Dat is wel heel fijn om te horen! Dan hoef ik mij waarschijnlijk m.b.t. tot villa's dus niet heel erg te stressen? Sowieso wil ik inderdaad uiterlijk eind augustus de tickets en de villa wel geregeld hebben (haha, de 'eerste keer' stress), maar dan weet ik dat dat nu nog echt niet noodzakelijk is.Droopy4u schreef: ↑21 jun 2023, 22:37
Met betrekking tot villa's. Dit jaar was ik echt heel, heel laat met boeken bij Airbnb. Vorige week geboekt en we vertrekken al over 2 weken (en blijven 4 weken). Er is zelfs voor de zomer nog genoeg keuze dan. Er is gewoon heel veel aanbod in die regio. Voor de meivakantie had ik ongeveer 6 weken vantevoren geboekt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
Nou, dat is raar!! Bij mij komt deze reis helemaal niet tevoorschijn? Tenminste.... de vlucht zie ik wel, dus met een vertrektijd van 10:45 uur en ook met een overstap in Atlanta, maar dan met een prijs van 1885 voor 4 tickets voor de heenreis i.p.v. de 1222 die om 17:15 vertrekt.
Maar wellicht komt dat juist door de vertrekperiode.... gaat om zaterdag 27 april, start van de meivakantie!
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou hier - zeker met kinderen - niet aan beginnen. Dan is de vlucht die Bedeve aanprijs beter. Heb je ook gekeken op klm.de/klm.us/airfrance.us of de prijs daar lager is? Dat wil nog wel eens schelen. Persoonlijk kijk ik - met kinderen - het liefst naar vluchten die uiterlijk 18.00 uur landen. Wanneer je een overstap in de VS hebt, mag dat iets later zijn, want dan hoef je niet meer door de douane. Wat voor het ritme voor mij prettig werkt, is landen in het licht, avondeten en een beetje op een normale tijd naar bed.ikbeneva schreef: ↑21 jun 2023, 21:50Alleen…. We vliegen redelijk laat in de middag en we komen daardoor na middernacht aan in Orlando. Zouden jullie dit doen? Is dit een k*t tijd? Kan ik beter dan toch iets meer uitgeven en ‘s ochtends of begin middag vliegen? Of is het prima tijd, prima overstap en gewoon doen?
Je hebt overigens nog wel even, dus ik zou nu geen vlucht boeken voor dit bedrag met slechte tijden. Ik kan natuurlijk geen garanties geven, maar die prijs (niet extreem laag) ga je later in het jaar waarschijnlijk ook nog wel tegenkomen, ook met betere tijden dan je nu op het oog hebt. Mocht je toch graag nu al boeken en peace of mind hebben, dan raad ik je aan ook nog even naar BA te kijken. Die bieden nu eindelijk ook vluchten naar Florida aan, zonder die gekke vliegveldoverstap (en zonder Heathrow).
AMS-LGW-TPA (aankomst 17.55) en TPA-PHI-AMS is voor jouw data (ik ga er even vanuit dat je 11-05 terugvliegt) € 595 pp (incl. ruimbagage) bij exit-reizen. Ik heb persoonlijk geen ervaring met het reisbureau, maar anderen op het forum hebben er wel eens geboekt en sindsdien heb ik het op mijn lijstje staan (misschien vind je ergens op het forum wel ervaringen). Bij BA zelf kon ik ze voor die prijs niet vinden. Wel even opletten, want de vluchten met vliegveldoverstap staan er ook tussen. Je moet degene hebben die om 9.55 uur uit Ams vertrekt en op de terugweg 12.14 uit Tampa.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik heb uiotgezocht wanneer de mei vakantie is en je toen op 27 apr. heen en 4 mei terug laten vliegen...
Laatst gewijzigd door bedeve op 22 jun 2023, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel Belenos! Ik gok dat we het inderdaad nog even gaan aankijken (ook weer niet te lang hahaha, uiterlijk eind augustus!). Ik zal ook zeker Exit-reizen en BA en de buitlenlandse KLM sites de komende weken gaan vergelijken!
Het is ook eigenlijk echt een sport he
Ik ben wel heel blij met dit forum! Zo fijn alle inzichten van iedereen. Dank jullie wel!
Het is ook eigenlijk echt een sport he

Ik ben wel heel blij met dit forum! Zo fijn alle inzichten van iedereen. Dank jullie wel!
- bedeve
- Amerika-expert
Voor al mijn KLM vluchten binnen en buiten Europa is AirFrance het boekingsplatform.
Ga daarin eens spelen tussen airfrance.ie en airfrance.us
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Heeft iemand onlangs, zeg maar dit jaar nog, gevlogen met SAS en hoe was je algemene ervaring met SAS?
Ik vlieg met SAS naar LA met een tussenstop in Kopenhagen.
Ik vlieg met SAS naar LA met een tussenstop in Kopenhagen.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Amerikafan
Ja, AMS-ARN-EWR heen en JFK-CPH-AMS terug in april/mei.
SAS heeft wat nieuwe toestellen (A350) voor long-haul. Wij vlogen helaas nog met een oude gare A330. En die was wel echt oud. IFE was ook summier. Maar goed, New York is ook niet de andere kant van de wereld. LAX, waar jij op vliegt, is volgens mij met een A350. Dus dat zal prima zijn.
Bij goedkoopste (economy) ticket type krijg je 1 gratis frisdrank bij de maaltijd, voor de rest moet je alles behalve koffie/thee/water betalen. Dat vond ik wel erg karig. Eten was matig van kwaliteit. Niet zo lekker en erg simpel.
Verder werkt overstappen in Scandinavië altijd wel soepel. De luchthavens zijn overzichtelijk. Dat geldt ook voor Kopenhagen.
edit: dit is een beetje wat je kunt verwachten https://thriftytraveler.com/reviews/fli ... s-economy/
SAS heeft wat nieuwe toestellen (A350) voor long-haul. Wij vlogen helaas nog met een oude gare A330. En die was wel echt oud. IFE was ook summier. Maar goed, New York is ook niet de andere kant van de wereld. LAX, waar jij op vliegt, is volgens mij met een A350. Dus dat zal prima zijn.
Bij goedkoopste (economy) ticket type krijg je 1 gratis frisdrank bij de maaltijd, voor de rest moet je alles behalve koffie/thee/water betalen. Dat vond ik wel erg karig. Eten was matig van kwaliteit. Niet zo lekker en erg simpel.
Verder werkt overstappen in Scandinavië altijd wel soepel. De luchthavens zijn overzichtelijk. Dat geldt ook voor Kopenhagen.
edit: dit is een beetje wat je kunt verwachten https://thriftytraveler.com/reviews/fli ... s-economy/
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 24 jun 2023, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
@ikbeneva
Als je toch wacht tot eind augustus dan zou je wellicht nog 2 weken extra kunnen wachten. De KLM real deal dagen zullen wellicht vanaf ca. 9 september zijn. Ik heb de prijzen voor mijn bestemming regelmatig in de gaten gehouden en ze waren echt op zijn goedkoopst. Kan natuurlijk niet zeggen hoe dat dit jaar zit en of dat ook voor jouw bestemming geldt.
Als je toch wacht tot eind augustus dan zou je wellicht nog 2 weken extra kunnen wachten. De KLM real deal dagen zullen wellicht vanaf ca. 9 september zijn. Ik heb de prijzen voor mijn bestemming regelmatig in de gaten gehouden en ze waren echt op zijn goedkoopst. Kan natuurlijk niet zeggen hoe dat dit jaar zit en of dat ook voor jouw bestemming geldt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@jeppiepruts
Thnx voor de link. Een zeer uitgebreide review.
Thnx voor de link. Een zeer uitgebreide review.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Ik denk dat wij eruit zijn, met Lufthansa/Swiss vanaf Düsseldorf naar Denver en terug vanaf Las Vegas. Beide keren overstap in München. Terug leggen we München - Düsseldorf af met de trein. Vanaf hoofdstation Düsseldorf is het maar een minuut of 10 naar de luchthaven. Scheelt voor ons 7en 200 euro en zijn dan 2 uur eerder in Düsseldorf. Gemiddeld 472 pp dus fijne prijs.
Hebben er hier mensen ervaring met het reizen met de trein vanaf/naar Düsseldorf?
Hebben er hier mensen ervaring met het reizen met de trein vanaf/naar Düsseldorf?
Ik hoop voor je dat de treinreis goed verloopt. Het is chaos bij de Bahn.
Dat wist ik niet. Wat voor chaos?
Klinkt wat overdreven maar de snelle ICE treinen zijn vrijwel altijd te laat. Lees dit maar eens, veel is er niet verbeterd: https://www.treinreiziger.nl/ice-kampt- ... 0vertraagd.
Ik reis veel voor mijn werk door Duitsland en heb helaas nogal wat slechte ervaringen met de Bahn.
Er is 1 gouden tip: kies alleen rechtstreekse treinen. Als je reisschema 1 of meerdere overstappen heeft heb je vrijwel zeker een stressvol begin/einde van je reis. In tegenstelling tot NL zijn de goedkopere treinkaartjes in DE namelijk per trein en niet per route. Mis je de volgende aansluiting dan heb je dus geen ticket voor de volgende trein naar je eindbestemming (en je stoelreservering vervalt ook). Als je naar de info balie gaat passen ze je ticket zonder problemen aan (als je aan kunt tonen dat je met vertraging aan bent gekomen) maar met wat pech sta je wel ff in de rij bij die balie. Kies dus altijd een rechtstreekse trein...
Ik reis veel voor mijn werk door Duitsland en heb helaas nogal wat slechte ervaringen met de Bahn.
Er is 1 gouden tip: kies alleen rechtstreekse treinen. Als je reisschema 1 of meerdere overstappen heeft heb je vrijwel zeker een stressvol begin/einde van je reis. In tegenstelling tot NL zijn de goedkopere treinkaartjes in DE namelijk per trein en niet per route. Mis je de volgende aansluiting dan heb je dus geen ticket voor de volgende trein naar je eindbestemming (en je stoelreservering vervalt ook). Als je naar de info balie gaat passen ze je ticket zonder problemen aan (als je aan kunt tonen dat je met vertraging aan bent gekomen) maar met wat pech sta je wel ff in de rij bij die balie. Kies dus altijd een rechtstreekse trein...
Laatst gewijzigd door cvr op 26 jun 2023, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertragingen, treinuitval, en grote kans op stakingen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat is een best stuk met de trein. Reken op minimaal 4,5 uur en dan moet je een rechtstreekse ICE hebben. Heb je overstappen dan duurt het langer. ICE's staan er inderdaad om bekend dat ze regelmatig te laat zijn of last minute gecanceld worden. Lijkt mij niet heel erg prettig als je net een lange vlucht vanaf de VS hebt gehad.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Sorry zie dat het Frankfurt is en geen München. Dat zou 1 uur 23 zijn met de ICE maar als ik dat zo hoor is dat niet zo’n betrouwbaar traject?
We moeten anders 4,5 uur wachten op de vlucht naar Düsseldorf dus dit leek me wel aantrekkelijk maar begin nu wel te twijfelen.
We moeten anders 4,5 uur wachten op de vlucht naar Düsseldorf dus dit leek me wel aantrekkelijk maar begin nu wel te twijfelen.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Ik heb nog geen ervaring maar heb een vergelijkbaar traject geboekt. Dus Hbf - Frankfurt - Tampa en weer terug. Ook volgend jaar meivakantie. Ik zou me zeker voor de terugreis geen zorgen maken. Die ICE van Frankfurt naar Dusseldorf Hbf gaat tientallen keren per dag en mocht er onverhoopt staking zijn zal lufthansa je ongetwijfeld overboeken op een van de meerdere vluchten naar Dusseldorf per dag.
De heenreis (maar ik weet niet of jij die hebt) is een ander verhaal want het laatste wat je wilt is de overstap op Frankfurt Airport missen. Daar zou ik wel goed in de gaten houden of er na de trein die voor jou op de planning staat nog alternatieven zijn die jou op tijd in Frankfurt brengen.
De heenreis (maar ik weet niet of jij die hebt) is een ander verhaal want het laatste wat je wilt is de overstap op Frankfurt Airport missen. Daar zou ik wel goed in de gaten houden of er na de trein die voor jou op de planning staat nog alternatieven zijn die jou op tijd in Frankfurt brengen.
De heenreis is met het vliegtuig. Het gaat om de terugweg dat het een traject over het spoor is. Enige wat we in Düsseldorf moeten is de auto ophalen bij het vliegveld. Zag dat er meerdere tijden worden aangeboden dus er is vast wel een ice die ons naar Düsseldorf kan brengen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20496 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties