Dan kan ik ook weer eens nederlands praten, wat ik al serieus maanden niet meer heb gedaan
Ik zal even mijn situatie schetsen:
-per semester betaal ik $3500, dus per jaar $7000.
-Boeken per semester ligt tussen $200-$600 (koop altijd used book!)
-Woon bij oom, scheelt huur en eten
-$300-500 per maand living expenses. Dit is de grootste variabel, het hangt ervan af wat je allemaal gaat doen. Af en toe naar de film, kleren, mocha frappuchino's kopen e.d. kun je gemakkelijk doen met $300. Dat komt omdat ik dus thuis eet en geen huur betaal. Overigens ga ik wel veel uit eten, zowel op campus als buiten campus. Dat kan je kosten drastisch omlaag halen. Maar uit eten gaan in amerika is zo leuk, dus voorlopig blijf ik dat doen
Oja, ik fiets naar school (lekker nederlands). Dus geen buskosten en autokosten voor mij. Ik volg geen zomer en winter intersessions, is veels te duur. Ik kan mijn transer credits in twee jaar halen (4 semesters), maar ik zal het waarschijnlijk in 5 semesters doen (extra classes volgen om mijn kennis breed te houden).
Ik werk niet op campus (ik heb nog een bedrijf in NL waarmee ik mijn inkomsten vandaan haal, lucky me). Ik ken wel veel int. studenten die werken op campus. Je kunt niet de eerste semester werken want je moet een GPA hebben van 2.5+. Dus dat kan pas vanaf de tweede semester.