Ik heb dit forum doorgestuurd gekregen van een collega en hij zei me dat je hier heel handige tips kan krijgen. Mijn vriend en ik gingen normaal in september een roadtrip doen door het Zuidwesten van Amerika. Of die doorgaat, zullen we nog afwachten. Hoewel we erop hopen/rekenen dat we deze naar volgend jaar verzet gaat worden (want dit is geen ideale periode meer om te reizen), zouden we toch eens moeten nadenken over de route zelf. Voorlopig hadden we dit in gedachten:
Dag 1: land in San Fran, auto oppikken en ergens in de buurt overnachten
Dag 2: dagje south lake Tahoe > is dit de moeite om er nog tussen te nemen, of zouden jullie dit laten vallen? Ik denk niet dat we ergens anders nog een meer tegenkomen?
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequioa - Death Valley - Vegas? > dit is wel een lange route. Haalbaar? Of overnachten in Death Valley?
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion (via Valley of Fire en Sand Hollow State Park)
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce Canyon - Goosenecks State Park - Monument Valley
Dag 11: Horshoe bend + Antelope Canyon
Dag 12: Grand Canyon (overnachten in Vegas?)
Dag 13; Grand Canyon/Vegas naar Joshua Tree
Dag 14: Joshua Tree (via Palm Springs) naar San Diego
Dag 15: San Diego:
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Venice Beach / Santa Monica, via Red Rock Canyon & OC
Dag 18: LA (of Disney als dit de moeite zou zijn)
Dag 19: Hollywood Studios
Dag 20: Venice Beach / Santa Monica
Dag 21: Santa Monica - big sur (highway 1 richting San Fran met tussenstop)
Dag 22: tussenstop - San Fran: auto inleveren
Dag 23: San Fran
Dag 24: San Fran
Dag 25: San Fran
Dag 26: Terugvlucht
Is dit realistisch? Missen we iets? Zouden jullie iets veranderen? Ik weet dat de meesten deze route in omgekeerde volgorde doen, maar het leek ons beter om de parken in het begin van de reis te doen, als we nog genoeg fut hebben
Vluchten en huurauto lagen al sinds januari vast, dus die kunnen niet meteen veranderd worden. We hebben al gepolst of we deze niet al naar volgend jaar kunnen verzetten, maar voorlopig moeten afwachten wat de situatie geeft tegen september. Normaal wilden we alle overnachtingen zelf plannen (had er ook al een paar geboekt, met gratis annulering gelukkig, maar door Corona is dat naar de achtergrond verschoven). Maar nu denken we eraan om de overnachtingen via dezelfde organisatie te boeken als onze vluchten en huurauto (namelijk Joker), omdat zij dan meteen alles kunnen regelen als het dit jaar niet zou doorgaan.
Dit zou trouwens onze eerste grote / lange reis worden (heb nog nooit langer dan 2 weken vakantie gehad). We zijn 2 jaar terug wel al in Amerika geweest, voor een citytrip New York (ook zalig!). Ikzelf ben 31 en mijn vriend zou 30 worden tijdens onze roadtrip. Dat is zowat de enige reden waarom ik ergens wel nog zou hopen dat het dit jaar doorgaat, om zijn verjaardag daar te vieren. Maar geen ramp om het dan gewoon in België te vieren. Zolang we nog gezond zijn!
Sorry voor de lange tekst, ik ben vooral heel benieuwd naar jullie tips!