Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Corona virus / Travel ban

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona virus

Bericht door ADE01 »

@Tantelotje Dat snap ik wel ja, qua timing ook perfect naar het er nu naar uit ziet. Gisteren en vandaag zijn er veel maatregelen bij gekomen hier in Florida.
Kelly92
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kelly92 »

update klm 14:45: The United States of America have announced an entry ban for all passengers who have been in a Schengen country in the last 2 weeks. This also applies to passengers transferring at Amsterdam Airport Schiphol. This ban will start on Saturday 14 March 2020 at 04:59 CET and is announced for 30 days. See the rebooking policy below for more details on the impact on our flight schedule.

Dit is geen nieuwe info, maar er staat dus eindelijk iets op website KLM hierover.

Onderaan bij rebook policy is nog niks veranderd. Dus er zullen nog wel wat vluchten effectief gecanceled worden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

harryh schreef:
13 mar 2020, 13:39
We plan to operate as scheduled until and including 22 March 2020, if possible.
We’ll reduce our flight schedule from 23 March up to and including 28 March.
Most flights are expected to resume on 29 March 2020.
You can check your flight status or view your flight details in My Trip. If you have booked a flight to, from or via United States of America until 31 May 2020, please see below rebook options we can offer you.
Die tekst is nu weer aangepast:
"Up to and including 29 March, we plan to continue flying to and from Atlanta, Washington, New York JFK, Los Angeles, Chicago, and San Francisco, possibly with an updated schedule."
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Djeli »

Leuk dat ze blijven vliegen, maar op basis van onderstaande kunnen we vanuit Nederland toch niet mee?

By Presidential Proclamation, the United States is currently denying entry to non-U.S. citizens who have visited or transited through the People’s Republic of China, the Islamic Republic of Iran or certain countries in Europe within the last 14 days, unless you are a lawful permanent resident. Travel restricted countries include Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and Switzerland.

Tekst is van de site van United.com. Ook zij geven aan zoveel mogelijk te vliegen tot zeker 20 maart en daarna met een aangepast schema (als ik het goed begrijp...)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Klopt, wij kunnen met z'n allen vanaf vannacht niet meer naar de VS, maar er is "officieel" geen einddatum. Het is duidelijk dat niemand weet hoe het gaat lopen.
Djeli
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Djeli »

Wat ik zo vervelend vind is dat we niet het land binnen mogen, maar alleen kunnen herboeken ipv annuleren en geld terug.

Onze vlucht staat voor 24 april dus wij kunnen niks anders dan afwachten. Toch fijn om dit topic te kunnen volgen en te zien dat we niet de enige zijn.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Las net van een inwoner in Canada dat ze ook daar bezig zijn het aantal inkomende vluchten uit o.a. Europa te verminderen.
Gast

Bericht door Gast »

De travel ban van de US lijkt niet te gelden voor (generally) immediate family members of US Citizens..
https://www.dhs.gov/news/2020/03/11/hom ... oclamation
Maxmannl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Maxmannl »

Ik zie wel iets opvallends bij KLM in tekst specifiek voor US
Until and including 31 May 2020, you can change your travel dates if the same travel class as mentioned on your original ticket is available.
From 1 June 2020 onwards, you can change your travel dates if the same fare type as mentioned in your original ticket is available. If you change to a higher fare type, you may need to pay the fare difference
In het eerste deel lees ik dat zolang je in zelfde reisklasse blijft bijv. Economy je niet het verschil hoeft bij te betalen als de reis duurder is.

2e deel lijkt te zeggen pas als je datum wilt veranderen naar na 1 juni moet je een eventueel verschil bij betalen.

Correct me if I'm wrong.

Ga morgen wel eens een paar uur in de wacht staan bij KLM. Heel veel meer is er in Brabant toch niet te doen op het moment.
Keep you posted 8)
De enige echte Ticketbaas
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Yep was me ook opgevallen en lees hetzelfde als jij.
ADE01
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door ADE01 »

Alle landen zijn bezig met reizen te beperken. Nederland heeft hetzelfde gedaan vandaag dus ik zou nu niet omboeken naar een andere land of wereld deel. TUI, die veel op Florida vliegen, belde vandaag uit zichzelf op en gaf aan dat de vliegtickets van mijn familieleden teruggestort zouden worden, een andere optie was er nog niet. Goed geregeld bij hen.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

wij zouden eind mei vliegen met Delta, kan op dit moment wel omboeken naar een andere datum maar die prijzen zijn nu sky high( logisch ik zou de prijzen ook niet verlagen op dit moment) Refund is niet mogelijk, waarschijnlijk pas als delta zelf de vlucht cancelled. Ik laat ze wel staan en hoop gewoon te kunnen vertrekken tegen die tijd
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Terpies schreef:
13 mar 2020, 19:13
De travel ban van de US lijkt niet te gelden voor (generally) immediate family members of US Citizens..
https://www.dhs.gov/news/2020/03/11/hom ... oclamation
Die informatie kregen wij ook. Mijn vrouw is Amerikaanse, en dat zou betekenen dat ik sowieso Amerika binnen mag. Hopelijk houden ze die regel er in..... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 13 mar 2020, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
barbara1977
Amerika-ontdekker

Bericht door barbara1977 »

Tui heeft het idd goed geregeld!! Netjes je geld terug. Bij travelnauts os het helaas alleen omboeken. Nu speelt het voor mij gelukkig nog niet, wij gaan pas 1 juli. Maar mocht het zover komen, dan is omboeken geen optie. Wij zijn afhankelijk vd zomervakantie ivm schoolgaand kind.

Nou ja, hopelijk is het dan, maar liever nog eerder vooor een iedereen die Al eerder gaat, op zijn retour
Whitestreet
Amerikafan

Bericht door Whitestreet »

Een klein beetje verzachting voor ons

Wij hadden een hotelboeking staan bij Best Western die niet terugbetaalbaar was bij annulering.
Ik heb ze via Booking.com gevraagd of er in dit geval geen uitzondering gemaakt kon worden, en dat hebben ze gedaan.
Ik hoef niets te betalen en het hotel is geannuleerd. :)

Onze NASCAR tickets was ik ook kwijt natuurlijk. Maar de race zelf word ook uitgesteld, waarschijnlijk krijg ik hier dus ook een refund voor.

Wat onze vlucht betreft op 16-3 (A.s. maandag) met TAP. Daar verwacht ik niets van terug te zien, ik heb een formulier ingevuld op de site, ofdat we deze tickets konden wijzigen naar een later tijdstip. We zien wel. Dat zou dan het enige zijn wat we verliezen (800 Euro.)
2018 Florida / 2019 Westkust
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Bij Best Western zijn ze altijd heel gemakkelijk vind ik. Ik had mij ooit vergist met boeking (dag en maand verwisseld) en was dus niet komen opdagen. Gebeld en toch geld teruggekregen. Deze week heb ik een overnachting te laat gecancelled, even gebeld ne hup geen probleem, toch gratis aangepast. :thumbup: Met een telefoontje in de US kun je met wat geduld vaak veel gedaan krijgen.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Whitestreet TAP heeft een zelfde regeling als de meeste andere maatschappijen, je kunt wijzigen:
No change fee for flights to/from Italy, and to/from destinations as defined by government authorities (Israel, USA, and Italy to Angola), fare differential is charged when applicable;
Valid for tickets with original travel date until May 31, 2020;
New travel date to depart until December 31, 2020 or up to 12 months from the original ticket issue date, whichever is earlier;
Valid only for flights operated by TAP.
ValerieLe
Amerikafan

Bericht door ValerieLe »

@ClaireVHaut
Ja ik vind het gewoon vervelend omdat er zoveel onzekerheid is en bij trump weet je nooit wat hij doet. Fingers crossed!
Repie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Repie »

Franka2410 schreef:
12 mar 2020, 08:52
Zo verschrikkelijk zuur dit.. Maar toch ook wel een begrijpelijke maatregel. Wij zouden 21 maart een weekje naar New York gaan, voor de eerste keer naar de VS. Dat gaat dus niet door :(.

Hotel is gelukkig gratis te annuleren, tickets hoop ik ook via KLM om te kunnen boeken. Wij gaan proberen om nu halverwege juni een weekje te gaan, in de hoop dat het virus dan redelijk verdwenen is. Alle virologen hebben goede hoop dat het virus in de zomer niet 'overleeft', dus daar gaan we dan maar vanuit.. Hebben ook al New York Passen ter waarde van 450 euro die anders vervallen, dus we gaan het risico toch maar nemen..
New York passen heb ik ook gekocht voor mij en mijn zoon maar die zijn refundable als je ze maar niet gebruikt tot zelfs een jaar na aankoop.

https://support.citypass.com/hc/en-us/a ... 0037488612
hoyden
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door hoyden »

ina schreef:
13 mar 2020, 18:53
Las net van een inwoner in Canada dat ze ook daar bezig zijn het aantal inkomende vluchten uit o.a. Europa te verminderen.
Hoe exact is nog niet duidelijk, maar ik denk echt dat er asap een reisverbod komt richting Canada. Lijkt mij niet meer te houden.

“ Reizigers naar Canada
De Canadese overheid kondigde op 13 maart ook enkele maatregelen aan. De precieze details zijn nog niet bekend en daarom is het vooralsnog onduidelijk in hoeverre dit impact heeft op reizen naar Canada. Wij volgen het nieuws van de officiële instanties en onze partners op de voet.”
https://tiogatours.nl/blog/inreisverbod ... de-staten/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer