Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse vrienden

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

cool...wat voor een opleiding doe je? Ik heb communicatie gedaan, werk alweer drie jaar... Maar met communicatie kom je volgens mij echt de VS niet binnen ghehehe

Ik woon trouwens ook in Den Haag!
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

Chi Sin X schreef:Ik had redelijk wat vrienden (een tiental) in de VS. Die heb ik allemaal leren kennen via chat en spelletjes toen ik nog student was. Maar het merendeel van die contacten zijn verwaterd omdat er zo'n groot tijdsverschil is. En vroeger was dat niet zo'n probleem (student = redelijk vrije uren). Een paar heb ik ook irl ontmoet, en ook een Amerikaanse vriendin gehad voor een paar jaar.

Met het merendeel heb ik nog steeds contact, maar gewoon veel minder. Ze zouden dat tijdsverschil gewoon moeten afschaffen, hele slechte regeling ;).
Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend :-)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

CCBloom schreef:cool...wat voor een opleiding doe je? Ik heb communicatie gedaan, werk alweer drie jaar... Maar met communicatie kom je volgens mij echt de VS niet binnen ghehehe

Ik woon trouwens ook in Den Haag!
Lol.. Communicatiewetenschap.. ik doe het voornamelijk voor de Mastertrack die ik wil volgen (C.W. -> Media en Entertainment). Communicatie is trouwens een studie die veel Amerikaanse studenten ook doen. Ik weet niet precies wat voor communicatieopleiding je hebt gedaan (WO, HBO, MBO?). Mijn opleiding aan de Universiteit van Amsterdam is in de bachelor nog heel breed, je leert van heel veel velden wat (PR, externe/interne communicatie, Entertainment, Psychologisch aspect etc.), waarna je je in je master echt op een bepaald veld concentreert.
Maar fixeer jezelf ook niet teveel op je studie. Uiteindelijk komt het merendeel van de mensen in een baan terecht die vrij weinig met zijn/haar studie te maken heeft.. En wij hebben vaak nog een voordeel: we spreken behoorlijk wat talen. iig, de Amerikanen die ik heb gesproken vertelde mij dat als ik een solicitatiegesprek heb in de VS, zeker niet moet vergeten te vertellen dat ik vloeiend Nederlands en Duits (ben half Duits :wink:) spreek, omdat dat zeker in mijn voordeel zou werken :)
CCBloom schreef: Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend
Indeed! rot tijdsverschil.. ik wordt minstend 1x per nacht wakker gebeld :wink:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

Ik heb HBO gedaan....vroeger wilde ik altijd een green card proberen te winnen (was nog te jong) om naar amerika te gaan... Nu weet ik dat nog niet zo zeker (vriendlief moet zijn studie bouwkunde nog afmaken en doet dat hier) en ik weet al helemaal niet of ik echt amerikaan zou willen worden...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

CCBloom schreef:Ik heb HBO gedaan....vroeger wilde ik altijd een green card proberen te winnen (was nog te jong) om naar amerika te gaan... Nu weet ik dat nog niet zo zeker (vriendlief moet zijn studie bouwkunde nog afmaken en doet dat hier) en ik weet al helemaal niet of ik echt amerikaan zou willen worden...
Met een greencard wordt je niet helemaal Amerikaan, het is een verblijfs- en werkvergunning. Om 'echt' Amerikaan te worden moet je je laten naturaliseren.. dan mag je ook stemmen e.d.

Heb je de Haagse Hogeschool gedaan, of In Holland?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

In Holland in Diemen...

Ja dat weet ik van die greencard, alleen is het niet na 5 jaar: verplicht amerikaan worden of opdonderen?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

CCBloom schreef:In Holland in Diemen...

Ja dat weet ik van die greencard, alleen is het niet na 5 jaar: verplicht amerikaan worden of opdonderen?
Je moet eerst 5 jaar in Amerika wonen/werken voordat je Amerikaan kan worden.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

je zegt 'amerikaan KAN worden'dit is dus niet verplicht na 5 jaar?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

CCBloom schreef:je zegt 'amerikaan KAN worden'dit is dus niet verplicht na 5 jaar?
Voor zover ik weet niet.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

oh ok...dat dacht ik nl....mmm misschien toch maar weer serieus over gaan nadenken :-)
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

CCBloom schreef:
Chi Sin X schreef:Ik had redelijk wat vrienden (een tiental) in de VS. Die heb ik allemaal leren kennen via chat en spelletjes toen ik nog student was. Maar het merendeel van die contacten zijn verwaterd omdat er zo'n groot tijdsverschil is. En vroeger was dat niet zo'n probleem (student = redelijk vrije uren). Een paar heb ik ook irl ontmoet, en ook een Amerikaanse vriendin gehad voor een paar jaar.

Met het merendeel heb ik nog steeds contact, maar gewoon veel minder. Ze zouden dat tijdsverschil gewoon moeten afschaffen, hele slechte regeling ;).
Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend :-)
joh. ik spreek Kim (mijn vriendin) gewoon dagelijks. Tijdsverschil of niet
CCBloom
Amerika-ontdekker

Bericht door CCBloom »

anna moet wel haar computer aan hebben staan als ik haar wil spreken....ik vind het eigenlijk wel een goede ontwikkeling dat ik haar niet meer om 3,4 of 5 uur snachts (haar tijd) aantref....ze moet ook nog voor de kinderen zorgen :-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

mirdj schreef:
CCBloom schreef:je zegt 'amerikaan KAN worden'dit is dus niet verplicht na 5 jaar?
Voor zover ik weet niet.
Nee, hoor, het is zeker niet verplicht. Je kunt, als je wilt, je hele leven hier met een groene kaart wonen. Ik heb mijn burgerschap pas 15 jaar na aankomst hier aangevraagd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Als je verantwoordelijk bent voor een gezin, voor de opvoeding van in de U.S. geboren kinderen, is het misschien goed te benadrukken dat groene kaart-houders kunnen worden gedeporteerd. Soms is daar niet al te veel voor nodig. In sommige staten pleeg je bijvoorbeeld een 'crime involving moral turpitude' als je een ongewapende inbreker midden in de nacht, en in je eigen huis, met een honkbalknuppel op z'n kop slaat. Crimes of moral turpitude zijn 'deportable offenses'. Het zal de meeste groen kaart-houders nooit overkomen, maar de kans is altijd aanwezig. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

--john
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

JohnNJ schreef:Als je verantwoordelijk bent voor een gezin, voor de opvoeding van in de U.S. geboren kinderen, is het misschien goed te benadrukken dat groene kaart-houders kunnen worden gedeporteerd. Soms is daar niet al te veel voor nodig. In sommige staten pleeg je bijvoorbeeld een 'crime involving moral turpitude' als je een ongewapende inbreker midden in de nacht, en in je eigen huis, met een honkbalknuppel op z'n kop slaat. Crimes of moral turpitude zijn 'deportable offenses'. Het zal de meeste groen kaart-houders nooit overkomen, maar de kans is altijd aanwezig. Je weet nooit wat er kan gebeuren.

--john
En alle anderen (zonder greencard) worden gewoon opgesloten in het gevang.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

UsaDutch schreef:En alle anderen (zonder greencard) worden gewoon opgesloten in het gevang.
Jawel, maar die hoeven na afloop van de straf het land niet te verlaten. En na deportatie kan het jaren duren voordat je weer terug mag, voor het geval de verbanning niet levenslang was.

--john
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Ik heb mijn vriend leren kennen via een online game. Totaal zitten er een stuk of 20 Amerikanen bij dus 'ken' er ook 20. Hem heb ik ontmoet, en nu zijn we verliefd haha. Het kan allemaal heel gek lopen in je leven. Nu zit ik hier, ben verliefd op een Amerikaan en hij op mij :lol:
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Bbuurt schreef:
CCBloom schreef: Inderdaad....echt een slechte regeling. Ik heb Anna alweer bijna een week niet gesproken en dat is vervelend :-)

joh. ik spreek Kim (mijn vriendin) gewoon dagelijks. Tijdsverschil of niet
Wij spreken elkaar ook elke dag! 6 uur verschil. Ik vind het goed te doen. Behalve dat ik naar bed ga als hij gaat avondeten haha. Verder kan ik hem overdags de hele dag bellen als ik wil.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb stage gelopen in Texas in 2005 en heb daardoor een USA-papa en mama in Sealy, Texas :) Ik ben alweer 2 keer terug geweest en wil met de kerst weer gaan.

Door die stage heb ik verschillende mensen leren kennen waar ik nog regelmatig via de email contact mee heb. Erg leuk, alleen jammer dat ik niemand van mijn eigen leeftijd ken.

Ook heb ik Trudie (houstonwehaveaproblem) ontmoet in Texas en wij hebben ook mail/msn-contact. Errug leuk hoor internationale vrienden!!!

Mijn ex is veel actief op IMVU; een of ander 3D chatprogramma en heeft hierdoor ook wereldwijde vrienden gemaakt en zelfs nu een (bijna) vriendinnetje. Second life schijnt ook erg goed te zijn voor de internationale contacten, maar ik ben niet zo'n fan van computeren (spelletjes, 3D-chat enz)

Groetjes, Jolanda
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

In 2002 ontmoette ik een vrouw in de trein van Oakland naar LA. Zij woont in Santa Barbara, California. We raakten aan de praat. Sindsdien heb ik haar twee keer bezocht. We hebben veel mailcontact. Zij is nu 74 en ik 25, maar het contact is echt geweldig. Dat koester ik dan ook.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer