Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Belenos »

bedeve schreef:
17 apr 2022, 02:08
Wat leuk @Belenos dat jij het hier eerder zo populaire en tegelijkertijd voor velen zo beangstigende " Alamo Brits " terugbrengt.
Dank je wel :thumbup:
Graag gedaan! :thumbup: Ik dacht laat ik weer eens kijken. Was zelf ook verbaasd dat er enigszins betaalbare prijzen uitkwamen. :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
16 apr 2022, 09:07
Ik heb het even voor je uitgezocht en in de boekingsvoorwaarden van mijn boeking (geboekt bij Avis.is) staat het volgende (zie afbeelding) bij de cancellation terms and conditions.

Ik ga ervan uit dat de Cancellation fee hetzelfde is bij een vooruitbetaling als een ter plekke betaling. Er staat niks specifieks over Cancellation fee bij een ter plekke betaling...
Ik had dit ook gevonden maar maakt toch niet duidelijk in geval bij annuleren binnen 24 uur voor het ophalen (bij betalen terplekke). Dit lijkt meer op wijzigen van je bestaande reservering > 24 uur van te voren en de kosten die daarmee gemoeid zijn als je vooraf betaald hebt.

Overigens zou ik de reservering via de app annuleren (zie 'm nog steeds staan) of via avis.dk mocht het zover komen. Niet via de .com-site. Lukt wellicht ook niet omdat we via de Europese Avis gehuurd hebben. Hoop eigenlijk dat dat mogelijk is tot het moment van ophalen zoals bij Hertz (waarbij je in principe helemaal niet hoeft te annuleren, de reservering komt te vervallen als 'm niet ophaalt).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Ook ik vraag me nog steeds af hoe het bij Avis zit met het annuleren van een in Europa geboekte huur.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het me, of $0, of €65 gaat kosten als ik de auto op de ophaaldag annuleer of niet af haal.
Ik hoor ook graag de ervaring van iemand die het geprobeerd heeft.

Ik vind de zinsnede uit de voorwaarden hieronder “ Minder dan 48 uur voor de dag waarop uw huur zou beginnen” lastig.

Stel ik heb de auto gehuurd van 10 mei 14:00 in de middag.
Is dit dan 8 mei 0:00 tot en met 9 mei 23:59 en vallen de eerste 14 uur op 10 mei hier buiten? En zit je op 10 mei dan automatisch in de categorie “ Als u niet annuleert en niet op komt dagen” ?
Maar wat als je op 10 mei om 11:00 uur annuleert, of om 16:00?

Ik heb bij Avis.be geboekt met “Betaal later”, en als ik dan vanuit “Reservering Beheren” naar de voorwaarden doorklik vind ik dit met betrekking tot annuleren:
https://docs.abgcarrental.com/location ... /nl/#page8

In hoofdstuk 4:
Annuleringen - alle soorten reserveringen

Tot 48 uur voor de dag
waarop uw huur zou
beginnen

"Betaal nu'-reservering

Geen annuleringskosten. Wij
betalen u het volledige bedrag
terug

"Betaal later'-
reservering

Geen kosten

Minder dan 48 uur voor
de dag waarop uw huur
zou beginnen

"Betaal nu'-reservering

Het laagste bedrag van (i) 2
dagen van uw reservering of (li)
afhankelik van het land waarin u
heeft gereserveerd, GBP
60, EUR 65, CHF 76, ZAR 425,
NOK
645, DKK 485, SEK 693, PLN
281 of het equivalente bedrag in
lokale valuta. Kosten zijn
onderhevig an belastingen waar
van toepassing.
Of in geval van een Avis
Prestige-voertuig
Het laagste van (i) het volledige
bedrag dat u ons betaalde, of (li)
afhankelik van het land waarin u
reserveerde, £ 80, € 90 of CHF
100.

"Betaal later'-
reservering

Geen kosten

Als u niet annuleert en
niet op komt dagen

"Betaal nu'-reservering

Geen terugbetaling. Wij zullen
het volledige bedrag in rekening
brengen.

"Betaal later'-
reservering

Afhankelik van het
Land waarin u zou
huren, zijn de kosten
£60, €65, CHF 76,
ZAR 500, NOK 645,
DKK
485, SEK 693, PLN
281 of hetzelfde
bedrag in lokale
valuta.
Kosten ziin onderhevig
an belastingen waar
van toepassing.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij halen onze auto over 13 dagen op in Salt Lake City; heb een 'goedkope' boeking bij Hertz voor mini SUV, en hoop dat ik wat moois in PC kan vinden. Maar als alternatief voor toch nog steeds een forse prijs de grootste SUV bij AVIS geboekt. Als ik bij Hertz een Tahoe of zo vind, dan vind ik dat al mooi genoeg (helft van de prijs van Avis), maar ben idd ook benieuwd wat er dan met de boeking bij AVIS gebeurt. Ik heb 'betaal ter plekke' gedaan, en je lijkt dan toch kosten te moeten betalen. Je moet bij AVIS ook je credit card achterlaten bij boeken, hoefde niet per se bij Hertz. We gaan het zien !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pepito schreef:
17 apr 2022, 12:11
Vooralsnog ga ik er vanuit dat het me, of $0, of €65 gaat kosten als ik de auto op de ophaaldag annuleer of niet af haal.
Afgaande op jouw 2e quote zouden er geen kosten zijn bij 'Betaal later' indien je binnen 48 uur annuleert. Zolang je maar daadwerkelijk annuleert.

Dit is niet alleen van belang mocht je toch kiezen voor bijv. Hertz omdat je daar een 2e boeking hebt, maar ook als je reis op het laatste moment niet kan doorgaan. Denk aan een positieve Covid test... :?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Ja, maar ik vind de term “voor de dag waarop uw huur zou beginnen” toch vaag, omdat ze over de dag spreken en niet de tijd van de huur.
Ergens heb ik het gevoel dat omdat Avis US en Avis Europa verschillende bedrijven zijn Avis Europa op begin van de dag van de huur de boeking door zet en er dan ook niet meer geannuleerd kan worden. Ze benoemen ook niet de mogelijkheid tot annuleren op de dag van de huur zelf, maar juist de dagen er voor.

Maar ik hoop dat @MattRob ons binnenkort uitsluitsel kan geven. Hou ons op de hoogte?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Pepito maakte de gotspe van de dag toen ie schreef : " Ergens heb ik het gevoel dat omdat Avis US en Avis Europa verschillende bedrijven zijn....." :lol: :lol: :lol: :lol:

Als Avis ervaringen en vragen na lezing terechtkomen in de Avis thread zijn ze niet alleen verzameld maar heb je ook in een oogopslag alle info over Avis .
Ja Pepito ; het zijn allemaal totaal verschillende bedrijven die buiten de naam die ze gebruiken niets met elkaar te maken hebben.

Besteed er maar eens wat leestijd aan :

viewtopic.php?f=30&t=77618&hilit=avis

:offtopic:

En de hierboven gequote opmerking van jou is ook een schot voor open doel als je de naam "Avis " vervangt door bijv . "Alamo "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

@ronenivonne
ronenivonne schreef:
17 apr 2022, 07:46

Daar kom ik dus stuk duurder uit. Minimaal 1200 euro. Zie jij andere prijzen voor 2 weken Orlando einde augustus?

Thx
Weet niet wat voor klasse je zoekt maar vond bijv deze met de cdp51000
Screenshot_20220418_102450_com.android.chrome.jpg
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ik schrok ook echt van die prijzen...
Waar je voor Covid-19 nog voor een leuke 300,- een midsize Equinox had is het nu x3 lijkt wel.
Maar met de kortingscodes zakt de prijs echt hard, wij in NL moeten daar aan wennen gezien hier een kortingscode vaak max 10% is maar dat is in de US wel anders ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

@bedeve Ik weet dat het verschillende bedrijven zijn…
Maar het doet me haast meer aan de broker met voucher optie denken. Als je je Europese “betaal bij afhalen” Avis boeking bij Avis.com bekijkt lijkt in de voorwaarden het haast om een prepaid te gaan. En als je dan op de Europese site de boeking en voorwaarden bekijkt zit daar bij annuleren de benoeming van voor de dag van afhalen en niet nog tijdens of op de dag van afhalen.
En daardoor vraag ik me af hoe die link nou werkt en welke kosten we wel of niet krijgen bij no-show of annuleren op dag van ingaan van reservatie.
En volgens mij is er hier bij meerderen onduidelijkheid over hoe het zit en hoe handig een Avis boeking nu is als ‘backup-boeking’
Meisje22
Amerika-ontdekker

Bericht door Meisje22 »

Misschien snap ik het niet goed maar waarom willen zoveel mensen een back-Up booking??
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Vaak voor het geval je geen auto krijgt die je wilt hebben of er echt serieus iets fout gaat met je reservering.
Wat ik veelal hier proef is dat de meeste die het boeken gaan kijken welke auto er staat en als die niet is wat voor hun vakantie willen hebben dan gaan ze naar de backup gezien een "no-show" vaak geen kosten met zich meebrengt.

Mij doet dit niet zo heel veel eerlijk gezegd, maar snap het wel. Heb ooit een auto bij Thrifty meegekregen die "achteraf" echt niet kon. Had meer dan 2.5 Ton op de teller en onderweg tot 2x toe gehad dat de motor uitviel, toen ik terug reed kreeg ik ook nog eens brutaal te horen dat motorproblemen voor eigen rekening waren en dat ik met terugwerkende kracht de roadservice kon afnemen om dit te dekken... Met andere woorden een bagger auto leveren, en dan ook nog eens proberen er een slaatje uit te slaan...

Maar overall is het niet echt nodig hoor, tenzij je ook het type bent wat backup hotels boekt enzo :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Als je een auto meekrijgt die niet voldoet aan je wens dan kan je toch de volgende dag terug gaan? Verzin dat er een lampje blijft branden oid. Zeker weten dat je een andere auto krijgt, soms zelfs voor t ongemak nét een klasse duurder.
ronenivonne
Amerikakenner

Bericht door ronenivonne »

Kath90 schreef:
18 apr 2022, 10:28
@ronenivonne
ronenivonne schreef:
17 apr 2022, 07:46

Daar kom ik dus stuk duurder uit. Minimaal 1200 euro. Zie jij andere prijzen voor 2 weken Orlando einde augustus?

Thx
Weet niet wat voor klasse je zoekt maar vond bijv deze met de cdp51000
Screenshot_20220418_102450_com.android.chrome.jpg
Dat is best goede prijs. Op herz.com?
Met gewoon gebruikers account en dan code invoeren?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Kath90 »

ronenivonne schreef:
18 apr 2022, 17:03
Yess gewoon op hertz.com ik heb wel de locatie (naast login) aangepast naar Christmas Islands ipv NL/NL (ook een tip van t forum) en dan in combinatie met de 51000, ik heb niet gekeken of er met Promotie code nog meer van af kan.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

terralinda schreef:
18 apr 2022, 15:46
Als je een auto meekrijgt die niet voldoet aan je wens dan kan je toch de volgende dag terug gaan? Verzin dat er een lampje blijft branden oid. Zeker weten dat je een andere auto krijgt, soms zelfs voor t ongemak nét een klasse duurder.
Zeker. Een aantal jaren geleden hadden wij dit ook. Het lampje in onze Jeep bleef maar branden. Toen zijn we naar het vliegveld gereden van Salt Lake city en kregen we zonder vragen een vervangende auto mee.

@ronenivonne Let op het juiste aantal 00 in de Hertz CDP. Het juiste CDP nummer is 510000
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Ben me ook weer in het autohuur-avontuur aan het storten. Veilige keuze eerst: de gewenste auto (kleine SUV, Nissan Rogue oid reserveren).

Dat heeft dit opgeleverd bij Hertz als gast, maar met de CDP en PC codes, deze maar geboeklt:
Hertz1.PNG
Daarna gekeken wat ik als Gold member PC bij Hertz kon krijgen voor categorie C (idd alleen met de CDP code te zien, niet met PC-code erbij):
Hertz7.PNG
Deze foutmelding krijg ik waarschijnlijk omdat ik al een boeking heb lopen op dezelfde gegevens (maar niet ingelogd). Het rare is ook dat ik ingelogd wel weer de Cat C te zien krijg, maar niet de Small-SUV categorie die ik eigenlijk wil (2 volwassenen + 1 tienerdochter)

Voordat ik alles weer ga annuleren om alsnog de Cat. C-boeking te maken: beter dan dit kan ik niet vinden voor 3 weken + 1 dag Las Vegas (10-7 14:00 t/m 31-7 ca 22:00uur). Iemand nog een lumineus idee om het nog aantrekkelijker te maken?
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ronenivonne
Amerikakenner

Bericht door ronenivonne »

Kath90 schreef:
18 apr 2022, 19:29
ronenivonne schreef:
18 apr 2022, 17:03
Yess gewoon op hertz.com ik heb wel de locatie (naast login) aangepast naar Christmas Islands ipv NL/NL (ook een tip van t forum) en dan in combinatie met de 51000, ik heb niet gekeken of er met Promotie code nog meer van af kan.
Thx. Het is me ook gelukt nu met de tip voor invoeren van Christmas Island
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Kath90 schreef:
18 apr 2022, 19:29

Yess gewoon op hertz.com ik heb wel de locatie (naast login) aangepast naar Christmas Islands ipv NL/NL (ook een tip van t forum)

Mooi he zo n forum , gewoon lezen en de tips opvolgen.
Deze was van @dejong89 die m had uitgedokterd terwijl ie aan de Corona zat
proost.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steentjuh »

mikekiwi schreef:
18 apr 2022, 20:12
Ben me ook weer in het autohuur-avontuur aan het storten. Veilige keuze eerst: de gewenste auto (kleine SUV, Nissan Rogue oid reserveren).

Dat heeft dit opgeleverd bij Hertz als gast, maar met de CDP en PC codes, deze maar geboeklt:
Hertz1.PNG

Daarna gekeken wat ik als Gold member PC bij Hertz kon krijgen voor categorie C (idd alleen met de CDP code te zien, niet met PC-code erbij):Hertz7.PNG

Deze foutmelding krijg ik waarschijnlijk omdat ik al een boeking heb lopen op dezelfde gegevens (maar niet ingelogd). Het rare is ook dat ik ingelogd wel weer de Cat C te zien krijg, maar niet de Small-SUV categorie die ik eigenlijk wil (2 volwassenen + 1 tienerdochter)

Voordat ik alles weer ga annuleren om alsnog de Cat. C-boeking te maken: beter dan dit kan ik niet vinden voor 3 weken + 1 dag Las Vegas (10-7 14:00 t/m 31-7 ca 22:00uur). Iemand nog een lumineus idee om het nog aantrekkelijker te maken?
Let er wel op dat als je beide boekingen op 1 account maakt, er 1 van de 2 op de dag van ophaal geannuleerd wordt!

Ik zou de suv boeking laten staan en met een andere account een boeking in Cat C maken, zo kun je kijken of er iets tussen de rijen staat, zo niet val je terug op je suv boeking.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer