Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?
Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?
@asv60
Ben je van plan om te proberen online in te checken? Mijn familie vliegt ook de 8ste (AA) en denk dat ik ze ga adviseren het gewoon op de luchthaven te doen dit keer. We weten niet of het gezeur met de ESTAs die geannuleerd werden tijdens de travel ban (vaak na het inchecken) al gefixt is op de 8ste.

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?
Ja, was ik wel van plan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ik ga voor de 11e via de app van United inchecken, dus ik zal mijn ervaringen hier ook delen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik ben erg benieuwd wie er de komende tijd met kinderen jonger dan 18 naar amerika gaan.
ik lees overal dat wij als ouders met een klein meisje ons voor het vliegen alledrie moeten laten testen(was reeds bekend bij ons)
maar nu lees ik ook dat omdat die kleine niet gevaccineerd is (ze is 4) 3 dagen na aankomst wederom moet worden getest?
Ze hoeft niet in quarantaine omdat wij volledig zijn gevaccineerd.
Wie gaat dit controleren dat ik haar laat testen? Erg benieuwd naar jullie meningen/reacties.
ik lees overal dat wij als ouders met een klein meisje ons voor het vliegen alledrie moeten laten testen(was reeds bekend bij ons)
maar nu lees ik ook dat omdat die kleine niet gevaccineerd is (ze is 4) 3 dagen na aankomst wederom moet worden getest?
Ze hoeft niet in quarantaine omdat wij volledig zijn gevaccineerd.
Wie gaat dit controleren dat ik haar laat testen? Erg benieuwd naar jullie meningen/reacties.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Niet handing (en niet nodig) om zelfde bericht 2x te posten @NeoDweezil zie ook viewtopic.php?p=1267105#p1267105
Opmerking moderator
Dat andere 2de bericht is verwijderd. Volgens de forumregels, punt 5:
viewtopic.php?f=1&t=11
Je mag eenzelfde bericht niet in meer dan één forum plaatsen; kies het forum uit waarin jouw onderwerp het beste past en plaats je bericht uitsluitend daar.
viewtopic.php?f=1&t=11
Je mag eenzelfde bericht niet in meer dan één forum plaatsen; kies het forum uit waarin jouw onderwerp het beste past en plaats je bericht uitsluitend daar.
- asv60
- Amerika-expert
Zojuist even in mijn boeking bij Delta, vertrek 8 Nov gekeken.
Er stond bij Delta Fly Ready dat je vanaf een week van te voren documenten kon uploaden.
Ik dacht dan ga ik vast mijn vaccinatiebewijs uploaden.
Maar helaas zie ik daar geen mogelijkheid voor. Zie alleen dat er gevraagd wordt om je testresultaat te uploaden.
Dat heb ik nu natuurlijk nog niet.
Maar wel raar, zou je nou toch nog op Schiphol je vaccinatiebewijs moeten tonen?
Leek me juist handig als je dit ook zou kunnen uploaden.
Zijn er nog meer mensen die de 8e met Delta vliegen en dit al bekeken hebben?
Er stond bij Delta Fly Ready dat je vanaf een week van te voren documenten kon uploaden.
Ik dacht dan ga ik vast mijn vaccinatiebewijs uploaden.
Maar helaas zie ik daar geen mogelijkheid voor. Zie alleen dat er gevraagd wordt om je testresultaat te uploaden.
Dat heb ik nu natuurlijk nog niet.
Maar wel raar, zou je nou toch nog op Schiphol je vaccinatiebewijs moeten tonen?
Leek me juist handig als je dit ook zou kunnen uploaden.
Zijn er nog meer mensen die de 8e met Delta vliegen en dit al bekeken hebben?
-
- Amerika-expert
Wij vliegen de 13e, dus ik heb er nog geen toegang toe. Alleen testresultaat is wel jammer idd.
Ik heb bij KLM geboekt maar alle vluchten uitgevoerd door Delta. Is er al bekend of je bij KLM vooraf iets kunt uploaden?
Ik heb bij KLM geboekt maar alle vluchten uitgevoerd door Delta. Is er al bekend of je bij KLM vooraf iets kunt uploaden?
Laatst gewijzigd door harryh op 01 nov 2021, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- asv60
- Amerika-expert
Ik heb ook bij KLM geboekt en zijn het Delta vluchten.
Zojuist op de KLM site gekeken. Staat niets bij de boeking over uploaden documenten.
Na wat zoeken kwam ik wel iets tegen over Covid 19 test upload @home.
Dit is tot nu toe alleen voor geselecteerde vluchten/landen.
USA staat daar niet bij.
Zojuist op de KLM site gekeken. Staat niets bij de boeking over uploaden documenten.
Na wat zoeken kwam ik wel iets tegen over Covid 19 test upload @home.
Dit is tot nu toe alleen voor geselecteerde vluchten/landen.
USA staat daar niet bij.
-
- Amerika-expert
Misschien dat de VS dan de komende dagen nog wordt toegevoegd, ben benieuwd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@harryh Die kans zit er dik in. Canada is ook pas toegevoegd toen we er weer op mochten vliegen. Daarvoor kon het al voor enkele andere landen.
Als je met KLM vliegt zou je enkele dagen voor vertrek daarover bericht moeten krijgen.
Roland
Als je met KLM vliegt zou je enkele dagen voor vertrek daarover bericht moeten krijgen.
Roland
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor mn reis naar Sint Maarten krijg ik op de KLM app dat je de documenten (in mijn geval dus voor sxm) eigenlijk het beste vanaf 3 dagen vooraf kunt uploaden. Ga er dus maar vanuit dat dit op het vroegst vanaf donderdag/vrijdag voor de USA pas kan.
Ik ben overigens blij dat ze daar net de verplichte test hebben afgeschaft en vanaf deze week alleen het vaccinatiedocument voldoende is… mits dus gevaccineerd.
Ik ben overigens blij dat ze daar net de verplichte test hebben afgeschaft en vanaf deze week alleen het vaccinatiedocument voldoende is… mits dus gevaccineerd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@PSVwally Klopt, als je ook een reiscertificaat cq uitslag PCR-test moet insturen kan dat ook niet eerder dan 3 dagen van te voren.
Roland
Roland
Hoe gaat het nu met binnenlandse vluchten in zijn werk. Moet men dan ook een test afleggen las ik hier elders.
Maar via de site las ik van niet wanneer men gevaccineerd is
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... vid19.html
In ieder geval niet als je gevaccineerd bent. En volgens mij is dat testen voor binnenlandse vluchten niet verplicht maar een advies. Toch?
-
- Amerika-expert
Wat is je vraag? Er staat op die pagina over domestic flights duidelijk:els70 schreef: ↑02 nov 2021, 12:53Hoe gaat het nu met binnenlandse vluchten in zijn werk. Moet men dan ook een test afleggen las ik hier elders.
- Recommendations for Fully Vaccinated People - en daar staat nergens iets over testen
- Recommendations for People Who Are Not Fully Vaccinated - daar staat "Before you travel:Get tested with a viral test 1-3 days before your trip."
En het zijn recommendations, dus aanbevelingen, niet verplicht.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Voor binnenlandse verplaatsingen in de US moet je niets voorleggen ivm vaccinatiestatus noch testen doen. Is nooit zo geweest. En zal ook nooit zo zijn denk ik - gaat tegen de Constitution in. (ik denk dat de enige uitzondering Hawaii is)
(toen er in 2020 een travel ban "stay at home" order was, was dat ook helemaal niets dat afgedwongen werd trouwens. Wij hebben veel tussen staten gereisd zonder problemen)
(toen er in 2020 een travel ban "stay at home" order was, was dat ook helemaal niets dat afgedwongen werd trouwens. Wij hebben veel tussen staten gereisd zonder problemen)
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
@SemJes Ook als je niet ingecheckt bent kan je ESTA ongeldig worden verklaard, wij hebben dat zelf meegemaakt. Ze checken aan de hand van een passagierslijst van de airline en bij vermoedens dat je neit mag reizen wordt je ESTA gewoon in de nacht ingetrokken.
Dit terwijl wij de tickets van de kids die inderdaad niet onder de NIE vielen welke wij hadden al geannuleerd hadden, toch werden de ESTA's van de kids ingetrokken.
Maar bij AA scheelt het een hoop tijd voor jezelf als je de Verifly app hebt en deze vooraf voorzien hebt van de benodigde gegevens, dan kun je veel sneller door naar de incheck balie.
Dit terwijl wij de tickets van de kids die inderdaad niet onder de NIE vielen welke wij hadden al geannuleerd hadden, toch werden de ESTA's van de kids ingetrokken.
Maar bij AA scheelt het een hoop tijd voor jezelf als je de Verifly app hebt en deze vooraf voorzien hebt van de benodigde gegevens, dan kun je veel sneller door naar de incheck balie.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Er zijn wel mensen beboet en zelfs gearresteerd voor het overtreden van de quarantaineplicht voor reizigers die bepaalde staten bezochten.Tipsy_1 schreef: ↑02 nov 2021, 13:24Voor binnenlandse verplaatsingen in de US moet je niets voorleggen ivm vaccinatiestatus noch testen doen. Is nooit zo geweest. En zal ook nooit zo zijn denk ik - gaat tegen de Constitution in. (ik denk dat de enige uitzondering Hawaii is)
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
een paar (rhode island, florida) om die heel breed uit te smeren in de pers
. Geloof mij, ik heb het systeem heel uitgebreid getest. 0.0 problemen en controles. Behalve Hawaii. Right of travel is een recht.

- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, jullie hebben het reizen binnen de US uitgebreid getest, ik kan het beamen
!!! Zeg ik beetje jaloers
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 827 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne