Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Miexxie: ik kan ook wel wat hulp gebruiken!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Miexxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Miexxie »

Hallo allemaal, ook ik ben nieuw op dit forum en kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb te maken met een gevalletje 'door de bomen het bos niet meer zien'. Mijn man en ik willen vanaf 1 juli een rondreis maken door West Amerika, we hebben hiervoor 25 nachten uitgetrokken (vluchten zijn al geboekt, alsmede de auto). Het plan is als volgt:

San Francisco - 4 nachten
We komen laat in de avond aan, de 1e dag gaan we fietsen met een gids van Baja Bikes, de 2e dag willen we proberen naar Alcatraz te gaan en de 3e dag is het 4th of July, super tof om dan in Amerika te zijn. We zijn al eerder in SF geweest dus dit is wat ons betreft prima qua hoeveelheid nachten.

Carmel by the Sea - 2 nachten
Vanuit SF willen we langs de kust rustig naar dit stadje rijden en dan laat in de middag aankomen. De volgende dag de omgeving ontdekken en dan weer de volgende dag via de Big Sur naar bijvoorbeeld Morro Bay voor de walvissen etc.

Morry Bay (o.i.d.) - 2 nachten
Omdat ik verwacht dat we ook hier weer laat in de middag aankomen lijkt het mij verstandig ook hier weer 2 nachten te boeken. We willen niet super gehaast overal doorheen racen maar ook echt alles beleven.

Vanaf hier loop ik een beetje spaak... Wat staat er nog op lijstje:

Death Valley, het liefst slapen we 1 of 2 nachten in het park in The Inn at Death Valley. Uiteraard zijn wij ons er van bewust dat het vrij extreem is om in juli naar Death Valley te gaan maar helaas is het qua werk geen optie om een andere periode te gaan. Ik heb begrepen dat DV erg interessant is en dat je daar zomaar een dag kan vertoeven (met het nodige water :wink: ). Aangezien we niet zo'n fan zijn om een hele dag in de auto te zitten twijfel ik dus een beetje of we onderweg van de kust naar DV een tussenstop moeten maken. Is dat de moeite waard of moeten we 1x gewoon rechtstreeks die kant op scheuren? Als we dan in de avond aankomen kunnen we de volgende dag DV ontdekken, dan weer een nacht daar slapen en dan de volgende dag door naar de volgende bestemming.

Las Vegas - ik denk 2 nachten, ook hier zijn we al eerder geweest maar ruim 20 jaar terug.

Grand Canyon maar ook Lake Mead / Hooverdam / Horseshoe Bend / Antelope Canyon etc. - hier zijn we nog nooit geweest.
We willen proberen mee te doen met de loterij voor de Wave, dus ook dit moet ergens ingepast worden. Waar slapen om al deze dingen goed te kunnen bekijken? Zelf dacht ik aan 2 nachten in deze regio.

Zion en/of Bryce, allebei of een keus maken? Waar slapen? Ook hier kunnen we 2 nachten slapen, is dat te lang of juist te kort?

Monument Valley, ik heb al lang een accomodatie hier in mijn hoofd, Gouldings Lodge, ziet er prachtig uit, ook hier wilde ik 2 nachten doorbrengen om zo alles goed te kunnen bekijken en geen haast te moeten maken.

Arches NP, is dit de moeite waard om helemaal heen te gaan vanuit Monument Valley? We vliegen terug vanuit SF en voor we naar huis gaan wil ik echt nog 3 nachten bijkomen aan de kust. Of we dat in SF doen of in een plaatsje eromheen weet ik nog niet, ook hier zijn tips welkom.

Als Arches de moeite waard is dacht ik via Salt Lake City naar SF terug te rijden, ik heb hier nog niet veel onderzoek naar gedaan maar wellicht weet iemand of dit überhaupt de moeite waard van het bezoeken is in juli.

Zoals gezegd vliegen we terug op 26 juli vanuit SFO naar Amsterdam, we hebben dus een reis van 25 hotel overnachtingen. Wil ik te veel? Of mis ik juist belangrijke dingen?

Los Angeles doet ons niet zoveel, vandaar de keus daar niet heen te gaan. Verder rij ik het liefste van SFO naar beneden zodat je de kustlijn vanuit de auto het beste kan zien en dus aan de 'juiste' kant van de weg rijdt.

Ik hoor heel graag van jullie, tips, opmerkingen, alles is welkom! Alvast super bedankt, groetjes Marieke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ik kan ook wel wat hulp gebruiken!

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Heb je al eens geprobeerd om je wensen in een schema per dag te zetten? Ik heb het geprobeerd maar ik loop vast. In 25 dagen gaat dit niet lukken.
Een paar dingen die mij opvallen:
- je trekt veel tijd uit voor de kust. Dat kan, maar waarom dan op het eind ook nog zoveel dagen aan de kust? Neem je rust onderweg, daar kun je die dagen goed gebruiken. Als je toch graag wilt eindigen aan de kust dan zou ik toch de kust van zuid naar noord rijden; is net zo mooi, en je hebt minder last van de zon.
- ik mis Yosemite. Wil je daar niet naar toe?
- 4 nachten SF is veel, zeker als je er al eens geweest bent. Voor Alcatraz is een halve dag voldoende. En ik neem aan dat die fietstocht ook geen volle dag in beslag neemt. Je zou die fietstocht kunnen combineren met de avondtour in Alcatraz, maar dat betekent wel dat je op je eerste dag al lang op bent. Of dat handig is met de jet lag weet ik niet.
- waarom 2 nachten Death Valley als je er niet kunt wandelen en niet de hele dag in de auto wilt zitten?
- waarom Gouldings Lodge en niet The View?

De route van SLC naar SF is niet interessant, zeker als je te weinig tijd hebt en alleen maar de Interstate rijdt. Met een dag minder SF, en geen Salt Lake City zou je iets kunnen doen als hieronder:

1-jul-23 naar San Francisco
2-jul-23 San Francisco
3-jul-23 San Francisco
4-jul-23 San Francisco - Carmel
5-jul-23 Carmel
6-jul-23 Carmel - Morro Bay
7-jul-23 Morro Bay
8-jul-23 Morro Bay - ?
9-jul-23 ? - Grand Canyon
10-jul-23 Grand Canyon - Page
11-jul-23 Page
12-jul-23 Page
13-jul-23 Page - Monument Valley
14-jul-23 Monument Valley - Capitol Reef
15-jul-23 Capitol Reef - Bryce (overnachten in de Lodge of bij Ruby's Inn)
16-jul-23 Bryce - Zion (overnachten in Sprindale of in het park)
17-jul-23 Zion
18-jul-23 Zion - Las Vegas
19-jul-23 Las Vegas
20-jul-23 Las Vegas - Death Valley
21-jul-23 Death Valley - Lee Vining
22-jul-23 Lee Vining - Yosemite
23-jul-23 Yosemite
24-jul-23 Yosemite
25-jul-23 Yosemite - San Francisco
26-jul-23 San Francisco - terugvlucht

Ik heb 3 nachten Page gedaan in verband met de Wave. Het kan ook vanuit Kanab. De kans dat je ene permit krijgt is niet groot. Bedenk wel dat het in de zomer een zware tocht is. Wat voor auto huren jullie?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoi,
Mooi aantal dagen en aardige route die je bedacht hebt!
Maar laat ik beginnen met: ''jammer dat je vlucht en auto al geboekt zijn'' Dit geeft veel minder mogelijkheden om obv wat jullie willen zien advies te geven over een mooie route. Hebben jullie nu wellicht niks meer aan, maar dan is het een tip voor andere lezers op het forum...
Of mogelijk toch niet, want tegenwoordig na corona kunnen vluchten makkelijker gewijzigd worden en bij autohuur is dat eigenlijk nooit een probleem. Je zou dan wellicht kunnen kijken naar een one way: dat scheelt heel veel mogelijk saaie kilometers, tegenwoordig dure brandstof en mogelijk zelfs een overnachting. Multi city tickets zijn niet vaak duurder dan een retour en autohuur one way tussen sommige staten is net zo duur als inleveren op zelfde locatie. Met hetgeen je wilt gaan zien is een one way tussen SF en LV een mooie optie, of zelfs SF naar Denver (dan vanaf Moab/Arches naar Denver rijden...)

Aan het schema van Marianne heb ik niks toe te voegen. Dat is namelijk een prima route.
Probeer zoveel mogelijk direct in of bij de parken te overnachten en niet ergens centraal (ik lees dat je ''ergens in deze regio'' wilt overnachten.) Ergens centraal zitten lijkt leuk, maar je hebt sneller je koffer ingepakt om op weg te gaan je volgende acco, dan uren terugrijden naar je ''centrale'' hotel.

Je kunt jezelf nog even afvragen of 2 nachten Las Vegas een must is. Bedenk wat je daar wilt gaan doen. LV is de laatste jaren erg veranderd. Wat vond je toen leuk en minder leuk. De eerste keer vond ik indrukwekkend, de 2e keer leuk en de 3e keer (afgelopen juni) vond ik het eigenlijk zonde van de tijd: druk, duur, teveel feestende groepen en een vervelende wietlucht, waar je ook kwam... (maar wij vliegen graag op LAS ivm directe vlucht en kleine stad, goedkope 1e en laatste nacht en snel bij auto- en camperverhuurder)

succes met plannen maken !
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Martin & Marianne schreef:
01 okt 2022, 17:58
De route van SLC naar SF is niet interessant, zeker als je te weinig tijd hebt en alleen maar de Interstate rijdt.
Als je wel de tijd hebt is SLC - Great Basin NP (Wheeler Peak, Lehman caves) - Hwy 50 - Lake Tahoe - SF een leuke route, maar redelijk tijdrovend en wellicht meer iets voor een 2e bezoek aan het zuidwesten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Miexxie: ik kan ook wel wat hulp gebruiken!

Klopt @goldenhills! Wij deden dat tijdens onze 3e reis. Maar met de 25 dagen en alle andere wensen niet haalbaar.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Miexxie schreef:
01 okt 2022, 17:25
twijfel ik dus een beetje of we onderweg van de kust naar DV een tussenstop moeten maken. Is dat de moeite waard of moeten we 1x gewoon rechtstreeks die kant op scheuren? Als we dan in de avond aankomen kunnen we de volgende dag DV ontdekken, dan weer een nacht daar slapen en dan de volgende dag door naar de volgende bestemming.
Wij reden in 2019 van San Luis Obispo naar Panamint Springs in Death Valley met onderweg een kort bezoek aan Red Rock Canyon S.P. en dat was goed te doen. Panamint Springs ligt wat hoger en is daardoor wat koeler, al zal het in juli toch wel heel warm zijn.
Miexxie schreef:
Zion en/of Bryce, allebei of een keus maken? Waar slapen? Ook hier kunnen we 2 nachten slapen, is dat te lang of juist te kort?
Allebei, twee nachten Zion en één nacht Bryce. Zion en Bryce behoren tot de populairste parken op het forum.
Miexxie schreef:
Monument Valley, ik heb al lang een accomodatie hier in mijn hoofd, Gouldings Lodge, ziet er prachtig uit, ook hier wilde ik 2 nachten doorbrengen om zo alles goed te kunnen bekijken en geen haast te moeten maken.
Twee nachten is niet nodig, eentje is genoeg.
Miexxie schreef:
Arches NP, is dit de moeite waard om helemaal heen te gaan vanuit Monument Valley?
In Moab is veel te zien/doen en moet je zeker twee dagen - dus drie overnachtingen - voor Arches N.P., Canyonlands N.P. en Dead Horse S.P. plannen.
Miexxie schreef:
We vliegen terug vanuit SF en voor we naar huis gaan wil ik echt nog 3 nachten bijkomen aan de kust. Of we dat in SF doen of in een plaatsje eromheen weet ik nog niet, ook hier zijn tips welkom.
Ik zou dat jammer vinden van de (vakantie)tijd. Bijkomen doe ik thuis wel. Ik zou liever daarvoor Moab in de route opnemen. Uiteraard is dat persoonlijk en is de keuze aan jullie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor Death Valley, denk er over om bij Panamint Springs Resort te verblijven. Westkant van park, en hoger, dus koeler.
Wel simpel, maar qua belevenis leuk. Qua sfeer en omgeving aanrader.
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

Oh wauw wat een reacties! Super lief dat jullie de tijd nemen om mijn verhaal te lezen en tips te geven. Hierbij mijn reactie:

Marianne:
Ik heb zeker geprobeerd het in een schema te zetten, maar ook ik loop vast, vandaar mijn hulp vraag ;-)
Wij houden enorm van de kust en eindigen elke reis die we maken graag op een plek waar we nog even kunnen nagenieten van de indrukken die we hebben gehad, na terugkomst moeten we vrijwel direct weer aan het werk. Als we zo'n reis als dit gaan maken hebben wij dat zeker even nodig. Twee dagen is daar waarschijnlijk toch wel genoeg voor. Maar we houden er absoluut niet van om direct na een rondreis meteen op het vliegveld te stappen.

Yosemite en Sequoia hebben we al heel uitgebreid bekeken, die hoeft dus niet in de planning opgenomen te worden.

San Francisco hebben we tijdens onze vorige reis heeeeel vluchtig aangedaan en willen dat daarom dit keer anders doen. Ook houden wij erg van winkelen, dat zal onderweg verder nergens echt goed kunnen en die behoefte hebben dan verder ook niet. Verder willen we heel graag de 4th of July in SF doorbrengen, dus deze dagen staan echt vast.

De 2 nachten in DV hadden we als volgende beredeneerd, we komen als het goed is pas einde middag / begin avond aan. Die avond gaan we dan relaxen in het hotel, dan de volgende dag DV tour maken. We vinden het zeker niet erg om een hele dag in de auto te zitten voor een park. Maar eerlijk gezegd heb ik mij nog niet echt verdiept in DV, dus als jullie denken dat het te lang is gaan we dat heroverwegen. We dachten dus om de dag in DV door te brengen en dan 's avonds weer terug naar het hotel om bij te komen en dan de volgende dag weer naar de volgende bestemming.

Gouldings Lodge heb ik jaren terug eens voorbij zien komen in een tv programma, leek mij fantastisch. Ik heb The View helemaal nog niet gezien maar ga daar zeker naar kijken!

We zijn inderdaad op de hoogte van de kleine kans op de Wave, en we houden ons voor dat we niet teleurgesteld zijn als het niet lukt. En misschien is het ook wel niet zo erg als het niet lukt als je inderdaad de verhalen leest van de zware toch in juli.

We hebben een Toyota Rav4 geboekt.

Paul
Helaas konden we vanwege ons eigen bedrijf geen andere data, die keus hadden we simpelweg niet.
De 2 nachten in Vegas willen we er zeker in houden, ook hier verwachten we pas laat in de middag / begin avond aan te komen. De volgende dag willen we Las Vegas in (gokje wagen, misschien een show bezoeken, toch wat winkelen hahaha, zwembadje pakken) en dan de dag erna weer op pad naar de volgende bestemming. Uiteindelijk is het dus maar 1 echte dag Las Vegas.

Goldenhills
Dank je wel! We hebben al wat tijd tekort begrijp ik van de ervaren forum leden, dus inderdaad wellicht een volgende keer.

Old Faithful
Dank je wel voor je tips, ik ga alles bekijken.

Pete.Z
Bedoel je in plaats van the Inn at Death Valley of als tussenstop voor we daar heen gaan?

Jullie allemaal nogmaals hartstikke bedankt, ik zie in dat onze plannen wellicht wat ambitieus waren en dat komt vooral door dat stuk vanaf Las Vegas, Grand Canyon tot aan Monument, Arches etc. Ik ga nog ff goed nadenken en blijf vooral tips sturen als je zin hebt. Er zijn een paar 'vaste' dingen die we echt niet willen aanpassen (het aantal nachten in SF en de voor 2 relax dagen voor we gaan) maar voor de rest ben ik nog vrij blanco. Een mooie avond gewenst, groetjes Marieke
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

De 2de nacht Death Valley zou ik ook schrappen. De mooiste uren om er iets te ondernemen zijn toch de ochtend en late middag/avonduren. Overdag is het er veel te heet om iets te doen.
Persoonlijk zou ik die nacht bij Las Vegas zetten. Als ik lees wat voor dingen jullie daar zoal willen doen heb je die tijd wel nodig. Neem ook vooral de tijd voor de mooie bijzondere themahotels. Eén dag is dan niet genoeg als je tussendoor ook nog wil relaxen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als die dagen aan de kust een must zijn en je wilt niet naar Yosemite dan kun je in mijn route van Lee Vining naar de kust rijden.
Arches lijkt me alleen haalbaar als je twee dagen Page laat vallen. Of draai de route om, dan eindig je aan de kust zonder dat dit extra tijd kost.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als de wensen te hoog zijn dan is de realisatie ervan des te verder weg.

De eerste zware hypotheek leg je al met 4 nachten SF. Voeg daarbij de 2 in Carmel en de 2 in Morro Bay en je bent al 1/3 van je dagen kwijt om enkele honderden kilometers (400) af te leggen.
Van Morro Bay naar Death Valley is een lange rit waar onderweg niet echt veel te zien is. Wat het bijzonder jammer maakt is dat je opnieuw in SF moet eindigen natuurlijk.
Bijkomend met de wens om het einde nog een dag of drie aan de kust door te brengen zou ik er ook voor kiezen om de gehele kustplannen op het einde te zetten. Was je al in Lake Tahoe ? Lijkt me anders een optie om vanuit SF met een interessante tussenstop richting Death Valley te gaan.

2-jul-23 San Francisco
3-jul-23 San Francisco
4-jul-23 San Francisco
5-jul-23 San Francisco - Lake Tahoe
6-jul-23 Lake Tahoe - Death Valley (Via Bodie ?)
7-jul-23 Death Valley
8-jul-23 Death Valley - Las Vegas
9-jul-23 Las Vegas
10-jul-23 Las Vegas - Zion
11-jul-23 Zion
12-jul-23 Zion - Bryce
13-jul-23 Bryce - Moab
14-jul-23 Moab (Arches, ....)
15-jul-23 Moab
16-jul-23 Moab - Monument Valley
17-jul-23 Monument Valley - Page
18-jul-23 Page
19-jul-23 Page - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon - Santa Barbara (dit is een lange reisdag, doch aangezien je in SF terug moet uitkomen zijn er weinig goede opties)
21-jul-23 Santa Barbara - Morro Bay
22-jul-23 Morro Bay
23-jul-23 Morro Bay - Carmel
24-jul-23 Carmel
25-jul-23 Carmel - San Francisco
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, zoiets zou ook mijn idee zijn. Jammer dat er geen tijd is voor Capitol Reef. Lake Tahoe is niet gek als Yosemite geen optie is maar ik zou zelf de Tioga Pass nemen naar Lee Vining en dan daar overnachten. Vervolgens een nacht Lone Pine en dan een nacht Death Valley.

Marieke, kijk eens in ons 2019-verslag voor het stuk van Lee Vining naar Las Vegas. En ook ons 2015-verslag.

Marianne
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

IngridZw schreef:
03 okt 2022, 00:05
De 2de nacht Death Valley zou ik ook schrappen. De mooiste uren om er iets te ondernemen zijn toch de ochtend en late middag/avonduren. Overdag is het er veel te heet om iets te doen.
Persoonlijk zou ik die nacht bij Las Vegas zetten. Als ik lees wat voor dingen jullie daar zoal willen doen heb je die tijd wel nodig. Neem ook vooral de tijd voor de mooie bijzondere themahotels. Eén dag is dan niet genoeg als je tussendoor ook nog wil relaxen.
Oke, goeie tip, neem ik mee. Dank je wel!
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

03 okt 2022, 06:54
Als die dagen aan de kust een must zijn en je wilt niet naar Yosemite dan kun je in mijn route van Lee Vining naar de kust rijden.
Arches lijkt me alleen haalbaar als je twee dagen Page laat vallen. Of draai de route om, dan eindig je aan de kust zonder dat dit extra tijd kost.

Marianne

Ik ga die dagen aan de kust zeker heroverwegen, misschien een dag korter bij Morry, we wilde graag walvissen kijken en ik las dat het daar mooi is en dat daar veel aanbieders zitten. Het omdraaien van de route ga ik ook bekijken!
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

Marcopstal schreef:
03 okt 2022, 07:37
Als de wensen te hoog zijn dan is de realisatie ervan des te verder weg.

De eerste zware hypotheek leg je al met 4 nachten SF. Voeg daarbij de 2 in Carmel en de 2 in Morro Bay en je bent al 1/3 van je dagen kwijt om enkele honderden kilometers (400) af te leggen.
Van Morro Bay naar Death Valley is een lange rit waar onderweg niet echt veel te zien is. Wat het bijzonder jammer maakt is dat je opnieuw in SF moet eindigen natuurlijk.
Bijkomend met de wens om het einde nog een dag of drie aan de kust door te brengen zou ik er ook voor kiezen om de gehele kustplannen op het einde te zetten. Was je al in Lake Tahoe ? Lijkt me anders een optie om vanuit SF met een interessante tussenstop richting Death Valley te gaan.

2-jul-23 San Francisco
3-jul-23 San Francisco
4-jul-23 San Francisco
5-jul-23 San Francisco - Lake Tahoe
6-jul-23 Lake Tahoe - Death Valley (Via Bodie ?)
7-jul-23 Death Valley
8-jul-23 Death Valley - Las Vegas
9-jul-23 Las Vegas
10-jul-23 Las Vegas - Zion
11-jul-23 Zion
12-jul-23 Zion - Bryce
13-jul-23 Bryce - Moab
14-jul-23 Moab (Arches, ....)
15-jul-23 Moab
16-jul-23 Moab - Monument Valley
17-jul-23 Monument Valley - Page
18-jul-23 Page
19-jul-23 Page - Grand Canyon
20-jul-23 Grand Canyon - Santa Barbara (dit is een lange reisdag, doch aangezien je in SF terug moet uitkomen zijn er weinig goede opties)
21-jul-23 Santa Barbara - Morro Bay
22-jul-23 Morro Bay
23-jul-23 Morro Bay - Carmel
24-jul-23 Carmel
25-jul-23 Carmel - San Francisco
Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar ga ik vanavond even goed voor zitten. Wij vinden het zelf niet jammer dat we terug gaan naar SF :wink: en daar kunnen we wel een nacht korter verblijven aan het einde, dus dat is weer een dag 'gewonnen'. Lake Tahoe nooit over nagedacht maar ga ik zeker bekijken. Wauw wat weten jullie allemaal veel over dit deel van de USA. Florida kan ik met mijn ogen dicht maar dit deel is nog altijd een groot mysterie hahaa..
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

03 okt 2022, 08:24
Ja, zoiets zou ook mijn idee zijn. Jammer dat er geen tijd is voor Capitol Reef. Lake Tahoe is niet gek als Yosemite geen optie is maar ik zou zelf de Tioga Pass nemen naar Lee Vining en dan daar overnachten. Vervolgens een nacht Lone Pine en dan een nacht Death Valley.

Marieke, kijk eens in ons 2019-verslag voor het stuk van Lee Vining naar Las Vegas. En ook ons 2015-verslag.

Marianne
Wederom bedankt, ik ga je verslag zeker lezen!
Miexxie
Amerika-ontdekker

Bericht door Miexxie »

Oké hier is ie dan.. nieuwe poging, graag jullie mening :D

1 tot 5 juli - San Francisco - 4 nachten
5 tot 7 juli - Carmel by the Sea - 2 nachten
7 tot 8 juli - Morro Bay - 1 nacht
8 tot 9 juli - Needles (1 volle reisdag) - 1 nacht
9 tot 11 juli - Grand Canyon - 2 nachten
11 tot 12 juli - Monument Valley - 1 nacht
12 tot 14 juli - Page (Horseshoe / Antelope) - 2 nachten
14 tot 16 juli - Kanab (Wave / Coyote / Sand) - 2 nachten
16 tot 18 juli - Springdale (Bryce / Zion) - 2 nachten
18 tot 20 juli - Las Vegas - 2 nachten
20 tot 21 juli - Death Valley - 1 nacht
21 tot 22 juli Lee Vinning - 1 nacht
22 tot 25 juli Lake Tahoe - 3 nachten
25 tot 26 juli San Francisco - 1 nacht

Met daarbij het volgende idee:
Kust iets ingekort op jullie advies (Morro Bay nachtje minder). De hele reis dag (660 km) vanaf Morro Bay naar Needles vinden we geen probleem. Dan naar de Grand Canyon waar we inderdaad in het park een accommodatie gaan zoeken, heb Maswik Lodge South gevonden die mij prima lijkt als uitvalsbasis. Monument Valley ook een nachtje ingekort op jullie advies (twijfel nog tussen Gouldings Lodge en The View). Daarentegen wel ruim de tijd genomen voor Horseshoe / Antelope / Coyote, Zion, Bryce etc. Las Vegas 2 nachten twijfel ik nog over, we zijn inderdaad dol op thema hotels 😉 Death Valley ook 1 nacht van gemaakt. Lee Vining toegevoegd en dan uitrusten bij Lake Tahoe voor we weer naar huis gaan.

Nog steeds te ambitieus of kom ik inmiddels in de buurt?
image.png
image.png (643.11 KiB) 1445 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het ziet er goed uit, gegeven jullie wensen. Je wilt de route niet andersom doen zodat je eindigt aan de kust? Msichien eens kijken hoe de weekenden vallen, en dan beslissen of je met de klok mee of tegen de klok in gaat.
Als je naar Bryce wilt is een overnachting daar toch wel een must. Het is daar zo mooi tegen zonsondergang en bij zonsopkomst! De kleuren zijn dan veel voller dan overdag.

De Maswik Lodge is prima, de Bright Angel Lodge is ook niet gek, die ligt echt pal aan de rim.

Schrijf de route bij voorkeur per dag uit, dan zie je veel beter hoe lang je ergens bent en wat de rijdagen zijn. Als je gaat reserveren is een schema per dag ook wel zo handig.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Het eerste deel langs de kust en vanaf LV heb ik geen mening over...
het stuk ertussen:
- waarom 2 nachten GC ? Wil je een lange wandeling naar beneden maken ? Zo niet, dan volstaat 1 nacht (zelfs als je een helicoptertour gaat doen). Je hebt namelijk een relatief korte rit naar MV, daar hoef je pas in de loop of eind van de middag aan te komen
- de 6 nachten Page/Kanab/Springdale snap ik niet helemaal: of ga je van Kanab naar Bryce en zelfde dag naar Springdale (Zion) ? Dan mis je dus een ochtend of avond in Bryce met mooiste licht. Waarom niet 1 nacht Bryce ?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

oh... Marianne was me net voor , hahaha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer