Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Coyote en jij hebt zo n mooie directe trein naar Schiphol om de hoek....
Na het werk in de trein , slapen op Schiphol ....en de volgende ochtend het vliegtuig in...
Mijn werkdag eindigt nooit op dezelfde plek ; mijn laatste mei reisje naar de USA hield mijn werk in Almere op.
Dus ging ik links af naar Schiphol ipv rechts af naar het noorden.
Ergens heb ik dan een auto staan die ik later wel weer oppik
Na het werk in de trein , slapen op Schiphol ....en de volgende ochtend het vliegtuig in...
Mijn werkdag eindigt nooit op dezelfde plek ; mijn laatste mei reisje naar de USA hield mijn werk in Almere op.
Dus ging ik links af naar Schiphol ipv rechts af naar het noorden.
Ergens heb ik dan een auto staan die ik later wel weer oppik
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
update en we zijn er nog nietinqubus schreef: ↑24 jul 2023, 15:19ik ben effe heeeeeeeeeeeeeeelemaal in de war door de customer service van united.
in mei boek ik 5 tickets bij hen BRU naar TPA met een tussenstap in Zurich. De terugvlucht is van TPA naar BRU met tussenstop in DC.
de heenvlucht wordt gedaan door Swiss airlines, terugvlucht door united.
Tijdens boekingproces wilde ik mijn economy light upgraden naar economy zodat ik de stoelen kon kiezen en ook bagage kon inchecken. Toen ik dat boekte, kreeg ik een error. Ik kon wel een pakket selecteren waar dit in zat.
Dus zogezegd zo gedaan ik bestel dit pakket. Nu vorige maand keek ik alles nog eens na. Bleef die melding van bagage er op staan dat ik die moet bijbetalen op de luchthaven. Na wat twitter gesprekken deelde de customer service agent me mee dat alles in orde was en dat ik al betaald heb voor bagage via het pakket.
Gisteren check ik ook mijn boeking op de site van Swiss airlines. Ook daar melding dat ik moet bijbetalen. Ik contacteer hen via twitter en leg alles uit. Zij sturen terug. Wij kunnen dit niet zien omdat die info niet uitgewisseld wordt. Je moet contact opnemen met united.
Ik neem terug contact op met united en deze customer service agent meldt me dat ik nooit had kunnen upgraden naar economy omdat Swiss airlines de vlucht uitvoert....en dat dit pakket niet geldis is daardoor en ze me dat pakket kunnen terugstorten.....
ik snap er niks meer van. Stel ze storten terug en ik bestel een pakket bij Swiss airlines (wat ze weigeren sinds ik niet geboek heb bij hen) dan ziet united die info toch ook niet en heb ik miserie op de terugvlucht met de bagage?
iemand die al voorgehad?

we zijn er wel uitgeraakt dat ik apart moet betalen bij united als bij Swiss Airlines.
Bij united had ik nog een package deal voor seat selection en bagage voor 100 euro enkel op de terugvlucht. Na wat getwitter (of moeten we zeggen ge x'ed?

de reden van bagage apart te moeten boeken is omdat swiss airlines de operational airline is en niet united. Dus ik volg dan het twitter advies van Swiss airlines en ik boek online het aparte traject.....of dat probeerde ik toch...

het advies was: betaal op de luchthaven. Ik vroeg daarop maar kan ik echt niet op voorhand betalen en regelen zodat ik op de luchthaven dat niet moet doen? antwoord: ahja dat kan bij ons via de backoffice; prijs is 70 euro. Ok voer maar uit zeg ik....paar minuten nadien: oh ja dat bedrag is enkel maar voor de trip brussel naar Zurich, je moet nog contact opnemen met Edelweiss voor de trip van Zurich naar Tampa.....
Ik heb daarop gereageerd dat ik dat niet begrijp want op al mijn layovers in Europe (yes i know zwitserland is Europa niet) heb ik nooit mijn bagage van de band moeten gaan halen om ze dan x meter terug verder te zetten. Wel in de US bij binnenkomst met layovers. Kan toch ook niet zijn dat ik 2x 70 zou moeten betalen voor enkel de heenreis voor bagage? terwijl ik maar 100 betaalde voor bagage en seat selection bij united?
Soit ik ga nu maar alles regelen op de luchthaven want ik geraak er toch niet uit via de customer service.
al de jaren (3) ervoor boekte ik altijd alles bij united en de heenvluchten waren altijd met Lufthansa en nooit zoiets voorgehad.
Het is wel zo dat het de eerte keer was dat ik geen economy kon kiezen en verplicht was om voor light economy te gaan waar geen bagage in zit.
moraal van het verhaal: volgende keer geen heenvlucht met Swiss of zien dat ik economy kan boeken

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@bedeve
Wij zijn benieuwd naar jouw strategie mbt XP van KLM. Wij hebben vorig jaar een FB AMEX platinum aangevraagd en omdat we maar één keer per jaar op vakantie naar de VS gaan, hebben we die inmiddels weer opgezegd. We hebben nu FB Silver en 50 XP. Die vervallen in april volgend jaar. Om die te behouden moeten we 100 XP halen of 180 voor Gold.
We denken in oktober weer een reis te boeken naar de VS voor volgend jaar zomer. Waarschijnlijk via Düsseldorf omdat het behoorlijk wat scheelt met z’n vieren. Daar krijgen we geloof ik maar 30 XP voor. We komen dan 20 tekort. Heb jij tips voor ons hoe we de FB Silver kunnen behouden?
Dan een vraagje over de bagage. Als je Silver bent mag je één extra ruimbagage meenemen. Geldt dat alleen voor de persoon die de status heeft of ook voor ons alle 4 omdat we gezamenlijk als gezin boeken? Alvast bedankt voor je adviezen!
Wij zijn benieuwd naar jouw strategie mbt XP van KLM. Wij hebben vorig jaar een FB AMEX platinum aangevraagd en omdat we maar één keer per jaar op vakantie naar de VS gaan, hebben we die inmiddels weer opgezegd. We hebben nu FB Silver en 50 XP. Die vervallen in april volgend jaar. Om die te behouden moeten we 100 XP halen of 180 voor Gold.
We denken in oktober weer een reis te boeken naar de VS voor volgend jaar zomer. Waarschijnlijk via Düsseldorf omdat het behoorlijk wat scheelt met z’n vieren. Daar krijgen we geloof ik maar 30 XP voor. We komen dan 20 tekort. Heb jij tips voor ons hoe we de FB Silver kunnen behouden?
Dan een vraagje over de bagage. Als je Silver bent mag je één extra ruimbagage meenemen. Geldt dat alleen voor de persoon die de status heeft of ook voor ons alle 4 omdat we gezamenlijk als gezin boeken? Alvast bedankt voor je adviezen!
Tip voor mensen die met een jonger gezelschap reizen of zelf jong zijn: tot en met 25 betaal je bij SAS het Youth tarief. Beperkt beschikbaar, dus alleen handig voor als je op tijd boekt. Een van mij medereizigers is nog geen 26, en hoefde daarom slechts 300 euro te betalen op en neer naar Florida inclusief handbagage en checked bagage (23kg). Enorm goede deal dus.
Er is natuurlijk ook een addertje: het Youth tarief kun je niet combineren met een normaal tarief op een boeking. Je dient dus apart te boeken. Het kan zich echter lonen aangezien je de bagage kan boeken bij de mensen op het Youth tarief en zo een flinke duit besparen.
Er is natuurlijk ook een addertje: het Youth tarief kun je niet combineren met een normaal tarief op een boeking. Je dient dus apart te boeken. Het kan zich echter lonen aangezien je de bagage kan boeken bij de mensen op het Youth tarief en zo een flinke duit besparen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
@Poohbear Je krijgt de XP na het vliegen, dus aan de boeking voor komende zomer heb je niks als je status tot april is.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zoals gezegd, die XP krijg je pas na afloop van je vlucht.
Ga je voor die tijd nog een keertje op stedentrip ? Compenseer dan , bijvoorbeeld, je co2. Per 10 euro krijg je 1XP.
Accor hotels heeft ook een promotie lopen.
Ga je voor die tijd nog een keertje op stedentrip ? Compenseer dan , bijvoorbeeld, je co2. Per 10 euro krijg je 1XP.
Accor hotels heeft ook een promotie lopen.
Your welcome gift
Upon your first flight or stay, we'll give you a Status boost : 2 status nights with ALL and 10 XP with Flying Blue. You will be awarded half or your benefits following your first eligle stay at one of our hotels. The second half will be awarded following your first flight with Air France - KLM
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert
Wat ik in je verhaal niet begrijp is :
Die American Express Flying Blue Platinum Card heeft je 60 XP opgeleverd.
Heb je dan met vliegen geen enkele XP bij verdiend ?
Vanwaar een actuele stand van 50 XP ?
Wat voor Amex Flying Blue card heb je nu ?
Een FB Gold card levert je en een top reisverzekering op EN 30 XP
Een FB Silver Card kost je Eur. 75 en levert je 15 XP op.
Je meld benieuwd te zijn naar een XP strategie .
Bij mij wordt die mede bepaald door een FB Miles strategie .
Heb ik die hard nodig dan krijgen die voorrang.
Ben ik voorzien ; dan krijgt mijn XP strategie voorrang.
Miles doneren aan een aantal goede doelen zoals artsen zonder grenzen leverde eerder XP ś op .
Nu niet meer.
Om XP ś te krijgen met doneren voor duurzame brandstof en her-bebossing moet je wel eerst een vlucht gemaakt hebben.
Zoals gemeld levert een koppeling van een Accor account met je FB account je 5 XP ś op
Een eerste Accor overnachting na die koppeling kan je nog eens 5 XP opleveren.
KAN want bijv de IBIS 'Schiphol hotels doen er niet aan mee...
Wat leveren die XP ś jou op en welk voordeel geeft je dat in jouw mate van reizen ?
Ik ben sinds vorige week opnieuw Gold en neem 55 XP ś mee in komend jaar
De zomer is het jaargetijde waarin ik het minst vlieg.
Dus haal ik in de buurt wat XP ś op.
Een zaterdags uitje ; levert gemakkelijk 15-15 XP op.
Voor 20 XP moet je wat meer moeite doen....
Wellicht zou jij zoiets in jan-feb-mrt-april kunnen doen.
In Google Flights wat potentiele SKYTEAM bestemmingen zetten is een leuke bezigheid.
De moraal van mijn verhaal ; bepaal wat je wilt ; pluis na wat je hebt en sprokkel een beetje bij...
Tenzij het een boeking is waarbij er met FBMiles betaald is : dan gelden de voordelen van degene die boekt ook voor alle anderen die met hetzelfde boekingsnummer mee reizen
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bedankt voor jullie reacties. Weer wat wijzer geworden.
@bedeve
Wij hebben afgelopen zomer niet met KLM gevolgen maar met BA. Scheelde met z’n vieren zo’n €1000 in vergelijking met KLM.
@bedeve
Wij hebben afgelopen zomer niet met KLM gevolgen maar met BA. Scheelde met z’n vieren zo’n €1000 in vergelijking met KLM.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo,
Wij vliegen in juli 2024 naar san francisco, en dan eind juli terug van los angeles naar Brussel. De vluchten zouden via british airways/iberia gebeuren en kosten 1050 euro p.p. incl bagage. Is dit een okay prijs? Of wacht ik nog enkele weken voor betere prijzen...
Wij vliegen in juli 2024 naar san francisco, en dan eind juli terug van los angeles naar Brussel. De vluchten zouden via british airways/iberia gebeuren en kosten 1050 euro p.p. incl bagage. Is dit een okay prijs? Of wacht ik nog enkele weken voor betere prijzen...
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
Ik zou gewoon wachten. Tijd zat. Wie weet komt er iets beters.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Liesbethds11
Ik vind het duur.
Bovendien zijn alle vluchten volgens mij nog niet bekend.
Zou wachten. En misschien niet enkele weken maar enkele maanden. Tijd zat toch?
Ik vind het duur.
Bovendien zijn alle vluchten volgens mij nog niet bekend.
Zou wachten. En misschien niet enkele weken maar enkele maanden. Tijd zat toch?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vind het een stevige prijs. Want deze vluchten zijn ook met een overstap? Via LHR of MAD??Liesbethds11 schreef: ↑10 aug 2023, 16:33Wij vliegen in juli 2024 naar san francisco, en dan eind juli terug van los angeles naar Brussel. De vluchten zouden via british airways/iberia gebeuren en kosten 1050 euro p.p. incl bagage.
Het is nog lang geen juli 2024 dus ik zou de prijzen de komende maanden via de verschillende boekingssites gewoon in de gaten houden. Kijk daarbij of vliegen op/naar andere stad ook een optie is voor jullie.
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij hebben vorige week onze vlucht voor mei 2024 geboekt.
Düsseldorf - Salt Lake City (met overstap in Amsterdam)
We hebben 667 euro p.p. betaald (inclusief koffers).
Wellicht had de prijs nog lager gekund maar wij zijn blij met deze prijs
Yellowstone...........here we come again !
Gr.
Reny
Düsseldorf - Salt Lake City (met overstap in Amsterdam)
We hebben 667 euro p.p. betaald (inclusief koffers).
Wellicht had de prijs nog lager gekund maar wij zijn blij met deze prijs

Yellowstone...........here we come again !
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik heb gisteren een 'optie' genomen op tickets voor volgend jaar juni/juli: Dusseldorf - Seattle en Denver - Dusseldorf, via Heathrow.
BA dus, gewoon op hun eigen website. € 2442,- voor 4 tickets inclusief bagage.
Afgelopen dinsdag waren deze tickets nog € 3672.
Enerzijds vind ik het heel erg vroeg om nu al tickets te boeken. Maar anderzijds vind ik deze prijs meer dan keurig. Wat ik tot nu toe kan zien bij bijvoorbeeld KLM is echt veel duurder, om over United maar niet te spreken. Denk dat daar de komma verkeerd staat
De optie kostte € 10 pp. Kan ik er 72 uur over nadenken. En als we boeken, gaat die 40 euro er vanaf.
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat deze tickets vandaag geboekt gaan worden. En dan gewoon nooit meer terugkijken. En hopen dat we geen post hoeven toevoegen aan het topic 'BA, er is altijd wel wat...'
Maar goed, ik vond deze prijs goed genoeg om even te delen.
Enerzijds vind ik het heel erg vroeg om nu al tickets te boeken. Maar anderzijds vind ik deze prijs meer dan keurig. Wat ik tot nu toe kan zien bij bijvoorbeeld KLM is echt veel duurder, om over United maar niet te spreken. Denk dat daar de komma verkeerd staat

De optie kostte € 10 pp. Kan ik er 72 uur over nadenken. En als we boeken, gaat die 40 euro er vanaf.
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat deze tickets vandaag geboekt gaan worden. En dan gewoon nooit meer terugkijken. En hopen dat we geen post hoeven toevoegen aan het topic 'BA, er is altijd wel wat...'

Op zich was ik het pre-Corona met je eens. Maar vorig jaar heb ik ook in augustus tickets voor april besteld en die heb ik daarna nooit meer goedkoper voorbij zien komen. In ieder geval niet op die route. Terwijl ik voorheen ook rustig tot 2 maanden voor vertrek ging wachten.Coyote schreef: ↑11 aug 2023, 05:33Het is nog lang geen juli 2024 dus ik zou de prijzen de komende maanden via de verschillende boekingssites gewoon in de gaten houden. Kijk daarbij of vliegen op/naar andere stad ook een optie is voor jullie.Liesbethds11 schreef: ↑10 aug 2023, 16:33Wij vliegen in juli 2024 naar san francisco, en dan eind juli terug van los angeles naar Brussel. De vluchten zouden via british airways/iberia gebeuren en kosten 1050 euro p.p. incl bagage.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
Rond de 600 euro pp inclusief bagage is echt een nette prijs. Nog mooier zou rechtstreeks zijn maar dat vind je echt bijna nergens meer voor dat geld. Je zit met eind juni/begin juli natuurlijk nog net buiten het echte hoogseizoen, dat drukt de prijs misschien wat maar verder mooie find. Heb je ze definitief geboekt ondertussen?Tantelotje schreef: ↑11 aug 2023, 10:05Ik heb gisteren een 'optie' genomen op tickets voor volgend jaar juni/juli: Dusseldorf - Seattle en Denver - Dusseldorf, via Heathrow.
Enerzijds vind ik het heel erg vroeg om nu al tickets te boeken. Maar anderzijds vind ik deze prijs meer dan keurig. Wat ik tot nu toe kan zien bij bijvoorbeeld KLM is echt veel duurder, om over United maar niet te spreken. Denk dat daar de komma verkeerd staat![]()
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat deze tickets vandaag geboekt gaan worden. En dan gewoon nooit meer terugkijken. En hopen dat we geen post hoeven toevoegen aan het topic 'BA, er is altijd wel wat...'![]()
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
- Tantelotje
- Amerikakenner
Heb ze inderdaad inmiddels geboekt, was nu zelfs nog een paar tientjes goedkoper en kwam uit op € 2387 voor z'n vieren.
En keurig zoals al op de mail stond, ging hier die € 40,- vanaf.
Mooi onder die 'psychologische grens' van € 600,- p.p.
En wat je zegt over rechtstreeks ben ik in principe met je eens, maar voor zover ik weet kun je niet rechtstreeks vliegen van Denver naar Amsterdam, Dusseldorf of Brussel. Dan maakt het ons niet uit of we dan beide routes over moeten stappen. Er is voor beide wat te zeggen.
Heb wel opgelet dat we op beide routes een ruime overstaptijd hebben op Heathrow, dus dat moet goedkomen
En keurig zoals al op de mail stond, ging hier die € 40,- vanaf.
Mooi onder die 'psychologische grens' van € 600,- p.p.

En wat je zegt over rechtstreeks ben ik in principe met je eens, maar voor zover ik weet kun je niet rechtstreeks vliegen van Denver naar Amsterdam, Dusseldorf of Brussel. Dan maakt het ons niet uit of we dan beide routes over moeten stappen. Er is voor beide wat te zeggen.
Heb wel opgelet dat we op beide routes een ruime overstaptijd hebben op Heathrow, dus dat moet goedkomen

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn advies is dan ook altijd: bepaal vooraf wat je maximaal voor een ticket wilt betalen. Dat kan voor iedereen verschillend zijn maar als jij voor jezelf een maximum prijs bepaalt, is het iets waar je jezelf op kunt richten. Vervolgens boeken zodra je die prijs voorbij ziet komen (daarbij ook lettend op vluchtduur en/of overstappen).eborn schreef: ↑11 aug 2023, 20:56Op zich was ik het pre-Corona met je eens. Maar vorig jaar heb ik ook in augustus tickets voor april besteld en die heb ik daarna nooit meer goedkoper voorbij zien komen. In ieder geval niet op die route. Terwijl ik voorheen ook rustig tot 2 maanden voor vertrek ging wachten.
Van @Liesbethds11 Heb ik nog niet begrepen of andere steden een optie zijn of wat ze überhaupt gedaan heeft met het advies van de forumleden.
Roland
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
@tantelotje: wat een goede deal!
Ik heb al gezocht op tickets naar Chicago met vertrek 29 juni en terug op 27 juli, maar komt nog steeds 924 euro incl bagage uit bij BA.
Bij United kan ik de datum van terugvlucht nog niet selecteren, dus zal ook nog paar weken wachten.
Normaal heb ik tegen eind augustus altijd de tickets geboekt, dus mag wel eens wat voorbij komen
Ik heb al gezocht op tickets naar Chicago met vertrek 29 juni en terug op 27 juli, maar komt nog steeds 924 euro incl bagage uit bij BA.
Bij United kan ik de datum van terugvlucht nog niet selecteren, dus zal ook nog paar weken wachten.
Normaal heb ik tegen eind augustus altijd de tickets geboekt, dus mag wel eens wat voorbij komen

Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12820 Weergaves
-