Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autopech in Death Valley

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autopech in Death Valley

Bericht door dejong89 »

beautiful freak schreef:
10 aug 2023, 18:54
Te denken dat we gisterenavond normaalgezien gingen trouwen in Las Vegas.

Iemand hiermee ervaring?
Nee, ik ben in Nederland getrouwd. :lol:

Zou je niet met iemand mee kunnen liften tot aan een bepaald punt?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door mtl »

En @beautiful freak hoe is het nu? Nog steeds wachten?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

@beautiful freak ben ook benieuwd. Begrijp dus dat niet zo werkt als bij de ANWB, dus de kapotte auto meenemen en direct ter plekke omruilen voor een andere.
Kan in zo'n geval je reisverzekering nog iets betekenen?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

dejong89 schreef:
10 aug 2023, 20:57
beautiful freak schreef:
10 aug 2023, 18:54
Te denken dat we gisterenavond normaalgezien gingen trouwen in Las Vegas.

Iemand hiermee ervaring?
Nee, ik ben in Nederland getrouwd. :lol:
:lol:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

BonnyR schreef:
11 aug 2023, 11:26
@beautiful freak ben ook benieuwd. Begrijp dus dat niet zo werkt als bij de ANWB, dus de kapotte auto meenemen en direct ter plekke omruilen voor een andere.
Kan in zo'n geval je reisverzekering nog iets betekenen?
Nou, ik vraag me af of het eigenlijk niet gewoon zo zou moeten werken.
In 2015 hadden wij autopech bij Scottsbluff, onderweg van Estes Park naar Custer. Een van de opties was dat Alamo ons een auto kwam brengen. En hier zaten geen extra kosten aan verbonden want, zo zei de dame aan de telefoon, zij moeten zorgen voor een deugdelijke auto.
Hebben wij uiteindelijk om verschillende redenen niet voor gekozen, maar behoorde dus wel tot de mogelijkheden.

(was overigens ook nog in de tijd dat we via Sunnycars huurden 8) )
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Kleine update.
Aangezien Alamo er niet in slaagde om een taxi tot aan de ranch te krijgen (en wij ook niet, hadden alles rondgebeld), is iemand van de receptie van The Ranch in haar auto gekropen en heeft ons gebracht naar Pahrump (1u rijden). We zijn deze vrouw eeuwig dankbaar dat ze haar middagpauze heeft opgeofferd voor ons (en het was nt voor het geld want ze heeft onze 100 dollar tip geweigerd).

Wat heb ik geleerd?
Bij Alamo zijn auto's belangrijker dan mensen (wnt om de auto weg te takelen, hadden ze onmiddellijk iemand gevonden). Een beetje creativiteit qua vinden van oplossingen was welkom. Geen enkele pro-actieve medewerking langs hun zijde, wij moesten elk uur zelf bellen voor een stand van zaken en het was altijd hetzelfde verhaal.
De hotelmedewerkers van The Ranch in Furninace Creek zijn zeer behulpzaam in geval van nood.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

@beautiful freak hebben jullie nu vervangend vervoer inmiddels??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

beautiful freak schreef:
11 aug 2023, 16:16
We zijn deze vrouw eeuwig dankbaar dat ze haar middagpauze heeft opgeofferd voor ons (en het was nt voor het geld want ze heeft onze 100 dollar tip geweigerd).
Voor 500 dollar per overnachting mag dat ook wel lijkt me. Ik neem trouwens aan dat het niet de Ranch is, maar de Inn?

Wel vreemd hoe dit allemaal in zijn werk gaat, had Alamo niet meteen een auto kunnen brengen? Zij moeten toch voor een andere auto zorgen?
Hebben ze nu in Pahrump een auto voor jullie?

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik vindt het een slechte beurt van Alamo om jullie aan jullie lot over te laten. Wij hebben een keer een lekke radiator gehad en konden niet meer verder, de verhuurder stuurde een berging voertuig met daarop een vervangende auto en konden daarna meteen weer verder rijden, duurde al met al een paar uur, maar verder goed geregeld. Ik denk dat de verhuurder Avis was, maar zeker weet ik dat niet meer, in ieder geval niet Alamo, daar huurden we toen al niet meer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

beautiful freak schreef:
Wat heb ik geleerd?
Ik hoop dat je geleerd hebt dat het geweldige SunnyCars ook helemaal NIKS kan doen als er iets is...sta je dan met een teveel betaalde huurauto INLCUSIEF ALLES...kun je nog alles zelf regelen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

beautiful freak schreef:
Wat heb ik geleerd?
Bij Alamo zijn auto's belangrijker dan mensen (wnt om de auto weg te takelen, hadden ze onmiddellijk iemand gevonden). Een beetje creativiteit qua vinden van oplossingen was welkom. Geen enkele pro-actieve medewerking langs hun zijde, wij moesten elk uur zelf bellen voor een stand van zaken en het was altijd hetzelfde verhaal.
Een vervelende ervaring als ik het zo lees. Ook geen beste beurt van Alamo. Hebben jullie je reis inmiddels wel met een andere auto (van Alamo) kunnen voortzetten?

Het is achteraf praat, maar had er niet één van jullie met de sleepdienst kunnen meerijden? Ik mag toch aannemen dat de auto naar een Alamo locatie werd gebracht? Dat was eigenlijk het eerste wat ik dacht bij het lezen van jullie verhaal.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Is natuurlijk al een eind geleden maar in 2011 ooit eens in Florida in panne gevallen met een huurwagen van Alamo.
Platte batterij na de lunch van een Subway broodje dat niet langer dan 20 min duurde maar goed de auto startte niet meer.
Toen nog een payphone gezocht en gevonden op die parking van het shopping complex waar die Subway zat en na alle info doorgegeven te hebben aan Alamo kwam er ongeveer 1,5 uur later een takelwagen met een nieuwe auto op. Die werd afgezet, even wat papierwerk en we konden zo wegrijden.
Einde verhaal. Niks meer van gehoord en niet rechtstreeks bij Alamo geboekt.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Pascal schreef:
13 aug 2023, 11:44
Is natuurlijk al een eind geleden maar in 2011 ooit eens in Florida in panne gevallen met een huurwagen van Alamo.
Platte batterij na de lunch van een Subway broodje dat niet langer dan 20 min duurde maar goed de auto startte niet meer.
Toen nog een payphone gezocht en gevonden op die parking van het shopping complex waar die Subway zat en na alle info doorgegeven te hebben aan Alamo kwam er ongeveer 1,5 uur later een takelwagen met een nieuwe auto op. Die werd afgezet, even wat papierwerk en we konden zo wegrijden.
Einde verhaal. Niks meer van gehoord en niet rechtstreeks bij Alamo geboekt.
zelfde ervaring heb ik ook met Alamo na een auto in de prakt te hebben gereden zo'n 10 jaar geleden, na ca. 1,5 uur kwam er een tow-truck de auto halen en een nieuwe brengen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Een 25 jaar geleden ook autopech in Bishop. Huurden ook bij Alamo.
Iemand sturen van Alamo zelf bleek problematisch. De dichtstbijzijnde rental was vele uren verder in Reno, bergpassen waren gesloten door sneeuw.
Uiteindelijk mochten we naar een lokale garage om verder geholpen te worden.
Met een aantal uren vertraging op naar Death Valley en Las Vegas.
Daar toen contact genomen met Alamo en we mochten de wagen komen wisselen. Kregen meteen ook een upgrade.

Veel heeft dus ook wel te maken met de locatie waar je in panne valt. Death Valley is een heel slechte plaats hiervoor.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
beautiful freak
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beautiful freak »

Dag iedereen,

Enkele reacties
1) We mochten blijkbaar nt meerijden met de takeldienst, een takeldienst mag geen passagiers meenemen. Ging ook niet veel verschil uitgemaakt hebben wnt kantoor van Alamo/Enterprise sloot al om 16u, auto werd pas om 18u weggetakeld.
2) Er was wel een nieuwe auto beschikbaar in eerstvolgend stadje dus eenmaal we uit Death Valley waren, konden we ons reis vlotjes verder zetten.

Ik wil het alleszins nt teveel aan mijn hart laten komen. We zijn nu al 5 dagen verder en hebben voor de rest een fantastische reis.
En ja, we zijn ondertss getrouwd 😊🤗
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Eind goed al goed! Van harte gefeliciteerd 💍
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Hier was ik bij 1e trip naar Death Valley ook bang voor en het was raak bij mijn 2e trip afgelopen april.

Ik meende de afslag te hebben genomen richting de Devil's Golf Course, maar naar 5 minuten kwam ik erachter dat ik de verkeerde afslag had genomen en reed dus op ewn dirt road.
Eenmaal gekeerd dacht ik om even mijn bandenspanning te checken in het dashboard, alles was 3.2 behalve 1 band op 3.0, dus qua gevoel dat ik al dat het er niet goed uitzag.

Halverwege Artists Palette de auto aan de kant gezet en bleek er een draaischroef in te zitten die mijn auto moest hebben.

Een vrijdag en tijdstip zo rond 16.45 en best nog wat kilometers verwijderd van Furnace Creek.
Aangekomen bij het tankstation met nu zelfs een luide alarmmelding dat er nog 1.6 lucht was en in de wacht bij Hertz na eindelijk signaal bleek de enige garage naast het tankstation nog open.

De werknemer/eigenaar was normaal gesproken iets rond 17.00 altijd weg, maar nu tegen 17.30 was hij er nog en hij heeft mijn probleem met een propje kunnen oplossen.

Ik was zo erg blij, want moesten door naar Ridgecrest.

Tussen Joshua Tree en Amboy is ook zo'n een verveelde stuk eerlijk gezegd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben werkzaam in de pechhulp, dus vast wat te neurotisch, maar ik heb in al mijn eigen auto’s hier thuis een propsetje, en zo’n setje gaat mee naar Amerika ook….enige nadeel is dat je een compressortje moet hebben, maar veel te veel huurauto’s hebben tegenwoordig geen reservewiel maar juist zo’n compressor, dus in dat geval kan ik mezelf met een band met gaatje altijd weer op weg helpen. Heeft natuurlijk zijn limieten, een scheur ga je niet dicht krijgen.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

zon propsetjes heb je bij walmart ook voor minder dan 10 usd, laatste keer had ik compressortje uit eigen auto meegenomen :)
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Zeker weten dat we volgende keer er ook voor zorgen dat we een propsetje mee hebben of daar kopen, als er geen reserveband bij zit. Tijdens onze laatste reis in 2022 moesten we onze auto, die voorzien was van een reservewiel, halverwege helaas omruilen voor een ander omdat die aangaf een onderhoudsbeurt nodig te hebben. We kregen een auto mee zonder reservewiel of reparatiesetje. Volgens Hertz was dat tegenwoordig heel normaal en moesten we de AAA maar bellen als we een lekke band hadden. Deze auto moesten we echter de volgende dag ook weer inruilen, omdat de airco behoorlijk hard en irritant tekeer ging. Dus uiteindelijk wéér een andere auto en wéér zonder reservewiel en reparatiesetje.
Nu wil het geval dat we Death Valley nog door moesten en heel optimistisch (en misschien ondoordacht), koos ik voor de route via Shoshone en Ashford Junction vanaf Pahrump. Leek me wel mooi... Op het eerste stuk viel me wel op dat het rustig was, maar ik dacht, och, het is nog vroeg...
Vanaf Shoshone zagen we echter niemand meer. Niemand die dezelfde kant op ging als wij. En zeggen en schrijven slechts maar 3 tegenliggers op het hele stuk van 100 km richting Badwater. Het was bloedheet en wat knepen we hem! Want er was op dat stuk ook geen wifi- of telefoonsignaal. Wat voel je je dan eenzaam zeg. Wat was ik blij toen we mensen zagen lopen op het basin toen we bij Badwater de bocht om kwamen en even later zelfs auto's en een camper op de parkeerplaats! Wat een opluchting. Het voelde alsof we in de bewoonde wereld kwamen!!
Toen we later op de dag bij het bezoekerscentrum kwamen voor wat informatie, vroeg de ranger ons wat we al gehad hadden. Ik vertelde hoe we gekomen waren en hij zei: "Nou, dat zou ik niemand aanraden...". Ik antwoordde dat ik dat nu ook niet meer zou doen... Wat was ik blij dat we daar niet stil waren komen te staan. Die kans schatte ik op dat moment trouwens hoog in, want in 2017 en 2018 hebben we ook een lekke band gehad en dat was ook op een gewone weg c.q. parkeerplaats.

Trouwens, we hadden deze laatste vakantie een aantal dagen later wel een akkefietje met het slot van het portier toen we in Yosemite zaten. De afstandsbediening bleek soms niet meer te werken en het alarm ging steeds af. Enfin, een heel verhaal, wat ik hier achterwege ga laten. Hertz wilde daarvoor in ieder geval niet komen. We moesten maar een taxi nemen naar de bewoonde wereld om de batterij om te wisselen. Hebben we niet gedaan, want dat zou ons bijna een dag gekost hebben en wie weet hoeveel $$$ lichter gemaakt hebben. We hebben de deur toen maar niet meer op slot gedaan.
Toen we na twee dagen weer richting San Francisco gingen, hebben we onderweg de eerste de beste dealer opgezocht. Daar gevraagd om de batterij te wisselen. Bleek het helemaal niet daar aan te liggen, want het lampje brandde nog gewoon. Wat het wel was, konden ze niet zeggen, daarvoor moeten ze hem onderzoeken en dat ging 3 weken duren, want eerder was geen plaats. Nou, dan moet de auto de laatste nacht ook maar niet afgesloten worden.
We hebben de auto de volgende dag bij Hertz ingeleverd, zonder iets te zeggen van het slot. Wij geen hulp krijgen? Zoeken jullie het ook maar uit...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer