Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ikgaopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika

Bericht door Ikgaopreis »

Hallo iedereen! Ik ben ontzettend blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik ga over een maand naar Amerika. Ik ben nog nooit in Amerika geweest en ik heb ook nog nooit gevlogen, wat het dus extra spannend maakt. Ik zou graag de puntjes op de I willen zetten in mijn voorbereiding. Aangezien ik verwacht dat het niet gemakkelijk zal zijn om het land binnen te komen.

Ik zal kort mijn situatie omschrijven: Ik ben een meisje van 20 jaar oud en online heb ik in de zomer van 2020 mijn Amerikaanse vriend leren kennen die 1 jaar jonger is. Doordat ik een tussenjaar heb en de travel ban niet meer van kracht is, kan ik hem tijdens zijn winter break bezoeken. (Iets langer dan een maand).

Ik ga vanavond mijn ESTA aanvragen. Dit wordt de eerste keer dat ik hem in het echt zal ontmoeten. Maar we praten meerdere uren per dag met elkaar. Ik zal in het huis van zijn familie overnachten, in de logeerkamer. Zijn familie moet mij ook ophalen van het vliegveld, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik ben bereid om vragen te beantwoorden aangezien ik verwacht dat er een heleboel red flags zullen zijn van de immigration afdeling. Ik ga momenteel niet naar school, en ik heb mij ook nog niet voor een studie ingeschreven omdat ik nog aan het oriënteren ben (Ik heb tot 1 mei de tijd) (Ik heb wel bewijs dat ik me aan het oriënteren ben - inschrijvingen voor open dagen). Ik heb helaas ook geen creditcard, aangezien je hiervoor een inkomen moet hebben en dat heb ik niet, maar we hebben nu een creditcard aangevraagd op mijn naam via mijn vaders creditcard. En ik ben sowieso van plan om een debit card mee te nemen.

En het laatste punt is dat ik Nederlandse snacks mee wil nemen in mijn koffer en een paar cadeautjes voor kerstmis. Ik heb begrepen dat ik hierbij onder de 100 dollar moet blijven. Waar kan ik een formulier krijgen? Hoe precies moet je zijn bij de beschrijving van de producten die je importeert?

Toen ik mijn tickets boekte had ik nooit gedacht dat het zoveel papierwerk zou zijn om het land binnen te mogen komen. :lol: Als ik vragen heb, dan zal ik ze hier stellen. Ik hoop verder echt dat Testen voor Toegang blijft bestaan, want dat van Health Check Center klinkt super rustgevend! Ik zie veel horror verhalen online van mensen die hun vlucht gemist hebben door een te late test uitslag.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerikar

Bericht door d_vdploeg »

Nogmaals welkom :thumbup:

Ik denk dat het pittig voor je gaat worden om het land in te komen. Zoals je zelf aangeeft kunnen er aardig wat red flags komen bij imigrations. Zo’n immigrations officer wil plat gezegd 3 dingen weten:

1 wat kom je doen
2 wanneer hoepel je weer op
En 3 heb je genoeg geld bij je om datgene wat je komt doen te bekostigen.

Eerlijk gezegd is alles wat je opnoemt een uitdaging. Let op, niet onmogelijk, maar een uitdaging. Jouw verhaal klinkt hier heel logisch en zonder bijbedoeling. De immigrations officer wil dat zeker weten en dat jij punt 2 ook daadwerkelijk gaat doen, namelijk weer ophoepelen op een gegeven moment, als ze twijfelen sturen ze je terug.

Andere forumleden zullen mijn bericht wel aanvullen. Hier alvast wat tips:

-Zorg er in ieder geval voor dat je, voordat je het vliegtuig instapt richting de VS, een retourticket hebt en neem deze vast mee op reis. Hiermee kun je aantonen dat je het land weer verlaat.

-Kort je verblijf in tot max een week of 2 a 3, dan wek je ook meer de indruk dat je weer weggaat. Een jonge Nederlandse meid die alleen naar de VS reist, Iemand die voor de eerste keer in de VS is en dan gelijk ruim een maand? Ik zou dat verdacht vinden. Niet leuk, je wil je vriend graag lang zien, maar zo vergroot je wel je kansen.

-Zorg dat je toch iets hebt waarbij je kunt aantonen dat je iets van financiële middelen hebt. Alleen een debit card (pinpas) is dan wat mager. Overleg met je ouders of je een credit card mag krijgen bij hun credit card erbij. Dan heb je iets mochten ze er naar vragen. Je hoeft dan niet te antwoorden met ja mijn vriend betaald alles, of iets dergelijks. Dat is verdacht, zeker als je geen retourticket hebt.

-Neem niet teveel snacks mee, leuk voor je vriend en zijn familie natuurlijk maar de kans dat je er dan uitgepikt wordt is alleen maar groter, (dat zien ze namelijk in je koffer) en jij hebt er juist belang bij dat je zo min mogelijk opvalt. Wat er precies allemaal mee mag en wat niet, durf ik niet te zeggen, maar eten e.d. Zou ik geen risico mee nemen.

-Toon je band aan met Nederland. Uittreksel van het GBA misschien en iets wat bewijst dat je een adres hebt in Nederland. Bijbaantje, wellicht toch versneld een keuze maken voor een studie? Zodat je bewijs van inschrijving kan laten zien.

-Antwoord kort en bondig op de vragen van de officer tijdens het gesprek, niet te veel uitweiden, laat hem of haar maar doorvragen.

Ohja en last but not least: Voor de VS moet je volledig gevaccineerd zijn. Een enkele dosis (uitgezonderd Janssen) plus doorgemaakte infectie is NIET voldoende. Even voor de zekerheid :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Volgende maand alleen op reis - 1e keer Amerika

Bericht door Almere vak V »

Welkom!!

Zoals mijn vader altijd zegt. Vliegen stelt niks voor. Hij trekt alleen wat rapper op, en hij remt iets harder...

Ik zit er iets positiever in dan @d_vdploeg :wink:

Die red flags zullen wel meevallen denk ik. Zolang jij ze maar niet opgooit. Om te beginnen zorg dat je een retourticket hebt. Je bent niet van plan om daar te gaan werken. Je bent niet van plan om daar te gaan wonen. Je bent niet van plan om daar naar school te gaan. Een retourticket is daar op dat moment het beste bewijs van. Je hebt een "break" van school en die tijd gebruik je om bij vrienden in Amerika door te brengen. Zorg dat je jezelf hebt ingeschreven bij een school. Je kan je daarna weer net zo makkelijk uitschrijven. Je hebt straks een creditcard bij op de naam van je vader. Zorg dat je geld bij je hebt. Cash. Aantoonbaar op een lopende rekening. En je verblijft bij vrienden. Niet in 1 of ander schimmig hotel. Dan zijn zo'n beetje alle rode vlaggen al verdwenen.
De enige vervelende vraag die je in mijn optiek kunt krijgen is, waar ken je die vrienden van en hoe vaak en waar heb je ze al ontmoet. Daar moet je even goed over nadenken. En mochten ze daar moeilijk over doen. Dat als ze je verhaal gaan checken dit ook overeenkomt met hetgeen de mensen gaan vertellen waar je verblijft.

Het zal ze voor de verdere rest een rotzorg zijn hoe jij van het vliegveld afkomt. Of je dat met een taxi, openbaar vervoer of lopend doet. Daar gaat niemand om vragen. Ook die logeerkamer vinden ze verre van interessant. Net zo min als dat jij wat snoep en cadeautjes meeneemt voor de mensen waar je verblijft. Het formulier (blauw) krijg je in het vliegtuig. Candy en christmas presents erop zetten. De waarde erachter. Zolang je daar niet met een koffer vol handel staat die je wil verkopen is er niks aan de hand. Zorg wel dat het allemaal in de originele verpakking zit. Geen versproducten meenemen zoals kaas of zoiets. Maar van een paar pakken stroopwafels en een zak met kerstkransjes raakt echt niemand in de war.

Wij vliegen meerder keren per jaar op en neer naar Amerika. Er gaan bij ons pakken stroopwafels, jodenkoeken, nasi kruiden, pindasaus, flessen ketjap, bitter lemon, zakken met pepernoten, taaitaai, munten drop, chocolade en ga zo maar door de koffers in. Maar je wilt de kat niet op het spek binden. Dus daag ze niet uit. Zorg dat je het als een kadootje inpakt. Dat maakt het allemaal al weer minder vraagbaar zeg maar.
Wij doen dit al jaren. In al die jaren er nog nooit uitgepikt. Wel met enige regelmaat een briefje in mn koffer gehad met het bericht dat deze gecheckt was. Prima! :thumbup:

Ook het testen hoeft geen probleem te zijn. Test mag maximaal 3 dagen oud zijn. Dan kan je eigenwijs een dag vantevoren een PCR doen waarvan je weet dat de uitslag 24 tot 36 duurt. Of je doet een antigeentest waarvan je de uitslag al hebt voordat je weer thuis bent. Succes is een keuze zullen we maar zeggen...

En onthoud goed voor jezelf, je ziet meestal alleen maar klagers online. De mensen waarbij het goed gaat die zul je vaak niet horen. Maar het allerbelangrijkste? Je gaat niks verkeerds doen! Je hebt iemand online ontmoet. En daar heb je een afspraak mee gemaakt. Big deal?! Welcome in the real world. Zo gaat dat blijkbaar tegenwoordig als je de halve wereld opsluit...

Succes! En vooral plezier!
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Goede aanvulling @Almere vak V ik bedoel het ook zeker niet negatief, volgens mij zitten wij ook wel op één lijn :thumbup: :zorg dat je een goed verhaal hebt en we noemen we ook een aantal dezelfde zaken.

Je neemt trouwens wel de halve albert heijn mee zeg hahaha :thumbup: dat van al dat eten wist ik niet overigens. Kan ik volgende maand voor mijn vriendin haar nichtje mooi wat stroopwafels meenemen.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
18 nov 2021, 17:31
Je neemt trouwens wel de halve albert heijn mee zeg hahaha dat van al dat eten wist ik niet overigens. Kan ik volgende maand voor mijn vriendin haar nichtje mooi wat stroopwafels meenemen.
Die 3 kilo zakken strooigoed van de Jumbo gaan er hier doorheen alsof het niks is...
Ikgaopreis
Amerika-ontdekker

d_vdploeg schreef:
18 nov 2021, 17:06
Nogmaals welkom :thumbup:

Ik denk dat het pittig voor je gaat worden om het land in te komen. Zoals je zelf aangeeft kunnen er aardig wat red flags komen bij imigrations. Zo’n immigrations officer wil plat gezegd 3 dingen weten:

1 wat kom je doen
2 wanneer hoepel je weer op
En 3 heb je genoeg geld bij je om datgene wat je komt doen te bekostigen.

Eerlijk gezegd is alles wat je opnoemt een uitdaging. Let op, niet onmogelijk, maar een uitdaging. Jouw verhaal klinkt hier heel logisch en zonder bijbedoeling. De immigrations officer wil dat zeker weten en dat jij punt 2 ook daadwerkelijk gaat doen, namelijk weer ophoepelen op een gegeven moment, als ze twijfelen sturen ze je terug.

Andere forumleden zullen mijn bericht wel aanvullen. Hier alvast wat tips:

-Zorg er in ieder geval voor dat je, voordat je het vliegtuig instapt richting de VS, een retourticket hebt en neem deze vast mee op reis. Hiermee kun je aantonen dat je het land weer verlaat.

-Kort je verblijf in tot max een week of 2 a 3, dan wek je ook meer de indruk dat je weer weggaat. Een jonge Nederlandse meid die alleen naar de VS reist, Iemand die voor de eerste keer in de VS is en dan gelijk ruim een maand? Ik zou dat verdacht vinden. Niet leuk, je wil je vriend graag lang zien, maar zo vergroot je wel je kansen.

-Zorg dat je toch iets hebt waarbij je kunt aantonen dat je iets van financiële middelen hebt. Alleen een debit card (pinpas) is dan wat mager. Overleg met je ouders of je een credit card mag krijgen bij hun credit card erbij. Dan heb je iets mochten ze er naar vragen. Je hoeft dan niet te antwoorden met ja mijn vriend betaald alles, of iets dergelijks. Dat is verdacht, zeker als je geen retourticket hebt.

-Neem niet teveel snacks mee, leuk voor je vriend en zijn familie natuurlijk maar de kans dat je er dan uitgepikt wordt is alleen maar groter, (dat zien ze namelijk in je koffer) en jij hebt er juist belang bij dat je zo min mogelijk opvalt. Wat er precies allemaal mee mag en wat niet, durf ik niet te zeggen, maar eten e.d. Zou ik geen risico mee nemen.

-Toon je band aan met Nederland. Uittreksel van het GBA misschien en iets wat bewijst dat je een adres hebt in Nederland. Bijbaantje, wellicht toch versneld een keuze maken voor een studie? Zodat je bewijs van inschrijving kan laten zien.

-Antwoord kort en bondig op de vragen van de officer tijdens het gesprek, niet te veel uitweiden, laat hem of haar maar doorvragen.

Ohja en last but not least: Voor de VS moet je volledig gevaccineerd zijn. Een enkele dosis (uitgezonderd Janssen) plus doorgemaakte infectie is NIET voldoende. Even voor de zekerheid :thumbup:

Ik zal alles sowieso naar waarheid beantwoorden. Ik vind het wel spannend. Het plan is dus om naar Amerika te vliegen wanneer mijn vriend zijn winter break begint, en terug te vliegen wanneer deze afloopt (Zijn school begint officieel op een woensdag en ik vlieg op een zondag in de namiddag terug naar Nederland). Ik heb een retour ticket, en ik hoop gewoon dat ik op de data die op mijn ticket staan kan vertrekken. Ik weet dat een maand lang is. Maar de reden hiervoor is dus omdat wij elkaar in de zomer niet in het echt hebben kunnen ontmoeten, omdat hij door een stageplek niet naar Nederland kon reizen. Dus we wilden zoveel mogelijk uit de reis halen, ook wegens de prijs van de vliegtickets. Aangezien ik een tussenjaar heb, heb ik genoeg tijd, iets dat ik volgend jaar niet zal hebben met slechts twee vakanties.

Ik zal me voor de zekerheid al inschrijven voor de studies waarin ik geïnteresseerd ben, dan heb ik dat als bewijs dat ik in september van plan ben om terug naar school te gaan. (Ik ben redelijk ver in het inschrijvingsproces en twijfel nog tussen twee universitaire studies). De trip is bedoeld om erachter te komen of hij echt zo leuk in het echt is als op het scherm en natuurlijk om zijn familie in het echt te ontmoeten. Ik heb meerdere keren met zijn familie gefacetimed en heb haast elke dag contact met zijn familieleden. Ik weet dat je ook een adres moet opgeven en een telefoonnummer van de mensen bij wie je verblijft.

Ik ben bezig met het aanvragen van een creditcard via mijn ouders. Inderdaad een credit card erbij, maar dan op mijn naam. Het oorspronkelijke plan was om mijn vaders creditcard mee te nemen, maar toen beseften we ons pas dat dat niet zo slim is. Dus ik neem mijn eigen credit card (extra kaart via ouders creditcard) mee en als optie B een pinpas.

Over de snacks gesproken. Ik heb dit al met zijn familie overlegd en eigenlijk zeiden ze dat ik ook zo min mogelijk mee moest nemen. Ze hebben online gekeken en in Amerika kun je dus blijkbaar een groot aantal Nederlandse snacks kopen (al dan niet duurder). Een goed voorbeeld hiervan zijn de Daelmans stroopwafels die zijn familie in de “local store” gevonden had! Ik heb tot nu toe alleen een aantal pakken hagelslag mee (5 in totaal) en ik was van plan om wat Nederlands snoep mee te nemen (een zakje drop / oud Hollandse snoep mix). Kan ik beter het eten achterwege laten? We zullen echter waarschijnlijk niet boven de $20 aan snacks komen. Voor de rest had ik een aantal kleine cadeautjes totale waarde ook onder de $20. Ik heb ook als tip meegekregen om sommige cadeaus simpelweg op te geven als personal items, een voorbeeld hiervan is een boekenlegger die ik mee wilde nemen. Weten zij in Amerika veel of dat het een cadeau is of een boekenlegger is die ik toevallig meegenomen heb voor mezelf. Maar ik zou er zeker mee oppassen!

Zou ik ook mijn middelbare school diploma kunnen laten zien als bewijs dat ik een band heb met Nederland naast een inschrijving voor een studie. Dat ik een diploma op zak heb en dat ik na mijn tussenjaar weer ga studeren. Is dat wellicht een idee? En.. yes! Ik ben volledig gevaccineerd gelukkig!

Heel erg bedankt voor de tips!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Volgens mij maak je je veel drukker dan nodig is. Zo gek is het nu ook weer niet voor iemand van jouw leeftijd om een paar weken bij een vriend op bezoek te komen in de VS. Maar je moet daar natuurlijk niet heel zenuwachtig gaan staan, want dan gaan ze vragen stellen. En het eten mag best mee, is geen enkel probleem. Zo lang je maar geen vlees of producten met vlees meeneemt, en geen planten.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Eens met Hemmie.
Ik ben overigens ooit eens uit de lijn gehaald voor extra ondervraging omdat ik erg zenuwachtig overkwam (dat was omdat ons vliegtuig bij landing een doorstart had gemaakt en ik echt schrik had gehad). Gewoon rustig blijven dus.
Een maand is best wel lang - spannend! We duimen mee dat er ook in real life een goede klik is :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou alleen niet vertellen dat je elkaar online hebt leren kennen en nooit in het echt heb ontmoet, hou het simpelweg er op dat je verblijft bij vrienden, daar is niks verdachts aan.
Verder, zorg voor een back-up plan mocht het verblijf bij de familie tegenvallen. Je bent daar een maand, en als je na 3 dagen weg wilt uit hun huis is het wel handig als je van te voren al hebt gekeken naar hotels en vervoer ter plekke. Niet lullig bedoeld, maar je zal niet de eerste zijn die zoiets overkomt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ikgaopreis Welkom hier! :thumbup: Ik heb weinig toe te voegen aan het verhaal van de anderen. Zorg dat je antwoord hebt op de vragen die ze kunnen stellen.

Wat eten betreft dat je wilt meenemen, ik heb ooit eens een koffer vol (ja, echt! :shock: ) eten meegenomen toen ik met een mede forumlid onze Dennis (eigenaar van dit forum) opzocht in Kentucky. Hij miste Nederlandse producten en wij hebben toen letterlijk een koffer vol met van alles (koeken, snoep, sauzen, repen etc) meegenomen. :lol: Bij onze tussenstop zag ik dat de koffer opengemaakt werd nadat wij 'm weer afgegeven hadden maar er werd niets uitgehaald en wij hebben alles aan Dennis kunnen overhandigen.

Maar goed, dat was 14 jaar geleden en hoe men er nu mee omgaat weet ik niet. Een paar pakken koeken en wat zakjes snoep zal absoluut geen probleem zijn.

Ik zou wel jouw vriend en zijn familie op de hoogte brengen dat zij gebeld kunnen worden door Immigrations. Dat doen ze soms als ze het niet helemaal vertrouwen. Vorige week nog stond hier een verhaal op het forum van iemand waarbij het minder mooi afliep, en mede op basis van de antwoorden die Immigrations kreeg via de telefoon, kon de persoon weer terug met het vliegtuig.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 18 nov 2021, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik ben vorige week met een koffer vol Belgisch eten teruggevlogen naar de US - is geen probleem hoor. Zat ook deels in handbagage overigens. (uiteraard geen dingen uit de versafdeling) :lol:
Ikgaopreis
Amerika-ontdekker

Super bedankt voor de geruststelling iedereen! Ik had nog twee vragen, ik heb ze opgezocht, maar ik kwam er nog niet helemaal uit. Dus alvast mijn excuses als ik naar de bekende weg vraag :lol: De eerste vraag: Er wordt aangeraden om cash mee te nemen. Worden hier euro’s mee bedoeld? Dollars? Hoe kom ik aan dollars? Ik reken nu op mijn debit card en binnenkort creditcard, maar ik vraag me af hoe ik aan cash kom, is er een plek voor het immigration gedeelte op het vliegveld waar je dollars kunt opnemen? Of gaat het hier enkel om euro’s die je later om kunt wisselen?

En mijn tweede vraag. Ik heb opgezocht dat het vliegveld waar ik land gratis WiFi heeft. Heel fijn natuurlijk, maar hoe zit dat als ik met mijn telefoon in Amerika wil bellen? (Geen telefoongesprekken naar Nederland, maar stel dat ik in een noodgeval mijn vriend moet bellen en ik heb geen WiFi tot mijn beschikking) Moet ik dan al voorbereidingen treffen in Nederland? Of kun je dan in de Amerikaanse winkels een soort simkaart, prepaid kaart kopen?

Alvast heel erg bedankt!
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door kristofm »

Tipsy_1 schreef:
18 nov 2021, 20:27
Ik ben vorige week met een koffer vol Belgisch eten teruggevlogen naar de US - is geen probleem hoor. Zat ook deels in handbagage overigens. (uiteraard geen dingen uit de versafdeling) :lol:
Mag ik vragen wat dit zoal was ? Interessant om te weten wat kan of mag en wat niet ... In de handbagage mag je toch geen voeding of drinken meenemen aan boord ?
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik zou dat middelbare school diploma maar thuis laten. Niemand neemt zijn diploma's mee op vakantie. Behalve mensen die van plan zijn daar te gaan werken.
27 States so far...
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

kristofm schreef:
18 nov 2021, 22:06
Mag ik vragen wat dit zoal was ? Interessant om te weten wat kan of mag en wat niet ... In de handbagage mag je toch geen voeding of drinken meenemen aan boord ?
ja maar niet lachen he ;-).
bvb veel chocolade en snoep/koekjes. Sausen (poeder he, zo van die zakjes). Vanillepudding bloem. potjes kruiden. fles coctailsaus. smeerkaas in een kuipje. Dat soort dingen. In handbagage had ik twee dozen vanille pudding gestoken (zo van die dr oetker bloem).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ikgaopreis Wat cash betreft, niemand neemt grote aantallen contante dollars mee. Althans, dat is niet nodig. Als jij voldoende geld op je NL bankrekening hebt staan en dat kunt aantonen moet dat voldoende zijn. Bovendien heb je ook nog een creditcard bij je. Misschien dat ze vragen wat de bestedingsruimte van de creditcard is. Als ik het goed begrepen heb krijg jij een nevenkaart van je ouders? Hen even vragen wat de bestedingsruimte wordt op de de nevenkaart. Waarschijnlijk kunnen zij dat ook wel laten verhogen door hun bank indien nodig.

Wifi en bellen staat in principe los van elkaar. Tenzij jij gewend bent hier in Nederland vooral via Wifi te bellen (via Whatsapp bijv) wat tegenwoordig ook al heel normaal is. Ik maak daar thuis nog wel eens gebruik van. Heb je een telefoon met een abonnement? Dan zal je in Amerika in het algemeen ook gewoon bereik hebben (afgelegen gebieden uitgezonderd) met het telefoonsignaal en kun je gewoon bellen via het telefoonnetwerk. Uiteraard wel tegen extra kosten van je provider dus dat moet je van te voren uitzoeken. Daar waar Wifi beschikbaar is zou het bellen via Wifi moeten lukken.

:idea: Tip: zet data-roaming op je telefoon uit voor je naar Amerika vertrekt! Dan maakt je telefoon in het buitenland niet via 3G/4G-netwerk verbinding met internet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ik kan weinig aanvullen anders dan je heel veel plezier en succes te wensen.
En misschien toch ook nog even het topic over telefonie te lezen..mogelijk is een (extra) telefoon met een US-sim een optie voor je?
Grote Amerika fan
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Gezien je situatie zou ik persoonlijk steeds zorgen dat je op voorhand een backup optie voorhanden is om altijd bereikbaar te zijn, de wifi moet maar even niet werken ofzo....

Genoeg opties beschikbaar om voor een klein bedrag een US simkaartje op voorhand al te laten opsturen naar NL die een maand geldig is (zoals tomaat85 aangeeft, even telefonie topic doorlezen voor enkele opties). Ik vermoed dat je uiteindelijk toch eentje zal willen voor mobiel internet in de US en niet een maand enkel met je NL nummer bereikbaar wilt zijn...

Superfijne reis toegewenst !
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ikgaopreis schreef:
18 nov 2021, 21:57
Er wordt aangeraden om cash mee te nemen. Worden hier euro’s mee bedoeld? Dollars? Hoe kom ik aan dollars?
Euro's heb je niets aan in de VS (uiteraard) Ik zou hooguit wat euro's in je zak stoppen voor op Schiphol of als je via Europa naar de VS vliegt. Euro's omwisselen in de VS voor dollars zou ik zeker niet doen. Dan kun je net zo goed dollars uit de flappentap trekken.

Aan dollars komen is op verschillende manieren mogelijk. Maar zo ver ik weet niet VOOR immigrations. Althans niet op het vliegveld waar wij langs immigrations gingen (DTW). Ook niet echt op gelet eerlijk gezegd omdat ik al dollars bij mij had.

Je moet het zo zien als jij het vliegtuig via zo'n slurf uitkomt wordt je meteen naar immigrations geleid in een soort trechter. Pas nadat je de formaliteiten hebt gehad, (immigrations ,douane en security ect) kom je pas terecht bij de faciliteiten zoals eten en drinken en vindt je geldautomaten.

Als je een overstap in de VS hebt is het qua tijd ook niet echt handig om eerst geld af te gaan halen. Zeker niet als je reis tegenzit met vertragingen enzo, of een hele rij voor immigrations. Zorg dat je eerst door alle formaliteiten heen bent. Daarna kun je plassen, eten/drinken en eventueel geld afhalen.

Je kunt wel vooraf dollars pinnen in Nederland. Bijvoorbeeld op Schiphol. Of je kunt afhalen bij GWK travelex. Koers is niet altijd gunstig maar dan heb je wel alvast dollars in je zak.

Zoals @Coyote aangeeft. Haal niet te veel af, duizenden dollars aan contant geld bij je kan verdacht zijn en bovendien bijna alles gaat in de VS zo'n beetje met een credit card. Niet nodig dus.

Ohja en nog een tip: Die is volgens mij nog niet genoemd, vergeet je bankpas niet op werelddekking te zetten. Anders kun je in de VS geen geld opnemen. :thumbup:

Fijne reis en een fijne tijd samen :thumbup:
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

d_vdploeg schreef:
19 nov 2021, 09:18
Ohja en nog een tip: Die is volgens mij nog niet genoemd, vergeet je bankpas niet op werelddekking te zetten. Anders kun je in de VS geen geld opnemen. :thumbup:
Kijk ook even of je reisverzekering (van je ouders?) op werelddekking staat. Verder goede tips allemaal hier. Goede reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer