Ik zal kort mijn situatie omschrijven: Ik ben een meisje van 20 jaar oud en online heb ik in de zomer van 2020 mijn Amerikaanse vriend leren kennen die 1 jaar jonger is. Doordat ik een tussenjaar heb en de travel ban niet meer van kracht is, kan ik hem tijdens zijn winter break bezoeken. (Iets langer dan een maand).
Ik ga vanavond mijn ESTA aanvragen. Dit wordt de eerste keer dat ik hem in het echt zal ontmoeten. Maar we praten meerdere uren per dag met elkaar. Ik zal in het huis van zijn familie overnachten, in de logeerkamer. Zijn familie moet mij ook ophalen van het vliegveld, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik ben bereid om vragen te beantwoorden aangezien ik verwacht dat er een heleboel red flags zullen zijn van de immigration afdeling. Ik ga momenteel niet naar school, en ik heb mij ook nog niet voor een studie ingeschreven omdat ik nog aan het oriënteren ben (Ik heb tot 1 mei de tijd) (Ik heb wel bewijs dat ik me aan het oriënteren ben - inschrijvingen voor open dagen). Ik heb helaas ook geen creditcard, aangezien je hiervoor een inkomen moet hebben en dat heb ik niet, maar we hebben nu een creditcard aangevraagd op mijn naam via mijn vaders creditcard. En ik ben sowieso van plan om een debit card mee te nemen.
En het laatste punt is dat ik Nederlandse snacks mee wil nemen in mijn koffer en een paar cadeautjes voor kerstmis. Ik heb begrepen dat ik hierbij onder de 100 dollar moet blijven. Waar kan ik een formulier krijgen? Hoe precies moet je zijn bij de beschrijving van de producten die je importeert?
Toen ik mijn tickets boekte had ik nooit gedacht dat het zoveel papierwerk zou zijn om het land binnen te mogen komen.