Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis elbee: advies gevraagd route ZW-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
elbee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis elbee: advies gevraagd route ZW-Amerika.

Bericht door elbee »

Dag Amerika-liefhebbers!

Ik heb dit forum doorgestuurd gekregen van een collega en hij zei me dat je hier heel handige tips kan krijgen. Mijn vriend en ik gingen normaal in september een roadtrip doen door het Zuidwesten van Amerika. Of die doorgaat, zullen we nog afwachten. Hoewel we erop hopen/rekenen dat we deze naar volgend jaar verzet gaat worden (want dit is geen ideale periode meer om te reizen), zouden we toch eens moeten nadenken over de route zelf. Voorlopig hadden we dit in gedachten:

Dag 1: land in San Fran, auto oppikken en ergens in de buurt overnachten
Dag 2: dagje south lake Tahoe > is dit de moeite om er nog tussen te nemen, of zouden jullie dit laten vallen? Ik denk niet dat we ergens anders nog een meer tegenkomen?
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Sequioa - Death Valley - Vegas? > dit is wel een lange route. Haalbaar? Of overnachten in Death Valley?
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion (via Valley of Fire en Sand Hollow State Park)
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce Canyon - Goosenecks State Park - Monument Valley
Dag 11: Horshoe bend + Antelope Canyon
Dag 12: Grand Canyon (overnachten in Vegas?)
Dag 13; Grand Canyon/Vegas naar Joshua Tree
Dag 14: Joshua Tree (via Palm Springs) naar San Diego
Dag 15: San Diego:
Dag 16: San Diego
Dag 17: San Diego - Venice Beach / Santa Monica, via Red Rock Canyon & OC
Dag 18: LA (of Disney als dit de moeite zou zijn)
Dag 19: Hollywood Studios
Dag 20: Venice Beach / Santa Monica
Dag 21: Santa Monica - big sur (highway 1 richting San Fran met tussenstop)
Dag 22: tussenstop - San Fran: auto inleveren
Dag 23: San Fran
Dag 24: San Fran
Dag 25: San Fran
Dag 26: Terugvlucht

Is dit realistisch? Missen we iets? Zouden jullie iets veranderen? Ik weet dat de meesten deze route in omgekeerde volgorde doen, maar het leek ons beter om de parken in het begin van de reis te doen, als we nog genoeg fut hebben :D en hoewel we zeker van natuur houden, houden we ook wel van steden verkennen en veel eetzaakjes van ons lijstje schrappen. :-)

Vluchten en huurauto lagen al sinds januari vast, dus die kunnen niet meteen veranderd worden. We hebben al gepolst of we deze niet al naar volgend jaar kunnen verzetten, maar voorlopig moeten afwachten wat de situatie geeft tegen september. Normaal wilden we alle overnachtingen zelf plannen (had er ook al een paar geboekt, met gratis annulering gelukkig, maar door Corona is dat naar de achtergrond verschoven). Maar nu denken we eraan om de overnachtingen via dezelfde organisatie te boeken als onze vluchten en huurauto (namelijk Joker), omdat zij dan meteen alles kunnen regelen als het dit jaar niet zou doorgaan.

Dit zou trouwens onze eerste grote / lange reis worden (heb nog nooit langer dan 2 weken vakantie gehad). We zijn 2 jaar terug wel al in Amerika geweest, voor een citytrip New York (ook zalig!). Ikzelf ben 31 en mijn vriend zou 30 worden tijdens onze roadtrip. Dat is zowat de enige reden waarom ik ergens wel nog zou hopen dat het dit jaar doorgaat, om zijn verjaardag daar te vieren. Maar geen ramp om het dan gewoon in België te vieren. Zolang we nog gezond zijn! :-)

Sorry voor de lange tekst, ik ben vooral heel benieuwd naar jullie tips!
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elbee: advies gevraagd route ZW-Amerika.

Bericht door RuthdeLange »

Over de route zijn er vast anderen met meer kennis dan ik.
Maar ik zag je vraag over Lake Tahoe. In 2018 hebben wij ook een rondje ZW gedaan (wel 4 weken dus iets ruimer). Omdat ik met mijn 2 dochters reisde heb ik iedere 8 dagen een rustdag ingepland in de buurt van water. Omdat wij in LA zijn begonnen reden wij op dag 8 van SF naar Lake Tahoe. We hadden schitterend weer en hebben heel de middag daar gezwommen (was half juli). Echt prachtige omgeving en langs de oostkant van het meer (is het wat rustiger) heel helder water en mooi uitzicht op de bergen. Ook leuk om er 's avonds een hapje te eten. Heel relaxed.
Vervolgens kun je via de Tioga Road (onderweg hebben we daar gewandeld en aan een meer geluncht) naar Yosemite rijden.
Is ons goed bevallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Ik raad je aan om de route eens in een van/naar schema te zetten. Je lijkt nu te vergeten dat er ook reisdagen zijn. En heb je de afstanden en reistijd al eens in GoogleMaps bekeken? Hoe zou je in 1 dag van Yosemite, via Sequoia en Death Valley, naar Las Vegas willen rijden? Dat is puur aan reistijd al meer dan 13 uur (met Yosemite Village als uitgangspunt)! En waarom niet de mooiere route via de Tioga Pass nemen?
Page - Grand Canyon - Las Vegas is 8 uur rijden. Zonder stops. Als je van Bryce naar Monument Valley rijdt wil je dan via de UT12 en de UT95 rijden? Dan is een overnachting bij Capitol Reef wel aan te raden.
Kijk ook eens naar de voorbeeldroute.

En zeker zelf je accommodatie boeken! Je geeft nu al aan dat de autohuur niet meer gewijzigd kan worden. Dat is jammer, want je zit nu vast aan 4 nachten SF terwijl 3 toch ook al mooi is.
Zelf boeken betekent dat je kunt annuleren. Let daar wel op bij de voorwaarden, maar meestal kan het gratis.
Misschien ook goed om even te vermelden wat je nu al hebt vastgelegd. De locatie kan heel veel verschil maken in de reistijden per dag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Om op je vraag over Lake Tahoe terug te komen: je zult meerdere meren tegenkomen op je route. In die tijd van het jaar lijkt mij Lake Powell ijvoorbeeld erg aangenam. Qua omgeving niet te vergelijken met Lake tahoe, maar je hebt er zeker prachtige mogelijkheden om te varen, en aan het strand te liggen. Echter geen bergen en qua wandelmogeljikheden ook beperkter. Maar daarvoor heb je in Yosemite langs de Tioga Road en langs de CA395 meer dan voldoende mogelijkheden.

Ik zou als ik jullie was Lake Tahoe overslaan. Of je moet elders iets laten vallen (San Diego, Monument Valley) om voldoende tijd te hebben om het mee te kunnen nemen.
Sequoia zou ik sowieso laten vallen, daar is geen tijd voor.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Als je via de Tioga Pass naar Death Valley rijdt kom je langs Mammoth Lakes en daar liggen toch wel erg mooie meren.
Wij waren in dit gebied (Eastern Sierras) in september 2017 en hebben er zo'n week doorgebracht. We hadden er best langer willen blijven. Zó mooi daar.
Wij waren ook langs Lake Tahoe gereden omdat we in een lang verleden hier eens hebben gekampeerd. Het viel ons nu erg tegen en ik zou er niet meer voor om rijden.

In Yosemite heb je ook sequoia bomen en als dat park toch in je planning blijft dan zou ik Sequoia NP niet doen.
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

Allemaal al super bedankt voor de snelle antwoorden!

@Martin & Marianne : ik had de eerste routes al opgezocht, daarom dat ik zag dat Yosemite - Sequioa - Death Valley - Vegas toch wel heel lang rijden is. Maar mijn opzoekwerk is even stilgevallen door Corona. Jullie hebben me alvast terug motivatie gegeven en het is inderdaad een goed idee om eerst alle routes eens in een van-naar schema te zetten. Daar ga ik me dit weekend mee bezig houden! Zal dat hier posten als ik er klaar mee ben.

Bedankt ook voor de tip van Tioga Pass. Ik dacht dat Sequioa ook een aanrader was, dus dacht dat we best die route namen. Maar als ik de tips hier bekijk, kunnen we Sequoia beter overslaan. En beter Mammoth Lakes doen in plaats van Lake Tahoe (bedankt voor die tip @Trails !). Dan sparen we daar ook wat tijd mee uit, doordat we dan rechtstreeks van SF naar Yosemite kunnen rijden.

Ook bedankt voor de SF tip. Ik denk dat we de huurauto wel een dag later kunnen inleveren, maar dat gaat ook meer kosten. Nu zouden we de huurauto ophalen op zondag (de dag van aankomst) en terug inleveren op zondag 3 weken later. Maar als het dat waard zou zijn, kunnen we die extra kost wel overwegen. Zal eerst de huidige planning in een schema zetten en dan kijken of er bepaalde zaken verschoven moeten worden.

Een fijn weekend iedereen!
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

@Trails ik ben vanal over Mammoth Lakes aan het opzoeken en ik zie dat er ook een paar brouwerijen zijn. Wat me alvast heel enthousiast maakt, want het is altijd tof om nieuwe biertjes te proeven :-) Moest je zelf tips hebben over welk meer zeker te doen en waar te overnachten, mag je dat zeker doorgeven. Ik vrees wel dat we het op 1 dag moeten houden, als we genoeg tijd willen overhouden voor de rest van de trip. Dus als er zaken zijn die we zeker gezien/gedaan moeten hebben als we daar zijn, mag je dat zeker zeggen!
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Hier het verslag van een paar dagen in de Eastern Sierras.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html

Wij reisden met een camper dus ik kan je geen advies geven over hotels/motels.
Verder houden wij meer van "andere" dingen en volgen niet graag de meute. Zo kwamen we tijdens onze reis van afgelopen september/oktober bijna geen Europese toeristen tegen en we hebben de mooiste dingen gezien/gedaan en de mooiste wegen gereden.
In 2017 hebben we dan ook heel bewust alleen het oostelijke deel van Yosemite gedaan omdat we geen zin hadden in de drukte van Yosemite Valley.
Tja, ieder zijn ding.
https://www.schoutenjanssen.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

elbee schreef:
25 apr 2020, 16:13
Ik dacht dat Sequioa ook een aanrader was, dus dacht dat we best die route namen.
Sequoia is ook zeker de moeite. Maar niet zoals je het nu had gepand; dan is er geen tijd voor. Wil je wel naar Sequoia, trek er dan minimaal twee nachten voor uit. En doe het dan tussen SF en Yosemite zodat je zowel Sequoia is de Tioga Pass kunt doen.
Wij deden in 2013 en in 2017 zowel Yosemite als Sequoia. Kijk daarvoor eens in onze verslagen.
wij hebben al meerdere keren in Mammoth Lakes overnacht. We namen daar de Motel6. Eenvoudig maar prima voor een overnachting. Vorig jaar september hebben we in Lee Vining overnacht, dat is goed bevallen. Breng daar ook een bezoek aan Mono Lake (de zuidkant). En aan Bodie als je daar tijd voor hebt. Een leuke wandeling op weg van Mammoth Lakes naar Death Valley is de Little Lakes Valley Loop. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
Wij hebben vorig jaar in Yosemite de sequoia's in de Mariposa Grove bezocht. En we hebben veel tijd besteed aan het oostelijke deel van Yosemite en de omgeving van Mammoth Lakes. We zijn vorig jaar niet in Yosemite Valley geweest maar voor een eerste bezoek is dat toch iets wat je niet mag overslaan - het is er niet voor niets druk. Om de drukte voor te zijn is het aan te raden om in het park te overnachten.
Ik weet niet wanneer jullie precies gaan; kijk eens hoe de weekenden vallen. Ben je er ook in het Labor Day weekend? Dan kan het erg druk zijn in de bekende parken.

Marianne
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

Martin & Marianne schreef:
25 apr 2020, 20:27
wij hebben al meerdere keren in Mammoth Lakes overnacht. We namen daar de Motel6. Eenvoudig maar prima voor een overnachting.
Oh hoe toevallig, had vandaag (of beter gezegd gisteren, want het is al na middernacht) Motel 6 Mammoth Lakes net geboekt. Was ook wel het goedkoopste dat daar in de buurt lag. Goed om te weten dat jullie dat goed was bevallen!
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

25 apr 2020, 20:27
Ik weet niet wanneer jullie precies gaan; kijk eens hoe de weekenden vallen. Ben je er ook in het Labor Day weekend? Dan kan het erg druk zijn in de bekende parken.
Ohnee we zouden 7 september net in Yosemite zijn :/ En ik maar denken dat het net goed zou zijn om op een maandag in het park te zijn :-) nuja, ik denk wel nog steeds dat we het gaan moeten verzetten naar volgend jaar, dus dan kan ik er dan wel rekening mee houden. Dus merci voor de tip!
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

Trails schreef:
25 apr 2020, 18:32
Hier het verslag van een paar dagen in de Eastern Sierras.
Toffe reisverslagen. Welk meer heeft bij jullie de grootste indruk achtergelaten: Tenaya Lake, Parker Lake, June Lake, Barrett Lake of Twin Lakes? En/of welke zou je kiezen als je maar 1 dag de tijd had?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Plaats eerst eens je aangepaste route. Je bent nu met details bezig maar misschien wil je nog meer aanpassen. Kom je op de 7e in Yosemite aan? En waar overnacht je dan? En hoeveel nachten heb je daar? Aankomen op Labor Day is niet zo erg, het is met name het weekend daarvoor wat druk is. Heb je ons verslag bekeken?
Je geeft aan dat je 1 dag hebt in Mammoth Lakes. Dus twee nachten? En wat is je volgende stop?
Wij hebben de meren bij Mammoth Lakes gemist omdat het slecht weer was maar wat we prachtig vonden was de wandeling langs Pothole Dome. Je loopt dan langs de Tuolumne River.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Tenaya Lake ligt langs de weg dus daar kom je vanzelf langs.
De Parker Lake trail vonden we geweldig maar als je niet veel tijd hebt dan zou ik rijden naar George Lake en van daar lopen naar Barrett Lake & TJ Lake. Geen lange wandeling en super mooi. Als je daar naar toe rijdt dan kom je vanzelf ook al lang Lake Mamie en Lake Mary.
https://www.alltrails.com/explore/trail ... george?u=m

Wat we ook een leuke wandeling vonden was de Nunatak Nature trail. Deze ligt net voorbij de uitgang van Yosemite NP (richting Lee Vining). Ook hier liepen we alleen omdat iedereen hier voorbij sjeest. Deze is nog geen km lang.
https://www.alltrails.com/explore/trail ... -trail?u=m

Wij stonden op de camping aan June Lake. Je kunt hier langs rijden als je 4.4 mijl ten zuiden van Lee Vining weg nr 158 in rijdt.

Maar zoals Marianne al schreef... plaats eens je aangepaste route...
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Je gaat er misschien eerder heen voor de tufa's dan voor het meer, maar vergeet ook Mono Lake niet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

Oké ik heb geprobeerd om het zo goed mogelijk uit te werken:

Planning.png

Er staan nog een aantal zaken in het rood waar ik nog niet 100% zeker over ben. En ik weet dat het aantal km's in werkelijkheid nog wat meer gaan zien. Zeker de kilometers ter plaatse. Maar denk wel dat dit een vrij realistische planning is? Het is onze eerste keer aan de westkust van Amerika, maar we hebben wel al eens een roadtrip Slovenië - Kroatië gedaan (vertrekkende vanuit België en helemaal tot in Dubrovnik gereden). Lange uren rijden schrikken ons niet meteen af. Ik wil ook wel niet alles te gehaast moeten doen, maar er toch zoveel mogelijk uit proberen te halen.

Volgens deze planning is het ook ongeveer een halve reis natuur/parken/meren en een halve reis steden & kust. Voor ons een ideale verhouding. Maar als jullie toch ergens een dag langer of minder lang zouden aanraden, mag je dat zeker zeggen. Ik zou wel zo snel mogelijk dat ticket voor Antelope Canyon willen kopen, want ik zag dat er al een aantal uurslots uitverkocht waren. Heb een organisatie gevonden die gratis annulering aanbiedt, dus normaal kan het geen kwaad om dat al te kopen. Voor de Hollywood Studios gelukkig ook tickets gevonden met gratis annulering. Enkel voor Alcatraz in San Fransico, weet ik niet of dat ook met gratis annulering gaat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Allereerst: maak optimaal gebruik van je spreadsheet en zet in in kolom B een formule die verwijst naar kolom C. Dus B4=C3. Etc. Dan kan er niets fout gaan. Nu gaat het mis bij 27 september.
En dan: in september is het al vroeg donker. Hou daar rekening mee. Ga dus niet 's avonds nog van Zion naar Bryce rijden. Je ziet niets van de omgeving en je loopt grote kans op aanrijding met wild life.

Jullie kiezen bewust voor veel tijd voor de steden. Dat is een keuze maar realiseer je wel dat de tijd voor de parken nu echt minimaal is. Voor Yosemite is twee nachten al erg weinig maar jullie trekken er maar 1 nacht voor uit. Willen jullie niet wandelen? Niet naar de vallei? Niet naar de Mariposa Grove?
Voor Mammoth Lakes heb je dan wel relatief veel tijd maar zonder een stop tussen Mammoth Lakes en Las Vegas blijft er voor onder andere Death Valley geen tijd over. Ik zou zelf 1 nacht Mammoth Lakes doen en dan 1 nacht Lone Pine. Dat geeft je tijd voor bijvoorbeeld de Alabama Hills en je hebt meer tijd voor Death Valley.
Zion is meer dan alleen Angel's Landing. Nu heb je niets in Zion Canyon gepland. Ik zou zeker proberen om al op tijd vanuit Las Vegas naar het park te gaan. Valley of Fire is een aanrader maar laat Sand Hollow zitten ( hoewel ik moet toegeven dat ik niet weet of dat de moeite is).
Bij Bryce is een overnachting aan te raden omdat het park vooral tegen zonsondergang en zonsopkomst erg mooi is. Om nog door te rijden richting Torrey is gekkenwerk. En vandaar in 1 dag via Monument Valley naar Page is ook erg veel. Je hebt het al druk genoeg als je bij Bryce overnacht en dan via de snelste route naar Page gaat.

Overnacht bij de Grand Canyon bij voorkeur in het park. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar.

In Joshua Tree kun je niet overnachten. Je kunt kiezen voor Twentynine Palms en dan de volgende ochtend het park bezoeken.
Big Sur is een mooi gebied om te overnachten maar wel bijzonder prijzig.

Kijk voor Alcatraz op www.alcatrazcruises.com. Dit is de enige officiële website! Wij vonden de avondtour geweldig. Zie ons 2015-verslag daarvoor.

Lees eens wat reisverslagen om wat meer ideeën op te doen. Voor de kust en een stukje Yosemite en de route naar Las Vegas kun je ons 2017- en 2019-verslag bekijken. En voor Death Valley, Zion, Bryce, Page en de Grand Canyon in september kun je eens mijn 2011 - verslag bekijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 apr 2020, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Sand Hollow SP (op weg naar Zion) zou ik zeker overslaan. Niet de moeite waard. Dit is meer zandbak en een watersportmeer dan natuur. Zonde van je tijd.

Met hoogtevrees zou ik Angels Landing NIET doen.

Tussen Monument Valley en Page ligt Navajo Nat. Monument. Zeer de moeite waard en toch een hoogtepunt tijdens onze reis in 2017.
elbee
Amerika-newbie

Bericht door elbee »

27 apr 2020, 07:55
Jullie kiezen bewust voor veel tijd voor de steden. Dat is een keuze maar realiseer je wel dat de tijd voor de parken nu echt minimaal is. Voor Yosemite is twee nachten al erg weinig maar jullie trekken er maar 1 nacht voor uit. Willen jullie niet wandelen? Niet naar de vallei? Niet naar de Mariposa Grove?
Je spreekt over nachten, maar veel mensen hebben mij gezegd dat 2 dagen Yosemite oké is en dat hebben we nu toch? 1 dag zou inderdaad te weinig zijn. En de 3de dag als we aan Mammoth Lakes zitten, zitten we op zich nog steeds in de buurt van Yosemite en kunnen we nog altijd opteren nog een dag Yosemite extra te doen ipv de Mammoth Lakes. Had de valley inderdaad niet bij de uitleg gezet, maar die willen we zeker ook doen.

Maar als ik jullie feedback bekijk, ga ik 1 dag San Diego laten vallen. En dan een dag extra plannen tussen Bryce & Page. Ik snap ook wel jullie feedback op die rit van Mammoth Lakes naar Death Valley & Vegas, maar mijn vriend houdt niet van de hitte dus eerlijk gezegd denk ik niet dat wij daar al te veel tijd gaan spenderen. Spijtig inderdaad van de stops ertussen, maar we gaan sowieso niet alles kunnen zien / ergens keuzes moeten maken. Een kameraad van mij heeft die route ook in 1 trek gedaan en die zei dat dat zeker doenbaar was.

Ik heb bovenstaande tips alvast verwerkt in de planning en deze ziet er nu zo uit:

Planning ZW.png

Ik heb al een aantal van jullie reisverslagen gelezen, maar ga er zeker nog lezen voor de details van de reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt geen twee volle dagen. Je hebt nu 1 nacht aan de westkant van Yosemite. De dag ervoor heb je een halve dag reistijd. En wellicht wil je nog boodschappen doen; ik zou me voor kunnen stellen dat je daar na aankomst geen zin meer in hebt. Als je naar Glacier Point wilt en dan naar de vallei en terug naar El Portal heb je voor de vallei zelf geen tijd wnat alleen aan rijdtijd ben je dan zeker al 5 uur bezig. En wil je niet wandelen, bijvoorbeeld naar Taft Point of naar Sentinel Dome als je naar Glacier point gaat? Voor de volgende dag heb je bijna een hele dag maar dat betekent dan wel dat je dus niet naar Bodie gaat, of naar Mono Lake. En die dag zul je ook nog deels voor de vallei gebruiken. Alles kan natuurlijk, maar je moet je realiseren dat het allemaal veel meer tijd kost dan je denkt. Zéker met Labor Day!
Vanuit Mammoth Lakes teug naar Yosemite is niet handig; naar de oostingang is het misschien maar een uur rijden maar als je naar de vallei wilt is het 2,5 uur rijden, dus 5 uur in totaal.
Je had zelf voor Death Valley een hele lijst gemaakt; als je dat wilt zien kost dat behoorlijk wat tijd. Van de hitte heb je in de auto geen last.

Welke Antelope Canyon willen jullie bezoeken? Voor de Lower is de ochtend mooi. Voor de Upper het middaguur. De lower zou je kunnen doen als je van MV komt.
Horseshoe Bend ligt op de route naar de gC, die zou je dan onderweg kunnen meenemen.

Je schema klopt nog niet. Bij 14 september staat in de toelichting dat je naar Bryce rijdt maar je begint en eindigt in Bryce volgens het schema. Nogmaals; gebruik een formule, dan kan het niet fout gaan. Je hebt immers een kolom met start en een kolom met bestemming. Als je dat goed invult weet je precies wat je verplaatsingen zijn. Je hoeft dan ook bij de toelichting alleen nog maar de activiteiten te benoemen en niet meer te vermelden dat je van A naar B rijdt.

n plaats van een dag minder San Diego zou je ook een dag minder SF kunnen doen. Zoals ik al eerder aangaf is twee dagen daar al ruim.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer