Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

@Kevin77 Wij landen als alles normaal verloopt om 18.35 uur lokale tijd in Miami. Vliegen met BA vanuit LHR en ik zie dat die vlucht regelmatig te laat vertrekt vanaf LHR en dus vaak net de scheduled time haalt of (veel) later. Auto ophalen heb ik om 20:00 uur gezet, maar wij hebben onze immigrations op Miami. Plus natuurlijk nog lopen vanaf vliegtuig, bagage, Rental car centre zoeken ect. Geen idee hoe druk het daar gaat zijn op een vrijdagavond. Het is niet in de vakantieperiode of feestdagen.

Beter auto maar wat later ophalen? ik moet niet hebben dat straks die reservering weg is. :roll: Kun je een auto überhaupt wat eerder ophalen dan je ophaaltijd?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 30 apr 2022, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Ik zou helemaal niets wijzigen. Je kunt gewoon je email (die met de barcode) laten zien of een printje daarvan en dan krijg je gewoon je auto mee.
Ik heb regelmatig de auto later opgehaald dan de aangeven tijd en dat ging altijd probleemloos
Eerder ophalen is ook geen probleem
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Is een partner bij Avis eigenlijk altijd gratis of is dat afhankelijk van de staat en/of Avis Preferred?

Wij gaan naar Florida en zijn Avis preferred lid maar dit is niet zo verwerkt in onze boeking
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

marcie216 schreef:
30 apr 2022, 16:22
Is een partner bij Avis eigenlijk altijd gratis of is dat afhankelijk van de staat en/of Avis Preferred?
Die is altijd gratis. Toen ik in Tampa vroeg of mijn vrouw nog haar rijbewijs moet laten zien. "No, sir. It's automatic" Van de Avis-website:

SPOUSE OR PARTNER
A spouse or life partner can drive a rental car without an additional fee as long as they have a valid driver’s license and are 25 or older.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Kevin77 schreef:
29 apr 2022, 22:17
Voor de avis.dk huurders. De huurovereenkomst kun je ook terugvinden (in het Nederlands) in de NL app. Ik heb mij apart geregistreerd als Preferred member op de US website. Daar krijg je hetzelfde membernr. Ik kon vervolgens ook hier mijn reservering zien.
Ik heb Avis US gemaild over bovenstaande: hoe ik mijn status en reservering (wel zichtbaar in de Avis app en op Avis.dk/be, maar niet op Avis.nl) naar Avis.com krijg.

Maar als ik bovenstaande goed begrijp kan ik gewoon via Avis.com een Preferred account aanmaken en dan herkent ie mij als al bestaand Avis member (aan de hand van emailadres ofzo?) en krijg ik hetzelfde membernr?
Just checking ;)

Ik ben inmiddels trouwens Avis PC geworden, hoera!
De membercard zit inmiddels in m'n iPhone wallet.

Ik heb vorige week mijn Hertz status naar Five Star gekregen adhv National Executive.
Kan ik dan nu aan de hand van Avis PC ook Hertz naar President krijgen? Of valt dat op aangezien ik vorige week net Five Star heb gekregen?
Of let niemand daar op?
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Wanneer ik mijn reservering op Avis.com bekijk (reservering gemaakt op avis.is) zie ik dat er ineens $200 aan other fees bijgekomen....? Iemand die snel weet wat dit inhoudt of moet ik hiervoor Avis contacten?

Afbeelding
dvidur
Amerika-ontdekker

Bericht door dvidur »

Hallo

Ik zie dat het zelfde gebeurt op op mijn avis.is reservering $220 taxes en fees, die er eerder niet waren. Ben heel benieuwd waar dit vandaan komt

Rudi
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Dat lijkt me toch een rare gang van zaken. Je komt toch een prijs overeen op het moment van afsluiten. Jullie hebben vast een bewijs waarin staat dat de lokale belastingen op 0 staan of dat er staat dat ze zijn inbegrepen. Ik zou dat mailen aan avis.is. Ze reageren snel.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Wij hebben voor juni/juli een auto nodig vanaf Vancouver. Tot nu toe konden we voor (net onder de) € 900,- met gratis 2e bestuurder en de mogelijkheid om over de USA grens te mogen alleen Avis via autoeurope vinden (zie onder). We hebben van Avis de Presidents club en van Hertz Gold. Is er een betere prijs te vinden?
----------------------------------------------
Autoeurope
Gratis: extra bestuurder<br>
----------------------------------------------

CAR DETAILS:
Midsize Chrysler 200 Automatic - IDARFD

Pickup: Vancouver, Canada VANCOUVER INT'L AIRPORT
Discount Code:
Date: 25 Jun 2022
Time: 16:00

Drop-off: Vancouver, Canada VANCOUVER INT'L AIRPORT
Date: 19 Jul 2022
Time: 15:30
Janssen_R
Amerika-ontdekker

Bericht door Janssen_R »

Als je bij Avis PC bent, kun je die ook laten matchen naar Hertz PC. Mocht je voor Hertz gaan, heb je dan ruimere keuze uit de aisle.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 04 mei 2022, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote weg
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

A&A schreef:
01 mei 2022, 13:57
Tot nu toe konden we voor (net onder de) € 900,- met gratis 2e bestuurder en de mogelijkheid om over de USA grens te mogen alleen Avis via autoeurope vinden
Zo'n rare prijs vind ik € 900 voor 25 huurdagen niet moet ik zeggen gezien de huidige huurprijzen elders.

Prijzen Canada en Amerika is sowieso wat lastig te vergelijken.

@Janssen_R Het is niet nodig te quoten als je op het laatste bericht reageert en zeker geen heel bericht quoten...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

@Janssen_R We kunnen de statussen idd laten matchen maar zolang de prijs niet echt beter is laten we dat even gaan.
Het is idd geen slechte prijs en Canada is qua autohuur kennelijk duurder dan de USA. Wij vroegen ons alleen af of we goed gezocht hebben; in Vancouver heeft op een andere plek dan het vliegveld ophalen bijvoorbeeld ook geen zin. Ook omdat de andere kantoren op zaterdagmiddag dicht zijn trouwens maar als je een tijdstip/dag kiest waarop die wel open zijn blijkt dat ook niet goedkoper. De “trucs” die je in de USA kunt gebruiken om goedkoper uit te zijn werken dus blijkbaar in Canada niet.
Kunnen we trouwens met de status van Avis ook een betere auto uitzoeken als je via Autoeurope bij Avis huurt?
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

dvidur schreef:
01 mei 2022, 13:10
Hallo

Ik zie dat het zelfde gebeurt op op mijn avis.is reservering $220 taxes en fees, die er eerder niet waren. Ben heel benieuwd waar dit vandaan komt

Rudi
@Trom
Zoals juist contact gehad met de Avis Live Chat (waardeloze service maar dat is een ander verhaal) en zij geven aan dat het Customer facility charge is....Ik heb er zelf nog nooit van gehoord en kan het ook niet terugvinden in de booking conditions...Iemand ervaring mee?

Afbeelding
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Seyst
In mijn reservering bij avis.dk staat dat hij luchthaven- en stadstoeslag omvat. In de toelichting staat dat dit mn geldt voor een aantal grotere luchthavens. Dit staat zowel in de bevestigingsmail als de europese app.
Als dat ook in jouw bevestiging staat, lijkt het me toch waterdicht.
Matala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Matala »

Wat raar, via www.avis.com zie ik dat mijn avis.is reservering nu ook $216 extra aan taxes en fees heeft, die er eerder niet waren. Als ik op de app inlog of kijk op www.avis.is zie ik deze kosten weer niet. Ik heb ze gemaild, ben benieuwd...
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Seyst
Jij reist toch naar sfo? Heb eens ingevoerd op avis.is en er staat bij dat luchthaventoeslag is inbegrepen met als toelichting: This is a location surcharge for those rental locations with higher operating costs. For example, airports
Echt maar ff mailtje aan avis.is.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Trom schreef:
01 mei 2022, 17:24
@Seyst
Jij reist toch naar sfo? Heb eens ingevoerd op avis.is en er staat bij dat luchthaventoeslag is inbegrepen met als toelichting: This is a location surcharge for those rental locations with higher operating costs. For example, airports
Echt maar ff mailtje aan avis.is.
Yes klopt! Haal de auto op in SFO en lever hem in bij LAX. Heb het internet even afgespeurd en zie dat er bij LAX $9 per dag met een maximum van $45 wordt gerekend, bij SFO kan ik niks over deze charge terugvinden....Vind $200 ook een beetje proportioneel...

@Matala Wil je mij op de hoogte houden wat ze bij jou zeggen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is toch wel weer apart dat die kosten ineens verschijnen. Ik zie het bij mij (nog) niet staan op Avis.com. Ik huur de auto ook op SFO (begin juni). Zal het in de gaten houden maar als die straks ook bij mij verschijnen ben ik snel klaar met Avis... :roll:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Interessant artikel over cfc in Californie:
Het is dus een normale belasting en er mag max 9 dollar per dag voor max 5 dagen worden geheven.
In een ander artikel las ik dat het aan de maatschappij is om dit apart of verwerkt in de huur te berekenen.
Wat m.i. niet kan, is aangeven dat belastingen zijn inbegrepen of 0 zijn en ze later alsnog te berekenen. Dus: mail aan avis.is.
Zedro
Amerika-ontdekker

Bericht door Zedro »

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met Fox rent a car in Miami? Ik betaal nu bijna 1000 euro voor 2,5 week voor een standaard SUV. Dit hebben we geboekt via Booking.com.

Groet,
Zed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer