Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Bij wie had je gehuurd?
Heb je bij het inleveren geen 0,00 bon gehad?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Yoni Ja, voor een beoordeling of het wel klopt bij jou is het wel belangrijk om te weten wat op jouw reservering vermeld stond. Ook handig om te weten waar je terplekke aan de balie precies voor getekend hebt. Stond alles wel uitgevinkt danwel op $ 0,00?? En, wat stond er op de bon die je kreeg bij het inleveren?

Wat ze zeggen helpt je niet zoveel. Gaat erom wat je zwart op wit hebt staan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

asv60 schreef:
01 apr 2022, 13:59
Ik heb nu ook Avis.dk via chrome opgezocht en dan vertaald.
Gelijk geboekt voor onze reis naar FL over 3 weken.(met code D436602)
324 euro voor 19 dagen :clap:
Dacht dat ik met de boeking die ik al had staan voor 550 euro goedkoop uit was. Deze kan ik nu annuleren.
Die code wordt niet herkent, klopt die wel en wat heb je extra gekregen?

weet iemand of ik met Voertuiggroep K altijd een cabrio krijg ?
image.png
image.png (38.36 KiB) 1471 keer bekeken
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Sorry, code is D486602.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Stomme vraag wellicht, maar werkt die code alleen als je ingelogd bent met een preffered account?
cloggie68
Amerikafan

Bericht door cloggie68 »

Dank je wel voor de tip! 247€ voor 2 weken midsize SUV, ik ben er heel blij mee!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Wow!!! Echt een supertip!
Een cabrio voor 264,- voor 10 dagen of ee Midsize SUV voor 170,-
Dit terwijl de prijzen echt niet normaal hoog zijn!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Gast

Bericht door Gast »

IngridUSA schreef:
01 apr 2022, 18:07
werkt die code alleen als je ingelogd bent met een preffered account?
Nee ook zonder. Echter je kunt je gratis aanmelden voor 'Preferred' met kleine voordelen.
Heb je ergens anders een hogere status dan kan je een status match krijgen.

Gebruik ook code N744100. Dit is de BA code voor blue. Ook hier kan je zo aanmelden kost je niets.

Blijkbaar werkt dit voor veel mede forummers op verschillende datums heel goed. Bij mij in ieder geval wel, zeker ten opzichte van alle andere verhuurders.
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

Ik heb denk ik de verkeerde luchthaven (IAH) gekozen. Kom nog steeds boven de 1200 dollar uit voor een midsize voor 20 dagen. Ik blijf voorlopig nog wel bij m'n reservering bij Hertz. :lol:
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Thnx Jarjar!, zelfde korting als die andere maar in ieder geval toch bedankt voor het delen.

Mocht je trouwens afvragen wat je krijgt (gezien ik wel wilde weten wat klasse K is):
https://www.flyertalk.com/forum/avis-pr ... class.html
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dank je. Ik zoek een auto voor komende zomer in Portugal. Zou dat nog uitmaken? Heb al van alles geprobeerd en bij bv hertz komt er een klein beetje korting maar mag geen naam hebben. Bij deze D 486602 via Avis.dk krijg ik een foutmelding, net als bij die andere code. Ik zal er nog eens op m’n gemak voor gaan zitten. Misschien hoort dit ook beter thuis is het Avis topic trouwens.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik kan niet boeken.....

Om de een of andere reden blijft AVIS klagen dat er iets fout ging.
Hebben meer mensen dit?
Zie wel steeds transacties geboekt worden en weer terug worden gestort.

Gelukt!!!
Hou rekening met de google translate! Die vertaald ook dingen die in de boeking dus fout gaan.
Nu een K klasse geboekt voor de hele rit voor 270 terwijl ik eerst maar 3 dagen een auto zou huren voor 2 dagen voor 120 euro!!

Thnx medeforumers! (Thnx @Coyote voor het wijzen op dit topic!!

Ik zie alleen wel dat (denk autofil) mijn Roepnaam op de reservering staat (wat de 4e/laatste naam op mijn rijbewijs is) ipv mijn 1e doopnaam van mijn rijbewijs. Zou dit een dingetje zijn?
Weet niet meer hoe ik dit voorheen deed in de US,is alweer een tijdje geleden :D
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@IngridUSA Heb je al naar National gekeken met de visa canada code? 8572158. Werkt voor reserveringen binnen Europa nog wel.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door IngridUSA »

Nee nog niet, zal ik eens gaan proberen. Dank je!
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Heel erg bedankt voor het delen, maar hoe kan dit..... :shock:. Ik heb overigens ook nooit eerder iets gereserveerd bij Avis, gebruik van code(D486602 op pagina pagina) en bij ophalen van de auto zal ik niet met verrassingen komen te staan toch?

21 dagen voor een suv in mei te San Francisco voor zo'n 390 euro is toch bizar laag??, gaat dit wel goed en kan ik mijn Hotwire reservering van 850 euro gerust annuleren, want prijzen zijn best vrij hoog nu namelijk algemeen :lol:

Waar nog steeds mee zit is extra verzekering, via Avis.com is onderstaande als optie mogelijk bij afhalen en uiteraard dit ga ik niet afsluiten.

Protections & Coverages

Cover The Car (LDW) / Accepted
Cover Myself (PAI) / Declined
Cover My Belongings (PEP) / Declined
Third Party Liability / Accepted

Wat ben ik nu eigenlijk echt nodig :idea:, is CDC via https://www.rentalcover.com/en/car-rent ... ted-states voldoende zonder zorgen en heeft Avis ook pechhulp erbij.....
Bijlagen
2022-04-01 (2).png
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Bedankt voor de tip! Net mijn reservatie gedaan voor interm. SUV in Las Vegas in juni. Wat een prijs...Uit schrik dat er nog iets kan foutlopen, laat ik voorlopig mijn Hertz reservatie als backup.

Wat me wel opvalt: ik heb het pay later tarief en daar staan bij opties en taks 0 usd bij bekijken reservatie op de amerikaanse website. Bij de europese websites krijg ik gewoon het totaal te zien zonder onderverdeling. Ik vrees dat die er nog gaan bijkomen, ook al is het totaal tarief bij boeken op een europese site (in dit geval DK) normaal gezien ook effectief het totaal.

@Resetovic Ik neem aan dat de reservatie hierboven wel een prepaid is en ook een screenshot van de amerikaanse website? Daar zie je wel mooi een bedrag staan bij de tax.
image.png
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Jozs Eerlijk gezegd snap ik er even niks van.

Via Avis.nl wanneer ik inlog in mijn reservering en ik heb direct betaald, maar prijs staat
TOTAAL BETAALD DKK 2.415,85
BETALEN BIJ OPHALEN Nog niet bekend

PREPAIDVOUCHER

Hartelijk dank voor uw aankoop van een prepaidvoucher en voor het feit dat u voor Avis hebt gekozen. U kunt de voucher overhandigen op de afgesproken verhuurlocatie en hem gebruiken voor het betalen van de gehele huurprijs of een deel daarvan.

Uw huurprijs is gegarandeerd op basis van bovenstaande informatie, maar plaatselijke tarieven, toeslagen en belastingen die onderdeel uitmaken van de geschatte kosten kunnen wijzigen. Als u uw reservering wijzigt, heeft dit mogelijk invloed op de huurprijs.

Via Avis.com zie foto en usd dollar/euro krijg ik ook niet te zien.
Bijlagen
Screenshot_20220402_013119.jpg
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

nwolf schreef:
01 apr 2022, 21:01

Ik zie alleen wel dat (denk autofil) mijn Roepnaam op de reservering staat (wat de 4e/laatste naam op mijn rijbewijs is) ipv mijn 1e doopnaam van mijn rijbewijs. Zou dit een dingetje zijn?
Weet niet meer hoe ik dit voorheen deed in de US,is alweer een tijdje geleden :D
Maar wat denken jullie, zou dit een probleem zijn?
mijn naam (Niels) staat nu dus op de reservering terwijl die achteraaan staat bij mijn volledige namen (M.L.P.Niels), bij vliegtickets is dit wel een dingetje.

Ik kan volgens mij nu nog makkelijk annuleren en opnieuw boeken.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Resetovic schreef:
01 apr 2022, 23:40
Waar nog steeds mee zit is extra verzekering, via Avis.com is onderstaande als optie mogelijk bij afhalen en uiteraard dit ga ik niet afsluiten.

Protections & Coverages

Cover The Car (LDW) / Accepted
Cover Myself (PAI) / Declined
Cover My Belongings (PEP) / Declined
Third Party Liability / Accepted

Wat ben ik nu eigenlijk echt nodig , is CDC via https://www.rentalcover.com/en/car-rent ... ted-states voldoende zonder zorgen en heeft Avis ook pechhulp erbij.....
Voor zover ik kan nagaan zitten de noodzakelijke verzekeringen erbij, LDW en SLI/LIS (Third Party Liability). Je hoeft dus niet ergens anders nog een verzekering af te sluiten.

Ik heb voor mijzelf ook gekeken op Avis.dk met code D486602 en F982700 (Flying Blue). D486602 is net iets goedkoper. Ik zit met drop off kosten (SFO - JFK) en die zijn niet gering bij Avis. Maar zelfs met de drop off kosten zou ik voor Groep F, midsize SUV zoals Mazda CX-5, Ford Escape nog steeds enkele honderden dollars goedkoper uit zijn t.o.v. Hertz, scheelt zo'n $ 400. Maar ja, dan mogelijk geen vrije keuze en dan is het altijd maar afwachten wat ik mee krijg. Bovendien aanschuiven in de rij (tenzij dat niet hoeft bij mij omdat ik als Preferred Member al bij de balie in Canada ben geweest afgelopen oktober).

Hmm... wat is wijsheid? Prijsverschil is toch wel aanzienlijk. :think:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
02 apr 2022, 07:48
Maar wat denken jullie, zou dit een probleem zijn?
mijn naam (Niels) staat nu dus op de reservering terwijl die achteraaan staat bij mijn volledige namen (M.L.P.Niels), bij vliegtickets is dit wel een dingetje.

Ik kan volgens mij nu nog makkelijk annuleren en opnieuw boeken.
Als je nu nog eenvoudig kunt annuleren (had je al betaald?) dan zou ik het correct willen hebben. Dus naam reservering zoals op paspoort en creditcard (creditcard bij mij overigens enkel 1e letter voornaam + achternaam). Hoe sta je geregistreerd als Preferred Member bij Avis? Als je ingelogd bent neemt die toch de gegevens over? Bij mij komt bijvoorbeeld automatisch mijn volledige voornaam + achternaam te staan bij een reservering.

Dat gedoe met roepnamen ook altijd. :wink: Gelukkig heb ik maar één naampje. Maar ik zou met meerdere namen altijd zorgen dat je bij belangrijke reserveringen zoals vliegtickets, autohuur, motels de volledige officiële gegevens opgeeft. Misschien maakt bovenstaande niet uit maar je wilt net niet die pietlut treffen bij Avis die hier toch een probleem van maakt.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer