Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per medio november!

Bericht door Tipsy_1 »

Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken heeft de Belgische regering vandaag ook een hoop maatregelen ingevoerd, zoals onder andere covid safe ticket voor horeca.
Super :evil: net nu ik na 2.5 jaar mijn ouders weer kan zien komen ze met een app af waarin ik mijn vaccinatie (US) niet kan registreren en mag ik ook nog gezellig met een mondmasker gaan rondlopen in Belgie. Geweldige timing nu eindelijk de grenzen opengaan. :evil:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Balen @Tipsy_1 Kun je wel testen om naar bijvoorbeeld een restaurant te gaan in België? Even los van het feit dat dat natuurlijk ruk is, omdat je al gevaccineerd bent
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Gast

Bericht door Gast »

Ik wens jullie allen een fijne reis. Ik ga hier geen tips meer geven en ook geen ervaringen meer delen. :thumbup:

De mensen die wel oprecht willen communiceren, op basis van feiten willen discussiëren en mensen die echte ervaringen willen delen stuur ik wel een PB.

Ben klaar met onderbuik gevoelens en ongefundeerde meninkjes zonder feitenkennis. Als je op basis van onderzoek iets wil delen word je onder het gras geschoffeld door betweters die de tijd niet nemen om zich te verdiepen en ze ontkrachten op die manier het onderzoek wat er wel degelijk heeft plaats gevonden voordat ik iets post hier.

Sommige mensen hier speculeren liever, doen aannames en hebben zich totaal niet verdiept. Newbies posten alsof ze de waarheid in pacht hebben….
Geweldig forum is dit geworden :thumbup: ik ben er wel klaar mee.
Laatst gewijzigd door Gast op 26 okt 2021, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@marieke van oorschot kun je dat testresultaat ook in het Engels afdrukken? Net als de internationale vaccinatie QR code?
Gast

Bericht door Gast »

@harryh ik heb je een PB gestuurd :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:thumbup:
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

harryh schreef:
26 okt 2021, 21:29
@marieke van oorschot kun je dat testresultaat ook in het Engels afdrukken? Net als de internationale vaccinatie QR code?
Jazeker. Komt in het Engels (standaard)
Loves Vegas!
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

En ik zie net dat je nu ook je paspoortgegevens vooraf moet invullen. Is dus aangepast.
Loves Vegas!
Gast

Bericht door Gast »

@Big Al je hebt een PB :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

marieke van oorschot schreef:
26 okt 2021, 21:37
Komt in het Engels (standaard)
:thumbup:
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Op 8 November zijn alle lezers hier zo verschrikkelijk goed voorbereid. Geen lettertje van de regels wordt niet bediscussieerd :D
ValerieLe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ValerieLe »

Even snel tussendoor een vraagje of mening.
Wanneer zou ik het beste mijn Corona test kunnen afnemen?
Ik vertrek op een maandag naar Madrid en dinsdag de volgende dag in de namiddag ga ik pas naar Miami. Hier heb ik dan ook een lange layover van een nacht en vertrek op woensdag naar Austin.
Eerst wou ik tijdens mijn dag in Madrid een antigen test afnemen, maar is het beter om deze misschien zondag in Nederland af te nemen?
Gast

Bericht door Gast »

ribruijn schreef:
26 okt 2021, 22:45
Op 8 November zijn alle lezers hier zo verschrikkelijk goed voorbereid. Geen lettertje van de regels wordt niet bediscussieerd :D
Vakantieman Rien. :thumbup: Je hebt altijd geweldige bijdragen hier :clap:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

@ValerieLe je vliegt op dinsdag naar Miami, dus je zou al op zaterdag in NL kunnen testen (tenzij je voor je overstap in Madrdid nog aan andere eisen moet voldoen natuurlijk, daar ben ik niet mee bekend). Ik zou het niet moeilijker maken dan het is.
Terug in Texas!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

d_vdploeg schreef:
26 okt 2021, 21:18
Balen @Tipsy_1 Kun je wel testen om naar bijvoorbeeld een restaurant te gaan in België? Even los van het feit dat dat natuurlijk ruk is, omdat je al gevaccineerd bent
Ja dat kan wel hoor, maar dat is dan maar voor 72 uur.
Ik kan mijn CDC kaartje ook laten registreren door naar een dokter te gaan in Belgie maar ik ben er maar een week en ik weet ook niet hoe snel al die systemen interfacen.
Op zich kan ik er wel mee leven maar het is wel weer echt sneu voor mij dat de Belgische cijfers de verkeerde richting uitgaan net nu ik EINDELIJK mijn familie weer kan zien. Het geeft weer een hoop rompslomp en allicht ook veel vrienden/familie die zich niet meer zo op hun gemak gaan voelen om gezelllig uit te gaan en zo.
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Voor degenen die twijfelen aan de gratis healthcheck test . Dit is de procedure om een engelstalig goedgekeurd reiscertificaat te krijgen .ik heb vorige week al telefonisch en mail contact gehad met hun en ze hebben mij deze mail gestuurd . Het reiscertificaat wat ze afgeven voldoet gewoon Aangezien je deze ook zelf betaald van ze kan krijgen .het is dus gewoon een pdf net als bij alle andere aanbieders van reistesten.

En met deze link zie je wat ze op het certificaat vermelden en dat voldoet aan de voorwaarden die de VS stelt .https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
Bijlagen
IMG_20211026_193121.jpg
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
26 okt 2021, 21:26
Ik wens jullie allen een fijne reis. Ik ga hier geen tips meer geven en ook geen ervaringen meer delen. :thumbup:

De mensen die wel oprecht willen communiceren, op basis van feiten willen discussiëren en mensen die echte ervaringen willen delen stuur ik wel een PB.
Beetje je jammere reactie dit... :roll:

Ik dacht dat we hier op het forum waren om elkaar te helpen. Dat er af en toe wat kritische noten vallen is altijd al zo geweest en houdt iedereen scherp. Al je daar al niet eens tegenkunt kun je maar beter helemaal wegblijven...

Ik zou iedereen willen aanraden gewoon je ervaringen te blijven delen. Voor ik naar Canada vloog was ook veel onduidelijk. Gelukkig waren er enkele die na aankomst in Canada hun ervaringen deelden zodat het voor hen die later vlogen, ik dus, veel duidelijker werd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

b_talens schreef:
26 okt 2021, 23:55
Voor degenen die twijfelen aan de gratis healthcheck test . Dit is de procedure om een engelstalig goedgekeurd reiscertificaat te krijgen .ik heb vorige week al telefonisch en mail contact gehad met hun en ze hebben mij deze mail gestuurd . Het reiscertificaat wat ze afgeven voldoet gewoon Aangezien je deze ook zelf betaald van ze kan krijgen .het is dus gewoon een pdf net als bij alle andere aanbieders van reistesten.

En met deze link zie je wat ze op het certificaat vermelden en dat voldoet aan de voorwaarden die de VS stelt .https://healthcheckcenters.nl/non-covid-19-certificaat
Kijk, dat is mooi om te lezen! Nette service, en fijn dat je daar dus geen geld aan hoeft uit te geven. Heel hun verdienmodel in één keer om zeep. :lol:
Maar zoals uit de snippet blijkt, is het dus geen standaard procedure bij Testen voor Toegang - en dat was waarom ik ook mijn twijfels uitte.

Wat ik me nu wel afvraag is of de andere aanbieders - zoals Spoedtest.nl - ook zo'n gratis internationaal certificaat afgeven, want ik zie hier in de buurt zo al vier andere aanbieders dan Health Check Centers als ik een proefboeking probeer te maken via Testen voor Toegang. Zou Spoedtest.nl of The Corona Lab bijvoorbeeld ook zo'n certificaat geven? Kijk, dát zou nou nuttige informatie zijn om bijvoorbeeld in een sticky topic neer te zetten. Want als alleen Health Check Centers die service biedt, moet je dus wel weten dat je die aanbieder moet selecteren om zeker te zijn dat je een certificaat met de juiste info krijgt.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

nu alleen hopen dat met de waarschijnlijk nieuwe corona maatregelen het gratis testen voor toegang er niet afgaat :wink:

Aangezien er is aangegeven dat er een kans is dat er maatregelen komen voor ongevaccineerden
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Tja, het zou zuur zijn. Afgelopen zomer 'mochten' wij ook in totaal 150 euro aan testen uitgeven omdat we vóór 1 juli op vakantie gingen en we buiten onze schuld om nog niet eerder aan de beurt waren voor vaccinatie, en dus nog niet volledig gevaccineerd waren. Aan de andere kant. Zo'n reis naar de VS kost toch al veel geld. Dan zou ik het in mijn hoofd proberen te scharen in de categorie-ESTA: onvermijdelijke kosten die je nu eenmaal moet maken om de plas over te mogen steken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer