Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MayJans »

Wij hebben gisteren toch een auto vastgelegd bij Avis.dk.
Als back-up, ook omdat ik nog wacht op goedkeuringen van aangevraagde status-matches...
En ik begon m toch te knijpen omdat we voor het hoogseizoen boeken.

Deze hebben we geboekt:
Avis auto en bedrag 27 april.jpg
Ik krijg nu alles natuurlijk in het Deens :? .
Zouden jullie svp even mee willen kijken of de benodigde verzekeringen er bij zitten?

In de bevestigingsmail die ik kreeg staat het volgende (door Google Translate gehaald):

Gedekt bij diefstal en schade
U bent gedekt voor onopzettelijke schade, maar als reparatie nodig is, moet een eigen risico worden betaald.
Bij het ophalen van uw voertuig kunt u tegen een kleine vergoeding samen met personeel uw eigen risico verlagen.
Deze auto heeft een eigen risico van DKK Deze auto heeft een eigen risico van 0,0 ..

De huurprijs is inclusief een vergoeding voor eenrichtingsverhuur. USD1.000,00.
Lokale belasting
Zonder registratie
Aansprakelijkheid van derden
Gedekt bij diefstal en schade
Onbeperkte kilometers

Tijdens het boekingsproces stond dit steeds onderin dus het zou moeten kloppen toch:
Avis bedrag en voorwaarden 27 april.jpg
Bedankt alvast!
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@MayJans

Alle verzekeringen zit hier bij, maar inlever vergoeding in SF is dat zo'n 1000 euro :o....
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Resetovic schreef:
28 apr 2022, 09:01
@MayJans

Alle verzekeringen zit hier bij, maar inlever vergoeding in SF is dat zo'n 1000 euro :o....
Dank :D

en ja, shocking he. Het is zelfs 1.200 euro... :shock: .

Het is voor nu de back-up boeking.
Maar ik heb nog nergens anders iets kunnen vinden voor dezelfde totaalprijs (voor dezelfde klasse/grootte auto).
Bij Hertz is de inleververgoeding 700 euro. Minder dan bij Avis maar nog steeds veel.
Bij National betaal je 0.35 per mijl.
Dus het is ook gewoon duur om je auto aan de andere kant van het land in te leveren.
Ik heb trouwens bij het zoeken 'gespeeld' met inleverlocaties om te kijken of de vergoeding dan lager werd maar zonder succes.

Als ik straks een hogere status heb bij oa Hertz en Avis ga ik nog eens kijken.
Maar als ik het goed begrijp kun je met PC status besparen omdat je dan een goedkopere klasse boekt en dan ter plaatse een upgrade kunt krijgen. Maar dan ben je dus wel afhankelijk van wat er op het moment van ophalen staat.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@MayJans

Zal inderdaad beter aanvoelen als het voor minder kan :D

Zullen waarschijnlijk vast wel gebruikers reageren zijn die met tips kunnen komen op basis van wat jij zoekt.
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Meggy schreef:
19 apr 2022, 12:14
Hi allemaal! Net als zovelen van jullie heb ik onlangs een auto gereserveerd voor oktober bij Avis.dk. Meteen betaald en leek allemaal prima, maar nou keken we vandaag en was de betaling ineens van de creditcard verdwenen. Navraag bij de bank gedaan en die dachten dat Avis de betaling geweigerd heeft. Maar als ik inlog bij Avis.nl zie ik de boeking nog staan, ook gewoon als 'betaald'. Ik probeerde net Avis zelf te bereiken, alleen daar stond ik eindeloos in de wacht, dus dat probeer ik later opnieuw... Maar ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben (gehad).
Nog even een opvolging op mijn eerdere bericht hierboven. Ik heb gemaild met custserv@avisbudget.com en die stuurden:

"Thank you for contacting Avis Customer Service via e-mail regarding your recent boking payment concerns. We apologize for the delay in responding to your e-mail and are happy to assist you.

Our records indicate the voucher was applied correctly for the booking.

Thank you for choosing Avis your patience is appreciated. If you should have further questions, please do not hesitate to ask."

Net ook nog even gebeld met Avis Nederland en die zeggen hetzelfde. De boeking staat als betaald in het systeem, dus ik zou zonder (bij)betalen de auto moeten kunnen ophalen.

Vind het maar raar en ook een beetje irritant. Ik betaal liever gewoon, maar blijkbaar willen ze het geld niet :lol:
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Resetovic schreef:
28 apr 2022, 09:01
maar inlever vergoeding in SF is dat zo'n 1000 euro ....
Yep, daar heb ik ook mee te maken met mijn one way van SFO - JFK. :?

Maar omdat de autohuur zelf erg goedkoop was voor mij bij Avis betaal ik incl. drop off nog steeds ruim EUR 300 minder dan bij Hertz (waar ik ook een boeking heb staan en de drop off kosten USD 500 zijn). :mrgreen:

Ik heb overigens bewust voor een trip SFO - JFK gekozen omdat de huurprijzen een stuk voordeliger waren. Mijn route had ik nl. ook van JFK - SFO kunnen doen.

Rolamd
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MayJans
Amerika-ontdekker

Bericht door MayJans »

Omdat we inmiddels de vliegtickets geboekt hadden zat ik wel vast aan Oost - west dus NYC - SFO.
Maar we halen dus niet op bij JFK maar midden in Manhattan. Dat scheelde 600 euro!

Het is wat je zegt: zelfs met €1.000 one way fee was dit tot nu nog steeds het goedkoopst wat ik kon vinden.
Als ik PC kan worden dan zou ik een 2e boeking kunnen doen voor een lagere (goedkopere) klasse en hopen op een goede upgrade ter plaatse.
Maar tot nu toe zit ik nog steeds te wachten op de reacties van Hertz en Avis. OK, pas 2 dagen geleden aangevraagd dus ik moet iets meer geduld hebben.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

De 2de backup boeking met status is vooral een truc voor de locaties met “ Ultimate Choice” , waar je een auto uit de 5* en PC rijen kan kiezen. (Vooral op de grotere vliegvelden.)
Bij een stads locatie heb je nog steeds wel kans op een upgrade, maar dan acht ik de kans niet groot dat je van een intermediate of full-size sedan bij een full-size of premium SUV kan uitkomen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Dit klopt idd, op de luchthaven staan rijen huurauto's in dezelfde tariefgroep waaruit je mag kiezen. Op kleinere locaties (zeker in steden) staat je auto klaar en wil je iets anders dan is het al snel een betaalde upgrade (tenzij je een bepaalde status hebt uiteraard).
Janssen_R
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Janssen_R »

Janssen_R schreef:
26 apr 2022, 07:50
georgesken schreef:
25 apr 2022, 23:41
Als je door het statusmatch topic leest, kom je op een bepaald moment tegen hoe je makkelijk een Hilton diamond status kan ‘faken’.
Dit kan je gebruiken om National executive elite te worden wat je weer gebruikt om hertz president te worden.
Je moet wel voor jezelf uitmaken of je hier een ‘moreel’ probleem mee zou hebben…

En zo niet kan je via volgende link nog steeds National executive worden wat je naar hertz 5 star kan matchen.
https://legacy.nationalcar.com/en_US/c ... cale=en_US
.

@MayJans, via bovenstaande route is het wel nog mogelijk.

Ik volg de volgende route:
National Emerald Executive worden via bovenstaande link.

Die matchen naar Five Star bij Hertz door een mail te sturen naar hertzstatusmatch@hertz.com en/of golddataentry@hertz.com.

Hertz Gold Five Star geeft recht op Enterprise Gold. Die statusmatch kun je doen via de website https://statusmatch.enterpriseplus.com.

Enterprise Gold geeft dan weer recht op President’s Circle bij Avis (https://www.avis-preferred.com/statusmatch/index.php).

Met President’s Circle bij Avis kun je vervolgens ook naar de hoogste status bij andere partijen zoals Hertz PC.
Een update voor eenieder op zoek naar gratis PC status: bovenstaande tactiek lijkt voor mij te werken. Ik ben nu Gold bij Enterprise en ga deze matchen naar PC bij Avis, om vervolgens deze te matchen naar PC bij Hertz waar ik een boeking heb staan.

Vraag: begrijp ik het goed dat, zodra ik PC ben bij Hertz, per e-mail mijn boeking kan laten upgraden naar PC? Of moet ik dan een nieuwe boeking aanmaken?

Wederom dank voor alle input. :clap:
marc08
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door marc08 »

Mooie prijzen bij Hertz met genoemde codes.
Ik kan alleen niet meer terug vinden op site van hertz hoe t zit met t betaal later tarief. Een van de twee was nog te annuleren, maar ik lees nergens welke in de voorwaarden.

Iemand een idee? Of waar t precies staat?
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Maar even in dit topic ipv een apart topic te maken: Auto geboekt rechtstreeks bij Alamo voor onze last minute ingelaste reis naar Florida over 6 weken. (juni) Het is alweer ruim 2 jaar geleden dat we naar de VS zijn geweest, wordt onze derde keer. Eindelijk weer (hopelijk).

Ik wil skip the counter gebruiken, scheelt weer een gesprekje aan de balie en meteen door naar de auto na een lange vlucht.

Mijn vragen aan jullie:

-Hoe lang van te voren vullen jullie de gegevens in die je moet invullen om skip te counter te activeren? Zoals rijbewijsgegevens ect. Doen jullie dit al weken van te voren of de dag voor vertrek?
-Kan je de reservering nog annuleren nadat je skip te counter hebt geactiveerd? Je hebt dan immers ook je credit card gegevens moeten invullen, ik lees een cancellation policy van 24 uur van te voren, maar bij een no show en geen credit card gegevens bekend kunnen ze toch niks afschrijven?
-Wanneer wordt je belast op je credit card? Ik neem aan pas op het moment dat je skip te counter formulier wordt gescand bij de slagboom, nadat je rijbewijs en paspoort hebt laten zien en de garage uit rijdt?

Hoor graag.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heb je rechtstreeks bij Alamo in Amerika geboekt of Alamo.nl?? (Die laatste staat nl. los van Alamo Amerika). Of via een broker?

Skip the Counter heb ik meestal 1 á 2 weken van te voren gedaan, als ik zeker was dat de reis door zou gaan. Maar goed, dat was allemaal pre covid. Zou het nu nog steeds een week van te voren doen denk ik als ik er gebruik van zou kunnen maken.

Wat staat in de huurvoorwaarden over annuleren? Die gelden. Skip the counter is een extra service maar betekent niet dat je dan ook aan je autohuur vastzit.

Wanneer je belast wordt blijkt ook weer uit je boeking. Heb je een 'betaal later' tarief dan wordt bij het ophalen een bedrag (vaak totale huurbedrag) gereserveerd op je creditcard en bij het inleveren daadwerkelijk afgeschreven van je creditcard. Althans, zo is het bij mij mij de laatste keren gegaan toen ik bij Alamo huurde en achteraf betaalde (overigens via een broker de huur toen vastgelegd).

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Nee rechtstreeks bij Alamo. Alamo.nl is zo te zien Target travel services of zoiets, maw een broker :wink:

Ik heb inderdaad een betaal later tarief. Betalen bij ophalen dus, erfenisje van de covid. Ik boek niks meer met vooruitbetaling. Kan ik achter mn geld aan. Slechte ervaringen mee en op deze manier veel flexibeler.

In de voorwaarden staat dat je je reservering op ieder moment kunt wijzigen of annuleren. Dus dan neem ik aan dat ie automatisch vervalt als je niet komt opdagen. Ze hebben immers geen credit card van je om te belasten. Uiteraard kom ik niet zomaar niet opdagen :wink:
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Vorig jaar (uiteindelijk niet doorgegaan) een hoop gedoe gehad met Alamo.nl. Toen ik boekte stond op de site dat je skip the line kon krijgen. Later verdween dat van de site. Een medewerker gaf aan dat het wel degelijk van toepassing was.
Weer later werd ontkend dat het ooit op de site had gestaan en de medewerker had een fout gemaakt. Skip the line vanuit Nederland bleek onmogelijk. Heb daar ook over gemaild met Alamo.com en gezegd dat Alamo.nl gebruik/misbruik maakt van de hele lay out van Alamo.com.
Enkele weken later was de hele lay out gewijzigd van m.n. blauw naar oranje en als je wilde reserveren werd je doorgeschakeld naar de Target blz. Of er een relatie is.....????
En eerlijk is eerlijk: ze waren snel met het terugboeken van het geld.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dat Alamo.nl is gewoon een broker. Net zoals bijvoorbeeld sunny cars of autoeurope dat zijn. Als je boekt (en betaald) bij een third party kun je geen gebruik maken van skip te counter. Dat staat ook op de website van alamo.com. Goede kans dus het inderdaad niet kon.

Dat hebben wij ook meegemaakt toen we in 2018 via Sunnycars boekte bij Alamo. Geen mogelijk voor skip the counter.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

d_vdploeg schreef:
29 apr 2022, 16:54

Mijn vragen aan jullie:

Hoor graag.
Ik deed het altijd meteen na het boeken ( soms bijna een jaar vantevoren), dan is het maar gebeurd

Annuleren kan ook na skip the counter, diverse malen gedaan na het vinden van een betere prijs.
Afgelopen vrijdag een auto opgehaald bij National maar ik had een (backup) pay later boeking bij Alamo mét skip the counter. Ik wilde deze nog annuleren na het ophalen bij National maar na de gereserveerde ophaaltijd was de boeking al verdwenen uit het systeem. No show zonder kosten dus.

Je creditcard wordt belast bij het terugbrengen.

Ik heb afgelopen dinsdag een dagje een cabrio gehuurd bij Avis (avis.dk met 51000 awd, ging allemaal prima trouwens), Avis incasseerde wel het huurbedrag plus $250,- borg. De borg had ik meteen na het terugbrengen weer terug. Hier ook een backup boeking bij Alamo, weer niet kunnen annuleren want de reservering was al verdwenen en geen kosten.

Voor de avis.dk huurders. De huurovereenkomst kun je ook terugvinden (in het Nederlands) in de NL app. Ik heb mij apart geregistreerd als Preferred member op de US website. Daar krijg je hetzelfde membernr. Ik kon vervolgens ook hier mijn reservering zien.
Op het scherm bij de balie kon ik ook mijn President’s Club status zien. Er waren geen upgrades (Mustang GT ipv Ecoboost bijv.) dus ook niet gekregen.
Geen gedoe over verzekeringen (want de juiste zitten in het tarief) of kortingscodes die je eigenlijk niet mag gebruiken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
29 apr 2022, 20:35
Als je boekt (en betaald) bij een third party kun je geen gebruik maken van skip te counter. Dat staat ook op de website van alamo.com. Goede kans dus het inderdaad niet kon.
Dat is niet helemaal waar. :wink:

De keren dat ik een auto bij Alamo gehuurd had en Skip the Counter vooraf geregeld had, waren allemaal boekingen via een broker, al dan niet vooraf betaald. Zo heb ik gehuurd via uscarhire.com, happytoursusa.com en American Vacation.

Hier op het forum is een heel mooi topic waarin precies uitgelegd wordt hoe je van te voren Skip the Counter kunt regelen bij Alamo. Je hebt wel het boekingsnummer van Alamo nodig en volgens mij is usareisen.de één van de weinigen waarbij je dat niet krijgt en dus geen Skip the Counter kunt regelen.

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dank @Coyote en @Kevin77 voor jullie reacties.

@Kevin77 Je schrijft dat je je reservering bij Alamo nog wilde annuleren nadat je de auto bij National had opgehaald. Maar hoe doen autoverhuurders dat dan bij vertraging? Vervalt dan je reservering als je te laat bent?of vooraf even de autoverhuurder informeren? Je kunt ook je vluchtgegevens invoeren zie ik.

Op de website van alamo.com zie ik staan dat reserveringen 24 uur geldig zijn vanaf ophaaltijd. Was dat bij jou niet zo?
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Ik gebruik de app, daar was de reservering niet meer in te zien. Niet zo handig als je later dan de aangegeven tijd komt.
Je hebt natuurlijk wel nog je email van Alamo of printje, ophalen kan dus nog gewoon.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer