Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Coyote »

Endt001 schreef:
26 aug 2023, 18:32
@paulr Fijn dat je zaken even in een juist perspectief zet. Ik kreeg het gevoel dat ik, ondanks mijn boerenverstand, veel te duur geboekt zou hebben?

Dat prijzen tijdens school en bouwvak -vakanties omhoog gaan leek mij ook logisch.

Met betrekking tot overstappen heb ik op dit forum te veel verhalen gelezen waarin mensen teleurgesteld en of gefrustreerd aan hun reis zijn begonnen en dat risico wil ik verkleinen.
De enige die kan bepalen of je veel te duur geboekt hebt, ben jezelf. :wink:

Ik houd er niet van als er geroepen wordt 'ik heb het voor slechts x-bedrag kunnen boeken'. Het ene ticket is het andere niet en de prijs hangt helemaal van de periode van vliegen, route (wel of geen overstap), vliegduur, het moment van boeken en je persoonlijke voorkeuren af.

Overstappen probeer ik tegenwoordig ook zoveel mogelijk te vermijden tenzij het niet anders kan (zoals bij mij afgelopen zomer naar Denver). En ook dan probeer ik de kortst mogelijke route te vinden die niet altijd de goedkoopste is. Mijn startpunt in Amerika wordt dan ook wel bepaalt doordat er wel of geen directe verbinding mogelijk is. Verder heb ik zelf nog andere voorkeuren, zoals vanaf AMS vliegen. Allemaal zaken die vaak een duurder ticket tot gevolg hebben. Is dat erg? Denk het niet. Als ik zie wat sommigen per nacht voor een motel over hebben, dan heb ik het duurdere ticket heel snel terugverdiend met goedkopere overnachtingen.

Na Corona vlieg ik volgende maand inmiddels alweer voor de 5e keer naar Amerika en vloog ik 1x naar Canada. Ticketprijzen zijn beduidend hoger dan voorheen. Waar ik voorheen nooit meer dan EUR 550 voor een ticket betaalde moet ik er nu minimaal EUR 200 bij op tellen. Voor iemand die alleen reist, geen onoverkomelijke kosten. En het enige ticket dat ik vorige jaar voor onder de EUR 450 vond was gelijk een reis met veel hindernissen op zowel de heen- als terugweg (lees mijn relaas in dit topic). En natuurlijk kan er op een rechtstreekse vlucht ook van alles mis gaan maar met een tussenstop is die kans daarop nog veel groter.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Jullie zien het nogal zwartgallig vind ik.

Naar de VS vind ik de ticketprijzen nog steeds redelijk. Vaak vlieg ik met een overstap, want vanuit Brussel heb je nu eenmaal niet veel keuze. Vanuit Schiphol een pak meer. Ik stap er graag over (met voldoende tijd). Na de heropening van de grenzen eind 2021 vertrek ik later dit jaar voor de 6de keer richting de VS, en voor elk van die 6 trips ‘post-COVID’ heb ik zeker een deftige fare kunnen vinden.

Wat wél enorm veel duurder geworden is, zijn vliegtickets naar de Canarische eilanden. Schoonvader heeft er een appartement, dus we gaan vaak voor een lang weekend/weekje. Soms ook nog op hotel. In 2019 vlogen we met z’n 4’en voor 890 euro in de zomervakantie, bagage inbegrepen. Tenzij je buiten de vakanties kan reizen is dat nu gedaan. Recent betaalde ik €1600 enkel handbage (voor 5 dagen lukt dat wel). Als je heel lang kan wachten, lukt het wel vaak om met Tui een last minute vliegticket te boeken. Vorig jaar een weekend kunnen gaan voor €165/persoon.

Egypte deze zomer: €380/persoon heen en weer incl. ruimbagage.

Binnen Europa valt het allemaal mee. Ik heb vliegtickets voor een kerstmarkt in Berlijn voor minder dan €100 voor 4 personen, en ben aan het kijken voor tickets naar Rome in de krokusvakantie 2024 - mits je wat flexibel bent €130-150/persoon.

Het is allemaal wel iéts duurder geworden waarschijnlijk, maar vergeet ook niet dat 2022 in de dubbele inflatiecijfers afgeklokt is. Als €550 vroeger een goede prijs was, dan is dat nu eigenlijk al +600…

Ik geloof overigens niet in consuminderen (wat een vies woord) en dus minder vliegen in dit geval. Zoals steeds weer zal blijken dat we wel een oplossing vinden. Ik ga mezelf alvast geen extra regeltjes opleggen. Dat is natuurlijk een heel andere discussie.

Tot slot nog dit: als je een vlucht ziet aan een prijs die JIJ acceptabel vindt, moet je gewoon boeken. Al dat ‘te duur geboekt’ is onnodig. Het geeft veel mensen (incluis mezelf) veel rust te weten dat een vliegticket vast ligt en tegen dat je op reis mag ben je al vergeten dat je het moeten betalen hebt bij manier van spreken.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Kostprijs voor een airline voor retourtje naar Gran Canaria is ca 400,- voor lease, crew, fuel, taxen etc. En stijgen nog steeds. Kortom, de prijzen voor “korte afstand vliegen” zijn gewoon (te) laag. Uiteraard geldt ook hiervoor alleen voor de consument: “vraag en aanbod”. Dus wat is een juiste prijs ? Maar eens met diverse reacties, bij de prijs van een ticket gaat het niet om euro’s alleen !
Timothy555
Amerika-expert

Bericht door Timothy555 »

In de VS ‘domestic’ over korte afstand vliegen is pas goedkoop. Ik ben voor volgende zomer wat mogelijkheden aan het bekijken en zocht uit wat een retour Las Vegas - San Diego kost. Daar wordt je vrolijk van - $9 voor een vliegticket als je flexibel bent enkele reis.

Ik zou het in Europa dus zeker niet spotgoedkoop noemen, al wil Ryanair wel eens stunten (maar minder dan vroeger).
Gezien de winsten van Ryanair kan je natuurlijk moeilijk zeggen dat de prijzen die ze hanteren veel te laag zijn.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

NaMiSe schreef:
26 aug 2023, 13:00
@Mtl en Elandan: nee, dat snap ik, dat er geen vaste tijd is dst het goedkoper wordt. Maar jullie zeggen dat 11 maanden van tevoren nog te vroeg is, waar moet ik dan aan denken? Half jaar, vlak ervoor, dalem de prijzen bijvoorbeeld in de wintermaanden? Ik begrijp dat je een bedrag in je hoofd moet nemen en je eisen/wensen en als je een prijs ziet die daaraan voldoet, gewoon boeken en niet meer terugkijken. Wij willen dus juli/augustus 2024.
Voor de meivakantie volgend jaar heb ik eind juni de tickets geboekt dus 10 maanden van te voren. Ik had zelf in m’n hoofd onder de 500 te willen blijven. Ik keek al zodra ze beschikbaar waren. De prijzen gingen omhoog en en ik dacht dat het niet ging lukken maar ik heb dus 10 maanden van te voren voor gemiddeld 480 pp kunnen boeken. Vanaf Düsseldorf met tussenstop naar Denver en terug vanaf Las Vegas. Ex koffers. We zijn met 5 kids en we gaan geen 7 koffers meenemen dus die boek ik los bij.
Ik zou een bedrag bepalen door te lezen wat reeel is voor je periode en als je het ziet gelijk boeken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Timothy555 schreef:
27 aug 2023, 10:35
Wat wél enorm veel duurder geworden is, zijn vliegtickets naar de Canarische eilanden. Schoonvader heeft er een appartement, dus we gaan vaak voor een lang weekend/weekje. Soms ook nog op hotel. In 2019 vlogen we met z’n 4’en voor 890 euro in de zomervakantie, bagage inbegrepen. Tenzij je buiten de vakanties kan reizen is dat nu gedaan. Recent betaalde ik €1600 enkel handbage (voor 5 dagen lukt dat wel). Als je heel lang kan wachten, lukt het wel vaak om met Tui een last minute vliegticket te boeken. Vorig jaar een weekend kunnen gaan voor €165/persoon.
Inderdaad, zie net een Corendon naar Gran Canaria last minute incl 8d logies voor 269,- p.p. Ter info, @paulr en @Endt001.

Back on topic - het is veel lastiger om goeie prijzen voor de VS te vinden, eens met iedereen hier, maar 1.050,- p.p. in juli hebben wij er toch echt niet voor over. Dan wacht ik wel, "beter aan de laatste strop dan de 1e" zegt mijn vrouw altijd ;)
Voor onze laatste reis, een multicity begin juli met een directe vlucht heen naar LAS en terug vanuit Florida met één overstap met KLM en Delta, hebben wij 650,- pp in januari betaald ex koffer (FB zilver dus niet betalen voor koffer en stoel).
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Ik kan mij niet echt vinden in de prijzen hier. Afgelopen juni ben ik voor 470 inclusief koffer met Delta naar JFK gevlogen en komende Januari voor 400 euro inclusief koffer naar Miami. Een van mijn reisgenoten is onder 26 (en kwam dus in aanmerking voor een jongeren-tarief) en betaalde zelfs slechts 300 euro.

Overigens mocht je net als ik in het zuiden wonen dan loont het zich om te kijken in Brussel maar vooral ook vanaf Frankfurt. Er zijn enorm veel goede deals zo nu en dan vanaf daar te vinden. Mocht je ook nog met of via de Lufthansa groep vliegen boeken zij vaak ook het treinticket met de ICE bij op de vlucht als overstap. Voordeel is dat je daardoor erg snel en comfortabel op Frankfurt aankomt. Al meerdere keren gedaan en bevalt goed, mits de prijs het waard is natuurlijk :)

Verder heb ik nooit met KLM long-haul gevlogen, maar daar valt het mij op dat het vaak goedkoper is om vanaf DUS of BRU via AMS naar de VS te vliegen. Vraag me niet waarom.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

ik kan kiezen op heathrow voor een overstap van 2 uur 10 minuten en dan in aankomst en vertrek in terminal 5 of een overstap van 3 uur 30 minuten maar dan van terminal 5 naar terminal 3.

Is de eerste haalbaar ?

gr
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zijn allemaal prima te doen.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Is inderdaad allebei prima te doen maar het zou mijn voorkeur hebben om aankomst en vertrek in terminal 5 te hebben.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

snagh schreef:
29 aug 2023, 10:43
Verder heb ik nooit met KLM long-haul gevlogen, maar daar valt het mij op dat het vaak goedkoper is om vanaf DUS of BRU via AMS naar de VS te vliegen. Vraag me niet waarom.
Dat is niet zo moeilijk, NL is de thuismarkt voor KLM waarin ze rechtstreekse verbindingen aan kunnen bieden. In BRU en DUS concurreren ze met de local carriers zoals Brussels Airlines en Lufthansa plus met de Delta's en de United's die daar ook rechtstreeks vliegen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@cvr

Als kers op de taart boek je via KLM.US of Airfrance.US dezelfde vluchten (vaak) stukken goedkoper.
Voorbeeldje onlangs: Ticket Aberdeen. Via KLM.nl 500 euro retour. Via KLM.US 260 euro
Zelfde vlucht, zelfde toestel, zelfde tijden
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@dejong89
Ik heb gekeken op de site van klm.us en retour naar SLC is voor volgend jaar ca 200 euro goedkoper dan via klm.nl.
Weet jij of dat altijd zo is of heeft dat nu met de Real Deal dagen die op klm.us zijn tot 6 september?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Zou kunnen. Wij hebben buiten deze deal dagen geboekt voor onze trip naar Boston.

Klm.nl was 300 euro pp duurder.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
29 aug 2023, 15:56
@cvr

Als kers op de taart boek je via KLM.US of Airfrance.US dezelfde vluchten (vaak) stukken goedkoper.
Of je vertrekt vanaf DUS en boekt via KLM.DE

Speel met tijden , data , wel/niet overstappen , vertrek & aankomstplaatsen : Kortom zet al je wensen / voorwaarden in het filter van Google Maps .
En je kunt jouw optmale marsjroute direct boeken ;

https://www.google.com/travel/flights?hl=nl
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@bedeve @dejong89
De Düsseldorf verbinding en Google Flights zijn mogelijkheden die hier al vaak besproken zijn.
De klm.us mogelijkheid kende ik nog niet.
Al eerder heb ik geprobeerd om de Amerikaanse Delta site te pakken te krijgen omdat hier eerder genoemd is dat als je Delta Amerika belt dat je dan betere tarieven krijgt. ONdanks VPN blijft Delta blijkbaar herkennen dat je in Nederland zit en krijg je de Europese tarieven. Of weet iemand daar ook een geitenpad?
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

Wij zijn vorig jaar via Brussel Airport naar Orlando gevlogen en dat is goed bevallen. Het enige wat tegenviel was de autoreis terug vanaf Zaventem naar huis (een krappe 2 uur, maar na een dag van zo'n 17 a 18 uur onderweg zonder slaap was dat eigenlijk te gevaarlijk).

Heeft iemand toevallig ervaringen met hotels rondom Zaventem die early-checkin tijden hanteren? Meestal komen de vluchten vanuit Amerika rond 9 uur aan in Zaventem, en eigenlijk zouden we daar dan eerst nog een beetje willen bijslapen voordat we verder gaan. Het huidige prijsverschil met Amsterdam (zo'n 333 euro p.p.) maakt dat namelijk wel aantrekkelijk.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Geen ervaring mee maar veel hotels bieden tegen bijbetaling early check in aan. Staat vaak ook op hun website.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Trom schreef:
29 aug 2023, 19:31
@bedeve @dejong89
De Düsseldorf verbinding en Google Flights zijn mogelijkheden die hier al vaak besproken zijn.
De klm.us mogelijkheid kende ik nog niet.
Al eerder heb ik geprobeerd om de Amerikaanse Delta site te pakken te krijgen omdat hier eerder genoemd is dat als je Delta Amerika belt dat je dan betere tarieven krijgt. ONdanks VPN blijft Delta blijkbaar herkennen dat je in Nederland zit en krijg je de Europese tarieven. Of weet iemand daar ook een geitenpad?
Het geitenpad is dat je via Messenger met Delta kunt chatten en zo de boeking via hun Amerikaanse systemen (en tarieven) kunt plaatsen. Ik heb dat herhaaldelijk gedaan en werkt prima. Betalen gaat via een beveiligde omgeving en je krijgt terwijl je chat de tickets binnen. Je kunt dan nog eventuele typfouten in de naam laten herstellen. De directe link naar hun chat omgeving is https://www.delta.com/us/en/need-help/o ... #messageUs
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

dejong89 schreef:
29 aug 2023, 17:58
Zou kunnen. Wij hebben buiten deze deal dagen geboekt voor onze trip naar Boston.

Klm.nl was 300 euro pp duurder.
Als ik prijzen wil bekijken op klm.us opent na een paar seconden direct een witte pagina met zwarte letters waarop staat dat het voor mij verboden (forbidden) is om vanaf die site te boeken. Vervolgens word ik terug geleid naar de NL pagina van KLM...

Hoe omzeilen jullie dit?
Zag overigens in de snelheid (want daarna dus de ander pagina) alleen meer dan 1000 dollar voor alleen de heenreis (met overstap) dus bizar maar vind het vreemd dat jullie wel via die site kunnen boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer