San Francisco - 4 nachten
We komen laat in de avond aan, de 1e dag gaan we fietsen met een gids van Baja Bikes, de 2e dag willen we proberen naar Alcatraz te gaan en de 3e dag is het 4th of July, super tof om dan in Amerika te zijn. We zijn al eerder in SF geweest dus dit is wat ons betreft prima qua hoeveelheid nachten.
Carmel by the Sea - 2 nachten
Vanuit SF willen we langs de kust rustig naar dit stadje rijden en dan laat in de middag aankomen. De volgende dag de omgeving ontdekken en dan weer de volgende dag via de Big Sur naar bijvoorbeeld Morro Bay voor de walvissen etc.
Morry Bay (o.i.d.) - 2 nachten
Omdat ik verwacht dat we ook hier weer laat in de middag aankomen lijkt het mij verstandig ook hier weer 2 nachten te boeken. We willen niet super gehaast overal doorheen racen maar ook echt alles beleven.
Vanaf hier loop ik een beetje spaak... Wat staat er nog op lijstje:
Death Valley, het liefst slapen we 1 of 2 nachten in het park in The Inn at Death Valley. Uiteraard zijn wij ons er van bewust dat het vrij extreem is om in juli naar Death Valley te gaan maar helaas is het qua werk geen optie om een andere periode te gaan. Ik heb begrepen dat DV erg interessant is en dat je daar zomaar een dag kan vertoeven (met het nodige water
Las Vegas - ik denk 2 nachten, ook hier zijn we al eerder geweest maar ruim 20 jaar terug.
Grand Canyon maar ook Lake Mead / Hooverdam / Horseshoe Bend / Antelope Canyon etc. - hier zijn we nog nooit geweest.
We willen proberen mee te doen met de loterij voor de Wave, dus ook dit moet ergens ingepast worden. Waar slapen om al deze dingen goed te kunnen bekijken? Zelf dacht ik aan 2 nachten in deze regio.
Zion en/of Bryce, allebei of een keus maken? Waar slapen? Ook hier kunnen we 2 nachten slapen, is dat te lang of juist te kort?
Monument Valley, ik heb al lang een accomodatie hier in mijn hoofd, Gouldings Lodge, ziet er prachtig uit, ook hier wilde ik 2 nachten doorbrengen om zo alles goed te kunnen bekijken en geen haast te moeten maken.
Arches NP, is dit de moeite waard om helemaal heen te gaan vanuit Monument Valley? We vliegen terug vanuit SF en voor we naar huis gaan wil ik echt nog 3 nachten bijkomen aan de kust. Of we dat in SF doen of in een plaatsje eromheen weet ik nog niet, ook hier zijn tips welkom.
Als Arches de moeite waard is dacht ik via Salt Lake City naar SF terug te rijden, ik heb hier nog niet veel onderzoek naar gedaan maar wellicht weet iemand of dit überhaupt de moeite waard van het bezoeken is in juli.
Zoals gezegd vliegen we terug op 26 juli vanuit SFO naar Amsterdam, we hebben dus een reis van 25 hotel overnachtingen. Wil ik te veel? Of mis ik juist belangrijke dingen?
Los Angeles doet ons niet zoveel, vandaar de keus daar niet heen te gaan. Verder rij ik het liefste van SFO naar beneden zodat je de kustlijn vanuit de auto het beste kan zien en dus aan de 'juiste' kant van de weg rijdt.
Ik hoor heel graag van jullie, tips, opmerkingen, alles is welkom! Alvast super bedankt, groetjes Marieke