Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Superdork1 (Dorkjes): chillings in the Southwest 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Superdork1 (Dorkjes): chillings in the Southwest 2020.

Bericht door Superdork1 »

Beste Forumgangers,

Komende zomer 2020 ga ik met mijn twee pubers (13 en 14) richting Amerika. Hele mooie herinneringen maken voordat ze de deur uit zijn over een paar jaar :D . Heb al een paar weken zitten meelezen op dit prachtige forum, wat een enorme berg informatie zeg! Laatste en enige keer dat ik in Amerika was, was met mijn toenmalige Amerikaanse vriendinnetje. Ze kwam uit Chicago en daar heb ik een hele koude winter meegemaakt en de milleniumwisseling. Geweldige stad is dat! Nu 20 jaar later wil ik naar het zuidwesten...

Heb veel voorbeeldreizen bekeken en met de kinderen besproken wat we allemaal willen zien, en we zijn tot het volgende voorstel gekomen:

Afbeelding

Ben nog in dubio of ik alles zelf zal gaan plannen of toch beter een reisbureau inschakel. De laatste optie zal iets duurder zijn maar ik heb dat wel een back-up voor het geval er iets mis gaat tijdens de reis. Als je alleen met kinderen op pad gaat moet je daar immers rekening mee houden. Ik wil een mooie SUV huren en overnachten in middenklasse hotels/motels.

Wat vinden jullie er van?

Groet Superdork
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Dorkjes: Chillings in the Southwest 2020

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

De vliegtickets zijn nog niet geboekt, neem ik aan? In dat geval kun je overwegen er niet een rondje van te maken. Dat scheelt veel niet heel interessante kilometers rijden en je hebt een dag extra ergens te besteden. Je zou in San Diego kunnen beginnen, via Los Angeles en Highway One naar San Francisco rijden en daar je oorspronkelijke route oppakken en van Las Vegas terugvliegen. Andersom kan ook natuurlijk. De vliegtickets zullen niet of nauwelijks duurder zijn en je zult ook geen extra kosten voor de huurauto hebben.
De laatste optie zal iets duurder zijn maar ik heb dat wel een back-up voor het geval er iets mis gaat tijdens de reis. Als je alleen met kinderen op pad gaat moet je daar immers rekening mee houden.
Daar zou ik niet te veel op rekenen. Buiten kantoortijd (Nederlandse tijd) en in het weekend hoef je sowieso nergens op te rekenen en daarbuiten is het ook maar de vraag of ze iets voor je kunnen of willen betekenen. Een kennis van mij werd in Florida dakloos door een brand in het hotel en heeft zelf voor vervangend onderdak moeten zorgen. In het geval van ziekte of een ongeluk(je) heb je meer aan een goede reisverzekering. Die hebben een alarmcentrale die dag en nacht bereikbaar is.

Vrijwel iedereen op dit forum organiseert hun reis zelf en voor iedereen is dat ooit de eerste keer geweest. Verder is dit forum vergeven van de hulpvaardige mensen die je bij alles kunnen helpen.

Een laatste tip. Probeer bij de Grand Canyon iets in het park te boeken via https://www.grandcanyonlodges.com/. Je hebt nu weinig tijd voor de Grand Canyon en je mist de mooiste uren 's morgens en 's avonds, die ook het minst druk zijn.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

We hebben de reis net gemaakt afgelopen september. Net wat andere volgorde en bijna overal meer tijd. Ik moet zeggen en dat was vaak al te weinig....Het is zo wel behoorlijk gehaast.
Onze ervaring is dat de tijden die je noemt (Google maps?) vaak niet reeel zijn. Het is altijd wel behoorlijk meer. Maar als je houdt van een wat steviger reistempo is de route zo mooi.
Zo even wat dingen die me opvallen...
Je hebt in Yosemite geen tijd voor de glacier point road en de Valley genomen zo te zien. Vooral het eerste vonden wij toch wel een vd mooiste dingen van Yosemite. Zou SF-Yosemite Valley (Yosemite Valley lodge(?)) en daar 2 nachten blijven. De mariposagrove heb je dan onderweg tijd voor en geeft rust in schema. Langs de tiogaroad zijn ook veel mooie stops/wandelingen.
Page: Antelope Canyon. (Lower of upper) mis ik in je overzicht. Dit was onze topper vd reis.
SF: Golden Gate bridge? Alcatraz? Chinatown weinig bijzonders
DV: nog heel veel meer stops de moeite.

De tip van overnachten bij de GC zou ik ter harte nemen. Duur maar het waard. Wij sliepen in een cabin bij de Bright angel Lodge met uitzicht. Wauw.

Reisbureau hoeft niet persee duurder te zijn. Maar bijv Bright angel Lodge of andere overnachtingen IN de Parken zijn niet via een reisbureau te boeken. Wij deden deels reisbureau en deels zelf. Waar kwa prijs niet uitmaakte via hen gedaan. Maar een volgende keer doen we alles zelf. Kan me je gedachte ergens op terug te willen vallen als je alleen reist met pubers eigenlijk ook wel voorstellen. Alhoewel op dit forum het gros je zal adviseren dat niet te doen... Wij konden reisbureau buiten kantoortijd gewoon bereiken toen ik naar de urgent care moest. Maar reisbureau noodzaak. Nee. Achteraf niet nodig geweest.

Overnachten IN de NP is kostbaar. Maar in Yosemite Valley Lodge en GC, Bright angel Lodge is het echt de moeite en geeft het veel rust. Je rijdt anders onnodig veel km.
ZIon Kun je in Springdale overnachten en bij Bryce hadden we de goedkope Bryce view Lodge en die was prima. Beide parken zo met de shuttel heeeeeeel goed te doen. Daar is wat mij betreft IN de parken overnachten niet nodig.

San Diego is dat een must??? Wij sloegen het over om rust te creeeren in de reis. Maar schijnt wel heel mooi te zijn..
Je zou ALS je dit overslaat de nachten bijv kunnen gebruiken voor:
1x overnachting DV
1x extra nacht Page
1x extra nacht LV

Gr. Alice
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Old Faithful schreef:
27 nov 2019, 01:53
Vrijwel iedereen op dit forum organiseert hun reis zelf en voor iedereen is dat ooit de eerste keer geweest.
Wij hebben ook onze eerste Amerikareis, nog voordat er internet en dus een AA-forum bestond, zelf geboekt. Nooit spijt van gekregen. We moeten er niet aan denken dat een reisorganisatie zegt dat iets niet kan, terwijl het best wel kan. Wel boeken we de camper via bv. Travelhome. Dat is vaak goedkoper dan rechtstreeks, maar de vlucht doen we wel zelf en alle overnachtingen en excursies ook. Ook nog eens hartstikke leuk om te doen.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Superdork1 (Dorkjes): chillings in the Southwest 2020.

Bericht door IngridZw »

Mooie route. Let wel dat je nu in het weekend in Las Vegas bent. Dan ben je qua hotels aanmerkelijk duurder uit. Als de tickets nog niet geboekt zijn kan je overwegen om een dag eerder te vliegen en de nachten San Francisco op het eind te zetten. De one-way tip van Old Faithful is ook een optie.
Mariposa ligt niet gunstig t.o.v. Yosemite. Is minstens een uur rijden naar de vallei. Als je niet in het park zelf overnacht is El Portal een betere optie. Wij hebben daar overnacht in Cedar Lodge.
Ik zou sowieso de hotels zelf boeken. Je hebt dan alles zelf in de hand en bijkomend voordeel is dat je kunt annuleren mocht je bijv. iets willen wijzigen. En je kunt op dit forum enorm veel tips krijgen over hotels.
Fijn dat ook San Diego inbegrepen is in de route. Mooie stad en veel meer te zien dan USS Midway en Seaworld.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de route redelijk gehaast, zeker het deel bij Yosemite. Mariposa ligt niet gunstig voor het park. Waar wil je gaan gold pannen?
Twee nachten voor het park is toch wel het minimum, maar meer is mooier. Dan heb je ook tijd voor de Mariposa Grove en Glacier Point, Misschien de Panorama Trial lopen of raften of fietsen in de vallei? Kijk naar een overnachting in het park; de tenten bij Housekeeping Camp waren bij onze dochters favoriet. Curry Village kan ook. Zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden. Wil je goedkoop in de parken overnachten schaf dan een tent aan; dat heb je er in een paar dagen uit.
Tussen Yosemite en Las Vegas is 1 stop mogelijk, maar een extra stop zou wel mooi zijn, Dan heb je ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake.

Voor Page zijn twee overnachtingen ook wel prettig, je hebt anders op dat stuk elke dag een verplaatsing. Page is dan een mooi punt om even wat tijd te nemen. Je kunt veel doen in de omgeving maar lekker niets doen en zwemmen in Lake Powell is ook leuk om te doen.

Bij de Grand Canyon zou ik ook naar iets in het park kijken. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Wel regelmatig kijken of er iets vrij is, want het zit snel vol. Er zijn wel regelmatig annuleringen.
Superdork1 schreef:
27 nov 2019, 00:18
maar ik heb dat wel een back-up voor het geval er iets mis gaat tijdens de reis. Als je alleen met kinderen op pad gaat moet je daar immers rekening mee houden.
Ik begrijp niet zo goed waarom er iets mis zou kunnen gaan als je met kinderen reist. En als je daar bang voor bent: zorg voor een goede annuleringsverzekering en boek de accommodatie zelf; dan ben je flexibel. Ander voordeel van zelf boeken is dat je veel meer keuze hebt.

Om wat meer tijd te hebben overal zou ik zeker naar een one way kijken. Of San Diego laten vallen.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, bijvoorbeeld die van 2006; onze dochters waren toen ongeveer even oud als jouw kinderen. Wij zijn toen ook wezen goud pannen.

Marianne
Superdork1
Amerikafan

Allemaal bedankt voor het warme welkom en de tips!

@Old Faithful Nee, nog geen tickets geboekt. Goed idee die one way, dat scheelt inderdaad een dag vakantie die we anders in de auto zouden zitten. Als ik bijvoorbeeld op Las Vegas heen vlieg en via San Diego terug zit ik dan niet met een one way fee te kijken? De reden dat ik Williams als stop had ingepland is omdat dat de reis naar Barstow en San Diego beter verdeeld is. Maar met de one way tip is dat wellicht niet nodig! Las Vegas en San Diego kan ik niet rechtstreeks vliegen zie ik, maar de prijs is wel lager dan rechtstreeks naar SFO. De reis eindigen in San Diego heeft mijn voorkeur, dan kunnen we nog even een paar dagen bijkomen van het vele reizen en de auto hebben we dan niet meer nodig, die kunnen we inleveren.

@stegeman Gehaast... tja we realiseren ons dat we niet alles kunnen zien en er moeten keuzes gemaakt worden. Daarom ook regelmatig een dubbele overnachting om de haast er uit te halen. Je tip om twee nachten in Yosemite te blijven ga ik wel overnemen. Glacier point road wil ik ook bekijken en natuurlijk een wandeling in de Valley. Kilometers lange hikes zijn niet aan ons besteed :wink: De Golden Gate Bridge wil ik zeker wel zien, kom ik daar overheen als ik via Montery terug naar SF rijd? Alcatraz staat niet op de lijst, ik zie voor mijn werk genoeg gevangenissen elke week.. En San Diego overslaan? Haha nee, ik denk er zelfs over nog een nachtje erbij te pakken daar :D

@jojostravelusa Bedankt voor je tip, ik kom er zo even op terug.

@IngridZw Ik vind de hotelprijs in Las Vegas best meevallen, maar met de one way tip zal het er anders uit zien denk ik.

@Martin & Marianne Ja de kinderen willen graag een keertje gaan gold pannen. Las dat je dit in Mariposa kan doen. Maar misschien vind ik nog wel een betere plek. Onze reis is een mix van stad en natuur, dat doen we bewust zo. Als je alleen met kinderen reist en je wordt ziek of je breekt een been dan kan je niets meer, je hebt dan geen partner die het even overneemt. Niet dat ik daar bang voor ben, ik reis al ruim tien jaar alleen met de kinderen, maar het is wel iets waar je bewust rekening mee moet houden. Een goede reisverzekering met alarmcentrale is een must.

Dan nog in het algemeen. Ik heb een paar vrijblijvende offertes opgevraagd voor deze reis en ik merk dat het qua prijs allemaal niet veel uit maakt of je via een reisbureau of zelf boekt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er steeds meer naar neig om het zelf te gaan regelen. Ik zag dat de hotels rond LA (Santa Monica), Pismo Beach en Montery enorm duur zijn! Hoe boeken jullie deze hotels/motels, met optie tot vrijblijvende annulering? Dat belast je cc enorm lijkt mij. Vrees dat ik met één cc niet uit ga komen! Dan maar een tweede bestellen ook handig voor nood. Ik ga morgen mijn schema aanpassen naar met de tip van Old Faithful, wordt vervolgd...
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Wat je cc betreft. Je kunt vaak extra geld storten op je cc!
Alhoewel een 2e ook veilig kan zijn als er een geblokkeerd wordt om wat voor reden ook. We hebben een cc van €1000 en hebben daar toen we in Canada waren gewoon €3000 op gestort. Wel gewoon verzekerd. Uiteraard eerst gecheckt. Dit jaar Amerika kozen we voor een extra (goedkope) cc.
Antelope Canyon Page. Ga je die nog wel doen?? Te mooi voor de kids ook. Met name de lower denk ik. Is geen lange wandeling. Heel erg kort, maar duurt even ivm de vele foto’s die je gaat maken. Vrij prijzig, maar zeer de moeite. Gaat niet met je Amerika the Beautiful pas.
Golden Gate Bridge kom je niet over. Maar is eenvoudig te bezoeken. Afhankelijk welk hotel wellicht lopend en anders met ov. Probeer zeker ook de cabletram uit! Wij kozen ervoor om een dagkaart via muni mobile aan te schaffen. Op mobiel scheelt de helft. Konden we heel SF eenvoudig mee doorcrossen. Cabletram is 7 dollar. Zo’n dagpas incl cabletram dubbele ong. Dus kan heel snel uit.
Snap je beslissing van SD wel. Moet moei zijn. Maar doordat anders wel heel veel auto zitten wordt zou ik zeker In of dichtbij de NP overnachten, zoals ik al aangaf. Yosemite en GC er in, ZIon Springdale. En Bryce view Lodge goedkope aanrader. Bij ons het idee van dat je niet voor alles voor duur kunt gaan...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat de one way betreft, Old Faithful geeft al aan dat er geen extra kosten zijn. En dat is ook zo.

Als je extra tijd San Diego doet om uit te rusten vind ik dat erg jammer van de rest van de route. Waarom onderweg niet meer rust pakken?
Of San Diego zonder auto een goed idee is vraag ik me af, maar dat zullen anderen je wel kunnen vertellen.

Mocht je wel graag daar meer tijd willen doorbrengen overweeg dan eens om het deel ten oosten van Las Vegas te laten vallen.
Dan heb je ook meer tijd voor de kust en andere zaken. Misschien SF via het noorden verlaten en met de auto over de Golden Gate brug. Sequoia toevoegen, meer tijd voor Las Vegas en het stuk ten oosten van Yosemite?

En wat de wandelingen betreft, daar zou ik toch nog eens over nadenken. Het is de mooiste manier om iets van een park te zien.

Wij boeken altijd alles annuleerbaar. Soms betaal je vooraf, zoals in de parken, maar dat krijg je direct terug als je annuleert.
In Monterey zaten wij dit jaar in de Borg's motel in Pacific Grove. Prachtige ligging en relatief goedkoop. Wij hebben daar gefietst, dat was erg leuk.
Fietsen in SF is trouwens ook leuk om te doen. Je kunt dan over de Golden Gate brug naar Sausalito en met de boot weer terug. Of fietsend terug.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Superdork1 schreef:
27 nov 2019, 23:58
Las Vegas en San Diego kan ik niet rechtstreeks vliegen zie ik,
Naar Las Vegas rechtstreeks is wel mogelijk. Wij deden dat in september j.l. met KLM. Volgens mij vliegen ze niet elke dag.

Hotels langs Highway One zijn duur en in de weekeinden ontzettend duur. Ik heb voorbeelden gezien dat een hotel op zaterdag vier keer zo duur was als op een doordeweekse dag.

Wat de credit card betreft: een tweede kaart is in mijn ogen een must. Wij hadden ook nog een derde, niet per se nodig maar wel geruststellend. Bij onze laatste vakantie kwam ik er letterlijk een kwartier voor vertrek achter dat er fraude was gepleegd. Zie viewtopic.php?f=3&t=75148&p=1224261&hil ... d#p1224261 Je kunt daarnaast ook proberen de limiet tijdelijk te verhogen.
Overigens hoef je de hotels in verreweg de meeste gevallen niet vooraf te betalen als je zelf boekt. Er is vaak wel een iets goedkoper prepaid tarief, maar dan kun je niet gratis annuleren. Bij mijn weten hoef je alleen bij accommodatie in een nationaal park één nacht vooruit te betalen. Dat bedrag wordt teruggestort als je op tijd annuleert.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Superdork1
Amerikafan

Bedankt voor alle reacties!

Die extra creditkaart ga ik aanvragen, altijd handig in geval van nood. Met de ICS app kan je er geld op zetten las ik, en je kan de limiet verhogen, dus dan is dat probleem ook weer uit de wereld.

Huurauto ben ik ook aan het uitvogelen. Ik wil graag maatje standard SUV (SFAR) en ik zag dat je in die periode al snel 1400 euro kwijt bent. Al helpt het forum ook hier weer want ik kwam op de happytoursusa.com site al een aanbieding van Alamo tegen voor omgerekend 950 euro, dat is 47,50 er dag. Lijkt me een mooie prijs. One way fee wordt op dit traject volgens mij inderdaad niet berekend..

De route is aangepast, shoot me! :whip: Heb een dag Page toegevoegd, dat geeft meer rust. Nu geen weekend in Las Vegas, maar wel weekend in SF. En geen weekend langs highway 1.

Afbeelding
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Mooi zo! En 2x Vegas deden wij ook. We vonden het geweldig om hier weg te rijden met het idee een aantal dagen later terug te mogen komen.
Veel voorpret gewenst en goede reis.

Gr. Alice

Ps. Zie shoot me staan en schoot in de lach. Tijdens onze reis maakte ik op 11sept bij de brandweerkazerne in Page de blunder toen ik een brandweerman wilde fotograveren:”can i shoot you”
Waarop de commandant zei (in Engels uiteraard) ja joh, schiet iedereen maar neer :wink: :shock: Gelukkig begreep hij wat ik bedoelde .....
Superdork1
Amerikafan

Haha mooi verhaal Alice!

Heb nog een vraag voor jullie.. Ben naar tickets aan het kijken en ik vermoed dat terugvliegen vanaf LAX veel goedkoper is, en rechtstreeks via KLM. Als ik de vlucht van 16.55 uur uur vanaf LAX terug boek, zou ik dat redden vanaf San Diego? Even denken dan om 12.00 uur auto inleveren, 13.00 op het vliegveld. Dan heb ik nog 4 uur over om in te checken en alle controles te doorlopen.

Ik weet dat het razend druk kan zijn in LA. Volgens Google is het 2 uur rijden naar het vliegveld, dan kan ik er 5 uur over doen als ik om 0700 uur vertrek... Nee, nu ik het typ kom ik er al achter dat ik dit niet moet doen...

Alternatief is van Pismo beach (of mss beter Santa Barbara) gelijk naar San Diego te rijden en dan de laatste dag LA mee pakken. Ik hoef daar niet zoveel te zien, Hollywood boulevard lijkt me wel leuk en mss Venice Beach. Ben er met één dag wel klaar denk ik.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt ook op je laatste dag in San Diego, in de avond terugrijden naar LA, of net voor LA bij een van de leuke(re) strandplaatsjes (Huntington Beach bv). Het is lang licht in die periode dus je kunt dan nog eerst een volle dag San Diego doen en dan om een uur of zeven richting LA.
Groetjes,
Daniel
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou het zo doen zoals Daniel aangeeft. Je hebt dan nog een volle dag voor SD en je hebt de volgende dag tijd genoeg om het vliegveld te halen. Overigens is 3 uur van tevoren aanwezig zijn voldoende.
Misschien nog wat tips voor SD. Als je de auto parkeert in de buurt van USS Midway kun je vervolgens lopend naar Harbour Village en ook Gaslight Quarter ligt op loopafstand. Ook leuk is Old Town SD (de eerste nederzetting). Heel Mexicaans en gezellig vooral 's avonds. En dan heb je nog Balboa Park. Een aanrader. Prachtig aangelegd park met hele mooie gebouwen. Heel groot maar er loopt een gratis treintje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Sommige hotels reken je gelijk bij het boeken al (geheel of gedeeltelijk) af, maar als je (volgens de voorwaarden) kunt annuleren tot kort voor de datum van overnachting dan krijg je uiteraard gewoon je geld terug. Bij andere hotels betaal je soms alleen de eerste nacht vooraf, dat is dan je deposit.

Ik heb intussen al m'n hotels vastgelegd en ik vind het eigenlijk wel handig dat je op deze manier je kosten een beetje kunt spreiden. Die betreffende nachten zijn dan vooraf al betaald met je cc dus straks in je vakantie hoef je weer minder af te rekenen.

De prijs van een overnachting in Monterey zal nu door de week wel lager zijn dan op een zaterdag. Maar alles is daar vrij duur ja. Wij overnachten in Holiday Inn Express At Monterey Bay. Ik zie dat de prijs voor mijn nacht inmiddels ook al aardig wat omhoog is gegaan sinds mijn reservering (medio september).

Kijk ook eens naar lidmaatschappen van hotelketens. Kleine moeite (account aanmaken) maar het is het eerste verdiend. En kijk bij alles wat je wil reserveren zowel rechtstreeks als bij een Booking of wat dan ook. En in plaats van in/bij Pismo Beach kun je ook iets verderop overnachten: ik heb hier voor Santa Maria gekozen, dat scheelt enorm.

Persoonlijk vind ik Hollywood Boulevard echt helemaal niks, maar goed. Ook bij ons was het vorig jaar een must, maar komend jaar sla ik heel LA gewoon over. Maar Venice Beach is voor de pubers echt wel superleuk: fietsen huren van/naar de Santa Monica Pier.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Overnachten Venice Beach wat ons betreft geen aanrader. Vele zwervers en nachtelijk kabaal en onveilig gevoel. Zou eerder Santa Monica kiezen dan en vanaf daar naar Venice fietsen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Superdork1 schreef:
28 nov 2019, 14:50
Heb nog een vraag voor jullie.. Ben naar tickets aan het kijken en ik vermoed dat terugvliegen vanaf LAX veel goedkoper is, en rechtstreeks via KLM. Als ik de vlucht van 16.55 uur uur vanaf LAX terug boek, zou ik dat redden vanaf San Diego? Even denken dan om 12.00 uur auto inleveren, 13.00 op het vliegveld. Dan heb ik nog 4 uur over om in te checken en alle controles te doorlopen.

Ik weet dat het razend druk kan zijn in LA. Volgens Google is het 2 uur rijden naar het vliegveld, dan kan ik er 5 uur over doen als ik om 0700 uur vertrek... Nee, nu ik het typ kom ik er al achter dat ik dit niet moet doen...
En waarom zou je dit niet doen? Als je pas rond 17:00 uur vliegt heb je dus de hele dag om de auto in te leveren en naar LAX te gaan. Kan makkelijk. Ik ben al regelmatig in de ochtend vanuit Visalia (tussen Bakersfield en Fresno) naar LAX gereden en vloog dan 's middags. Ritje van ruim 3 uur. Ja, de snelwegen in Los Angeles zijn druk maar als je pas aan het eind van de middag vliegt hoef je de avond ervoor niet persé dichtbij het vliegveld te zitten. Vlieg je 's ochtends voor 10:00 u dan zou ik inderdaad vlakbij het vliegveld willen zitten. Voordeel is dat je de auto dan ook weer een dag eerder kunt inleveren. Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan. Hotel vlakbij het vliegveld en 's ochtends met hotelshuttle naar het vliegveld. De avond ervoor lever ik de auto in en ging dan lopend terug naar het hotel.

Overigens, je hebt de huurauto nu al wel geboekt maar nog geen vliegtickets geboekt? Gelukkig kun je de autohuur bij Happytours eenvoudig annuleren maar zou eerst zorgen dat je vliegtickets hebt. Nu ga je wellicht bewust zoeken naar vliegtickets met vliegtijden/data/stad die aansluiten op je autohuur terwijl het juist andersom moet zijn. Het kan geen kwaad van te voren te kijken waar autohuur voordeliger is en daar je vliegticket op aan te passen als dat niet veel duurder is.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Superdork1
Amerikafan

Even een update. De tickets zijn geboekt! We hebben er een nachtje aan vastgeplakt in Huntington Beach omdat terugvliegen vanaf LA toch wel een paar honderd euro goedkoper was dan terugvliegen vanaf San Diego. Bovendien, daar kwam ik net achter, is er die week in Huntington Beach een groot en bekend softbal toernooi en ik ga mijn dochter heel blij maken als we daar even ga kijken :D

Hotels heb ik ook er al bij gezet. Op Bryce en SF na, allemaal met goed ontbijt (volgens de reviews). Dat scheelt toch weer als je met een volle maag op pad kan gaan, en onder de streep ook in de kosten. De gemiddelde prijs van de hotels ligt iets boven de 150 euro per nacht.

Nu nog een mooie deal voor de huurauto zoeken.

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie reis!
Voor Zion zou ik als ik jullie was voor Springdale kiezen. Dat scheelt toch een aantal keren heen en weer rijden, en het scheelt parkeerkosten. In Springdale kun je op de gratis shuttlebus naar het park stappen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Zion Park Motel, die hebben ook familiekamers.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer