Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse vrienden
Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelendChi Sin X schreef:Ik had redelijk wat vrienden (een tiental) in de VS. Die heb ik allemaal leren kennen via chat en spelletjes toen ik nog student was. Maar het merendeel van die contacten zijn verwaterd omdat er zo'n groot tijdsverschil is. En vroeger was dat niet zo'n probleem (student = redelijk vrije uren). Een paar heb ik ook irl ontmoet, en ook een Amerikaanse vriendin gehad voor een paar jaar.
Met het merendeel heb ik nog steeds contact, maar gewoon veel minder. Ze zouden dat tijdsverschil gewoon moeten afschaffen, hele slechte regeling.
Lol.. Communicatiewetenschap.. ik doe het voornamelijk voor de Mastertrack die ik wil volgen (C.W. -> Media en Entertainment). Communicatie is trouwens een studie die veel Amerikaanse studenten ook doen. Ik weet niet precies wat voor communicatieopleiding je hebt gedaan (WO, HBO, MBO?). Mijn opleiding aan de Universiteit van Amsterdam is in de bachelor nog heel breed, je leert van heel veel velden wat (PR, externe/interne communicatie, Entertainment, Psychologisch aspect etc.), waarna je je in je master echt op een bepaald veld concentreert.CCBloom schreef:cool...wat voor een opleiding doe je? Ik heb communicatie gedaan, werk alweer drie jaar... Maar met communicatie kom je volgens mij echt de VS niet binnen ghehehe
Ik woon trouwens ook in Den Haag!
Maar fixeer jezelf ook niet teveel op je studie. Uiteindelijk komt het merendeel van de mensen in een baan terecht die vrij weinig met zijn/haar studie te maken heeft.. En wij hebben vaak nog een voordeel: we spreken behoorlijk wat talen. iig, de Amerikanen die ik heb gesproken vertelde mij dat als ik een solicitatiegesprek heb in de VS, zeker niet moet vergeten te vertellen dat ik vloeiend Nederlands en Duits (ben half Duits
Indeed! rot tijdsverschil.. ik wordt minstend 1x per nacht wakker gebeldCCBloom schreef: Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Met een greencard wordt je niet helemaal Amerikaan, het is een verblijfs- en werkvergunning. Om 'echt' Amerikaan te worden moet je je laten naturaliseren.. dan mag je ook stemmen e.d.CCBloom schreef:Ik heb HBO gedaan....vroeger wilde ik altijd een green card proberen te winnen (was nog te jong) om naar amerika te gaan... Nu weet ik dat nog niet zo zeker (vriendlief moet zijn studie bouwkunde nog afmaken en doet dat hier) en ik weet al helemaal niet of ik echt amerikaan zou willen worden...
Heb je de Haagse Hogeschool gedaan, of In Holland?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je moet eerst 5 jaar in Amerika wonen/werken voordat je Amerikaan kan worden.CCBloom schreef:In Holland in Diemen...
Ja dat weet ik van die greencard, alleen is het niet na 5 jaar: verplicht amerikaan worden of opdonderen?
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor zover ik weet niet.CCBloom schreef:je zegt 'amerikaan KAN worden'dit is dus niet verplicht na 5 jaar?
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
joh. ik spreek Kim (mijn vriendin) gewoon dagelijks. Tijdsverschil of nietCCBloom schreef:Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelendChi Sin X schreef:Ik had redelijk wat vrienden (een tiental) in de VS. Die heb ik allemaal leren kennen via chat en spelletjes toen ik nog student was. Maar het merendeel van die contacten zijn verwaterd omdat er zo'n groot tijdsverschil is. En vroeger was dat niet zo'n probleem (student = redelijk vrije uren). Een paar heb ik ook irl ontmoet, en ook een Amerikaanse vriendin gehad voor een paar jaar.
Met het merendeel heb ik nog steeds contact, maar gewoon veel minder. Ze zouden dat tijdsverschil gewoon moeten afschaffen, hele slechte regeling.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, hoor, het is zeker niet verplicht. Je kunt, als je wilt, je hele leven hier met een groene kaart wonen. Ik heb mijn burgerschap pas 15 jaar na aankomst hier aangevraagd.mirdj schreef:Voor zover ik weet niet.CCBloom schreef:je zegt 'amerikaan KAN worden'dit is dus niet verplicht na 5 jaar?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Als je verantwoordelijk bent voor een gezin, voor de opvoeding van in de U.S. geboren kinderen, is het misschien goed te benadrukken dat groene kaart-houders kunnen worden gedeporteerd. Soms is daar niet al te veel voor nodig. In sommige staten pleeg je bijvoorbeeld een 'crime involving moral turpitude' als je een ongewapende inbreker midden in de nacht, en in je eigen huis, met een honkbalknuppel op z'n kop slaat. Crimes of moral turpitude zijn 'deportable offenses'. Het zal de meeste groen kaart-houders nooit overkomen, maar de kans is altijd aanwezig. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
--john
--john
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
En alle anderen (zonder greencard) worden gewoon opgesloten in het gevang.JohnNJ schreef:Als je verantwoordelijk bent voor een gezin, voor de opvoeding van in de U.S. geboren kinderen, is het misschien goed te benadrukken dat groene kaart-houders kunnen worden gedeporteerd. Soms is daar niet al te veel voor nodig. In sommige staten pleeg je bijvoorbeeld een 'crime involving moral turpitude' als je een ongewapende inbreker midden in de nacht, en in je eigen huis, met een honkbalknuppel op z'n kop slaat. Crimes of moral turpitude zijn 'deportable offenses'. Het zal de meeste groen kaart-houders nooit overkomen, maar de kans is altijd aanwezig. Je weet nooit wat er kan gebeuren.
--john
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij spreken elkaar ook elke dag! 6 uur verschil. Ik vind het goed te doen. Behalve dat ik naar bed ga als hij gaat avondeten haha. Verder kan ik hem overdags de hele dag bellen als ik wil.Bbuurt schreef:CCBloom schreef: Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend
joh. ik spreek Kim (mijn vriendin) gewoon dagelijks. Tijdsverschil of niet
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb stage gelopen in Texas in 2005 en heb daardoor een USA-papa en mama in Sealy, Texas
Ik ben alweer 2 keer terug geweest en wil met de kerst weer gaan.
Door die stage heb ik verschillende mensen leren kennen waar ik nog regelmatig via de email contact mee heb. Erg leuk, alleen jammer dat ik niemand van mijn eigen leeftijd ken.
Ook heb ik Trudie (houstonwehaveaproblem) ontmoet in Texas en wij hebben ook mail/msn-contact. Errug leuk hoor internationale vrienden!!!
Mijn ex is veel actief op IMVU; een of ander 3D chatprogramma en heeft hierdoor ook wereldwijde vrienden gemaakt en zelfs nu een (bijna) vriendinnetje. Second life schijnt ook erg goed te zijn voor de internationale contacten, maar ik ben niet zo'n fan van computeren (spelletjes, 3D-chat enz)
Groetjes, Jolanda
Door die stage heb ik verschillende mensen leren kennen waar ik nog regelmatig via de email contact mee heb. Erg leuk, alleen jammer dat ik niemand van mijn eigen leeftijd ken.
Ook heb ik Trudie (houstonwehaveaproblem) ontmoet in Texas en wij hebben ook mail/msn-contact. Errug leuk hoor internationale vrienden!!!
Mijn ex is veel actief op IMVU; een of ander 3D chatprogramma en heeft hierdoor ook wereldwijde vrienden gemaakt en zelfs nu een (bijna) vriendinnetje. Second life schijnt ook erg goed te zijn voor de internationale contacten, maar ik ben niet zo'n fan van computeren (spelletjes, 3D-chat enz)
Groetjes, Jolanda
-
Stan
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
In 2002 ontmoette ik een vrouw in de trein van Oakland naar LA. Zij woont in Santa Barbara, California. We raakten aan de praat. Sindsdien heb ik haar twee keer bezocht. We hebben veel mailcontact. Zij is nu 74 en ik 25, maar het contact is echt geweldig. Dat koester ik dan ook.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1942 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 1 Reacties