 voor midsize. Voor 2 euro meer een Standardsize.
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevin123 »

Heeft iemand ervaring met https://www.economybookings.com ? Ze hebben namelijk erg lage prijzen voor mijn datum.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2053
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ziet er uit als een broker alla rentalcars.com. Zou goed opletten of alle verzekeringen inclusief zijn en waar je huurt. Ik heb liever een Avis/Alamo/Hertz dan een ACE car rental of iets in die trend.
Wat is veel voordeliger dan andere aanbieders? Momenteel zijn Hertz en Alamo twee aanbieders die momenteel voor veel leden erg voordelig uitpakken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer