De enige die kan bepalen of je veel te duur geboekt hebt, ben jezelf.Endt001 schreef: ↑26 aug 2023, 18:32@paulr Fijn dat je zaken even in een juist perspectief zet. Ik kreeg het gevoel dat ik, ondanks mijn boerenverstand, veel te duur geboekt zou hebben?
Dat prijzen tijdens school en bouwvak -vakanties omhoog gaan leek mij ook logisch.
Met betrekking tot overstappen heb ik op dit forum te veel verhalen gelezen waarin mensen teleurgesteld en of gefrustreerd aan hun reis zijn begonnen en dat risico wil ik verkleinen.

Ik houd er niet van als er geroepen wordt 'ik heb het voor slechts x-bedrag kunnen boeken'. Het ene ticket is het andere niet en de prijs hangt helemaal van de periode van vliegen, route (wel of geen overstap), vliegduur, het moment van boeken en je persoonlijke voorkeuren af.
Overstappen probeer ik tegenwoordig ook zoveel mogelijk te vermijden tenzij het niet anders kan (zoals bij mij afgelopen zomer naar Denver). En ook dan probeer ik de kortst mogelijke route te vinden die niet altijd de goedkoopste is. Mijn startpunt in Amerika wordt dan ook wel bepaalt doordat er wel of geen directe verbinding mogelijk is. Verder heb ik zelf nog andere voorkeuren, zoals vanaf AMS vliegen. Allemaal zaken die vaak een duurder ticket tot gevolg hebben. Is dat erg? Denk het niet. Als ik zie wat sommigen per nacht voor een motel over hebben, dan heb ik het duurdere ticket heel snel terugverdiend met goedkopere overnachtingen.
Na Corona vlieg ik volgende maand inmiddels alweer voor de 5e keer naar Amerika en vloog ik 1x naar Canada. Ticketprijzen zijn beduidend hoger dan voorheen. Waar ik voorheen nooit meer dan EUR 550 voor een ticket betaalde moet ik er nu minimaal EUR 200 bij op tellen. Voor iemand die alleen reist, geen onoverkomelijke kosten. En het enige ticket dat ik vorige jaar voor onder de EUR 450 vond was gelijk een reis met veel hindernissen op zowel de heen- als terugweg (lees mijn relaas in dit topic). En natuurlijk kan er op een rechtstreekse vlucht ook van alles mis gaan maar met een tussenstop is die kans daarop nog veel groter.
Roland