Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Bedankt @Coyote !
Zojuist met de KLM Flying Blue code op Avis.dk gekeken voor 16 april t/m 5 mei op SFO en heb mijn boeking gewijzigd van een Ford Edge van 1.500 USD naar de Mazda CX 5 voor ~400 USD. Deze was opeens veel goedkoper dan de rest van het aanbod.
Nu is de vraag, is de klasse van de Mazda groot genoeg voor 2 personen met 2 grote koffers (23 kg) en een kleine trolley, weekendtas, koelbox en misschien nog wat “souvenirs”. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Want als we iedere dag een gedoe hebben met alles in de auto krijgen, blijf ik liever bij de Ford Edge.
Zojuist met de KLM Flying Blue code op Avis.dk gekeken voor 16 april t/m 5 mei op SFO en heb mijn boeking gewijzigd van een Ford Edge van 1.500 USD naar de Mazda CX 5 voor ~400 USD. Deze was opeens veel goedkoper dan de rest van het aanbod.
Nu is de vraag, is de klasse van de Mazda groot genoeg voor 2 personen met 2 grote koffers (23 kg) en een kleine trolley, weekendtas, koelbox en misschien nog wat “souvenirs”. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Want als we iedere dag een gedoe hebben met alles in de auto krijgen, blijf ik liever bij de Ford Edge.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja heb vooraf betaald, maar als ik het goed lees kan ik toch tot 48 uur van te voren gewoon annuleren en krijg ik binnen 5 dagen mijn geld terug?
Het zou op zich denk ik geen probleem moeten zijn, maar je wilt geen gedoe aan de balie :S
Het zou op zich denk ik geen probleem moeten zijn, maar je wilt geen gedoe aan de balie :S
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Een midsize SUV is groot zat voor 2 personen met alle toebehoren.rocco92 schreef: ↑02 apr 2022, 08:51
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ons verhaal loopt grotendeels gelijk: ik was ook heel hard aan het twijfelen omdat ik bij Hertz niet in de rij moet staan en vrij kan kiezen. Maar ook ik heb bij Avis voor het eerst gehuurd in september vorig jaar in Canada. Dus ik hoop dat ik sowieso met mijn Europese status toch al in de preferred rij kan staan en alsook hoop ik dat ze een auto toewijzen binnen de categorie zodat ik ineens naar de garage kan. (al lees ik in reviews dat ze dikwijls geen auto's hebben om klaar te zetten). Maar omdat het (voor deze reis) niet erg uitmaakt wat ik meekrijg van wagen zolang het maar een SUV is en het prijsverschil zo groot was, heb ik toch maar beslist om bij Avis te boeken. Ik vertrek 4 juni naar Vegas, ik weet niet wanneer jouw reis is, maar ik zal laten weten of ik in de rij heb moeten staan en of het preferred was.Coyote schreef: ↑02 apr 2022, 08:07Maar ja, dan mogelijk geen vrije keuze en dan is het altijd maar afwachten wat ik mee krijg. Bovendien aanschuiven in de rij (tenzij dat niet hoeft bij mij omdat ik als Preferred Member al bij de balie in Canada ben geweest afgelopen oktober).
Hmm... wat is wijsheid? Prijsverschil is toch wel aanzienlijk.![]()
Roland
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Zou je bij Avis je boeking door kunnen schuiven met behoud van je oorspronkelijke prijs?
Als dit kan maak ik een boeking voor bv Juni(dan is het nog goedkoop)en dan vlak van te voren doorschuiven naar Okt.
Als dit kan maak ik een boeking voor bv Juni(dan is het nog goedkoop)en dan vlak van te voren doorschuiven naar Okt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Jozs Ik heb toch ook maar een boeking gedaan via Avis.dk met AWD D486602. Annuleren kan altijd nog tot 48 u van te voren.
Het prijsverschil van ruim USD 400 en het feit dat ik bij Hertz ook een midsize SUV gekozen had (niet cat. C maar cat. IFAR) deed mij besluiten toch ook maar een boeking bij Avis.dk vast te leggen. In feite heb ik bij beide nu dezelfde categorie gehuurd al kan ik bij Hertz uit de Presidents Circle zelf kiezen. Bij Avis heb ik Avis President's Club via de Europese Avis. Op Avis.com heb ik geen account maar ik hoop dat ik mijn Europese status ook in Amerika kan gebruiken en dat het misschien nog wat oplevert. In de app was de reservering direct zichtbaar, dus dat was ook mooi. De bevestiging per e-mail kreeg ik wel in het Deens dus via de NL-site de reservering opgevraagd en de bevestiging ook in het Nederlands per e-mail laten toesturen.
Ik heb te maken met een one-way fee van maar liefst USD 1000 bij Avis maar zelfs met die fee is huren nog USD 400 goedkoper dan via Hertz.
De basishuur is echt waanzinnig laag voor 22 dagen, pre-covid prijzen.
Verder krijg ik te maken met toll-wegen/bruggen (San Francisco en in het oosten van Amerika) maar ook dat is goed geregeld bij Avis. Je maakt er automatisch gebruik van als je gebruik maakt van tolwegen en niet terplekke betaalt. Er geldt een tarief van USD 3,95 - USD 5,95 per dag + de kosten van de tolwegen/bruggen maar met een maximum van USD 19,75 - USD 29,75 (exclusief de eigenlijke tol) voor de gehele huurperiode indien die niet boven de 30 dagen uitkomt.
Ik heb nog 60 dagen om na te denken of verder ga met Avis of Hertz. Over 62 dagen vertrek ik.
Roland

Het prijsverschil van ruim USD 400 en het feit dat ik bij Hertz ook een midsize SUV gekozen had (niet cat. C maar cat. IFAR) deed mij besluiten toch ook maar een boeking bij Avis.dk vast te leggen. In feite heb ik bij beide nu dezelfde categorie gehuurd al kan ik bij Hertz uit de Presidents Circle zelf kiezen. Bij Avis heb ik Avis President's Club via de Europese Avis. Op Avis.com heb ik geen account maar ik hoop dat ik mijn Europese status ook in Amerika kan gebruiken en dat het misschien nog wat oplevert. In de app was de reservering direct zichtbaar, dus dat was ook mooi. De bevestiging per e-mail kreeg ik wel in het Deens dus via de NL-site de reservering opgevraagd en de bevestiging ook in het Nederlands per e-mail laten toesturen.
Ik heb te maken met een one-way fee van maar liefst USD 1000 bij Avis maar zelfs met die fee is huren nog USD 400 goedkoper dan via Hertz.

Ik heb nog 60 dagen om na te denken of verder ga met Avis of Hertz. Over 62 dagen vertrek ik.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou je gewoon moeten proberen door een boeking te maken en die proberen door te schuiven. Blijft de prijs gelijk dan ben je spekkoper, verandert de prijs dan kun je altijd nog de gehele boeking annuleren.
Ik vermoed zelf dat de prijs mee verandert als je naar een 'duurdere periode' probeert om te zetten.
Roland
- nwolf
- Amerikakenner
Wat als je van gedachten verandert?
Als uw plannen veranderen, kunt u uw huur kosteloos annuleren of wijzigen, tot 48 uur voor de aanvangstijd van uw huur. In het geval van annuleringen binnen 48 uur na uw huur, ontvangt u uw restitutie minus de laagste van i) 2 dagen waarde van uw boekingsprijs, of ii) een vast bedrag, afhankelijk van het land waarin u heeft geboekt (£ 60, € 65, € 76,-). Als u niet van tevoren annuleert en uw huurauto niet binnen 48 uur na aanvang van uw huur annuleert, kunnen we u geen restitutie geven. Onze algemene voorwaarden bieden u belangrijke informatie over uw verhuur en het geselecteerde autoverhuurkantoor. Lees deze aandachtig.
Dan moet ik toch gewoon kunnen annuleren lijkt me
Gedoe allemaal (dank aan mijn ouders voor die geweldige doopnamen
)
Als uw plannen veranderen, kunt u uw huur kosteloos annuleren of wijzigen, tot 48 uur voor de aanvangstijd van uw huur. In het geval van annuleringen binnen 48 uur na uw huur, ontvangt u uw restitutie minus de laagste van i) 2 dagen waarde van uw boekingsprijs, of ii) een vast bedrag, afhankelijk van het land waarin u heeft geboekt (£ 60, € 65, € 76,-). Als u niet van tevoren annuleert en uw huurauto niet binnen 48 uur na aanvang van uw huur annuleert, kunnen we u geen restitutie geven. Onze algemene voorwaarden bieden u belangrijke informatie over uw verhuur en het geselecteerde autoverhuurkantoor. Lees deze aandachtig.
Dan moet ik toch gewoon kunnen annuleren lijkt me

Gedoe allemaal (dank aan mijn ouders voor die geweldige doopnamen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@nwolf Dat Deens vind ik toch wel spannend. Mijn huidige boeking staat bij Avis.be voor een standard SUV voor 984. Die zou in Denemarken nu 1639 zijn. Maar in Belgie was die standard SUV toen goedkopere dan de midsize. Infeite zou ik aan een midsize genoeg hebben en die is in Denemarken nu voor 23 dagen van Lax naar Las slechts 449. Volgens mij zitten alle verzekeringen er ook in.
In welk stadium kwam jij erachter dat er een one way toeslag opzat en hoe hoog die was?
In welk stadium kwam jij erachter dat er een one way toeslag opzat en hoe hoog die was?
Ter info: In mijn geval is de avis.is site goedkoper dan de avis.dk site met de code: D486602 (scheelt paar tientjes). Altijd even handig om dit ook voor jouw boeking te controleren, omdat, naar mijn mening, de avis.is site iets klantvriendelijker is met de Engelse site. Succes all 

Dat had ik ondertussen ook gemerkt. Voor mij is het verschil tussen .dk en .is één euro.
Ik zit alleen met de one way fee. Die staat wel als mogelijkheid bij de locatiespecifieke voorwaarden maar vind ik nergens terug in de proefboeking.
Maar nu realiseer ik me dat die ook niet in mijn .be staat. Ik heb vaker gehoord/gelezen dat tussen LAS en LAX vaak geen oneway fee wordt gerekend maar ga dat toch maar even na.
Ik zit alleen met de one way fee. Die staat wel als mogelijkheid bij de locatiespecifieke voorwaarden maar vind ik nergens terug in de proefboeking.
Maar nu realiseer ik me dat die ook niet in mijn .be staat. Ik heb vaker gehoord/gelezen dat tussen LAS en LAX vaak geen oneway fee wordt gerekend maar ga dat toch maar even na.
Zojuist ook een boeking gedaan met bovenstaande code. Nog steeds niet mega goedkoop (500€ Voor 9 dagen) maar gezien de tijd en plek (New York in augustus) alsnog een prima deal. In elk geval mega verschil met andere website en codes. Wat ik me wel afvraag. Weet iemand de oorsprong van de code? Heb ik tot nu toe nog niet terug kunnen vinden. Dat we niet voor verrassingen staan. Dit is mijn eerste autohuur als Avis member dus ik zal nog wel langs de counter moeten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zie je als je de auto gekozen hebt en dan klikt op 'Specs' (rechtsboven in het venstertje), vervolgens kies je PRISER INKLUDERER. Of eerst even de pagina op NL zetten. Daar zie je wat de one way kosten zijn.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kom nog even terug op bovenstaande.
Ik heb de boeking geannuleerd en een nieuwe boeking met de Flying Blue code F982700 gemaakt. Die is USD 27,50 duurder maar voel me prettiger bij deze code. Hoewel ik waarschijnlijk gerust met de andere code kan boeken, wil ik straks geen discussie aan de balie zoals die collega van één van de forumleden. Dan liever het zekere voor het onzekere en betaal ik maar iets meer.

De vorige eerst geannuleerd en een nieuwe gemaakt. De nieuwe zie ik nu alleen niet terug in de app terwijl de vorige direct zichtbaar was. Vreemd.

Overigens ook nog even mijn digitale Avis President's Club pasje in de Wallet gezet op de iPhone. Misschien helpt het als daar terplekke even mee zwaai.

Roland
- nwolf
- Amerikakenner
Wat is er met deze code D486602 niet goed dan?
Ik heb net geannulleerd, en opnieuw geboekt met deze code onder de juiste naam
Ik heb net geannulleerd, en opnieuw geboekt met deze code onder de juiste naam

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@nwolf Zie dit bericht en de volgende berichten hierover. Wellicht gewoon netjes te gebruiken maar ik wil gewoon geen gedoe aan de balie.
Overigens denk ik dat door gebruik van code F982700 deze niet is toegevoegd aan de app. Op de .com reservering is mijn Wizard nummer ook niet terug te vinden, wel toen ik de andere code gebruikte terwijl ik beide gereserveerd had terwijl ik ingelogd was op Avis.dk. Heb maar even een berichtje gestuurd of ze die alsnog aan mijn account kunnen koppelen zodat ik de reservering ook in de app terug zie.
Roland
Overigens denk ik dat door gebruik van code F982700 deze niet is toegevoegd aan de app. Op de .com reservering is mijn Wizard nummer ook niet terug te vinden, wel toen ik de andere code gebruikte terwijl ik beide gereserveerd had terwijl ik ingelogd was op Avis.dk. Heb maar even een berichtje gestuurd of ze die alsnog aan mijn account kunnen koppelen zodat ik de reservering ook in de app terug zie.
Roland
@Coyote
Daar staat helemaal niets over een one way fee. Dan blijft de vraag of hij er al in zit of niet.
@nwolf Wanneer/waar vond jij de one way fee? Al tijdens de boeking of erna?
Daar staat helemaal niets over een one way fee. Dan blijft de vraag of hij er al in zit of niet.
@nwolf Wanneer/waar vond jij de one way fee? Al tijdens de boeking of erna?
- nwolf
- Amerikakenner
Gelezen, maar ook dat het dus eigenlijk niet terecht was en ze de auto gewoon voor de afgesproken prijs hadden moeten meekrijgen.
Het is altijd iets met die verhuurbedrijven, proberen er op zoveel manieren iets uit te halen.....
Net als met tolroutes enzo, gelukkig heeft Florida daar iets op verzonnen met de Visitor Toll Pass, maar ook daar als je ziet wat ze durven te vragen.
Of Navigatie bijkopen terwijl dit 9 van de 10 keer ook in de auto zit
@Trom , ik heb niks gevonden over one-way-fee, ik reis MCO --> MCO dus is niet van toepassing.
Maar het is vaak wel zo dat als het niet wordt genoemd is het er niet. Je zou nog eens kunnen kijken als je boekt van LA naar Phoenix of er een one-way-fee bij staat.
Het is altijd iets met die verhuurbedrijven, proberen er op zoveel manieren iets uit te halen.....
Net als met tolroutes enzo, gelukkig heeft Florida daar iets op verzonnen met de Visitor Toll Pass, maar ook daar als je ziet wat ze durven te vragen.
Of Navigatie bijkopen terwijl dit 9 van de 10 keer ook in de auto zit

@Trom , ik heb niks gevonden over one-way-fee, ik reis MCO --> MCO dus is niet van toepassing.
Maar het is vaak wel zo dat als het niet wordt genoemd is het er niet. Je zou nog eens kunnen kijken als je boekt van LA naar Phoenix of er een one-way-fee bij staat.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Trom Geldt er dan wel een one way fee? Tussen welke plaatsen wil jij een auto huren?
Als er one way fee berekend wordt zou het daar vermeld moeten staan, zie afbeelding (vertaling DK-site naar het Nederland).
Roland
Als er one way fee berekend wordt zou het daar vermeld moeten staan, zie afbeelding (vertaling DK-site naar het Nederland).
Roland
- Bijlagen
-
- OneWayFeeAvis.JPG (27.29 KiB) 661 keer bekeken
Dit staat ook op de DK website in de voorwaarden.
Is dit beetje tegenstrijdig, onjuiste vertaling of gewoon 0
Gedekt tegen diefstal en schade
U bent gedekt voor onopzettelijke schade, maar als er reparaties nodig zijn, moet een eigen risico worden betaald. Wanneer u uw voertuig ophaalt, kunt u uw eigen risico met het personeel verminderen tegen een kleine vergoeding. Deze auto heeft een eigen risico van DKK.Deze auto heeft een eigen risico van USD0.00..
Is dit beetje tegenstrijdig, onjuiste vertaling of gewoon 0
Gedekt tegen diefstal en schade
U bent gedekt voor onopzettelijke schade, maar als er reparaties nodig zijn, moet een eigen risico worden betaald. Wanneer u uw voertuig ophaalt, kunt u uw eigen risico met het personeel verminderen tegen een kleine vergoeding. Deze auto heeft een eigen risico van DKK.Deze auto heeft een eigen risico van USD0.00..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12906 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties