Allemaal bedankt voor het warme welkom en de tips!
@Old Faithful Nee, nog geen tickets geboekt. Goed idee die one way, dat scheelt inderdaad een dag vakantie die we anders in de auto zouden zitten. Als ik bijvoorbeeld op Las Vegas heen vlieg en via San Diego terug zit ik dan niet met een one way fee te kijken? De reden dat ik Williams als stop had ingepland is omdat dat de reis naar Barstow en San Diego beter verdeeld is. Maar met de one way tip is dat wellicht niet nodig! Las Vegas en San Diego kan ik niet rechtstreeks vliegen zie ik, maar de prijs is wel lager dan rechtstreeks naar SFO. De reis eindigen in San Diego heeft mijn voorkeur, dan kunnen we nog even een paar dagen bijkomen van het vele reizen en de auto hebben we dan niet meer nodig, die kunnen we inleveren.
@stegeman Gehaast... tja we realiseren ons dat we niet alles kunnen zien en er moeten keuzes gemaakt worden. Daarom ook regelmatig een dubbele overnachting om de haast er uit te halen. Je tip om twee nachten in Yosemite te blijven ga ik wel overnemen. Glacier point road wil ik ook bekijken en natuurlijk een wandeling in de Valley. Kilometers lange hikes zijn niet aan ons besteed

De Golden Gate Bridge wil ik zeker wel zien, kom ik daar overheen als ik via Montery terug naar SF rijd? Alcatraz staat niet op de lijst, ik zie voor mijn werk genoeg gevangenissen elke week.. En San Diego overslaan? Haha nee, ik denk er zelfs over nog een nachtje erbij te pakken daar
@jojostravelusa Bedankt voor je tip, ik kom er zo even op terug.
@IngridZw Ik vind de hotelprijs in Las Vegas best meevallen, maar met de one way tip zal het er anders uit zien denk ik.
@Martin & Marianne Ja de kinderen willen graag een keertje gaan gold pannen. Las dat je dit in Mariposa kan doen. Maar misschien vind ik nog wel een betere plek. Onze reis is een mix van stad en natuur, dat doen we bewust zo. Als je alleen met kinderen reist en je wordt ziek of je breekt een been dan kan je niets meer, je hebt dan geen partner die het even overneemt. Niet dat ik daar bang voor ben, ik reis al ruim tien jaar alleen met de kinderen, maar het is wel iets waar je bewust rekening mee moet houden. Een goede reisverzekering met alarmcentrale is een must.
Dan nog in het algemeen. Ik heb een paar vrijblijvende offertes opgevraagd voor deze reis en ik merk dat het qua prijs allemaal niet veel uit maakt of je via een reisbureau of zelf boekt. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er steeds meer naar neig om het zelf te gaan regelen. Ik zag dat de hotels rond LA (Santa Monica), Pismo Beach en Montery enorm duur zijn! Hoe boeken jullie deze hotels/motels, met optie tot vrijblijvende annulering? Dat belast je cc enorm lijkt mij. Vrees dat ik met één cc niet uit ga komen! Dan maar een tweede bestellen ook handig voor nood. Ik ga morgen mijn schema aanpassen naar met de tip van Old Faithful, wordt vervolgd...