Samen met mijn partner ga ik volgend jaar een trip maken naar de US. Toch heb ik graag nog wat tips nodig bij de route die ik heb uitgestippeld. Wij willen een combi maken van steden en natuur. De tickets zijn al geboekt (19 mei t/m 10 juni) en we beginnen in SF en eindigen in SF. We huren een auto en we zijn (en rijden) met zijn tweetjes (geen kids). Om mezelf stress te besparen, zijn we van plan alleen motels/hotels/Airbnb of aan Glamping te gaan doen, dus niet in een (mini) tentje omdat mijn fantasie in de nacht op hol kan slaan met alles wat in/rondom de tent kan kruipen en mij misschien op wil gaan eten.

Camper had eventueel wel een optie geweest, maar dan voelen we ons minder wendbaar.
Ik kom tot de volgende route:
Zo 19-5 aankomst in de avond SF--> we overnachten hier dichtbij de airport en gaan de dag erna al heel vroeg rijden.
Ma 20-5 SF-Pismo beach (een flink eind, maar we willen eerst even flink wat kilometers maken)
Di 21-5 Pismo beach-La
Wo 22-5 LA
Do 23-5 LA
Vr 24-5 LA-Joshua Tree
Za 25-5 Joshua Tree-Kingman
Zo 26-5 Kingman - Gran Canyon
Ma 27-5 Gran Canyon - Page
Di 28-5 Page
Wo 29-5 Page-Bryce
Do 30-5 Bryce-Zion
Vr 31-5 Zion- Las vegas
Za 1-6 Las Vegas
Zo 2-6 Las Vegas
Ma 3-6 Las Vegas-via death valley (klein tussenstopje Lone Pine) naar Bishop of Mammoth lakes (we vertrekken hier ook weer erg vroeg in de nacht/ochtend)
Di 4-6 vanuit Bishop of Mammoth lakes richting Bodie en dan in de avond aankomen in Yosemite
Wo 5-6 Yosemite
Do 6-6 Yosemite (Mariposa Grove)
Vrij 7-6 Yosemite-San Francisco
Za 8-6 San Francisco
Zo 9-6 San Franciso
Ma 10-6 vertrek vanuit San Francisco naar Nl.
Omdat we eind mei aankomen, hebben we Yosemite aan het einde gezet omdat ik dan hoop dat de kans groter is om Bodie te bezoeken.
Ook hebben we besloten een gehele dag in Page te verblijven omdat mijn partner die dag dan jarig is en we op ons gemak willen doen en dan niet willen rijden. Page/horseshoe bend en antilope Canyon willen we rustig gaan bekijken en in de avond ook uitgebreid uiteten gaan. We hebben nog getwijfeld over een extra nacht in Zion, maar na het bekijken van vele filmpjes op youtube, besloten dit maar kort aan te doen. We zijn niet van plan hier grote hikes te gaan doen ofzo. Onze accommodatie is al geboekt voor het bezoek aan Yosemite en ook het hotel in San Francisco (deze laatste is nog tot een dag annuleerbaar van tevoren). We beseffen ons dat we rondom memorial day (dag ervoor) bij de Grand Canyon zijn en we veel drukte kunnen verwachten, toch hebben we niet het idee hier helemaal onderuit te komen en hebben we ons hierbij neergelegd dat dit dan zo is. Ook houden we er rekening mee dat we Las Vegas in het weekend doen en dat het dan een stuk duurder kan uitpakken.
Wat denken jullie, is de reis een beetje in balans?
Alvast bedankt voor alle input.