Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers kwijt
Re: Koffers kwijt
Wij hebben afgelopen zaterdag onze bagage bij p3 afgegeven bij de incheck. Om 10.00 uur geen enkele rij, binnen 5 min ingecheckt en met de bus door naar de vertrekhal. Daar kun je direct door naar security. Wij waren vanaf het moment van parkeren tot en met de security in een uur klaar. En ja ook de koffers waren op onze plek van bestemming aangekomen. Ideaal!

@Nimie, dank voor je reactie!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
ik ben het niet helemaal met je eens. Er zijn veel storingen in het bagagesysteem waardoor de bagage dus niet op tijd bij de vliegtuigen komt. En dit is zeker een verantwoordelijkheid van Schiphol want die zijn de eigenaar van dit systeem.Het is en blijft een ketenverantwoording, maar om bij dit topic te blijven de Schiphol Group heeft niets met bagage te doen. Als er iets met je bagage niet goed gaat, is het de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt die zijn zaken niet op orde heeft, verantwoordelijk. (bv zonder ruimbagage terugvliegen uit Alicante of er in de reclaimhallen zo'n zooitje van maken). Door de luchtvaartmaatschappijen gecontracteerden afhandelaars (Swissport/Menzies, KLM etc.) doe het werk, maar de luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk.
Enneh nee, ik werk niet voor de Royal Schiphol Group
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het verschil is dat andere luchthavens nu ook in de problemen komen. Totaal niet in dezelfde (langdurige) orde als Schiphol. Maar dat de chaos op Schiphol al jaren aan de gang is...ClaireVHaut schreef: ↑09 jul 2022, 15:45Ach troost je..
Ik boek zakelijk vele vele vluchten en de ellende qua bagage (en alles wat daarbij hoort, wachtrijen etc) is echt niet alleen maar op Schiphol. Frankfurt, Dusseldorf en Brussel.. een grote bende, LHR is altijd al rommelig, Stockholm en Copenhagen idem. KLM is momenteel de grootste annuleer koning qua vluchten, op de voet gevolgd door Lufhansa , BA, SAS en Air Baltic.
Vrienden van ons hebben dit een paar weken gehad. Kregen te horen dat hun koffers nog in Seattle stonden. Toen ze hadden uitgelegd dat ze hun koffer uitgeladen hadden zien worden op Frankfurt. Werd er gezegd dat ie op Frankfurt stond. Kom morgen maar terug. Konden vervolgens met behulp van Airtags laten zien dat de koffers op Schiphol stonden. En als een wonder werden de koffers binnen een half uur tevoorschijn getoverd...
Dit dus. Het zal ze volkomen jeuken...kwarktaart schreef: ↑09 jul 2022, 13:19Ik verbaasde me na de meivakantie ook zo over de passiviteit van de schiphol medewerkers en daarna die van de bagagekoerier medewerkers. Uiteindelijk een kwijtgeraakte koffer pas na twee weken terug (terwijl die wel al twee weken op Schiphol was) en dat alleen omdat we m uiteindelijk zelf weer op zijn gaan halen (uur heen rijden en uur terug rijden). De koffers die er staan moeten toch op zijn minst aan de eigenaar gekoppeld (kunnen) worden zodat de eigenaar de kans krijgt die koffer op te halen…
Dit is dezelfde schaamteloze BS die meneer de directeur van Shithol uitkraamt. Alsof die luchtvaartmaatschappijen er zelf voor hebben gekozen dat Schiphol zo nodig geprivatiseerd moest worden...Ruud2004 schreef: ↑10 jul 2022, 14:21Het is en blijft een ketenverantwoording, maar om bij dit topic te blijven de Schiphol Group heeft niets met bagage te doen. Als er iets met je bagage niet goed gaat, is het de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt die zijn zaken niet op orde heeft, verantwoordelijk. (bv zonder ruimbagage terugvliegen uit Alicante of er in de reclaimhallen zo'n zooitje van maken). Door de luchtvaartmaatschappijen gecontracteerden afhandelaars (Swissport/Menzies, KLM etc.) doe het werk, maar de luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik las gisteren een artikel van iemand die zijn koffer al 14 dagen kwijt was op Dublin airport. Ook hij kon aantonen met een AirTag dat de koffer op Dublin stond maar hij werd niet door gelaten om zijn koffer op te halen. Toen heeft hij voor 18,60 een ticket naar (ik geloof) Glasgow gekocht, ingecheckt, is achter de douane gekomen, omgelopen, weer door douane, heeft zijn koffer opgezocht in de bagage hal en is weer naar huis vertrokken.
Wij vliegen in sept naar NYC ook ik neem alleen handbagage mee maar stop er toch AirTags in want soms moet je je handbagage afgeven bij de deur. Ik zou ook niet zonder mijn koffer willen vertrekken.
Wij vliegen in sept naar NYC ook ik neem alleen handbagage mee maar stop er toch AirTags in want soms moet je je handbagage afgeven bij de deur. Ik zou ook niet zonder mijn koffer willen vertrekken.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je kan mijn reactie BS noemen (jammer trouwens), maar zo steekt het wel in elkaar. Of wou je zeggen van niet? Bagageafhandeling is nog nooit in handen van Schiphol zelf geweest. Op KLM na (eigen afhandeling) is bagageafhandeling op Schiphol altijd in handen van diverse afhandelingsbedrijfjes geweest. Vroeger KLM en AeroGround, later kwamen er andere bedrijven bij.Almere vak V schreef: ↑13 jul 2022, 15:42Dit is dezelfde schaamteloze BS die meneer de directeur van Shithol uitkraamt. Alsof die luchtvaartmaatschappijen er zelf voor hebben gekozen dat Schiphol zo nodig geprivatiseerd moest worden...Ruud2004 schreef: ↑10 jul 2022, 14:21Het is en blijft een ketenverantwoording, maar om bij dit topic te blijven de Schiphol Group heeft niets met bagage te doen. Als er iets met je bagage niet goed gaat, is het de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt die zijn zaken niet op orde heeft, verantwoordelijk. (bv zonder ruimbagage terugvliegen uit Alicante of er in de reclaimhallen zo'n zooitje van maken). Door de luchtvaartmaatschappijen gecontracteerden afhandelaars (Swissport/Menzies, KLM etc.) doen het werk, maar de luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk.
Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar om mijn bericht als BS te betitelen is slap en had ik niet van je verwacht.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Ruud2004
- Amerika-expert
Dat kan/mag je Schiphol zeker aanrekenen, Schiphol faciliteert immers. Ik noemde het ook een ketenverantwoording en een goedwerkend bagageafhandelingssyteem is zeker de verantwoording van Schiphol zelf.aapjea schreef: ↑12 jul 2022, 21:10ik ben het niet helemaal met je eens. Er zijn veel storingen in het bagagesysteem waardoor de bagage dus niet op tijd bij de vliegtuigen komt. En dit is zeker een verantwoordelijkheid van Schiphol want die zijn de eigenaar van dit systeem.Het is en blijft een ketenverantwoording, maar om bij dit topic te blijven de Schiphol Group heeft niets met bagage te doen. Als er iets met je bagage niet goed gaat, is het de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt die zijn zaken niet op orde heeft, verantwoordelijk. (bv zonder ruimbagage terugvliegen uit Alicante of er in de reclaimhallen zo'n zooitje van maken). Door de luchtvaartmaatschappijen gecontracteerden afhandelaars (Swissport/Menzies, KLM etc.) doe het werk, maar de luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk.
Enneh nee, ik werk niet voor de Royal Schiphol Group
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik kom toch even op voor Almere vak V hier.. Want je kunt je afvragen of die situatie wel zo gewenst is, en dat had de directie van Schiphol zich natuurlijk al vele (tientallen) jaren moeten afvragen. Hoe meer core-business je over de schutting gooit, des te meer maak je je afhankelijk van derden en des te harder kan het mis gaan. En als het mis gaat kun je het vaak met de beste wil van de wereld niet vlot treken, want ook daar ben je dan opeens afhankelijk van diezelfde derden, maar vooral ook van de exacte tekst van de onderliggende contracten.Ruud2004 schreef: ↑14 jul 2022, 14:27Op KLM na (eigen afhandeling) is bagageafhandeling op Schiphol altijd in handen van diverse afhandelingsbedrijfjes geweest. Vroeger KLM en AeroGround, later kwamen er andere bedrijven bij.
Je kan het er dan wel niet mee eens zijn, maar om mijn bericht als BS te betitelen is slap en had ik niet van je verwacht.
Dat geldt overigens in elke branche en ik ben altijd al een fel tegenstander geweest van het outsourcen van core-werkzaamheden in elk bedrijf waar ik werkzaam ben geweest.
Schiphol heeft deze ontwikkeling vele jaren zelf gefaciliteerd. Zij heeft de aanbestedingen/RFQ's geschreven, contracten opgesteld en andere eisen gesteld aan de uitvoerders van deze diensten. En dat heeft zij blijkbaar niet goed genoeg gedaan. Dus jazeker, de buck ends there, bij de directie van Schiphol.
- Ruud2004
- Amerika-expert
@roelb Dat begrijp ik Roel, v.w.b. privatisering heeft op zich Almere vak V een punt, maar wat kopen al die mensen daar op dit moment voor. Ik heb de luchthaven Schiphol ook zien veranderen en denk ook dat ze bepaalde zaken van hun business nimmer hadden moeten afstoten en hekel hun verdienmodel. Daar loopt Schiphol nu keihard tegen aan en kost ze miljoenen, om over reputatieschade nog maar te zwijgen.
Dit topic gaat echter over het heden, dat het bij de bagageafhandeling (lees de hele vliegtuigafhandeling) nu een geweldig rotzooi is is. Ik heb aangegeven hoe e.e.a. nu geregeld is en waar de verantwoordelijkheden liggen. Bij Schiphol zelf kan je geen PIR laten opmaken en die zorgt er ook niet voor dat je bagage (later
) op plaats van bestemming komt. Ik zou ook echt niet kunnen bedenken wat Schiphol zelf aan dit bagagedrama zou kunnen/moeten doen. Wat "pre-Corona" best behoorlijk werkte is nu ingestort en dat is verdomde jammer.
Ik denk trouwens dat Schiphol v.w.b. bagageafhandeling geen aanbestedingen/RFQ's, contracten heeft opgesteld maar de opdrachtgevers en dat zijn de luchtvaartmaatschappijen. Schiphol faciliteert en laat deze bedrijven tegen betaling toe.
Dit topic gaat echter over het heden, dat het bij de bagageafhandeling (lees de hele vliegtuigafhandeling) nu een geweldig rotzooi is is. Ik heb aangegeven hoe e.e.a. nu geregeld is en waar de verantwoordelijkheden liggen. Bij Schiphol zelf kan je geen PIR laten opmaken en die zorgt er ook niet voor dat je bagage (later

Ik denk trouwens dat Schiphol v.w.b. bagageafhandeling geen aanbestedingen/RFQ's, contracten heeft opgesteld maar de opdrachtgevers en dat zijn de luchtvaartmaatschappijen. Schiphol faciliteert en laat deze bedrijven tegen betaling toe.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien dat we elkaar kunnen helpen? Er gaan veel mensen van het forum heen deze zomer. Misschien dat we hier wat kunnen delen over koffers die nog in de bagagehal moeten staan? Ik kom zelf pas terug op 15 september maar ik ben echt niet te beroerd om tijdens het wachten op mijn eigen koffer te kijken of ik een koffer kan vinden van een mede forumlid. Ik maak in ieder geval voor vertrek een foto van mijn bagage en als jullie dat nou ook doen dan heb je in ieder geval iets om te sturen van hoe je koffer er uit ziet. Ik ga wel kijken. Ik wil hem zelfs nog wel meenemen als we daar een goede afspraak over kunnen maken. (Dat je bijvoorbeeld staat te wachten op Schiphol) Ik weet dat dat een risico is om een koffer van een andere mee te nemen langs de douane maar die afweging maak ik dan wel.
Tip in ieder geval: maak de komende tijd foto's en of een filmpje van je koffer voordat je hem op de band gooit. Zet je naam/adres/telefoonnummer (ik zet altijd mijn naam en tel.nummer op het label) op het label. Je weet maar nooit!
Tip in ieder geval: maak de komende tijd foto's en of een filmpje van je koffer voordat je hem op de band gooit. Zet je naam/adres/telefoonnummer (ik zet altijd mijn naam en tel.nummer op het label) op het label. Je weet maar nooit!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Inges Prima initiatief, maar nooit je adres op je bagagelabel zetten.
Da's hetzelfde als een uitnodiging versturen tot het leeghalen van je huis.
Email / telefoonnummer is voldoende.
Da's hetzelfde als een uitnodiging versturen tot het leeghalen van je huis.
Email / telefoonnummer is voldoende.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
@Inges een goed idee. Ik zal ook foto’s maken van onze koffers (en inhoud) en mocht het van pas komen dan kunnen we elkaar helpen. Ik ben ook zeker niet te beroerd om te zoeken naar een koffer als we straks bij terugkomst hoogwaarschijnlijk een uur bij die band staan.
- Almere vak V
- Amerika-expert
En daar zit hem dus juist het grote probleem. Schiphol verandert wel. Helaas de verkeerde kant op. Het wordt alleen maar slechter. De meesten weten hier wel dat ik geen fan ben Schiphol. Ik vind het al jaren een chaotische puinhoop. Alle vliegvelden om ons heen zijn de afgelopen jaren verbeterd, gemoderniseerd. Schiphol staat op dat gebied al tientallen jaren stil. Piloot waar wij een paar weken geleden uit Alicante kwamen verwoorde het goed wat mij betreft. Je schaamt je dood als je op Schiphol aankomt. Alleen al op het gebied van onderhoud. Verf die afbladdert, plafondplaten die loshangen, aftandse toiletten, dode planten en ga zo maar door. Ik ga niet zeggen dat er nooit wat aan de hand is op een ander vliegveld. Maar bij Schiphol tref je het allemaal tegelijk. En als er dus wat gebeurd. Ga je in een mum van tijd van de normale chaotische puinhoop naar een regelrecht hellhole. En er is niemand die het ook maar ene fuck lijkt te interesseren.
Neem het voorbeeld met de koffers die er nu al maanden liggen. Niemand doet er wat aan. Iedereen vindt het prima. En blijkbaar normaal dat die koffers daar liggen zonder enig toezicht. Zoek een leuk koffertje uit en loop naar buiten.
Vorige week was de wachtrij bij hal 1 minsten 500 meter lang. Bij hal 3 liep je vrolijk fluitend overal langs. Ik snap best dat dit te maken heeft met het type vlucht. Maar nood breekt volgens mij wet? Niet op Schiphol.
Dan kan je hier zeggen dat het geen probleem van Schiphol is. Maar dat is het dus wel. Jij verleent een dienst. En die dienst is belabberd. Ongeacht of die dienst direct door jou wordt geleverd. Of door een onderaannemer. Afdronk van je klant, Schiphol is een k.. vliegveld.
De laatste keer dat ik die pannenkoek op tv zag had ik niet het idee dat ie er ook maar iets van had begrepen. Laat staan dat ie er iets aan gaat doen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Die duizenden koffers die daar al weken/maanden liggen; die liggen toch niet meer in de aankomsthal naast de bagageband?
Die zijn waarschijnlijk al lang weggehaald en in andere opslagplekken opgestapeld.
Dus erg lief bedoeld dat we voor elkaar gaan zoeken als we toch wachten op onze eigen bagage, maar de kans dat er naast band 8 nog koffers van een ander forumlid staan is m.i. wel hééél erg klein.
Die zijn waarschijnlijk al lang weggehaald en in andere opslagplekken opgestapeld.
Dus erg lief bedoeld dat we voor elkaar gaan zoeken als we toch wachten op onze eigen bagage, maar de kans dat er naast band 8 nog koffers van een ander forumlid staan is m.i. wel hééél erg klein.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Frasi het spijt me voor je. Toen wij in juni terug kwamen stonden al die koffers gewoon in de aankomsthal op karren. Zelfs in de gang stonden dozen met fietsen (wij kwamen terug op 8 juni en de stickers op de doos waren van 28 mei). Dus nee, die koffers staan allemaal in de aankomsthal en je kunt er zo mee naar buiten lopen. Daarom was ik ook zo vreselijk opgelucht dat mijn flightcase met camera spullen op de band verscheen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Inges: er valt (nog) niets te spijten. Ik vlieg pas volgende maand en hoop dat de grootste chaos dan verleden tijd is.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat die duizenden koffers van de afgelopen weken allemaal in de aankomsthal zijn blijven staan. Maar blijkbaar een deel wel.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat die duizenden koffers van de afgelopen weken allemaal in de aankomsthal zijn blijven staan. Maar blijkbaar een deel wel.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb het net even aan mijn buurman gevraagd. Die is terug gekomen uit Spanje vorige week. Die zegt dat er zelfs in de gang koffers opgestapeld tegen de muur liggen en hele stapels naast de bagagebanden. Ook hij heeft datums op die koffers zien staan van enkele weken terug. Dat is nog niet opgelost volgende maand. De fietsen stonden er nog steeds zei hij...... ;-(
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik ben enorm benieuwd hoe het straks met onze koffers gaat, vooral bij terugkomst op 8 augustus. Het enige wat in onze koffers gaat is spul waar we minder aan gehecht zijn, verder gaat het echt in de handbagage met passen en meten en desnoods trek ik drie lagen over elkaar aan op de terugweg. Jammer hoor voor iedereen dat deze zorgen er ook weer/nog bijkomen bij o.a. de wachttijden op Schiphol etc. Allemaal maar dubbel genieten als we op de plaats van bestemming zijn, zodat al dat gedoe toch de moeite waard is gebleken 

Waar? Ik was vorige week in bagagehal 2 (band 8-17 volgens mij) en heb nergens iets bijzonders gezien. Behalve dan dat er regelmatig handmatig een kar gelost werd op 8.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
https://t.co/CM2jSjrcBM
Zo zag het er uit zegt ie. En dat herken ik ook. Er stonden wel tientallen karren met koffers voordat je de gang in gaat naar aankomst hal 3. En in die lange gang van 2 naar 3 lagen er enkele stapels met koffers tegen de muur en een hele stapel kinderwagens.
Dit herken ik ook: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -schiphol/
Zo zag het er uit zegt ie. En dat herken ik ook. Er stonden wel tientallen karren met koffers voordat je de gang in gaat naar aankomst hal 3. En in die lange gang van 2 naar 3 lagen er enkele stapels met koffers tegen de muur en een hele stapel kinderwagens.
Dit herken ik ook: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -schiphol/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 4759 Weergaves
-
Laatste bericht door Mrvanilla
-