Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wij kamperen natuurlijk niet alleen vanwege de kosten. Dat is wel een voordeel maar is alleen een optie als je ook echt graag kampeert. En dat geldt voor ons. Maar we wisselen het wel af met betaalbare motels of cabins.
Het woord gemak bedoel ik in brede zin. Een overnachting vlak bij het vliegveld zie ik ook als een vorm van gemak dat zeker bijdraagt aan het meer relaxed kunnen starten van je reis.
Het woord gemak bedoel ik in brede zin. Een overnachting vlak bij het vliegveld zie ik ook als een vorm van gemak dat zeker bijdraagt aan het meer relaxed kunnen starten van je reis.
Deze opmerking slaat denk ik op mijn bericht over dat we vanaf Frankfurt vertrekken... Ik voel me wat aangevallenpaulr schreef: ↑23 sep 2023, 22:33leuk topic... leuk om ook te zien hoe iedereen zich in bochten wringt om 100,- euro te besparen en vervolgens uren langer onderweg is. Of een uur of 22 onderweg is (met een paar uur rijden of een overnachting vooraf) en vervolgens de eerste 2-3 van de leg is ivm een jetlag...

De besparing ten opzichte van gunstige vluchten vanaf Schiphol is ruim 1300 euro en dan heb ik daar nog geen zitplaatsreserveringen en ruimbagage bijgerekend. Voor die 1300+ euro is de huurauto ook betaald.
Daarbij overnachten wij vrijwel altijd bij de luchthaven van vertrek. Of dit nu in NL, België en Duitsland is. Ik ga graag relaxed weg. Dus dan maakt het me geen fluit uit of het 2,5 uur (Schiphol) of 4 uur (Brussel, Frankfurt) reizen is vanaf huis. Niet iedereen woont onder de rook van Schiphol.
We zijn met een gezin van 4, we zijn nog aan de schoolvakanties gebonden, hebben maar 3 weken vakantie waarbinnen we een acceptabele tijd weg willen (en dus niet uit oneindig veel vluchten kunnen kiezen) en we hebben nou eenmaal geen eindeloos budget, dus het is voor ons zeker de moeite waard om buiten de makkelijkste wegen te denken. En ik maak echt wel een afweging tussen het financiële voordeel en het "ongemak" van verder van huis vertrekken.
En wat betreft vluchttijden en jetlags: de vluchttijden die wij nu hebben zijn perfect voor ons, beter nog dan vanaf Schiphol of andere luchthavens. En een jetlag? De dag na aankomst lekker vroeg wakker en op tijd op je volgende bestemming. De dag er na weer volledig fit en in het ritme

Als we over een paar jaar met ons 2-en weg kunnen omdat de meiden niet meer mee gaan dan kunnen we buiten het hoogseizoen en dan kies ik ook voor gemak. Dan ben je veel flexibeler qua reisperiode en dan maakt een paar honderd euro meer of minder niet meer zoveel uit als nu.
Lang verhaal kort: we besparen zo'n € 1800,- voor 2x 1,5 uur meer reizen naar een luchthaven, met voor ons gunstiger vliegtijden. Dat vinden wij meer dan de moeite waard!
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
is het ook en iedereen moet lekker doen waar hij zich prettig bij voelt en niet zo druk maken om wat anderen doen
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Voor 100 euri niet, maar voor 300pp wil ik wel een overnachting doen in bv Frankfurt. Zijn er genoeg die tevreden zijn met 1200 pp vliegticket, of barsten van het geld natuurlijk en het niet boeit. Of/ en zich met alle plezier voor de gek willen laten houden door of de luchtvaartmaatschappijen of de nederlandse staat het geld in de broekzak te schuivenpaulr schreef: ↑23 sep 2023, 22:33leuk topic... leuk om ook te zien hoe iedereen zich in bochten wringt om 100,- euro te besparen en vervolgens uren langer onderweg is. Of een uur of 22 onderweg is (met een paar uur rijden of een overnachting vooraf) en vervolgens de eerste 2-3 van de leg is ivm een jetlag...

Ik gun het ze niet

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde! En is voor de een €100 peanuts en voor de andere veel geld. Dus doe vooral wat jezelf wilt en wat voor jouw beurs goed is.Coyote schreef: ↑24 sep 2023, 10:10@paulr Dat is ook vaak mijn gedachte als ik zie hoe en van waar men allemaal vertrekt tov hun woonplaats.![]()
Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik enkel voor mijzelf zoek. Dus het verschil moet al gigantisch zijn wil ik vanaf Dusseldorf of Brussel vertrekken in plaats van Amsterdam. Ga je met bijv. 4 personen dan kan het verschil serieus oplopen maar dan nog. Mijn besparing haal ik uit de motels die ik boek. Een 2-sterren is voor mij prima en hoef niet persé in een 3 of 4-sterren motel te zitten. Daarbij is gemak en een zo kort mogelijke vliegroute voor mij ook doorslaggevend. Dan mag het iets extra kosten.![]()
Roland
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Precies.
Ik als alleenstaande vader met 2 pubers moet mij wel tweemaal bedenken bij iedere euro die ik uitgeef.
Als ik niet héél veel tijd steek in het zo goedkoop mogelijk naar Amerika gaan, dan kán ik niet naar Amerika.
En dat wil ik wél, dus dan zal ik concessies moeten doen. Dat betekent dus zoeken, zoeken, zoeken, boeken, herboeken, nog een keer herboeken, stukje rijden naar andere luchthaven, overstappen of een paar uurtjes wachten, minder luxe in hotels, creatief met overnachtingen en gratis parkeren bij de luchthaven, zelden (luxe) uit eten op vakantie. Etcetera.
Het is wat het is. Ik denk dat het belangrijkste is: oordeel maar niet over de keuzes van een ander.
Die zal daar zijn of haar redenen voor hebben. Waarbij natuurlijk altijd tips 'uitgedeeld' kunnen worden om anderen te helpen. Al dan niet op een ander spoor te komen, maar laat de keuze zonder waardeoordeel verder lekker daar wij hij hoort.
Overigens kan het juist ook wel fijn zijn om een overstap te hebben, of een vlucht naar een afwijkend vliegveld.
Ik vertrek uit Amerika graag laat op de avond. Slaap in het vliegtuig. Kom in de middag - lokale tijd - in NL aan. Reis naar huis. Doe een wasje. Ben moe. En ga slapen. Direct in het juiste ritme!
In mijn zoektochten naar tickets voor de laatste 2 USA reizen (NYC in mei en Phoenix in augustus) kwam ik dan veelal uit bij vluchten met een overstap. Rechtstreeks vertrok vaak eind van de middag al uit Amerika. Maar dan kan ik nog niet slapen. En tegen de tijd dat het wél lukt, ben je - lokale tijd - alweer in NL. Dan heb ik een nacht gemist en voel me dagenlang rot. Dus ook dat soort overwegingen kunnen meespelen, waarbij een stukje ongemak (een overstap) in the end voor mij dus eigenlijk een stukje comfort (enigszins fatsoenlijk in het vliegtuig kunnen slapen) betekent.
Oja: en voor mij is het ook een sport om het goedkoopste te vinden. Echt waar; er zijn mensen die dat een leuke uitdaging vinden
Ik als alleenstaande vader met 2 pubers moet mij wel tweemaal bedenken bij iedere euro die ik uitgeef.
Als ik niet héél veel tijd steek in het zo goedkoop mogelijk naar Amerika gaan, dan kán ik niet naar Amerika.
En dat wil ik wél, dus dan zal ik concessies moeten doen. Dat betekent dus zoeken, zoeken, zoeken, boeken, herboeken, nog een keer herboeken, stukje rijden naar andere luchthaven, overstappen of een paar uurtjes wachten, minder luxe in hotels, creatief met overnachtingen en gratis parkeren bij de luchthaven, zelden (luxe) uit eten op vakantie. Etcetera.
Het is wat het is. Ik denk dat het belangrijkste is: oordeel maar niet over de keuzes van een ander.
Die zal daar zijn of haar redenen voor hebben. Waarbij natuurlijk altijd tips 'uitgedeeld' kunnen worden om anderen te helpen. Al dan niet op een ander spoor te komen, maar laat de keuze zonder waardeoordeel verder lekker daar wij hij hoort.
Overigens kan het juist ook wel fijn zijn om een overstap te hebben, of een vlucht naar een afwijkend vliegveld.
Ik vertrek uit Amerika graag laat op de avond. Slaap in het vliegtuig. Kom in de middag - lokale tijd - in NL aan. Reis naar huis. Doe een wasje. Ben moe. En ga slapen. Direct in het juiste ritme!
In mijn zoektochten naar tickets voor de laatste 2 USA reizen (NYC in mei en Phoenix in augustus) kwam ik dan veelal uit bij vluchten met een overstap. Rechtstreeks vertrok vaak eind van de middag al uit Amerika. Maar dan kan ik nog niet slapen. En tegen de tijd dat het wél lukt, ben je - lokale tijd - alweer in NL. Dan heb ik een nacht gemist en voel me dagenlang rot. Dus ook dat soort overwegingen kunnen meespelen, waarbij een stukje ongemak (een overstap) in the end voor mij dus eigenlijk een stukje comfort (enigszins fatsoenlijk in het vliegtuig kunnen slapen) betekent.
Oja: en voor mij is het ook een sport om het goedkoopste te vinden. Echt waar; er zijn mensen die dat een leuke uitdaging vinden

-
- Amerika-ontdekker
Heeft er iemand in de lange discussies tijd gehad om mijn bovenstaande vraag even te bekijken?MikeS1988 schreef: ↑22 sep 2023, 12:08Zelf heb ik geen ervaringen met overstappen. Onderstaande vlucht is terug te vinden op de website van Lufthansa en beide vluchten zijn met hun, voor de terugreis is er maar 45 min overstap tijd. Lijkt dit niet heel krap te zijn? Aan de andere kant als ze het zelf voorstellen, moet het toch haalbaar zijn, niet?
image.png
Die 45 minuten zijn voldoende. Maar het wordt een ander verhaal bij vertraging. In dit geval wordt een oplossing gezocht.
.
.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Advies gevraagd: als ik bij Expedia een pakket koop, vlucht + hotel dan lijkt het alsof bij vluchten met United/Lufthansa bagage tot 23 kg is inbegrepen. Als ik vervolgens bij 'ik heb slechts voor een deel van de reis accomodatie nodig' kies voor 1 dag, dan ben ik goedkoper uit dan een los ticket. Zie ik iets over het hoofd? Voor 9-24 mei Orlando totaal dan iets meer dan € 1.100,- Goede deal of ben ik nog te vroeg?
Of het een goede deal is laat ik in het midden. Maar ja, dit kan… als touroperators hebben we speciale tarieven die soms wel, soms niet goedkoper zijn dan losse tickets. Daar moet dan wel iets bijgeboekt worden, zoals minimaal 1 nacht of autohuur….
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@ludwig Wat is er allemaal inbegrepen bij jouw prijs van €1100?
De vlucht AMS-MCO (incl bagage) en 1 hotelovernachting?
Dan vind ik het nog geen super aanbieding. Via Skycanner vind ik nu AMS-MCO op 9-24 mei (met overstap, zonder bagage) voor €616 te boeken bij Lufthansa. (er zijn meer alternatieven voor vergelijkbare prijzen).
Stel je betaalt €100 per vlucht voor ruimbagage, dan kom je op €816. Heb je nog bijna €300 te besteden aan een hotelkamer (voor 1 nacht). En dan heb je rechtstreeks bij de airline geboekt (via Gate1 kan het nog tot €120 goedkoper: die hebben een scherpere prijs én rekenen maar €60 voor bagage).
https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... home&rtn=1
De vlucht AMS-MCO (incl bagage) en 1 hotelovernachting?
Dan vind ik het nog geen super aanbieding. Via Skycanner vind ik nu AMS-MCO op 9-24 mei (met overstap, zonder bagage) voor €616 te boeken bij Lufthansa. (er zijn meer alternatieven voor vergelijkbare prijzen).
Stel je betaalt €100 per vlucht voor ruimbagage, dan kom je op €816. Heb je nog bijna €300 te besteden aan een hotelkamer (voor 1 nacht). En dan heb je rechtstreeks bij de airline geboekt (via Gate1 kan het nog tot €120 goedkoper: die hebben een scherpere prijs én rekenen maar €60 voor bagage).
https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... home&rtn=1

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat kan zo uitkomen en je noemt een prima prijs, wij boeken vaker zo bij Expedia.ludwig schreef: ↑24 sep 2023, 18:43Advies gevraagd: als ik bij Expedia een pakket koop, vlucht + hotel dan lijkt het alsof bij vluchten met United/Lufthansa bagage tot 23 kg is inbegrepen. Als ik vervolgens bij 'ik heb slechts voor een deel van de reis accomodatie nodig' kies voor 1 dag, dan ben ik goedkoper uit dan een los ticket. Zie ik iets over het hoofd? Voor 9-24 mei Orlando totaal dan iets meer dan € 1.100,- Goede deal of ben ik nog te vroeg?
Edit: Dat zeg ik nu wel, maar ik neem aan dat deze prijs voor twee personen is? (Bij ons altijd wel max 1200, maar mestal minder)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerikakenner
Sorry, niet duidelijk genoeg dus. Dit is de totaalprijs voor 2 personen inclusief bagage. Dus omgerekend €550 pp.
Dat is dan een goede prijs. Helemaal als er ook een overnachting inzit.
-
- Amerika-ontdekker
Je moet idd alles wat in beschouwing nemen. De afstand, reistijd, de prijs etc. Overstaptijd minder dan 1u15 vind ikzelf te kort en te gehaast, zeker als er nog wat vertraging bij komt.
Ik woon dichtbij Brussel dus dat was vanzelfsprekend dat ik geen ´duurdere´ rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam zou nemen, aangezien ik nog van Brussel naar Amsterdam zou moeten, en dit niet meer rechtstreeks zou zijn.
Ik heb nu geleerd: regelmatig checken, en op de juiste moment toehappen. Er komt wel iets vrij. Ik ben heel goed geweest met skyscanner op te volgen.
Ik woon dichtbij Brussel dus dat was vanzelfsprekend dat ik geen ´duurdere´ rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam zou nemen, aangezien ik nog van Brussel naar Amsterdam zou moeten, en dit niet meer rechtstreeks zou zijn.
Ik heb nu geleerd: regelmatig checken, en op de juiste moment toehappen. Er komt wel iets vrij. Ik ben heel goed geweest met skyscanner op te volgen.
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Allen,
ik ben het nu even allemaal in het oog aan het houden (met dank aan alle tips hier!) en ik denk dat ik ga voor een roundtrip LAS (lijkt mij precies meestal goedkoper dan evt heen SFO-terug LAX of omgekeerd, toch in mijn periode).
Nu heb ik voor mijn reis (dikke 3 weken in juli 2024) een ticket gevonden voor 700 pp , incl ruimbagage, excl seatreservatie.
Ik weet uit het lezen hier dat je voor jezelf moet beslissen of dit ok is
Dus voor mij is deze vlucht (uren, prijs, ..) ok MAAR ze wordt uitgevoerd door Discover van Lufthansa. Ik heb al eens de zoekfunctie gebruikt maar vind er precies niet veel ervaringen mee ?
Iemand ? Ik moet zeggen, ik heb momenteel nog een claim lopen met LH zelf (annulatie vlucht slechts paar uur voor vertrek vorige zomer, en ze weigeren compensatie, dossier zit nu bij Airhelp omdat ik niet verder geraakte zonder zelf advocaat in te schakelen) dus het is niet zo dat ik sowieso meer vertrouwen heb in de niet-budget-afdelingen , maar zijn er dingen/nadelen aan vliegen met Discover waar ik misschien niet aan denk ?
Alvast bedankt allemaal ..
(eens ik mijn vluchten boek kan ik éindelijk effectief beginnen plannen
)
ik ben het nu even allemaal in het oog aan het houden (met dank aan alle tips hier!) en ik denk dat ik ga voor een roundtrip LAS (lijkt mij precies meestal goedkoper dan evt heen SFO-terug LAX of omgekeerd, toch in mijn periode).
Nu heb ik voor mijn reis (dikke 3 weken in juli 2024) een ticket gevonden voor 700 pp , incl ruimbagage, excl seatreservatie.
Ik weet uit het lezen hier dat je voor jezelf moet beslissen of dit ok is

Iemand ? Ik moet zeggen, ik heb momenteel nog een claim lopen met LH zelf (annulatie vlucht slechts paar uur voor vertrek vorige zomer, en ze weigeren compensatie, dossier zit nu bij Airhelp omdat ik niet verder geraakte zonder zelf advocaat in te schakelen) dus het is niet zo dat ik sowieso meer vertrouwen heb in de niet-budget-afdelingen , maar zijn er dingen/nadelen aan vliegen met Discover waar ik misschien niet aan denk ?
Alvast bedankt allemaal ..
(eens ik mijn vluchten boek kan ik éindelijk effectief beginnen plannen

- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij is dit de oude Eurowings groep. Onderdeel van Lufthansa
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Sta me toe een mijn persoonlijke ervaring met Eurowings discover van voorbije zomer te delen. Ik heb al met heel wat luchtvaartmaatschappijen gevlogen naar bestemmingen die niet alleen US zijn. Maar Eurowings discover was voor mij de allerslechtste ervaring ooit. En dan heb ik het over vluchtbeleving.
We vlogen van Orlando naar Frankfurt in een nachtvlucht. Ik heb nog nooit zo'n krappe seatpitch gezien. Ryanair is hiertegen 5 sterren.
Ik ben niet groot maar zat met m'n knieën tegen de stoel voor me. En dat was nog zonder dat de zetel voor mij naar achter ging. De hele nacht zat je gewoon VAST. Mijn man zat aan het gangpad en moest z'n benen schuin zetten om toch in de zetel te passen.
Het eten was een ramp. Je krijgt iets in een plasticwrap op je tafeltje gekwakt. Precies of iemand had het lunchpakket voor het hele vliegtuig gemaakt. Enkel gewone cola, water en sprite als gratis drank. Rest moest je betalen. Personeel echt niet meteen vriendelijk. Stewardess kapte een fles cola (die uit haar handen gleed) over m'n man en buiten 'ik zal wat servetjes halen' kwam ze niet. Een 'sorry' had leuk geweest.
Ik zag voor onze data ook mooie prijs met Eurowings maar heb gewacht op een vlucht met United. Ik heb gezworen NOOIT nog met Eurowings te vliegen. Mogelijks heb je een andere ervaring als je premium seats boekt met meer beenruimte.
We vlogen van Orlando naar Frankfurt in een nachtvlucht. Ik heb nog nooit zo'n krappe seatpitch gezien. Ryanair is hiertegen 5 sterren.
Ik ben niet groot maar zat met m'n knieën tegen de stoel voor me. En dat was nog zonder dat de zetel voor mij naar achter ging. De hele nacht zat je gewoon VAST. Mijn man zat aan het gangpad en moest z'n benen schuin zetten om toch in de zetel te passen.
Het eten was een ramp. Je krijgt iets in een plasticwrap op je tafeltje gekwakt. Precies of iemand had het lunchpakket voor het hele vliegtuig gemaakt. Enkel gewone cola, water en sprite als gratis drank. Rest moest je betalen. Personeel echt niet meteen vriendelijk. Stewardess kapte een fles cola (die uit haar handen gleed) over m'n man en buiten 'ik zal wat servetjes halen' kwam ze niet. Een 'sorry' had leuk geweest.
Ik zag voor onze data ook mooie prijs met Eurowings maar heb gewacht op een vlucht met United. Ik heb gezworen NOOIT nog met Eurowings te vliegen. Mogelijks heb je een andere ervaring als je premium seats boekt met meer beenruimte.
-
- Amerikafan
Wij zijn afgelopen mei met Eurowings Discover vanuit Orlando naar Frankfurt gevlogen. Als ik mij niet vergis vliegt Discover met oude vliegtuigen van Brussels Airlines en Lufthansa en dat is aan het eea wel te merken een wat gedateerd schermpje en oude stoelen. Wij zaten in het premium economy gedeelte dus met wat meer beenruimte waar ik prima mijn benen kwijt kon (1.84)
Ik had waarschijnlijk pech met mijn stoel, waarschijnlijk slijtage. De rugleuning was keihard en ik heb dagenlang lastgehad van mijn rug.
Toch is dit geen reden om niet nog een keer te boeken, in April 2024 gaan we via dezelfde route weer terug
Ik had waarschijnlijk pech met mijn stoel, waarschijnlijk slijtage. De rugleuning was keihard en ik heb dagenlang lastgehad van mijn rug.
Toch is dit geen reden om niet nog een keer te boeken, in April 2024 gaan we via dezelfde route weer terug
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ai .. als ik dat zo hoor ga ik hier dus niet gerust boeken .. ik vreesde er al voor ..
Ik zal eens checken wat het prijsverschil is met premium, maar als ik me niet vergis was dit wel wat, en dan voor 4p ..
De prijs was misschien te mooi om waar te zijn
Ik zal eens checken wat het prijsverschil is met premium, maar als ik me niet vergis was dit wel wat, en dan voor 4p ..
De prijs was misschien te mooi om waar te zijn

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13182 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-