Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Wij gaan trouwens light boeken dus zonder bagage. We gaan geen 7 koffers meenemen dus betalen wel apart voor de 2/3 koffers die we nemen.
- Timmeehhh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Misschien is het al gevraagd, maar kan er op de laatste pagina's geen antwoord op vinden.
Weet iemand hoe het nou zit met die stoelreserveringen bij KLM/Delta/De meeste SkyTeam airlines? Afgelopen febrauri was er een enorm gedoe doordat je met een economy light/economy (bij KLM light/standard) tickets geen stoelen kon reserveren voor incheck. Is dat nog steeds zo? Want dan wordt je dus bijna verplicht om een duurder ticket te kopen als je bij elkaar wil zitten. Of mis ik nou iets op de KLM site?
Weet iemand hoe het nou zit met die stoelreserveringen bij KLM/Delta/De meeste SkyTeam airlines? Afgelopen febrauri was er een enorm gedoe doordat je met een economy light/economy (bij KLM light/standard) tickets geen stoelen kon reserveren voor incheck. Is dat nog steeds zo? Want dan wordt je dus bijna verplicht om een duurder ticket te kopen als je bij elkaar wil zitten. Of mis ik nou iets op de KLM site?
Groetjes Tim
Dat is volgens mij het risico. Wij reizen met kinderen en die worden sowieso bij een volwassene gezet. Nu maar hopen dat wij als volwassenen een beetje bij elkaar in de buurt kunnen zitten 
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Een basic of light ticket is zonder ruimbagage en zonder stoelkeuze voor incheck. Dat is de package deal. Wil je dat niet, zal je een duurder regulier economy (main cabin) moeten kopen. Als FB Silver, Gold of Platinum kan je overigens wel -gratis- een stoel selecteren en 1 stuks bagage inchecken.
Als je dus niet vooraf je stoelen hebt kunnen vastleggen, kan dat gratis bij het inchecken. Dan is het dus zaak ook direct als dat kan (doorgaans 24u voor vertrek van je eerste vlucht) in te checken en je stoelen vast te leggen. Met een beetje mazzel moet er nog voldoende keuze zijn in stoelen naast of achter elkaar.
Als je dus niet vooraf je stoelen hebt kunnen vastleggen, kan dat gratis bij het inchecken. Dan is het dus zaak ook direct als dat kan (doorgaans 24u voor vertrek van je eerste vlucht) in te checken en je stoelen vast te leggen. Met een beetje mazzel moet er nog voldoende keuze zijn in stoelen naast of achter elkaar.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik ben silver member tot augustus. Als ik nu een ticket boek voor mei volgend jaar hoe zit het dan met gratis stoel en koffer?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Frasi Maar als ik als silver een light ticket boekt dan kan ik geen stoelen vooraf selecteren bij , bijvoorbeeld, Delta. Volgens mij kan dit dan weer wel mits je met KLM zelf vliegt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Klopt, als je FB silver hebt en light tickets voor door Delta uitgevoerde vluchten wilt kun je die daarom beter bij KLM boeken. Ik doe dat iig.
- dejong89
- Amerika-expert
Heb ik gedaan, alleen via Delta kan ik geen stoelen selecteren.
Maakt in principe niet heel veel uit maar was wel leuk geweest
Maakt in principe niet heel veel uit maar was wel leuk geweest
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Helaas pindakaas vrees ik. Zeker voor de koffer: je bagagevrijstelling wordt bij het inchecken vastgesteld. En als je dan geen Silver meer bent, heb je ) vrijstelling en moet je dus vanaf de 1e koffer betalen.
Met stoelkeuze ben ik niet zeker: stel je selecteert nu een -gratis- stoel nu je nog Silver bent. Bij inchecken ben je geen Silver meer maar die stoelreservering staat nog, lijkt me.
Of weet iemand of een bestaande (gratis) stoelselectie komt te vervallen zodra de FB status vervalt?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb net 4 tickets geboekt voor in de meivakantie volgend jaar. Heen naar Tampa terug vanaf orlando. Via de KLM website (heen via Detroit met delta airlines en retour via Londen met virgin Atlantic. Ik moest 650 euro betalen per ticket. Geen bagage en hoewel er stond dat ik alleen tegen betaling stoelen kon reserveren kon ik toch voor de vluchten met Delta airlines gratis stoelen reserveren. Geen idee of dat een foutje in het systeem was maar dat was mooi meegenomen.
650 euro is niet heel goedkoop lees ik hier maar voor vluchten in de meivakantie vind ik het prima te doen. Via detroit vind ik ook prettig (eerder daar overgestapt en het was toen een heel efficiente luchthaven) Wij komen aan rond 15.00 in Tampa. Fijne tijd (hoewel je natuurlijk nooit van te voren weet of dat niet nog gaat wijzigen).
650 euro is niet heel goedkoop lees ik hier maar voor vluchten in de meivakantie vind ik het prima te doen. Via detroit vind ik ook prettig (eerder daar overgestapt en het was toen een heel efficiente luchthaven) Wij komen aan rond 15.00 in Tampa. Fijne tijd (hoewel je natuurlijk nooit van te voren weet of dat niet nog gaat wijzigen).
Fijn dat je tickets hebt gevonden waar je tevreden bent. Heb je de prijzen ook een poosje in de gaten gehouden? Ben benieuwd of je dan ook hebt gezien of de prijzen omhoog en omlaag gingen.
Veel plezier met de voorbereidingen
Veel plezier met de voorbereidingen
- dejong89
- Amerika-expert
Ik denk dat je voorzelf zelf moet bepalen of je een prijs hoog of laag vind.
Laat je hierbij vooral niet gek maken door prijzen uit het verleden. Zo vloog ik ooit voor 370 retour naar Tampa, inclusief bagage. Dat was jaren terug. Dit soort prijzen heb ik echter lang niet meer voorbij zien komen. Ik boek vaak en kijk er niet maar naar om.
Laat je hierbij vooral niet gek maken door prijzen uit het verleden. Zo vloog ik ooit voor 370 retour naar Tampa, inclusief bagage. Dat was jaren terug. Dit soort prijzen heb ik echter lang niet meer voorbij zien komen. Ik boek vaak en kijk er niet maar naar om.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik ben nu ongeveer 8 weken de prijzen in de gaten aan het houden voor tickets voor de meivakantie naar Florida. Het is alleen echt niet goedkoop.
Ik vraag me af: wanneer moet ik boeken? Wat is de beste tijd? Worden de tickets ooit een keer goedkoper? Ook sinds een week of 8 kijk ik al naar villa’s in Orlando en heb ik er een stuk of 20 in mijn favorieten staan. Hiervan zijn er dus al 12 gereserveerd! Ik heb daardoor z’n gevoel dat we beter zo snel mogelijk kunnen boeken.
Wij zijn nog nooit die kant op gegaan en hebben ook geen ervaring met een tussenstop. We hebben twee kids. Ik heb nu bijgevoegde vlucht gevonden. Die met de groene button. De terugreis is ook zoiets qua prijs alleen dan met een overstap op Heathrow. De terugvlucht vind ik alleen iets minder boeiend.
We komen dan uit op 625 per ticket. Op zich heb ik daar vrede mee.. vooral gezien dit de laatste weken een van de laagste ticketprijs is… (of je moet van vliegveld wisselen in Londen, maar daar pas ik voor).
Alleen…. We vliegen redelijk laat in de middag en we komen daardoor na middernacht aan in Orlando. Zouden jullie dit doen? Is dit een k*t tijd? Kan ik beter dan toch iets meer uitgeven en ‘s ochtends of begin middag vliegen? Of is het prima tijd, prima overstap en gewoon doen?
Voor de overstap in New York hebben we overigens 2 uur en 20 minuten de tijd.
Ik vraag me af: wanneer moet ik boeken? Wat is de beste tijd? Worden de tickets ooit een keer goedkoper? Ook sinds een week of 8 kijk ik al naar villa’s in Orlando en heb ik er een stuk of 20 in mijn favorieten staan. Hiervan zijn er dus al 12 gereserveerd! Ik heb daardoor z’n gevoel dat we beter zo snel mogelijk kunnen boeken.
Wij zijn nog nooit die kant op gegaan en hebben ook geen ervaring met een tussenstop. We hebben twee kids. Ik heb nu bijgevoegde vlucht gevonden. Die met de groene button. De terugreis is ook zoiets qua prijs alleen dan met een overstap op Heathrow. De terugvlucht vind ik alleen iets minder boeiend.
We komen dan uit op 625 per ticket. Op zich heb ik daar vrede mee.. vooral gezien dit de laatste weken een van de laagste ticketprijs is… (of je moet van vliegveld wisselen in Londen, maar daar pas ik voor).
Alleen…. We vliegen redelijk laat in de middag en we komen daardoor na middernacht aan in Orlando. Zouden jullie dit doen? Is dit een k*t tijd? Kan ik beter dan toch iets meer uitgeven en ‘s ochtends of begin middag vliegen? Of is het prima tijd, prima overstap en gewoon doen?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi!
Wij starten in oktober in LV. Eerste deel met KLM en 2e deel met Delta.
Voor de KLM-vlucht konden we de stoelen kiezen (FB lid) en die van Delta voor de 2e vlucht niet via de KLM site.
... Maar wel via de Delta-app.

Ook voor de retourvlucht alles al geregeld.
Hopelijk lukt het jullie ook, want het is idd altijd fijn om het van te voren geregeld te hebben.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
Ik ga al ongeveer 8 jaar minimaal 1x per jaar naar die regio. Ik vindt het een grote sport om hiervoor goede prijzen te vinden voor vluchten en auto. Mijn ervaring is dat ergens tussen augustus en oktober de meeste kans op goede prijzen is voor vluchten voor de meivakantie. Het is echter echt een roulette. Geen garanties. Ik heb afgelopen januari geboekt voor de zomervakantie dit jaar (juli) en die prijzen waren voor mij voordeliger dan afgelopen mei vakantie. In de meivakantie ongeveer €600 per ticket betaald (via klm.de) voor de zomer rond de €500 per ticket (via airfrance.us) . Beide vertrek Düsseldorf en landen op Tampa (1 uur rijden vanaf Orlando) . Wel met gratis stoelkeuze en koffer voor iedereen (main cabin).ikbeneva schreef: ↑21 jun 2023, 21:50Ik ben nu ongeveer 8 weken de prijzen in de gaten aan het houden voor tickets voor de meivakantie naar Florida. Het is alleen echt niet goedkoop.
Met betrekking tot villa's. Dit jaar was ik echt heel, heel laat met boeken bij Airbnb. Vorige week geboekt en we vertrekken al over 2 weken (en blijven 4 weken). Er is zelfs voor de zomer nog genoeg keuze dan. Er is gewoon heel veel aanbod in die regio. Voor de meivakantie had ik ongeveer 6 weken vantevoren geboekt.
Mijn 1e trip met mijn gezin had ik alles ook veel langer vantevoren geregeld, maar ik wordt blijkbaar steeds gemakzuchtiger hierin naarmate de ervaring groter wordt.
Heel herkenbaar, ik ben ook de prijzen in de gaten aan het houden maar dan voor Las Vegas/Denver. De vluchten van de KLM vind ik het meest aantrekkelijk kwa tijden en duur maar vraag me ook af of de prijzen nog gaan dalen. En dan staat er ineens een melding dat het de laatste stoelen zijn voor dat tarief, dan denk ik, zou dat echt? Liefst boek ik de tickets en reserveer ik de camper zodat het maar geregeld is maar dat voor de portemonnee ook het beste is….ikbeneva schreef: ↑21 jun 2023, 21:50Ik ben nu ongeveer 8 weken de prijzen in de gaten aan het houden voor tickets voor de meivakantie naar Florida. Het is alleen echt niet goedkoop.
Rond middernacht aankomen lijkt mij overigens niet zo prettig. Hangt ook een beetje af van hoe oud je kinderen zijn maar dan nog… soms is het verschil met een ‘blauw’ blokje niet zo groot zag ik bij het zoeken en is dat uiteindelijk een fijnere optie.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij gaan ook elk jaar wel 1 of 2x naar Orlando. Aankomen na middernacht zou ik nooit kiezen. Ivm het tijdsverschil is het voor jou eigenlijk al ochtend dan. Of je moet geen probleem hebben met slapen in het vliegtuig.ikbeneva schreef: ↑21 jun 2023, 21:50Alleen…. We vliegen redelijk laat in de middag en we komen daardoor na middernacht aan in Orlando. Zouden jullie dit doen? Is dit een k*t tijd? Kan ik beter dan toch iets meer uitgeven en ‘s ochtends of begin middag vliegen? Of is het prima tijd, prima overstap en gewoon doen?
Dan nog op je koffers wachten en een auto uitzoeken, ben je ook zo weer een uur verder en dan nog naar je accommodatie rijden.
Wij vliegen het liefst 's ochtends zodat je daar in de middag aankomt. Dan kun je ook nog met daglicht naar je bestemming rijden, dat is zeker als je daar nog nooit geweest bent wel fijn.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ik wil niet later dan 18.00-19.00 aankomen en daar zoek ik ook op. Veel goedkope vluchten links laten liggen vanwege de zeer late aankomsttijden.
- bedeve
- Amerika-expert
In jouw lijstje zonder data mis is een vlucht die veel goedkoper is dan die late vlucht die jij voor ogen hebt.
10:45 AM - 5:29 PM
Trip duration:
12h44
Amsterdam (AMS)
1 connection in Atlanta (ATL)
Orlando (MCO)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20496 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-