Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jeppiepruts »

Artemis20 schreef:
23 sep 2023, 16:19
:shock:

Nog nergens zo'n prijzen tegengekomen.
We dachten dat we alles coverden via google flights en dan al onze mogelijke vertrek-luchthavens invoeren.

Maareuh: kan ik zomaar boeken via KLM.us? De prijs is in USD natuurlijk.
Zijn er geen addertjes onder het gras dan? Wetgeving bij vertraging bijvoorbeeld?

Heb jijzelf hier ervaring mee, met via die site te boeken?

En hoe heb jij deze zo snel gevonden, ook via een verzamelwebsite of zelf alle luchthavens invoeren op klm.us?

Dankjewel!
Nee, google flights geeft een goed overzicht. Maar compleet is het niet. Dit komt vaak bij de KLM/AirFrance sites voor.
Maar in theorie kun je bij alle luchtvaartmaatschappijen op hun eigen sites andere tarieven vindt dan bij Google flights (of anderen).
En inderdaad, invullen op de sites is de enige manier voor zover ik weet. Al heb ik zo ooit ook tickets naar Florida geboekt. En het staat mij bij dat ik die uiteindelijk op momondo.com had gevonden.
Vwb wetgeving bij vertraging is het niet anders dan de Air Canada vluchten die je eerst had gevonden. Het gaat erom dat de vlucht vanuit de EU is gestart.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Eellicht is ita.matrix completer met een plugin kun je daar ook rechstrekks naar diverse websites
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Hoe werkt dat dan?

Ik ben nu zoekende naar tickets voor weliswaar een andere bestemming (Indonesië) en zie via die tool tickets (mooi geprijsd ook) die ik via de rechtstreekse website van de luchtvaartmaatschappij niet vind (in dit geval Turkish Airlines)
Zowel de prijs niet maar ook de betreffende terugvlucht komt niet naar voren via de website of app.

Dus hoe kun je via die website dan toch boeken? Of is dat een heel ingewikkeld gedoe en risico?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan kan het gewoon niet. De IATA Matrix heeft wel eens tarieven die ik nergens terug vind.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

in chrome kun je deze plugin gebruiken
https://chrome.google.com/webstore/deta ... onkolnplpp
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Hmm, dat lukt me niet op de IPad, zal van de week es op de laptop kijken.

Ik zie nog staan:
Fare Construction (can be useful to travel agents) met allerlei codes.
Daarmee kan ik vast niet naar een reisbureau of zij die tickets tegen die prijs voor me kunnen boeken :D :wink:
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk het niet. Maar proberen kan altijd.
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

ONYX666 schreef:
23 sep 2023, 18:17
Eellicht is ita.matrix completer met een plugin kun je daar ook rechstrekks naar diverse websites
dat is ook een goed hulpmiddel bij het zoeken, maar ook die vindt de tarieven van klm.us of airfrance.us niet
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

leuk topic... leuk om ook te zien hoe iedereen zich in bochten wringt om 100,- euro te besparen en vervolgens uren langer onderweg is. Of een uur of 22 onderweg is (met een paar uur rijden of een overnachting vooraf) en vervolgens de eerste 2-3 van de leg is ivm een jetlag...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@paulr Dat is ook vaak mijn gedachte als ik zie hoe en van waar men allemaal vertrekt tov hun woonplaats. :wink:

Nou moet ik er eerlijkheidshalve wel bij vermelden dat ik enkel voor mijzelf zoek. Dus het verschil moet al gigantisch zijn wil ik vanaf Dusseldorf of Brussel vertrekken in plaats van Amsterdam. Ga je met bijv. 4 personen dan kan het verschil serieus oplopen maar dan nog. Mijn besparing haal ik uit de motels die ik boek. Een 2-sterren is voor mij prima en hoef niet persé in een 3 of 4-sterren motel te zitten. Daarbij is gemak en een zo kort mogelijke vliegroute voor mij ook doorslaggevend. Dan mag het iets extra kosten. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik vertrek gewoon van Schiphol. Voordeel van vliegen vanaf België of Duitsland valt voor mij weg omdat er naar toe gaan ook wat kost. Om maar van een extra overnachting niet te zwijgen. Dan maar wat meer betalen.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

paulr schreef:
23 sep 2023, 22:33
leuk topic... leuk om ook te zien hoe iedereen zich in bochten wringt om 100,- euro te besparen en vervolgens uren langer onderweg is. Of een uur of 22 onderweg is (met een paar uur rijden of een overnachting vooraf) en vervolgens de eerste 2-3 van de leg is ivm een jetlag...
En jij betaald 100 euro meer en stapt in Amerika in de auto en rijd geen uren??? Leuk dat jij het in bochten wringen noemt, ik noem het leuk om te zoeken naar mogelijkheden. Sommige willen niet 200km extra rijden naar bv Dusseldorf (ook nog VEEL fijnere luchthaven dan Schiphol), maar rijden in Amerika doodleuk 5 a 6 uur per dag... :roll:
Maar ieder zijn/haar ding eigenaardigheden; er zijn er hier die "zich in alle bochten wringen" om 100euro op autohuur te besparen en dan in Las Vegas 5x op een knop duwen en diezelfde 100euro's zijn foetsie :lol:
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Het is dat wij nog geen vrij hebben en dus niet weten welke periode.
Maar een retourtje Toronto voor 4 personen, 3 weken incl 2 koffers €2.268,00 vind ik toch best schappelijk.

En dat nog eens direct ook.
Als je dan bedenkt dat je in dezelfde periode 3000+ voor New York betaald. Voor dat verschil neem je een huur auto en rij je naar NY :thumbup:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Nee hoor, ik vlieg vooral zoveel mogelijk rechtstreeks en dan zo dicht mogelijk naar het beginpunt van mijn reis. En in de USA of Canada probeer ik ook zo weinig mogelijk mijlen te rijden gedurende mijn reis. Dan hou je tijd over voor wandelingen, fietstochtjes, etc. Dus volgende maand heen naar SFO omdat we daar 3 dagen naartoe willen, dan 3 dagen Yosemite en terug vanaf LAS omdat we daar concert U2 bijwonen. En dan dus 2 directe vluchten. Volgend jaar naar Vancouver omdat we daar een leuke camper kunnen huren en dan naar Washington, Oregon en Montana. Maar wij gaan inderdaad met alleen volwassenen, ik snap wel dat het voor een gezin kan schelen. Reken je echter een vliegvoordeel terug naar vakantie-uren-genot dan kan het soms wel een penny-wise-pound foolish zijn.
Komende november overigens vliegen we naar Oeganda (waarbij ik voor 6 moet betalen) en dan gaan we inderdaad naar BRU (met een nacht vooraf en daardoor gratis parkeren). Dat scheelde 400,- euro per persoon ! Maar...ook vanaf BRU vliegen we wél rechtstreeks en daardoor vond ik dat te verantwoorden voor mijzelf....
Ik vind in bochten wringen om 200 km naar DUS te rijden vanuit de Randstad in NL om vervolgens met KLM terug te vliegen naar AMS en dan daar weer over te stappen.
Maar goed, dat uitzoeken is inderdaad leuk, dat klopt :-)

@dirkmuis : 8 uur rijden he.... :-)
Laatst gewijzigd door paulr op 24 sep 2023, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Het gaat idd om de balans, wat vind je belangrijker kostenbesparing of gemak. En voor sommigen is het budget gewoon lager dan voor anderen.
Maar de opmerking van Paulr is wel terecht. je moet wel alle kosten meerekenen dus ook benzine en overnachting wanneer je bijvoorbeeld voor een vluchthaven verder van huis kiest. Zelf zit ik ongeveer tussen Amsterdam, Brussel en Dusseldorf in maar Frankfurt zou zoveel extra kosten aan benzine (wij worden weg gebracht en opgehaald met mijn auto dus 4 x die rit) en dan nog een hotel, dus daarmee is de totale prijs gelijk aan andere opties.
Maar omdat ons budget niet zo groot is en ik toch 5 weken wil gaan, kiezen we wel voor kamperen met de tent. Zo maakt ieder zijn eigen keuzes.
Overigens kan ik die betaalbare hotels waar Roland het over heeft in het hoogseizoen niet vinden op de plekken waar wij naar toe gaan dus dat is sowieso geen optie. maar dat heeft niets met dit topic te maken ;-)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RuthdeLange schreef:
24 sep 2023, 11:38
Overigens kan ik die betaalbare hotels waar Roland het over heeft in het hoogseizoen niet vinden op de plekken waar wij naar toe gaan dus dat is sowieso geen optie. maar dat heeft niets met dit topic te maken
Off Topic:

Het is mogelijk maar blijft een kwestie van goed zoeken. Natuurlijk vind ik niet enkel goedkope overnachtingen maar als je naar het gemiddelde kijkt vind ik het nog niet zo gek. Afgelopen zomer jun/jul zat ik op een gemiddelde van EUR 100 per nacht (toeristische gebieden met oa Colorado, Monument Valley, Moab, Glacier NP, Yellowstone NP, Mount Rushmore). Voor mijn komende trip naar het noordoosten zit ik op een gemiddelde van EUR 102,50 per nacht.

Roland

RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Dat zou voor mij een prima gemiddelde prijs zijn. Misschien een idee om betaalbare hotels in een daarvoor geschikt topic te delen.
Overigens denk ik wel dat juni-juli net wat minder prijzig zal zijn dan juli - aug.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

HennyCox schreef:
24 sep 2023, 11:02
En jij betaald 100 euro meer en stapt in Amerika in de auto en rijd geen uren??? Leuk dat jij het in bochten wringen noemt, ik noem het leuk om te zoeken naar mogelijkheden. Sommige willen niet 200km extra rijden naar bv Dusseldorf (ook nog VEEL fijnere luchthaven dan Schiphol), maar rijden in Amerika doodleuk 5 a 6 uur per dag...
Ik rijd in Amerika inderdaad soms uren per dag. Maar dat staat los van mijn moeite om een zo goedkoop mogelijke vlucht te vinden elders in Europa. En natuurlijk moet je dat ook vooral doen als jij dat leuk vindt. Maar de constructies bijv. waarbij men eerst naar Brussel reist, vervolgens de trein neemt naar Amsterdam om daar op het vliegtuig te stappen zie je mij niet doen. Die tijd besteed ik veel liever in Amerika zelf. :wink: Als ik daar reis, reis ik voor mijn plezier. Zelf op een lange rit kan ik genieten van alles om mij heen in Amerika. :mrgreen:

Roland

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

paulr schreef:
23 sep 2023, 22:33
Bij mij hangt een jet lag toch niet af van al dan niet een tussenlanding. Het tijdverschil blijft hetzelfde. Soms vind ik het zelfs fijner om wat later aan te komen, omdat je dan gelijk de nacht in gaat. Iedereen maakt andere keuzes. De een bespaart op dit, de ander op dat.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RuthdeLange schreef:
24 sep 2023, 11:38
Het gaat idd om de balans, wat vind je belangrijker kostenbesparing of gemak.
Is dat de keuze ?
Laat ik voor mezelf spreken.
De nacht voor een vlucht slaap ik zoiezo in de buurt van welk vliegveld dan ook.
Het tripje naar dat vliegveld is voor mij gewoon een onderdeel van mijn reis.
Ik heb hele goede herinneringen aan het tripje waarbiij ik eerst mijn auto bij hotel op schiphol heb geparkeerd , met het boemeltje naar Antwerpen ben gegaan , daar museumbezoek en lekker eten om s vonds na inchecken op Antwerpen Centraal Station met de sneltrein terug naar Schiphol te gaan...
Wat een relaxte voor-vakantie dag.

De keuxe Schiphol of Dusseldorf ...de laatste kost mij een uur extra resitijd ....
Een uur..
Daar slapen of bij mijn standaard BW hotel bij Schiphol geeft geen prijsverschil.
Skyteam laat mij gratis 58 kg bagage meenemen .
Het ongemak van reizen met koffers wil ik dan weer niet hebben.
Al was het alleen maar omdat je dan langs de incheckbalie moet en later weer bij de bagageband.

Voor ieder ander die wel voor voor bagage moet betalen ligt hier veel ruimte voor besparingen.
Tenzij je natuurlijk gaat kamperen ...moet je hier wat investeren om ergens verderop in je reis daar voor terug te krijgen...

Het plaatje is breed en nadenken over het onderwerp is zinvol.
Vanaf 2024 wordt het vliegen er niet simpeler op.
Ieder die vaker dan eenmalig naar de USA vliegt en dat wil blijven doen ontkomt niet aan de vraag : " Hoe ga ik het aanpakken ? "

Als je hier zo leest zijn er aardig wat vaste reispatronen, maar wellicht zul je die in de toekomst moeten aanpassen....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer