Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ernst
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Bericht door Ernst »

Hi Amerika-reizigers,

Ik zou graag wat tips willen krijgen voor de reisplanning die we aan het maken zijn. We hebben vier kids (5 jaar is de jongste) en willen in augustus een camperreis maken van drie weken.
We zitten dan al in San Francisco. Het liefst gaan we voor een one-way camperreis. Ik denk nu aan Denver als eindpunt. Daar heb je een directe vlucht naar Nederland.

- We willen graag nationale parks aan doen maar ook state parks (vaak ook erg mooi). Tips voor mooie state parks?
- Ik ontvang graag tips welke parken we beter kunnen overslaan en welke echt een must see zijn. Death valley bijvoorbeeld wordt afgeraden in de zomer vanwege de hitte.
- Vanaf SF zit ik te denken om eerst een stukje langs de kust naar het noorden te gaan, dan Lake Tahoe en dan zuidelijk naar Yosemite. Ja en dan oostelijk via de Tioga pass. Uiteindelijk de parken in Utah lijken mij erg mooi zoals Arches en Canyonlands. En dan Denver op het vliegtuig.
- Nog tips qua afstand? Ik denk zelf aan circa 3000 km in 21 dagen. Haalbaar?
- Nog tips qua leuke plekken voor kids, mooie natuur en plekken die niet te heet zijn?

Alvast heel veel dank voor jullie reacties. :) Natuurlijk kijk ik ook naar hetgeen er al geschreven is op dit forum.
Groeten, Ernst.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Tips gevraagd zomer 23 Camperreis SF-Denver met kids

Bericht door paulr »

Hoi, welkom, mooi plan !
Allereerst de vluchten. Volgens mij zijn er geen directe vluchten van DEN naar AMS (of er moet volgens jaar wat nieuws gaan vliegen ?)
Directe vluchten naar die regio zijn er naar LAS en SLC als je vanuit het ''binnenland'' terug wilt vliegen.
Wellicht handig om eerst een globale route te maken en die met ons te delen met parken die je al in gedachten hebt. Dan is het iets makkelijk ''bijschaven''. Kijk alvast wel naar eerst camperhuur tarieven, want er kan wel wat verschil inzitten waar je deze gaat/wil inleveren qua kosten en daar kan je mogelijk je route op aanpassen. Dat geldt ook voor vliegtarieven. Op basis daarvan kan je dan ''afbuigen'' naar de juiste vertrekplaats in de laatste paar dagen. Denver is doorgaan wel een populaire ''inleverstad'' waardoor mogelijk met de camper daar eindige interessant kan zijn. Dan zou je vervolgens bijv met United/Lufthansa of combi (met overstap) naar NL kunnen vliegen (doorgaan prima betaalbaar). Wordt vervolgd dus denk ik...Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel een erg open vraag. Goed voorstel van Paul om zelf eens met een voorstel te komen. Zet je plannen eens in een schema per dag, dan zie je wel wat er mogelijk is en wat niet.
Lees je in over de parken, bijvoorbeeld op www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites en kijk welke parken je aanspreken. Er zijn geen parken waarvan je kun zegen dat je ze beter kunt overslaan, alle parken zijn de moeite waard.
Death Valley is heet, maar wel de moeite waard. Maar van de meeste camperverhuurder mag je niet door het park rijden.

Kijk eens naar onze reisverslagen, wij hebben 3 keer een one way Denver-SF/LA gedaan. Misschien kun je daar wat ideeën uithalen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Mooi vooruitzicht. Zijn jullie al eerder in het zuidwesten geweest" Wat je nu in ieder geval noemt aan parken etc. en ook terugvliegen vanaf Denver (wat toch een eind uit de route ligt) lijkt me erg ambitieus voor een reis van 3 weken. En met een camper gaat het sowieso langzamer. Ik zou dan ook overwegen om terug te vliegen vanaf Las Vegas. Ik denk ook dat als je de hoogtepunten van het zuidwesten wilt zien inclusief de nationale parken in Utah ( Arches, Canyonlands en niet te vergeten Zion Bryce etc) en eventueel de Grand Canyon, er weinig tijd overblijft voor State Parks.
Schrijf anders eens een route uit in een van - naar manier. Dan zie je of het haalbaar is en belangrijk hoeveel tijd je overal hebt.
Dus zo waarbij ik uitga van 3 nachten San Francisco:
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - richting noordelijke kust
Dag 5 overnachting kust ? - Lake Tahoe
Etc.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ernst: tips gevraagd zomer 23 camperreis SF-Denver met kids.

Ernst schreef:
05 okt 2022, 22:14
- Nog tips qua leuke plekken voor kids, mooie natuur en plekken die niet te heet zijn?
In de zomer zal het vrijwel overal heet zijn. Zeker parken als Arches en Canyonlands. Voor wat lagere temperaturen moet je de hoogte in. Dat kan in Colorado natuurlijk prima.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken? Met jouw wensen kun je daar maar een deel van meenemen maar het is wel handig om het eens te bekijken en te kijken wat je daarvan zou willen laten vallen.

Marianne
Ernst
Amerika-ontdekker

Bericht door Ernst »

Dank voor de reacties. Inderdaad is er geen directe vlucht van Denver. Ik ga even kijken naar andere mogelijkheden om terug te vliegen. En anders wellicht toch een loop.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je beperkt je wel als het een directe vlucht moet zijn. Een overstap is geen optie?

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Gezien de ambitieuze plannen, “slechts” 21 dagen en reizen met 4 kids denk ik dat eindigen in LAS al heel mooi is. Alles ten Oosten van Moab /Arches (de Rockies) dan voor een volgende keer bewaren…. In zou zeker niet terugrijden naar SFO !
Ernst
Amerika-ontdekker

Bericht door Ernst »

Beste mensen,
Ik ben aan het puzzelen geweest. Er lang nog niet uit, maar wel beter beeld. We gaan inderdaad niet voor directe vlucht terug. Dat is niet het belangrijkste inderdaad. Wel planning SF - Denver. Totaal 3350 kilometer. (ik heb het hieronder in miles staan). Zal wel wat meer worden totaal.
O, ja. En we zijn al een week in SF geweest. Dus dit volgt erna. Optie 2 heb ik ook en dat is toch langs Las Vegas (leuk met kids??). En dan niet Great Basin. Maar waarschijnlijk moet je dan via de Tonopa pas gaan Bij Yosemite omdat route via Death Valley niet zo handig is met een camper (of zelfs niet mag in de zomer). Verder wil ik ook wat gaan schrappen, want het is een vol programma en beetje teveel km. 3000 lijkt me prima.

Heel graag reacties!
Groeten, Ernst

1 31-jul maandag San Francisco Boodschappen / Zwemmen in zee Monterey State park 120 Weinig kilometer / 1e campsite/statepark?
2 1-aug dinsdag Monterey Zwemmen in zee Sequoia/Kings canyon NP 240
3 2-aug woensdag Sequoia/Kings canyon NP Park bekijken Sequoia/Kings canyon NP 0
4 3-aug donderdag Sequoia/Kings canyon NP Aankomst Yosemite NP 150
5 4-aug vrijdag Yosemite NP Extra dag Yosemite NP 0
6 5-aug zaterdag Yosemite NP State park, vlakbij Great Basin Ely 325
7 6-aug zondag Ely Great Basin NP 70
8 7-aug maandag Great Basin NP Great Basin NP 0
9 8-aug dinsdag Great Basin NP Zion NP 260
10 9-aug woensdag Zion NP Zion NP 0
11 10-aug donderdag Zion NP via Bryce (85 mile) Capital reef NP 210
12 11-aug vrijdag Capital reef NP Capital reef NP 0
13 12-aug zaterdag Capital reef NP canyonlands NP 150
14 13-aug zondag Canyonlands canyonlands NP 0
15 14-aug maandag Canyonlands Via Arches (30 mile). Nog een park kiezen, nu Rifle aangehouden (stagecoach state park?) White river National Forest 240
16 15-aug dinsdag White river National Forest White river National Forest 0
17 16-aug woensdag White river National Forest Rocky Mountain NP 150
18 17-aug donderdag Rocky Mountain NP Rocky Mountain NP 0
18-aug vrijdag Rocky Mountain NP Compensatiedag? Pawnee national grassland 100
19-aug zaterdag Pawnee national grassland hierna vliegen Denver Int. Airport 80
20-aug zondag
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie wat dingen die ik anders zou doen. Van Yosemite naar Ely is een erg lange rit; daar zou ik zeker een tussenstop doen. Nu rij je ook allerlei zaken voorbij die de moeite waard zijn. Heb je op googlemaps gekeken wat de reistijd is? Als startpunt kun je het beste Yosemite Village hanteren; ik neem aan dat je in de vallei gaat overnachten.
Met een camper mag je op de tijden van GoogleMaps zo'n 10%-20% extra rekenen.
Voor Great Basin trek je wel erg veel tijd uit. Je bent er vlakbij als je uit Ely komt, ik zou dan geen tweede nacht in het park doen. Voor het veel grotere en veelzijdigere Yosemite trek je minder tijd uit.
Ernst schreef:
16 okt 2022, 22:07
Maar waarschijnlijk moet je dan via de Tonopa pas gaan Bij Yosemite omdat route via Death Valley niet zo handig is met een camper (of zelfs niet mag in de zomer).
Ik neem aan dat je de Tioga PAss bedoelt. Maar ik begrijp je opmerking niet. Als je naar Great Basin gaat rij je toch ook via de TIoga Pass? Trek daar hoe dan ook meer tijd voor uit. Na Yosemite Valley zou ik een stop maken in Lee Vining of omgeving. En dan hetzij naar Las Vegas (boven Death Valley langs) hetzij naar Great Basin. Ik zou zelf kiezen voor de route via Las Vegas, dat is zeker leuk voor kinderen.
Verder zou ik kiezen voor een overnachting bij Bryce; juist de uren tegen zonsondergang en bij zonsopkomst zijn prachtig daar.
Het lijkt alsof ke voor Canyonlands meer tijd uittrekt dan voor Arches. Dat is jammer; ik zou zeker voor Arches een volle dag rekenen. Of een middag/avond en ochtend. Overnacht in het park, dan heb je ook geen toegangsreservering nodig (voor Yosemite en RMNP geldt hetzelfde). In totaal zou ik 3 nachten doen rond Moab; bij voorkeur 1 nacht in Arches en dan 2 nachten Moab.
Ik begrip Pawnee Ntl Grassland niet. Of is dat dicht bij de camperverhuurder? Het lijkt me nogal krap om de camper in te leveren en dezelfde dag nog te vliegen.

Met begin in SF en eindigen in Denver kun je niet echt veel besparen op kilometers.

Lees je heel goed in voor het reserveren van een camping in Yosemite en oefen een maand van te voren!

Marianne
Ernst
Amerika-ontdekker

Bericht door Ernst »

Dank je Marianne, waardevolle tips! Ik ga ermee aan de slag. Keuze voor Las Vegas hebben we gemaakt.

Waar dacht je aan in Las Vegas. Gewoon de sfeer proeven en wellicht een voorstelling geschikt voor kids meemaken?
Heb je wellicht ook tips voor RV parks? Je gaf aan dat je in veel nationale parken prima daar kan overnachten. Plek met elektriciteit en een picknicktafel. Maar waarschijnlijk niet zoveel te doen voor kids, of heb ik dat mis? Ik zag ook dat er RV parks zijn met speeltuinen en zwembaden. Voor de afwisseling zou dat ook wel wat zijn.

O, ja en je bedoelt dan Sequioa, Yosemite, dan stop nabij Lee Vining en dan Tiogapass, Tnopah (niet via death valley) en vervolgens naar Las Vegas.
Vervolgens dan in Utah al die parken. Goeie tips. Wellicht iets teveel, zodat we een van de parken daar overslaan, maar goed je bent er dan toch zo dicht bij...

Pawnee Ntl Grassland als laatste. Ja wellicht beter om iets meer in de buurt te pakken. Dat Pawnee is een prachtig stuk echte prairie. Lijkt me gaaf landschap en verder zijn er heel veel vogels daar.
Groet, Ernst
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoi Ernst,
Nu de route iets meer duidelijk wordt wat opmerkingen en tips:
Het stuk tot Zion is meer Marianne's gebied, dus volg haar tips op zo ik zeggen. Als je nog niet in deze regio geweest bent zou ik mij gewoon op de highlights richten. Het uitstapje naar Great Basin is dan niet zo gebruikelijk, maar ik begrijp dat je de route al omzet hebt via Las Vegas.
Vanaf Las Vegas dus naar Zion, daar sta je mooi op camping Watchman. Waarschijnlijk heb je dan net een camping in LV gehad met wat meer faciliteiten dus dan is deze ''park'' camping wel mooi.
Dan één nacht Bryce. De rit van Zion naar Capitol Reef is (te) lang en je mist inderdaad een avond/ochtend in Bryce. 1 nacht is voldoende. Je staat mooi op North Campground (eenvoudig), maar in jullie geval is Ruby's ook prima (zwembad(je) en wat meer te doen.
Dan kun je de UT12 naar Capiotol Reef pakken (heb je meer tijd voor) en dan zéker op camping Fruita gaan staan.
Vervolgens raad ik eerst Arches aan (Devils Garden, zit op tijd klaar om te boeken!) en dan 2 nachten in het centrum van Moab (ik raad altijd Sun Outdoor aan (speeltuintje, zwembad en belangrijk: gewoon lekker lopend naar het dorp)
Vervolgens de laatste week door Colorado... ben je daar al eens geweest ? Het stuk vóór Glennwood Springs is nog niet zo interessant (Rifle en omstreken). Je hebt ook niet heel veel tijd voor CO, dus ik zou mij richten op bijvoorbeeld 1 nacht in de buurt van Silverthorn/Dillon en daarna naar de Grand Lake regio (westkant RMNP). Daar boek je het best campings IN het park zodat je ook direct je timed entry pass hebt. Dan zou 1 nacht westzijde mooi zijn (bijv Timber Creek) en 2 nachten oostzijde (beide op Morain Campground, of 1 hier en 1 op een camping in het dorp Estes (wel kostbaar., maar dan weer zwembad/speeltuin...). Vanaf daar op de dag vóór inleveren al richting Denver voor de laatste nacht. Ik neem aan dat je al vóór 10-11 uur je camper moet inleveren.

En oja: reken eerder op 20-30% extra reistijd met de camper: op Interstates mág je natuurlijk gewoon 60-70 mijl rijden, maar dat gaat je tank niet fijn vinden, dus rijdt je vaak 50-55 (ook vanwege geluid). Op binnenwegen met hoogteverschillen en veel bochten zal je ook comfortabeler rijden op wat lagere snelheid (en bergop vanwege brandstof), dat is echt niet te vergelijken met een luxe auto/SUV. Éen voorbeeld: Zion-Bryce staat 2 uur voor, al 3 x met camper gereden en nooit sneller gedaan dan 3 tot 3,5 uur...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 10 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Martin & Marianne schreef:
16 okt 2022, 22:52
Met een camper mag je op de tijden van GoogleMaps zo'n 10%-20% extra rekenen.
Er zijn ook routeplanners die specifiek op RV's gericht zijn (bijv. RV Trip Wizard, Furkot). Ze houden rekening met de hoogte en breedte en bij sommige kan je een maximum snelheid instellen. Er zijn ook GPS-programma's en -apparaten op de markt die specifiek voor RV's ontworpen zijn en de afmetingen, het gewicht en de snelheid meenemen in de routeplanning.
paulr schreef:
17 okt 2022, 21:40
En oja: reken eerder op 20-30% extra reistijd met de camper: op Interstates mág je natuurlijk gewoon 60-70 mijl rijden, maar dat gaat je tank niet fijn vinden, dus rijdt je vaak 50-55 (ook vanwege geluid). Op binnenwegen met hoogteverschillen en veel bochten zal je ook comfortabeler rijden op wat lagere snelheid (en bergop vanwege brandstof), dat is echt niet te vergelijken met een luxe auto/SUV. Éen voorbeeld: Zion-Bryce staat 2 uur voor, al 3 x met camper gereden en nooit sneller gedaan dan 3 tot 3,5 uur...
Of 80 mph op sommige trajecten... Wat het benzineverbruik betreft, dat hangt helemaal van de motorhome en de omstandigheden af. Wij zitten zo tussen de 7 en 11 mpg en na 15.000 km kan ik nog steeds niet echt voorspellen. Op sommige trajecten hebben we de maximum snelheid gereden (65 of 70 mph) en haalden we meer dan 10 mpg. Op andere dagen lag het tempo veel lager en haalden we nauwelijke 7 mpg.
Dan hebben we het over een wagen van 35 voet met de auto erachter en een totaalgewicht van net onder de 26.000 lbs.

Grootste factoren: klimmen of dalen en tegen de wind in of met de wind mee.

We hebben een Bluetooth-apparaatje dat de boordcomputer van de motorhome met ons "entertainment headunit" (radio) en/of de telefoon verbindt en het verbruik is zo gemakkelijk bij te houden.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Klein dingetje je zegt 31 juli SF en overnachten in SP. De eerste dag is verplicht overnachten in een hotel en pas volgende dag de camper ophalen. Of landen jullie al de 30ste?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@BonnyR Ze zitten al een week in SF.

Ik zou toch eens een alternatieve route uitwerken, het is nu wel erg veel. Eindigen in Las Vegas is hier al genoemd, maar als je Moab meeneemt schiet e daar niet heel veel mee op.
Minder kilometers lukt dan alleen allen als je de parken bij Moab overslaat. Je zou dan na Capitol Reef naar Monument Valley kunnen rijden, en dan via Page (en de Grand Canyon?) naar Las Vegas.
Of laat Sequoia vallen; erg jammer, maar dat is dan het enige waaruit je nog wat tijdwinst kunt halen. Maar dan zou ik wel meer tijd uittrekken voor Yosemite, zodat je daar de sequoia's kunt bekijken.
Een dag eerder vertrekken uit SF is geen optie? Of een dagje erbij?

Marianne
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Is Las Vegas met kleine kinderen wel een goed idee? We zijn er jaren geleden eens geweest op doorreis, en vonden het erg druk en luidruchtig, vol met dronken toeristen. Maar misschien kun je een rustiger hoekje vinden.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
18 okt 2022, 12:12
@BonnyR Ze zitten al een week in SF.
Niet goed gelezen, dacht in een eerdere reis😁
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

tanteto schreef:
18 okt 2022, 12:30
Is Las Vegas met kleine kinderen wel een goed idee? We zijn er jaren geleden eens geweest op doorreis, en vonden het erg druk en luidruchtig, vol met dronken toeristen. Maar misschien kun je een rustiger hoekje vinden.
Wij zijn er regelmatig geweest vanaf dat de kinderen 7 en 9 waren, en ze vonden het altijd geweldig.
Het is zeker druk, en warm. Maar ook wel iets wat je gezien moet hebben. Gewoon goed plannen, wat leuke hotels uitzoeken, naar een uitvoering van MacKing en verder wat in het zwembad liggen.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn jongste was 3 toen we naar LV gingen, ik geloof dat dat het enige is dat hij nog weet van die vakantie. Komende zomer gaan we waarschijnlijk weer, hij is dan 11, hij verheugt zich er nu al op. De andere kinderen waren destijds 7 en 10, en vonden het ook geweldig. Ik vind het dua juist echt een aanrader met kinderen.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ernst schreef:
17 okt 2022, 20:49
O, ja en je bedoelt dan Sequioa, Yosemite, dan stop nabij Lee Vining en dan Tiogapass
Nog even voor de duidelijkheid: de Tioga Road en Tioga Pass liggen IN Yosemite NP. Het is jammer om dit stuk te gehaast te doen; het is er minsten o mooi (en minder druk en heet) dan in de vallei. Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps voor ene kaart van het park.
Ernst schreef:
17 okt 2022, 20:49
Heb je wellicht ook tips voor RV parks? Je gaf aan dat je in veel nationale parken prima daar kan overnachten. Plek met elektriciteit en een picknicktafel. Maar waarschijnlijk niet zoveel te doen voor kids, of heb ik dat mis? Ik zag ook dat er RV parks zijn met speeltuinen en zwembaden. Voor de afwisseling zou dat ook wel wat zijn.
Ik zou zelf altijd voor een camping in een park kiezen. Is mooier en goedkoper. Scheelt je veel heen en weer rijden. En bij Yosemite, Arches en RMNP scheelt het je ook het gedoe met een toegangseservering of time slot. Dus in die parken is het wat mij betreft geen optie om iets anders te doen.
Er is voor kinderen genoeg te oden; in Yosemite zijn er ook zwembaden of je gaat naar de Merced river. De disco en animatie moet je maar even vergeten, het is geen Frankrijk. De natuur en de dieren compenseren dat in ruime mate.
Kijk voor de mogelijkheden in de parken op de verschillende NPS-sites. Reserveren gaat via www.recreation.gov.
Verder heeft Paul al moie tips gegeven.

Kijk voor Fruita (Capitol Reef) eens in ons 2019-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer