Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

ONYX666 schreef:
27 okt 2023, 16:27
Valt de ford explorer ook onder standard suv bij alamo?
Niet standaard, in LAS afgelopen zomer vond de greeter dat 7-seaters in het algemeen geen Standard SUVs waren en ik kreeg daarom geen Explorer uit een duurdere rij mee toen ik het probeerde. Maar kreeg wel een 7-seater Arcadia mee als Standard SUV. Achteraf klacht ingediend en netjes opgelost. Die 7 seats als criterium is onzin. Een Explorer zou je dus wel moeten kunnen krijgen. Arcadia was ook prima trouwens.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Het is mijn wens ook ook eens de Ford Explorer te rijden. Toch verbaas ik me dat -ondanks de vele positieve berichten op deze site- de Explorer helemaal niet zo hoog scoort in vergelijkende overzichten van midsize suv's:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

En toch ben ik als huurder fan. Het is momenteel alleen lastig om er een met opties te krijgen zoals de Platinum.
De binnenruimte is ook huge, ik heb er een keer 2 kayaks van 8ft binnenin vervoerd.
A&A
Amerikakenner
Berichten: 407
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

Ik heb een auto (Intermediate SUV, Nissan Rogue of gelijkwaardig ) gereserveerd via alamo.de met de 30% kortingscode. Voor SFO (luchthaven; qua aankomsttijd geen keuze) van 14/6 tot 9/7 kost dat € 1359,-

Nu zie ik via AutoEurope bij Budget een Intermediate SUV (Ford Escape of gelijkwaardig) voor dezelfde locatie en periode voor € 1198,-. Scheelt toch weer heel wat. Maar is de categorie hetzelfde of zijn de voorwaarden dan anders?

Nu zijn we presidents circle bij Avis en Budget is Avis, toch? Biedt dat dan nog voordelen? Want via AutoEurope huren is uiteraard niet direct bij Avis/Budget dus zelf een auto uitkiezen zal bijvoorbeeld niet gelden.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Bij Avis heb je een verzekering tot 500.000. Dit terwijl andere maatschappijen 1 miljoen bieden. Budget hoort bij Avis en is de budget variant. Dus wellicht ook 500.000 verzekering.
President geeft geen betere prijzen en je moet ook via balie. Wel recht op een upgrade. Dit geldt officieel tot 2 weken huur maar krijg je vaak bij langere huur ook. Je hebt geen eigen keuze. Tenzij de prijs heel goed is, is avis door de verlaging naar 500.000, in ieder geval voor mij, niet meer de een echte concurrent voor Alamo en Hertz.
Autoeurope verzekert, volgens mij, in de usa via de verhuurder. (Zie faq op hun site). Dus dan bijft 500.000 gehandhaafd bij Avis.
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Hoe werkt dat auto kiezen bij Alamo eigenlijk? Ik begrijp dat je een auto mag kiezen op de parking binnen de klasse die je gekozen hebt. Maar hoe weet ik welke auto welke klasse is? Staat dat ergens aangegeven? En liggen de sleutels ook gewoon op het dashboard zoals bij Hertz?

Heb nu een medium sedan boeking staan bij Hertz, en een Dodge Challenger or similar + een Ford Mustang Convertible or similar bij Alamo.

Mijn plan is om bij beiden eens te gaan zien wat er beschikbaar is, maar als er dan iets tussenzit wat de moeite is, zou ik wel graag meteen de sleutel meenemen (in geval van Alamo moeten we nog eerst langs de desk aangezien ik onze cc bewust nog niet ingegeven heb, maar dat doe ik dus liefst al met een sleutel). Maar dan moet ik natuurlijk wel weten tussen welke auto's op de parking ik mag kiezen.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

De sleutels zitten in de auto, behalve bj de duurdere klassen auto’s
Kijk hier even
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

utolor schreef:
29 okt 2023, 01:34
Hoe werkt dat auto kiezen bij Alamo eigenlijk? Ik begrijp dat je een auto mag kiezen op de parking binnen de klasse die je gekozen hebt. Maar hoe weet ik welke auto welke klasse is? Staat dat ergens aangegeven? En liggen de sleutels ook gewoon op het dashboard zoals bij Hertz?

Heb nu een medium sedan boeking staan bij Hertz, en een Dodge Challenger or similar + een Ford Mustang Convertible or similar bij Alamo.

Mijn plan is om bij beiden eens te gaan zien wat er beschikbaar is, maar als er dan iets tussenzit wat de moeite is, zou ik wel graag meteen de sleutel meenemen (in geval van Alamo moeten we nog eerst langs de desk aangezien ik onze cc bewust nog niet ingegeven heb, maar dat doe ik dus liefst al met een sleutel). Maar dan moet ik natuurlijk wel weten tussen welke auto's op de parking ik mag kiezen.
Uit nieuwsgierigheid: 7x in Amerika geweest, maar nog nooit een auto gehuurd?
Afbeelding
utolor
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2021, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door utolor »

Kevin77 schreef:
29 okt 2023, 06:44
De sleutels zitten in de auto, behalve bj de duurdere klassen auto’s
Kijk hier even
Super, bedankt voor de info! :thumbup:
Division schreef:
29 okt 2023, 10:32
Uit nieuwsgierigheid: 7x in Amerika geweest, maar nog nooit een auto gehuurd?
Bijna elke keer een auto gehuurd, maar bij Avis, Budget of Hertz. Bij de eerste twee kregen we een auto toegewezen aan de balie en bij Hertz konden we een auto kiezen van de parking. Het is niet zo dat wanneer je weet hoe het er bij de ene verhuurder aan toe gaat, dat je weet hoe het er bij Alamo aan toe gaat. :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1853
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Timothy555 »

Division schreef:
29 okt 2023, 10:32
utolor schreef:
29 okt 2023, 01:34
Hoe werkt dat auto kiezen bij Alamo eigenlijk? Ik begrijp dat je een auto mag kiezen op de parking binnen de klasse die je gekozen hebt. Maar hoe weet ik welke auto welke klasse is? Staat dat ergens aangegeven? En liggen de sleutels ook gewoon op het dashboard zoals bij Hertz?

Heb nu een medium sedan boeking staan bij Hertz, en een Dodge Challenger or similar + een Ford Mustang Convertible or similar bij Alamo.

Mijn plan is om bij beiden eens te gaan zien wat er beschikbaar is, maar als er dan iets tussenzit wat de moeite is, zou ik wel graag meteen de sleutel meenemen (in geval van Alamo moeten we nog eerst langs de desk aangezien ik onze cc bewust nog niet ingegeven heb, maar dat doe ik dus liefst al met een sleutel). Maar dan moet ik natuurlijk wel weten tussen welke auto's op de parking ik mag kiezen.
Uit nieuwsgierigheid: 7x in Amerika geweest, maar nog nooit een auto gehuurd?
Begin oktober voor de 8ste keer in de VS geweest, en het was pas m’n eerste keer dat ik een auto huurde…
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

utolor schreef:
29 okt 2023, 11:27
Bijna elke keer een auto gehuurd, maar bij Avis, Budget of Hertz. Bij de eerste twee kregen we een auto toegewezen aan de balie en bij Hertz konden we een auto kiezen van de parking. Het is niet zo dat wanneer je weet hoe het er bij de ene verhuurder aan toe gaat, dat je weet hoe het er bij Alamo aan toe gaat. :wink:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto werd toegewezen bij een VS-huur. Altijd vrij mogen kiezen uit een categorie of Presidents Circle/Emerald Aisle/Executive Aisle.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10178
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Hockey »

Division schreef:
29 okt 2023, 19:28
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een auto werd toegewezen bij een VS-huur.
Ik wel. Laatst (Augustus 2023) bij Thrifty op LAX werd de auto toegewezen; en bij Sixt (ook LAX0 kan ik vaak slechts kiezen uit twee auto's, of wordt er één toegewezen. Bij Alamo (op LAX) altijd kunnen kiezen.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jo usalover »

Dank je @Trom, het is gelukt !
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2068
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Die melding krijg ik ook bij Hertz of National wanneer ik boek met een code die ik gewoon mag gebruiken.
Daarnaast zijn er voldoende forumleden die op deze manier hebben geboekt en hun auto hebben opgehaald, zonder enige problemen.
De kosten die jij ziet staan, zijn de kosten die je daadwerkelijk gaat betalen.

Opmerking moderator

Als moderator heb ik zojuist het bericht hierboven verwijderd, daarvan was de tekst verwijderd door de auteur. De reactie in dit bericht zal dus niet duidelijk meer zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Sanoicia
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2023, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sanoicia »

Dankje dejong89. Heb het duidelijk verkeerd geïnterpreteerd. :)
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

48 uur autohuur in LA

Bericht door Boppe »

We willen van 22 april 11am t/m 24 april 10h am een niet te grote auto (type: Toyota Corolla) huren in Los Angeles. We komen met de camper aan bij Hollywood RV park en laten die daar staan. De twee dagen zijn voor oa sightseeing.
De beheerder geeft aan een autohuur te kunnen regelen bij Enterprise ? (bij vliegveld Nuys), maar we hebben geen ervaring met verzekeringen, de website doet lastig en zo goed zijn de recensies ook weer niet...
Andere optie is om in NL te boeken bijvoorbeeld de combi ANWB en Sunny cars. Dan zit qua verzekering alles erin en kom je uit op zo'n € 170. Dan moeten we wel met de Uber naar LAX.

Geen idee of dat een reële prijs is. Is er nog een betere optie die we kunnen overwegen?

Groet Robert
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Je kunt gewoon direct bij een van de verhuurders in de buurt reserveren. Dat is veel verstandiger dan via een derde partij.

Bijvoorbeeld bij Hertz, locatie Van Nuys - Van Nuys Blvd HLE, small SUV (Q4), $127.36, en dat is gewoon een pay later tarief (dus je betaalt pas bij het inleveren en kunt tot het moment van ophalen kostenloos cancellen, no strings attached. Als je vergeet te cancellen vervalt de reservering vanzelf.

Je zult dan even een Uber oid moeten nemen, het is 5 mijl van dat RV park. Of uiteraard met die RV die je nog hebt de auto gaan ophalen als er 2 mensen zijn met een rijbewijs.

Reserveren doe je gewoon via hertz.nl. Dan zitten netjes al je verzekeringen erbij. Let op, voor deze prijs heb ik de Amex korting gebruikt. Zonder kortingscode kom je op $151.24 uit, nog steeds goedkoper dan je derde partij. Je kunt ook even kijken wat de diverse publiek bruikbare CDP's doen (ANWB 504224), Flying Blue (522000 of 629733), etc). Met de Flying Blue code is het $135.32, en die staat open voor iedereen die Flying Blue member is (en dat is een kwestie van een gratis account aanmaken).
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

EV huren bij Hertz, geen druppel op zak

Bericht door Boppe »

Zie ik bij Hertz dat EV's (Polestar en Tesla) beduidend goedkoper in huur zijn dan de benzinewagens. Misschien toch maar een EV huren... Leuk.
Ik heb hier gelezen dat de Tesla (super charger) via VIN koppeling de auto kunt laden en Hertz je deze kosten doorbelast. Prima, maar als ik de Tesla elders laadt of ik kies voor een Polestar, hoe gaat de betaling dan aan de EV paal. Ik heb niet een druppel of EV-pasje of kun je gewoon de CreditCard aanbieden?

Robert
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5795
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Er is hier meer over te lezen @Boppe
Een paar weken geleden is @Coyote met een Tesla in de VS aan t rondrijden geweest en heeft daar verslag van uitgebracht

viewtopic.php?f=30&t=79155&p=1320294&hi ... e#p1320294

Over laadpasjes / druppels
Wat je in Nederland aanvraagt is in Europa bruikbaar.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Boppe
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2022, 20:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Boppe »

roelb schreef:
31 okt 2023, 18:56
Je kunt gewoon direct bij een van de verhuurders in de buurt reserveren. Dat is veel verstandiger dan via een derde partij.
Duidelijk, ook bedankt voor de tip Herz Nuys.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer