Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers kwijt
Re: Koffers kwijt
Daar heb je gelijk in, al weet ik hoezeer men bij Schiphol waarde acht aan juiste beveiliging en niet iedereen zo maar "achter de schermen" toelaat. Maar verplaats dan bijv. de koffers naar een andere locatie aan de andere zijde van de douane op Schiphol en laat daar het inventarisatie-werk doen, dan zou het idd (tijdelijk) door niet off. werknemers kunnen gebeuren. Al weet ik niet hoezeer dat tot andere problemen gaat leiden.
Er staan genoeg vacatures open in ieder geval (voorbeeldje Swissport): https://www.werkenbijswissport.nl/nl-NL/vacatures
@Bushmaster Is dat zo? Ik denk het met je eens te zijn, maar krijgen ze ook realtime info door (=maanden van te voren) van mensen die een reis boeken vanuit buitenland naar Nederland? En ze dus zouden kunnen anticiperen op wat er komen gaat? Zou wel logisch zijn.
Ik wil ook wel weten of de koffers die nu op Schiphol liggen vooral van Nederlandse inwoners zijn of van mensen die op doorreis zijn/waren of vanuit buitenland naar NL zijn gekomen
Om op je eerste quote te reageren: volgens mij is dat inherent aan de vlieg-branche. Al erg lang worden vliegtuigen overboekt om maar de gok te nemen dat hij toch altijd vol vertrekt. Altijd op het randje bewegen en nu er dus behoorlijk overheen vallen
Er staan genoeg vacatures open in ieder geval (voorbeeldje Swissport): https://www.werkenbijswissport.nl/nl-NL/vacatures
@Bushmaster Is dat zo? Ik denk het met je eens te zijn, maar krijgen ze ook realtime info door (=maanden van te voren) van mensen die een reis boeken vanuit buitenland naar Nederland? En ze dus zouden kunnen anticiperen op wat er komen gaat? Zou wel logisch zijn.
Ik wil ook wel weten of de koffers die nu op Schiphol liggen vooral van Nederlandse inwoners zijn of van mensen die op doorreis zijn/waren of vanuit buitenland naar NL zijn gekomen
Om op je eerste quote te reageren: volgens mij is dat inherent aan de vlieg-branche. Al erg lang worden vliegtuigen overboekt om maar de gok te nemen dat hij toch altijd vol vertrekt. Altijd op het randje bewegen en nu er dus behoorlijk overheen vallen
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja maar dat zou ik dus niet willen. Ik wil er niet werken. Ik heb werk. Dat is alleen in de zomermaanden wat minder dan in het voor- en najaar. Ik zou, net als wat ik heb gedaan in de lockdowns toen heb ik op de vaccinatielocatie gewerkt, best tijdelijk willen helpen. Maar ik wil geen baan waar ik aan vast zit erbij met alle verplichtingen van dien. Daar ben ik helemaal niet naar op zoek en zo zijn er vast wel meer mensen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vliegveld Eindhoven neemt tijdelijk 32 Tsjechische werkstudenten aan die 3 maanden komen helpen bij de bagage afhandeling.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Lounge Service Agent (Schiphol)
Wat vragen wij?:
Bereidheid tot werken in wisselende diensten met afwisseling in horeca- en receptietaken, vroegste dienst begint 05:30 en kan eindigen om 23:30.
Wat bieden wij?:
Het basissalaris is vanaf € 1.772,09 o.b.v. 100% (€ 10,76 bruto per uur) en exclusief de toeslagen
En dat op de allerduurste plek van Nederland om te wonen. Pizza's bezorgen via thuisbezorgt (zelf uren indelen) betaald nog beter, vreemd dat er niemand wil werken op Schiphol.
Wat vragen wij?:
Bereidheid tot werken in wisselende diensten met afwisseling in horeca- en receptietaken, vroegste dienst begint 05:30 en kan eindigen om 23:30.
Wat bieden wij?:
Het basissalaris is vanaf € 1.772,09 o.b.v. 100% (€ 10,76 bruto per uur) en exclusief de toeslagen
En dat op de allerduurste plek van Nederland om te wonen. Pizza's bezorgen via thuisbezorgt (zelf uren indelen) betaald nog beter, vreemd dat er niemand wil werken op Schiphol.
16000 koffers is veel, en klinkt als heel veel, en moet ook snel opgelost worden. En ik hoop ook niet dat wij onze bagage (tijdelijk) moeten missen de komende tijd.
Maar als we er met een sigarenkistjes berekening vanuit gaan dat het speelt sinds de mei-vakantie, er gemiddeld 50000 bagage stukken per dag afgehandeld moeten worden, dan gaat het eigenlijk maar over 0,5%, zo bezien valt het misschien nog best mee?
Maar als we er met een sigarenkistjes berekening vanuit gaan dat het speelt sinds de mei-vakantie, er gemiddeld 50000 bagage stukken per dag afgehandeld moeten worden, dan gaat het eigenlijk maar over 0,5%, zo bezien valt het misschien nog best mee?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Bushmaster
- Amerika-expert
16.000 op 50.000 is toch 32% ?16000 koffers is veel, en klinkt als heel veel, en moet ook snel opgelost worden. En ik hoop ook niet dat wij onze bagage (tijdelijk) moeten missen de komende tijd.
daarnaast is die berg van 16.000 ongesorteerde meuk welke waarschijnlijk bij de mensen thuis gebracht moet worden met een koerier, ga dr maar aan staan wat een klus
50.000 per dag sinds de mei vakantie wordt er geschreven. Dus dan heb je het over zo'n 60 dagen * 50.000 koffers = 3.000.000 koffers in totaal .
Dus dan is het 0,5%. En ja, dat is nog steeds een klus (+kosten) om ze op de juiste plek te bezorgen
Dus dan is het 0,5%. En ja, dat is nog steeds een klus (+kosten) om ze op de juiste plek te bezorgen

Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
- Bushmaster
- Amerika-expert
wij gaan 16 juli vanaf Schiphol, toch maar even de Apple Airtags gekocht
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ja, het begint steeds meer op een wonder te lijken. Waarschijnlijk stond hij in de weg of zijn er er per ongeluk tegenaan gelopen. 16.000 koffers is echt niet te bevatten. Niet normaal. Hij zal maar buiten staan. Ik vraag me af of dat zeiltje op den duur genoeg is om ze droog en netjes te houden. En hopen dat je geen Franse kaas of zo erin hebt zitten

Die AirTags heb ik ook gekocht, en met de half procentpunt kans op bagagevertraging, neem ik toch nog maar weer koffers mee dit keer. Ik zie nog niet hoe alles in de handbagage past. Wel knap hoor van de mensen die dat wel kunnen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Op de heenweg zou nog wel lukken... terug meestal niet 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
We overwegen bijna dagelijks opnieuw om alleen met handbagage te gaan reizen, maar het is gewoon niet te doen voor een drieweekse ZW rondreis. We gaan alleen goedkoop (vervangbaar) spul in de koffers doen (slippers, ondergoed, zwemspullen, oudere shirts die we toch achterlaten voor extra ruimte op de terugweg, etc). Als dan in het ergste geval dat spul kwijtraakt, wordt het maar een bezoek aan de Walmart om het opnieuw te kopen. Op de terugreis de mooie, nieuwe gekochte, spullen zo goed als alleen in de handbagage doen en ook dan weer in het achterhoofd houden dat we de inhoud van de ruimbagage misschien nooit terugkrijgen.
De airtags hebben we ook gekocht, weten we in ieder geval wáár de koffer is, mocht ie weg zijn.
De airtags hebben we ook gekocht, weten we in ieder geval wáár de koffer is, mocht ie weg zijn.
Ik was donderdag pp Schiphol en heb bijna een uur bij bagageband 11 gestaan om te wachten op mijn bagage. Mooie tijd om wat te observeren.
De doorlooptijd van vliegtuig aan gate tot eerste bagage op band was voor onze vlucht 62 minuten. De LA vlucht die net voor ons zat was iets vlotter: 42 minuten. In beide gevallen m.i. veel en veel te lang. In de afgelopen maand drie keer in de states met checked luggage gevlogen, alle drie de keren was de bagage sneller op de band dan dat ik van de gate naar de band kon lopen.
Jammer dat zo'n verwachte vertraging bij bagageafhandeling niet vooraf even verteld wordt aan de passagiers. Als Schiphol voor de landing de captain zou informeren dat het unloaden van de bagage een uur gaat duren dan kan hij of zij dat ook aan de passagiers mededelen. Ik was dan bijvoorbeeld nog even rustig naar de lounge gegaan, in plaats van direct naar de bagagehal. Koffie, toilet, douche, en dan pas door. Maarja, je wil ook niet het risico lopen dat je bagage daar een half uur rondjes aan het draaien is, dus zonder informatie loop je meteen dooir.
Daarom stond ik dus gisteren uiteindelijk een uur te observeren. Eens in de zoveel tijd werd er handmatig een grote container binnengereden die bij band 8 werd geleegd. Geduwd door een paar jongens die niet heel representatief waren, ook zonder enige herkenbare bedrijfskleding. Geen idee wat daar de bedoeling van was. Zorg dan in ieder geval dat ze bedrijfskleding aanhebben.
Uiteindelijk na ca 45 minuten maar eens de KLM mevrouw aangesproken die daar rondliep. Die had ook "geen idee" hoe lang het nog ging duren. Tja, daar wordt ik dan dus kribbig van. Want dat dingen vertraagd zijn: swa, dat kan gebeuren. Maar dat personeel ter plaatse niets weet en dat je er ook niet pro-actief voor zorgt dat je klanten op de hoogte houdt, dat vind ik onbegrijpelijk. Communicatie en verwachtingsmanagement zijn echt het meest belangrijke aspect richting je klanten.
Tot overmaat van ramp realiseerde ik me, net nadat we de bagage van de band hadden gepakt, dat mijn jas, die door de crew was aangenomen bij het boarden en opgehangen in de garderobe, niet was teruggeven voor de landing. Zelf helemaal niet aan gedacht, normaal komt de crew altijd netjes de jassen terugbrengen net voor de landing. Gelukkig was ik nog niet door de douane en is het goed opgelost door de aanwezige KLM mensen, maar ik ga de volgende keer wel goed nadenken voordat ik mijn jas afgeef.
Terwijl ik zat te wachten op mijn jas in het SkyPriority hokje daar in de bagagehal raakte ik in gesprek met 2 amerikanen die daar ook zaten. Die waren 3 dagen eerder vanuit Austin, TX in AMS aangekomen, maar hun bagage niet. Die werden dus eerst verteld dat ze de volgende dag maar naar het vliegveld moesten komen, maar ook toen geen koffer. Uiteindelijk was dit de derde keer dat ze op het vliegveld waren, en nog steeds geen koffer. Volgens KLM zou die nog in Austin moeten staan, maar het eenvoudige verzoek om dan even telefonisch contact met de KLM grondmedewerker daar op te nemen konden ze niet inwilligen. Ze waren inmiddels ook al rondgeleid tussen de duizenden koffers die opgeslagen stonden, en sinds ze dat gezien hebben was hun verzoek aan KLM om die koffer maar gewoon in Austin te laten, en vooral niet naar AMS te laten sturen. Maar ook dat kon niet zomaar geregeld worden. Je zou toch mogen verwachten dat die koffer gewoon de volgende dag met een koerier bezorgd was bij hun hotel. Dingen kunnen altijd fout gaan, maar een goede organisatie heeft ook daarvoor een goed proces ingericht. Deze mensen waren inmiddels dus al drie dagen in Amsterdan zonder hun bagage, en gingen de volgende dag door naar Budapest, ook weer zonder bagage. Ik vind dat echt beschamend.
De doorlooptijd van vliegtuig aan gate tot eerste bagage op band was voor onze vlucht 62 minuten. De LA vlucht die net voor ons zat was iets vlotter: 42 minuten. In beide gevallen m.i. veel en veel te lang. In de afgelopen maand drie keer in de states met checked luggage gevlogen, alle drie de keren was de bagage sneller op de band dan dat ik van de gate naar de band kon lopen.
Jammer dat zo'n verwachte vertraging bij bagageafhandeling niet vooraf even verteld wordt aan de passagiers. Als Schiphol voor de landing de captain zou informeren dat het unloaden van de bagage een uur gaat duren dan kan hij of zij dat ook aan de passagiers mededelen. Ik was dan bijvoorbeeld nog even rustig naar de lounge gegaan, in plaats van direct naar de bagagehal. Koffie, toilet, douche, en dan pas door. Maarja, je wil ook niet het risico lopen dat je bagage daar een half uur rondjes aan het draaien is, dus zonder informatie loop je meteen dooir.
Daarom stond ik dus gisteren uiteindelijk een uur te observeren. Eens in de zoveel tijd werd er handmatig een grote container binnengereden die bij band 8 werd geleegd. Geduwd door een paar jongens die niet heel representatief waren, ook zonder enige herkenbare bedrijfskleding. Geen idee wat daar de bedoeling van was. Zorg dan in ieder geval dat ze bedrijfskleding aanhebben.
Uiteindelijk na ca 45 minuten maar eens de KLM mevrouw aangesproken die daar rondliep. Die had ook "geen idee" hoe lang het nog ging duren. Tja, daar wordt ik dan dus kribbig van. Want dat dingen vertraagd zijn: swa, dat kan gebeuren. Maar dat personeel ter plaatse niets weet en dat je er ook niet pro-actief voor zorgt dat je klanten op de hoogte houdt, dat vind ik onbegrijpelijk. Communicatie en verwachtingsmanagement zijn echt het meest belangrijke aspect richting je klanten.
Tot overmaat van ramp realiseerde ik me, net nadat we de bagage van de band hadden gepakt, dat mijn jas, die door de crew was aangenomen bij het boarden en opgehangen in de garderobe, niet was teruggeven voor de landing. Zelf helemaal niet aan gedacht, normaal komt de crew altijd netjes de jassen terugbrengen net voor de landing. Gelukkig was ik nog niet door de douane en is het goed opgelost door de aanwezige KLM mensen, maar ik ga de volgende keer wel goed nadenken voordat ik mijn jas afgeef.
Terwijl ik zat te wachten op mijn jas in het SkyPriority hokje daar in de bagagehal raakte ik in gesprek met 2 amerikanen die daar ook zaten. Die waren 3 dagen eerder vanuit Austin, TX in AMS aangekomen, maar hun bagage niet. Die werden dus eerst verteld dat ze de volgende dag maar naar het vliegveld moesten komen, maar ook toen geen koffer. Uiteindelijk was dit de derde keer dat ze op het vliegveld waren, en nog steeds geen koffer. Volgens KLM zou die nog in Austin moeten staan, maar het eenvoudige verzoek om dan even telefonisch contact met de KLM grondmedewerker daar op te nemen konden ze niet inwilligen. Ze waren inmiddels ook al rondgeleid tussen de duizenden koffers die opgeslagen stonden, en sinds ze dat gezien hebben was hun verzoek aan KLM om die koffer maar gewoon in Austin te laten, en vooral niet naar AMS te laten sturen. Maar ook dat kon niet zomaar geregeld worden. Je zou toch mogen verwachten dat die koffer gewoon de volgende dag met een koerier bezorgd was bij hun hotel. Dingen kunnen altijd fout gaan, maar een goede organisatie heeft ook daarvoor een goed proces ingericht. Deze mensen waren inmiddels dus al drie dagen in Amsterdan zonder hun bagage, en gingen de volgende dag door naar Budapest, ook weer zonder bagage. Ik vind dat echt beschamend.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wat een verhaal @roelb en het geeft geen hoop voor de komende tijd op verbetering. Dat van de Amerikanen die je hebt gesproken is ook verschrikkelijk. Stel je voor dat je drie dag in NL bent, maar al die drie dagen naar Schiphol moet om te hopen dat je koffer er dan is.
Enorm slecht dat het niet gestructureerder verloopt. Dat er mensen tekort zijn is wellicht niet (direct) wat aan te doen, maar het gehele proces wel en zeker de klantvriendelijkheid.
Ik verbaasde me na de meivakantie ook zo over de passiviteit van de schiphol medewerkers en daarna die van de bagagekoerier medewerkers. Uiteindelijk een kwijtgeraakte koffer pas na twee weken terug (terwijl die wel al twee weken op Schiphol was) en dat alleen omdat we m uiteindelijk zelf weer op zijn gaan halen (uur heen rijden en uur terug rijden). De koffers die er staan moeten toch op zijn minst aan de eigenaar gekoppeld (kunnen) worden zodat de eigenaar de kans krijgt die koffer op te halen…
Enorm slecht dat het niet gestructureerder verloopt. Dat er mensen tekort zijn is wellicht niet (direct) wat aan te doen, maar het gehele proces wel en zeker de klantvriendelijkheid.
Ik verbaasde me na de meivakantie ook zo over de passiviteit van de schiphol medewerkers en daarna die van de bagagekoerier medewerkers. Uiteindelijk een kwijtgeraakte koffer pas na twee weken terug (terwijl die wel al twee weken op Schiphol was) en dat alleen omdat we m uiteindelijk zelf weer op zijn gaan halen (uur heen rijden en uur terug rijden). De koffers die er staan moeten toch op zijn minst aan de eigenaar gekoppeld (kunnen) worden zodat de eigenaar de kans krijgt die koffer op te halen…
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ach troost je..
Ik boek zakelijk vele vele vluchten en de ellende qua bagage (en alles wat daarbij hoort, wachtrijen etc) is echt niet alleen maar op Schiphol. Frankfurt, Dusseldorf en Brussel.. een grote bende, LHR is altijd al rommelig, Stockholm en Copenhagen idem. KLM is momenteel de grootste annuleer koning qua vluchten, op de voet gevolgd door Lufhansa , BA, SAS en Air Baltic.
Zeker met overstap in Europa zou ik me echt zorgen maken qua bagage en überhaupt of je vlucht wel gaat. Ik vlieg zelf in september weer naar andere kant van de wereld en ben erg blij dat ik buiten europa overstap.
Ik boek zakelijk vele vele vluchten en de ellende qua bagage (en alles wat daarbij hoort, wachtrijen etc) is echt niet alleen maar op Schiphol. Frankfurt, Dusseldorf en Brussel.. een grote bende, LHR is altijd al rommelig, Stockholm en Copenhagen idem. KLM is momenteel de grootste annuleer koning qua vluchten, op de voet gevolgd door Lufhansa , BA, SAS en Air Baltic.
Zeker met overstap in Europa zou ik me echt zorgen maken qua bagage en überhaupt of je vlucht wel gaat. Ik vlieg zelf in september weer naar andere kant van de wereld en ben erg blij dat ik buiten europa overstap.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
vraagje: kun je de airtag ook gebruiken in combinatie met een ipad?
Ik zag dat KLM, TUI en Transavia vanaf 7 juli een incheckbalie bij parking P3 hebben, waar je je koffer al achter kunt laten, maar dat voelt helemaal niet 'veilig' als in gevoelsmatig een grotere kans dat je koffer je vlucht niet haalt, maar nog ergens bij P3 staat. Dus zijn we toch in de airtag gedoken, maar hebben geen iphone, wel ipad's.
Ik zag dat KLM, TUI en Transavia vanaf 7 juli een incheckbalie bij parking P3 hebben, waar je je koffer al achter kunt laten, maar dat voelt helemaal niet 'veilig' als in gevoelsmatig een grotere kans dat je koffer je vlucht niet haalt, maar nog ergens bij P3 staat. Dus zijn we toch in de airtag gedoken, maar hebben geen iphone, wel ipad's.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2023 West-Canada
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Misschien heb je je bagage al terug, maar Ja, eerst naar Schiphol en dan wordt de bagage ook nog aangemeld bij de Douane voor een eventuele controle. Daarna zal de afhandelaar van de maatschappij waar jullie mee gebben gevlogen de bagage naar jullie huisadres verzenden. Die ravage waar KLM het over heeft, betreft dus hun eigen bagageafhandeling.ChantalGrrr schreef: ↑29 jun 2022, 08:15Wij zijn al 2 weken onze koffers kwijt, vanaf Orlando via heathrow naar Amsterdam. Geen idee waar ze zijn, of ze nog in Orlando staan, of op heathrow of in Amsterdam.
KLM gebeld en die dachten op Heathrow want daar is personeelstekort, niks gezegd over de ravage op Schiphol, maar volgens mij had die ook benoemd kunnen worden want ik neem aan dat als onze koffers in Heathrow gevonden worden ze niet rechtstreeks naar ons adres worden gestuurd, maar eerst naar Amsterdam Schiphol? Of zie ik dat verkeerd.
Vwb Schiphol, er gaat op het moment veel niet goed op Schiphol. Qua infra kan er nog wel het nodige verbeterd/vernieuwd worden, maar niet alles is de schuld van Schiphol en dan bedoel ik de Royal Schiphol Group. Schiphol is eigenaar en exploitant van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport en faciliteert allerlei bedrijven (luchtvaartmaatschappijen, afhandelaars, beveiligingsbedrijven, Douane etc.) die op hun luchthaven werkzaamheden verrichten.
Het is en blijft een ketenverantwoording, maar om bij dit topic te blijven de Schiphol Group heeft niets met bagage te doen. Als er iets met je bagage niet goed gaat, is het de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt die zijn zaken niet op orde heeft, verantwoordelijk. (bv zonder ruimbagage terugvliegen uit Alicante of er in de reclaimhallen zo'n zooitje van maken). Door de luchtvaartmaatschappijen gecontracteerden afhandelaars (Swissport/Menzies, KLM etc.) doe het werk, maar de luchtvaartmaatschappij blijft verantwoordelijk.
Enneh nee, ik werk niet voor de Royal Schiphol Group

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dank!
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
Ik ben ook wel benieuwd. Iemand hier ervaring mee?Saskia45 schreef: ↑10 jul 2022, 14:03
Ik zag dat KLM, TUI en Transavia vanaf 7 juli een incheckbalie bij parking P3 hebben, waar je je koffer al achter kunt laten, maar dat voelt helemaal niet 'veilig' als in gevoelsmatig een grotere kans dat je koffer je vlucht niet haalt, maar nog ergens bij P3 staat.
Wij willen zaterdag de koffers afgeven bij KLM op p3
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 4764 Weergaves
-
Laatste bericht door Mrvanilla
-
- 27 Reacties