Wij hetzelfde ! En terug zelfs 2x overstapDjeli schreef: ↑14 mar 2020, 10:33Ik zie dat onze vlucht voor 24 april is veranderd door United (geen mail gekregen, zelf in de app gezien). In plaats van direct naar SFO gaan we nu met een overstap in NY. Een reis van 18 uur ipv 11 uur. Omdat we reizen met 3 kinderen hebben we voor rechtstreeks gekozen en zijn we zeker niet blij met deze wijziging. Iemand een idee wat onze opties nu zijn?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus
Dat weet ik niet. Ik heb mijn vluchten kunnen wijzigen omwille van Schedule Change. Normaalgezien kan je de vertrekplaats niet zomaar wijzigen, maar door alle weggevallen vluchten deed men er nu niet moeilijk over.1N9R1D schreef: ↑14 mar 2020, 12:49Maar wat nou als we uiteindelijk tóch niet kunnen vliegen omdat de ban voor Europeanen voortduurt... heb je dan nog het recht om je vlucht weer te wijzigen naar een andere datum? Of vervallen met deze wijziging van vertrekluchthaven al je rechten?sandpatt schreef: ↑14 mar 2020, 12:39Zonet nog eens een uurtje aan de lijn gehangen met United. Deze keer wel uitstekend geholpen.
Blijkbaar is de enige vlucht vanuit AMS naar de USA voor de komende periode deze naar EWR. Alle andere zijn geannuleerd. De vluchten zitten ook al zo goed als vol.
Wij kunnen nu zonder meerkost vanuit Brussel vliegen (daar zijn meer opties).
Ik vroeg nadien ook nog wat mijn opties zijn als de travel ban verlengd wordt. Blijkbaar kon ik dan wel nog omboeken of een voucher verkrijgen wist de dame mij te vertellen.
Bezochte staten: AL, AZ, CA, FL, GA, IL, NC, NV, NJ, NY, SC, TN, TX, UT, VA, (DC)
De vlucht van 9:15u? Dat wordt zwaaien.1N9R1D schreef: ↑14 mar 2020, 12:13Onze vlucht naar Denver op de 23e met tussenstop in Washington is ook gewijzigd naar een tussenstop in NY. Vluchttijden zijn ook veranderd...Djeli schreef: ↑14 mar 2020, 10:33Ik zie dat onze vlucht voor 24 april is veranderd door United (geen mail gekregen, zelf in de app gezien). In plaats van direct naar SFO gaan we nu met een overstap in NY. Een reis van 18 uur ipv 11 uur. Omdat we reizen met 3 kinderen hebben we voor rechtstreeks gekozen en zijn we zeker niet blij met deze wijziging. Iemand een idee wat onze opties nu zijn?
Ik kan geen gratis zitplaatsen meer kiezen, sowieso geen zitplaatsen meer bij elkaar. En ik MOET echt bij het raam, anders word ik gek van de evenwichtsstoornissen... Oh god, ik kan wel janken![]()
![]()
Update hierover. ipv te bellen (dat lukte niet) even ingelogd bij KLM.Maxmannl schreef: ↑13 mar 2020, 20:16Ik zie wel iets opvallends bij KLM in tekst specifiek voor US
Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.In het eerste deel lees ik dat zolang je in zelfde reisklasse blijft bijv. Economy je niet het verschil hoeft bij te betalen als de reis duurder is.From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference
2e deel lijkt te zeggen pas als je datum wilt veranderen naar na 1 juni moet je een eventueel verschil bij betalen.
Correct me if I'm wrong.
Ga morgen wel eens een paar uur in de wacht staan bij KLM. Heel veel meer is er in Brabant toch niet te doen op het moment.
Keep you posted![]()
Het is echt perfect geregeld!

Wijzig je vlucht en je ziet precies wat gratis is en wat niet. Zolang ik 1e vertrekkende vlucht in mei is hoef ik geen verschil bij te betalen in hoger tarief en geen wijzigingskosten. Kan dan dus ook pas in juni terug vliegen ook daar hoef ik dan dus niet bij te betalen in hoger tarief.
Wanneer mijn 1e vertrekkende vlucht in juni is moet ik wel het verschil in tarief voor beide vluchten betalen maar geen wijzigingskosten.
Super geregeld door KLM werkelijk waar petje af. Hopelijk kunnen ze het netwerk netjes in stand houden.
EDIT: zie bewijs
EDIT2: Het is daadwerkelijk gelukt om ze om te boeken zonder ook maar enige vorm van bijbetaling. Dit terwijl de vluchten 699 kosten op dit moment en ik er 330 voor heb betaald bij originele boeking.
Laatst gewijzigd door Maxmannl op 14 mar 2020, 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
De enige echte Ticketbaas
23e idd om 09.15 uur! Als jij bij het raam zit, wil je dan met me ruilen?

Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik kreeg net het bericht van Delta dat onze aankomende vluchten van 17 en 23 maart van Brussel naar JFK (en terug) zijn geannuleerd. In dit geval hebben we recht op een refund dacht ik toch?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Inderdaad
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dankje, ik wou nog even dubbel checken 

Hallo allen,
Wij vliegen op 13 april via KLM uitgevoerd door Delta, net buiten de 30 dagen van het inreisverbod. Op de website van Schiphol staat nu echter aangegeven dat verschillende luchtvaartmaatschappijen al hun vluchten tot en met bepaalde datums hebben geannuleerd van en naar Schiphol https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update, waaronder vluchten van Delta t/m 14 april. Via KLM is hierover nog niets te vinden. Weten jullie meer?
Wij vliegen op 13 april via KLM uitgevoerd door Delta, net buiten de 30 dagen van het inreisverbod. Op de website van Schiphol staat nu echter aangegeven dat verschillende luchtvaartmaatschappijen al hun vluchten tot en met bepaalde datums hebben geannuleerd van en naar Schiphol https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update, waaronder vluchten van Delta t/m 14 april. Via KLM is hierover nog niets te vinden. Weten jullie meer?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Nee maar log even in op klm.nl, klik even door naar delta.com of kopieer de Delta boekingscode en kijk daar even naar de status.
Ik vlieg 2 april met KLM en die vlucht staat er nog gewoon in op dit moment terwijl die niet door kan gaan, niet een van de vliegvelden waar nog op gevlogen wordt.
Ik vlieg 2 april met KLM en die vlucht staat er nog gewoon in op dit moment terwijl die niet door kan gaan, niet een van de vliegvelden waar nog op gevlogen wordt.
Onze reis staat gepland op 22 april. We hebben de tickets bij cheaptickets geboekt maar we zijn meteen doorgezet naar united omdat we daarmee vliegen.
We mogen nu kosteloos omboeken zoals ik heb begrepen. Maar wij willen eigenlijk afwachten wat er gebeurd na de 30 dagen inreisverbod van trump.
Vrienden van ons vliegen naar korea in de mei vakantie , daar is al bekend dat ze 2 weken in quarantaine moeten, dus ze gaan het annuleren want dan heb je nog geen vakantie.
Waar ik zelf een beetje bang voor ben , is als we nu wachten tot 13 april en trump zegt dat je wel weer in amerika mag komen, maar wel in quarantaine moet voor 2 weken. Dan schiet de vakantie ook niet op.
Maar zal united dan ook nog ons kosteloos laten omboeken, omdat ze dan eigenlijk wel de vluchten uit kunnen voeren. Dan zijn we dus wel ons geld kwijt. Heeft iemand daar al meer informatie over gehad toevallig?
Ik zat te denken om zelf contact op te nemen, maar je krijgt overal vriendelijk een mail dat ze eerst de mensen willen helpen die binnen deze 30 dagen gaan. Snap ik ook wel, maar mijn vraag is ook niet geheel onbelangrijk.
Is er iemand die de tickets geannuleerd heeft en eigenlijk er voor gaat dat je eind april toch weer mag reizen en dan last minute een ticket probeert te bemachtigen?
We mogen nu kosteloos omboeken zoals ik heb begrepen. Maar wij willen eigenlijk afwachten wat er gebeurd na de 30 dagen inreisverbod van trump.
Vrienden van ons vliegen naar korea in de mei vakantie , daar is al bekend dat ze 2 weken in quarantaine moeten, dus ze gaan het annuleren want dan heb je nog geen vakantie.
Waar ik zelf een beetje bang voor ben , is als we nu wachten tot 13 april en trump zegt dat je wel weer in amerika mag komen, maar wel in quarantaine moet voor 2 weken. Dan schiet de vakantie ook niet op.
Maar zal united dan ook nog ons kosteloos laten omboeken, omdat ze dan eigenlijk wel de vluchten uit kunnen voeren. Dan zijn we dus wel ons geld kwijt. Heeft iemand daar al meer informatie over gehad toevallig?
Ik zat te denken om zelf contact op te nemen, maar je krijgt overal vriendelijk een mail dat ze eerst de mensen willen helpen die binnen deze 30 dagen gaan. Snap ik ook wel, maar mijn vraag is ook niet geheel onbelangrijk.
Is er iemand die de tickets geannuleerd heeft en eigenlijk er voor gaat dat je eind april toch weer mag reizen en dan last minute een ticket probeert te bemachtigen?
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat ik mij afvraag: kun je nu ook je vlucht wijzigen als je pas in oktober vliegt? Wij hebben bj KLM geboekt voor een vakantie van 2 weken. In juni zouden wij 3 weken naar Italië gaan, maar daar begin ik wel een hard hoofd in te krijgen dat dat door zal gaan. Ik dacht als ik nu kosteloos om kan boeken, kan ik ook een week langer USA doen als Italië niet doorgaat.
Natuurlijk twijfel ik nog wel want je weet niet hoe de situatie verder zal gaan lopen natuurlijk. En natuurlijk wil ik mezelf ook niet in de vingers snijden als er op dat moment nog steeds niet gevlogen mag worden. Omboeken zou ik dus toch pas doen vlak voor de maand inreisverbod ophoudt.
Natuurlijk twijfel ik nog wel want je weet niet hoe de situatie verder zal gaan lopen natuurlijk. En natuurlijk wil ik mezelf ook niet in de vingers snijden als er op dat moment nog steeds niet gevlogen mag worden. Omboeken zou ik dus toch pas doen vlak voor de maand inreisverbod ophoudt.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
@Pollekes 7: Ik had begrepen dat de versoepeling van het omboeken tot het einde van het jaar zou duren, maar ik hou er ook rekening mee dat ze dat terug gaan draaien als alles weer redelijk normaal op gang is gekomen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben geboekt bij Aer Lingus voor 24 april naar NY. Nu zeggen ze dat we kosteloos mogen omboeken maar.... tot 25 maart én het verschil in prijstickets moeten bijbetaald worden. Voor ons zou het rond 900 euro zijn.
Ik heb geen glazen bol om vóór 25 maart te weten of ik wel of niet in april kan vliegen. Ga ik omboeken(en betalen) voor augustus dan weet ik nog steeds niet of ik wel of niet mag gaan.
Zo slecht geregeld!
Ik heb geen glazen bol om vóór 25 maart te weten of ik wel of niet in april kan vliegen. Ga ik omboeken(en betalen) voor augustus dan weet ik nog steeds niet of ik wel of niet mag gaan.
Zo slecht geregeld!

Op de website van Delta wordt nog niet aangegeven dat de vlucht is gecanceld. Inmiddels langer dan 1,5 uur in telefonische wachtrij van Delta. Wel bijzonder dat het niet als cancel staat weergegeven, maar anderzijds zou dit betekenen dat je de voucher kan weigeren en geldt terug wilt toch?harryh schreef: ↑14 mar 2020, 16:20Nee maar log even in op klm.nl, klik even door naar delta.com of kopieer de Delta boekingscode en kijk daar even naar de status.
Na 2 uur in de wacht hangt Delta op...
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hebben jullie nog veel zin om te gaan?
Ik denk dat de komende dagen de maatregelen in de VS ook gaan verscherpen, ik las dat er al NP gesloten zijn etc,... Ik.weet niet of je dan nog echt van je vakantie kan genieten.
Ik denk dat de komende dagen de maatregelen in de VS ook gaan verscherpen, ik las dat er al NP gesloten zijn etc,... Ik.weet niet of je dan nog echt van je vakantie kan genieten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zouden op 10 april via Toronto naar Tampa vliegen en op 26 april met Lufthansa terug via Frankfurt,
geboekt bij Expedia met 1 hotelovernachting. Op de site van Expedia staat dat je moet kijken op de site van de luchtvaartmaatschappij, beide geven ze aan dat er omgeboekt kan worden, alleen zodra ik inlog geeft het systeem aan dat ik contact op moet nemen met de reisorganisatie.. kastje muur dus.
Bij Expedia is er telefonisch niet doorheen te komen.. Vraag we af waar we aan toe zijn...
geboekt bij Expedia met 1 hotelovernachting. Op de site van Expedia staat dat je moet kijken op de site van de luchtvaartmaatschappij, beide geven ze aan dat er omgeboekt kan worden, alleen zodra ik inlog geeft het systeem aan dat ik contact op moet nemen met de reisorganisatie.. kastje muur dus.
Bij Expedia is er telefonisch niet doorheen te komen.. Vraag we af waar we aan toe zijn...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is mijn gedachte ook.
Stel dat er over 30 dagen wel gevlogen mag worden, hoe zal de situatie dan zijn en dan met name in Amerika? Het (Amerikaanse) nieuws volgend staan ze daar nog maar aan het begin van de uitbraak. Met de weinige tests die daar gedaan worden zou het wel eens een hele verkeerde kant op kunnen gaan en wellicht mag er vanuit Nederland dan wel niet eens gevlogen worden. Steeds meer landen sluiten zich af.
Ook hier in Nederland kan het nog alle kanten opgaan en ik vrees dat de aantallen voorlopig nog wel oplopen.
In mijn ogen zou iedereen een pas op de plaats moeten maken. Blijf thuis totdat dit over is. Wanneer dat zal zijn, dat weet niemand maar hopelijk helpt het als de temperaturen straks omhoog gaan al is het nog lang niet zeker of dat ook gaat helpen.
En ja, je ticketkosten niet vergoed krijgen is jammer maar natuurlijk ook niet onoverkomelijk. En kun je je ticket verzetten dan zou ik niet eerder plannen dan dat het veilig is.
Roland
@Pollekes7
Daar ben ik ook een beetje bang voor... dat we straks weer binnen mogen komen, maar dan eerst 2 weken in quarantaine moeten.
Wij hebben besloten het nieuws in de USA op de voet te volgen. Over 3 weken is wel al redelijk in te schatten hoe de situatie na die 30 dagen van Trump zal zijn.
Dan hakken we de knoop door of we er op gokken om eind april te reizen of dat we om gaan boeken.
Daar ben ik ook een beetje bang voor... dat we straks weer binnen mogen komen, maar dan eerst 2 weken in quarantaine moeten.
Wij hebben besloten het nieuws in de USA op de voet te volgen. Over 3 weken is wel al redelijk in te schatten hoe de situatie na die 30 dagen van Trump zal zijn.
Dan hakken we de knoop door of we er op gokken om eind april te reizen of dat we om gaan boeken.
Reisverslagen USA:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
https://www.travmagazine.nl/anvr-en-sgr ... iAzrKWb6Eg
Dus.., mocht je een pakket reis hebben geboekt....
en van de SGR site
https://www.sgr.nl/reisorganisaties/new ... omboeking/
Dus.., mocht je een pakket reis hebben geboekt....
en van de SGR site
https://www.sgr.nl/reisorganisaties/new ... omboeking/
Laatst gewijzigd door ClaireVHaut op 14 mar 2020, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4809 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens