Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mier37: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mier37
Amerika-ontdekker

Reis Mier37: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF.

Bericht door Mier37 »

Hallo allemaal!
Samen met mijn partner ga ik volgend jaar een trip maken naar de US. Toch heb ik graag nog wat tips nodig bij de route die ik heb uitgestippeld. Wij willen een combi maken van steden en natuur. De tickets zijn al geboekt (19 mei t/m 10 juni) en we beginnen in SF en eindigen in SF. We huren een auto en we zijn (en rijden) met zijn tweetjes (geen kids). Om mezelf stress te besparen, zijn we van plan alleen motels/hotels/Airbnb of aan Glamping te gaan doen, dus niet in een (mini) tentje omdat mijn fantasie in de nacht op hol kan slaan met alles wat in/rondom de tent kan kruipen en mij misschien op wil gaan eten. :lol:
Camper had eventueel wel een optie geweest, maar dan voelen we ons minder wendbaar.

Ik kom tot de volgende route:

Zo 19-5 aankomst in de avond SF--> we overnachten hier dichtbij de airport en gaan de dag erna al heel vroeg rijden.
Ma 20-5 SF-Pismo beach (een flink eind, maar we willen eerst even flink wat kilometers maken)
Di 21-5 Pismo beach-La
Wo 22-5 LA
Do 23-5 LA
Vr 24-5 LA-Joshua Tree
Za 25-5 Joshua Tree-Kingman
Zo 26-5 Kingman - Gran Canyon
Ma 27-5 Gran Canyon - Page
Di 28-5 Page
Wo 29-5 Page-Bryce
Do 30-5 Bryce-Zion
Vr 31-5 Zion- Las vegas
Za 1-6 Las Vegas
Zo 2-6 Las Vegas
Ma 3-6 Las Vegas-via death valley (klein tussenstopje Lone Pine) naar Bishop of Mammoth lakes (we vertrekken hier ook weer erg vroeg in de nacht/ochtend)
Di 4-6 vanuit Bishop of Mammoth lakes richting Bodie en dan in de avond aankomen in Yosemite
Wo 5-6 Yosemite
Do 6-6 Yosemite (Mariposa Grove)
Vrij 7-6 Yosemite-San Francisco
Za 8-6 San Francisco
Zo 9-6 San Franciso
Ma 10-6 vertrek vanuit San Francisco naar Nl.

Omdat we eind mei aankomen, hebben we Yosemite aan het einde gezet omdat ik dan hoop dat de kans groter is om Bodie te bezoeken.
Ook hebben we besloten een gehele dag in Page te verblijven omdat mijn partner die dag dan jarig is en we op ons gemak willen doen en dan niet willen rijden. Page/horseshoe bend en antilope Canyon willen we rustig gaan bekijken en in de avond ook uitgebreid uiteten gaan. We hebben nog getwijfeld over een extra nacht in Zion, maar na het bekijken van vele filmpjes op youtube, besloten dit maar kort aan te doen. We zijn niet van plan hier grote hikes te gaan doen ofzo. Onze accommodatie is al geboekt voor het bezoek aan Yosemite en ook het hotel in San Francisco (deze laatste is nog tot een dag annuleerbaar van tevoren). We beseffen ons dat we rondom memorial day (dag ervoor) bij de Grand Canyon zijn en we veel drukte kunnen verwachten, toch hebben we niet het idee hier helemaal onderuit te komen en hebben we ons hierbij neergelegd dat dit dan zo is. Ook houden we er rekening mee dat we Las Vegas in het weekend doen en dat het dan een stuk duurder kan uitpakken.
Wat denken jullie, is de reis een beetje in balans?
Alvast bedankt voor alle input. :wink:
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mier: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF

Bericht door Mr. Patrick »

Nav het schema zou ik meteen adviseren om een dage Page te schrappen ten faveure van Zion.
Een verjaardag is ook maar gewoon een dag. Ik zou liever mooie dingen zien in mijn reis dan per se op mijn verjaardag niet hoeven rijden. Maar misschien ben ik dan raar :blink:

Ook als je geen lange hikes wilt maken heb je in Zion echt wel wat tijd nodig om met het shuttlebussysteem het park in te geraken. Want er zijn ook zat kleine wandelingen die prachtig zijn in Zion. De Canyon Overlook Trail (bij het tunneltje op de weg richting Mt Carmel Junction), de Emerald Pools en de Riverside Walk zijn ook prachtig!

Je trip van LV naar Mammoth Lakes of Bishop is echt wel lang.

Edit: typo's
Laatst gewijzigd door Mr. Patrick op 27 aug 2018, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens met Mr Patrick. Laatst was er ook iemand met een rare kronkel in de route alleen maar om op een verjaardag bij de GC te kunnen zijn. Als het voor een kind is kan ik daar nog inkomen, maar wat let je om die verjaardag op een ander moment feestelijk te vieren? en je kunt overal wel lekker eten.

Leg de GC zo snel mogelijk vast als je dat nog niet gedaan hebt. Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com. Zit je in Yosemite in de vallei?
De richting is zo goed, niet alleen voor Bodie maar met name voor de Tioga Pass natuurlijk.

Marianne
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Mr. Patrick schreef:Nav het schema zou ik meteen adviseren om een dage Page te schrappen ten faveure van Zion.
Een verjaardag is ook maar gewoon een dag. Ik zou liever mooie dingen in mijn reis dan op mijn verjaardag niet hoeven rijden. Maar misschien ben ik dan raar :blink:

Ook als je geen lange hikes wilt maken heb je in Zion echt wel wat tijd nodig om met het shuttlebussysteem het park in te geraken. Want er zijn ook zat kleine wandelingen die prachtig zijn in Zion. De Canyon Overlook Trail (bij het tunneltje op de weg richting Mt Carmel Junction), de Emerald Pools en de Riverside Walk zijn ook prachtig!

Je trip van LV naar Mammoth Lakes of Bishop is echt wel lang.
Ik zal er eens wat kritischer naar gaan kijken. Ons leek Page mooier dan Zion, maar dat vind jij dus duidelijk niet :) Ik sprak laatst met iemand die bijna jaarlijks in het zuidwesten komt en die zelfs aangaf Zion te skippen, maar dat leek me ook echt wel weer heel zonde.
We beseffen dat de trip naar Bishop of Mammoth idd lang is, maar ook daar kregen we van een ander het advies gewoon door te rijden. Dat zou betekenen een nacht minder in LV. dan
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Martin & Marianne schreef:Helemaal eens met Mr Patrick. Laatst was er ook iemand met een rare kronkel in de route alleen maar om op een verjaardag bij de GC te kunnen zijn. Als het voor een kind is kan ik daar nog inkomen, maar wat let je om die verjaardag op een ander moment feestelijk te vieren? en je kunt overal wel lekker eten.

Leg de GC zo snel mogelijk vast als je dat nog niet gedaan hebt. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Zit je in Yosemite in de vallei?
De richting is zo goed, niet alleen voor Bodie maar met name voor de Tioga Pass natuurlijk.

Marianne
Dankjewel Marianne, dat ga ik zeker doen! :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes kan uiteraard in één dag, maar het is een lange gevulde dag. In Death Valley wil je toch minstens, Dante's View, Zabriskie Point, Furnace Creek, Badwater, Devil's Golf Course, Sand Dunes, Stovepipe Wells als stops nemen. Dan ben je algauw 10 uur onderweg tot Mammoth lakes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

We hebben het er eigenlijk niet over gehad wat we in DV wilde gaan bezoeken. Plan was gewoon om het door te crossen en alleen te stoppen in Lone Pine. Als we rond 5 in de ochtend vertrekken hadden we gehoopt tegen de avond aan te komen in Bishop of Mammoth lakes.
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Martin & Marianne schreef: en je kunt overal wel lekker eten.
Hier wou ik ook nog even op reageren. Helaas is dat voor mij niet mogelijk omdat ik een darmziekte heb nav een zware operatie en heel veel (dagelijkse kost) niet (meer) kan eten ivm verhoogde kans op darmobstructie. Ik ben dus gebonden aan bepaalde plekken om iets fatsoenlijks te kunnen eten, ook daar wilde ik graag naar kijken waar iets meer mogelijkheden zijn. Ik moet zelf dus voor onderweg zorgen dat ik genoeg voedsel bij heb om te kunnen eten als de mogelijkheden beperkt zijn. Page leek meer mogelijkheden te hebben dan Bryce bv. Maar ik weet niet hoe dit in Zion is.
Mr. Patrick
Amerikakenner

Mier37 schreef:Ik sprak laatst met iemand die bijna jaarlijks in het zuidwesten komt en die zelfs aangaf Zion te skippen, maar dat leek me ook echt wel weer heel zonde.
Ja, dan zou ik het ook wel eens overslaan. Maar voor een eerste keer mag je dit echt niet missen!

Voor wat betreft het eten: je kunt een stadje (zoals Page) niet vergelijken met een natuurpark (bv Zion) qua faciliteiten. In de parken zijn er geen grote supermarkten of restaurants met uitgebreide menu-kaarten. In een stad(je) natuurlijk wel. Maar op weg ergens naartoe kom je altijd wel langs winkels waar je kunt inslaan voor een paar dagen. Koop daarom ook bij de eerste de beste stop een koelbox!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Mier37 schreef:Plan was gewoon om het door te crossen en alleen te stoppen in Lone Pine.
En waarom in godsnaam zou je zoiets doen ? In Death Valley is er van alles te zien en in Lone Pine niets......
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Koelbox is het eerste wat op mijn lijstje komt :wink: en ik was me al een beetje bewust dat er bij de parken niet veel uitgebreide keuze is en dat hoeft ook niet. Helaas is fastfood of een gewoon broodje eten geen optie voor mij, dus word het veelal onderweg inslaan en waar mogelijk een hapje eten als de faciliteiten het toelaten. Gelukkig ben ik dat gewend in eigen land, dus neem ik overal mijn eigen eten mee.
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Marcopstal schreef:
Mier37 schreef:Plan was gewoon om het door te crossen en alleen te stoppen in Lone Pine.
En waarom in godsnaam zou je zoiets doen ? In Death Valley is er van alles te zien en in Lone Pine niets......
Ik heb geen idee. Alabama Hills werd aangeraden in Lone Pine, die persoon zweerde erbij. Maar dat is niet aan te raden dus?
daarom vraag ik ook meerdere meningen.
Mr. Patrick
Amerikakenner

Als je maar beperkte tijd hebt moet je keuzes maken. En persoonlijk zou ik zoveel mogelijk voor de nationale parken gaan. Dat zijn toch de meer bijzondere plekken. Anders hadden ze er geen nationaal park van gemaakt.

Het advies van de Alabama Hills van die kennis vind ik vergelijkbaar als je maar één dag had voor Rome en dat die je dan naar het Vaticaans Museum stuurt. Dat is namelijk geweldig! Alleen mis je dan het Colosseum en het Forum Romanum en veel andere dingen, terwijl dat juist de attracties zijn waar iedereen aan denkt bij Rome...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mier37 schreef: zal er eens wat kritischer naar gaan kijken. Ons leek Page mooier dan Zion, maar dat vind jij dus duidelijk niet :) Ik sprak laatst met iemand die bijna jaarlijks in het zuidwesten komt en die zelfs aangaf Zion te skippen, maar dat leek me ook echt wel weer heel zonde.
We beseffen dat de trip naar Bishop of Mammoth idd lang is, maar ook daar kregen we van een ander het advies gewoon door te rijden. Dat zou betekenen een nacht minder in LV. dan
De plaats Page is niet bijzonder, je moet het hebben van het meer en de overige bezienswaardigheden. Er zijn er genoeg die hiervoor een dag langer in Page verblijven. Het is maar wat je het meest aanspreekt. Als ik zou moeten kiezen, maar ook dat is persoonlijk, zou ik liever een dag langer in Zion NP zijn. En wat betreft het eten: ik weet niet wat je mag en kan eten, maar bijv. in Springdale bij Zion zijn genoeg restaurants en dus ook voldoende keuze.

Wij hebben ook in één dag de rit gereden van Las Vegas naar Bishop. Onderweg ook nog een paar keer gestopt in Death Valley. Wij vonden het goed te doen en helemaal als je al om 5 uur 's ochtends vertrekt. :wink: Dan kun je zelfs doorrijden naar Mammoth Lakes en onderweg Lone Pine nog even aandoen. (wat best een leuk stadje is om even rond te wandelen.) Alabama Hills zijn we niet geweest, maar het schijnt volgens sommigen de moeite waard te zijn. Alhoewel dit in jullie geval misschien te veel van het goede is.

Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar verjaardag op hun eigen manier moet kunnen invullen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Mr. Patrick schreef:Als je maar beperkte tijd hebt moet je keuzes maken. En persoonlijk zou ik zoveel mogelijk voor de nationale parken gaan. Dat zijn toch de meer bijzondere plekken. Anders hadden ze er geen nationaal park van gemaakt.

Het advies van de Alabama Hills van die kennis vind ik vergelijkbaar als je maar één dag had voor Rome en dat die je dan naar het Vaticaans Museum stuurt. Dat is namelijk geweldig! Alleen mis je dan het Colosseum en het Forum Romanum en veel andere dingen, terwijl dat juist de attracties zijn waar iedereen aan denkt bij Rome...
Ja, ik snap je beweegredenen. En ik denk dat we dat zelf moeten gaan ervaren als we daar zijn. Ik heb zelf graag een balans tussen steden en natuur en met beperkte tijd moeten we inderdaad keuzes maken. Ik ben gek op Urban/straatfotografie en wil daar ook graag wat ruimte voor nemen.
Kijk, daar laatste, daar heb ik wat aan. Dat zijn dingen die ik dan weer niet weet en waar ik mijn route wellicht op kan aanpassen.
dankjewel voor je bijdrage.
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

IngridZw schreef:
Mier37 schreef:
De plaats Page is niet bijzonder, je moet het hebben van het meer en de overige bezienswaardigheden. Er zijn er genoeg die hiervoor een dag langer in Page verblijven. Het is maar wat je het meest aanspreekt. Als ik zou moeten kiezen, maar ook dat is persoonlijk, zou ik liever een dag langer in Zion NP zijn. En wat betreft het eten: ik weet niet wat je mag en kan eten, maar bijv. in Springdale bij Zion zijn genoeg restaurants en dus ook voldoende keuze.

Wij hebben ook in één dag de rit gereden van Las Vegas naar Bishop. Onderweg ook nog een paar keer gestopt in Death Valley. Wij vonden het goed te doen en helemaal als je al om 5 uur 's ochtends vertrekt. :wink: Dan kun je zelfs doorrijden naar Mammoth Lakes en onderweg Lone Pine nog even aandoen. (wat best een leuk stadje is om even rond te wandelen.) Alabama Hills zijn we niet geweest, maar het schijnt volgens sommigen de moeite waard te zijn. Alhoewel dit in jullie geval misschien te veel van het goede is.

Overigens vind ik dat iedereen zijn of haar verjaardag op hun eigen manier moet kunnen invullen.
Op de dag dat we naar Page rijden is het Memorial day, dan schijnt het overal stikdruk te zijn. Ik vraag me dan af of we wel voldoende tijd kunnen inplannen voor de bezienswaardigheden rondom Page. Ik vermoed dat de antilope canyon ook erg druk gaat zijn,ook daarom denken we (op zijn verjaardag na) extra tijd nodig te moeten hebben voor alles rondom Page. Maar dat kan ik misschien mis hebben. Ik ga nog eens wat dingen opzoeken over Page, wellicht zullen we dan wat bewuster erin staan.
Betreft eten, alles waar zetmeel, tarwe, aardappel, bonen, kool, (teveel)vet en inzit moet ik laten staan. Als er in Springdale wat meer keuze is ben ik al heel blij :thumbup:

Ik denk dat we Alabama hills lekker schrappen en even kijken wat we willen/kunnen doen in Death Valley. Is 2 volle dagen (en 3 nachten) Las Vegas too much? anders kunnen we misschien alsnog een nacht DV doen. Maar na jou post ga ik toch twijfelen om het in 1 dag te gaan doen. :wink:
Marieke01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mier37: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF.

Bericht door Marieke01 »

Wij zijn 2 nachten in Page geweest, hartstikke leuk en veel te doen: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam, kano Lake Powell en ook nog gezwommen. Prachtig allemaal! En vanuit Bishop naar Las Vegas ook goed te doen op 1 dag, wij hebben de Alabama Hills bezocht ( echt wel de moeite waard) en alle bekende stops in Death Valley bezocht. Nergens gehaast en eind vd dag in LV. Ook maar 1 nacht in Zion ( waren we al eens geweest), rond 15 uur in park, lekker rustig in de bus. 3 korte trails gelopen. Volgende ochtend vroeg de Narrows en in de loop vd middag naar Bryce. Tuurlijk is 2 nachten mooi maar als je je tijd goed indeelt kun je met 1 overnachting echt wel veel zien van het park! Succes met plannen!
Mier37
Amerika-ontdekker

Bericht door Mier37 »

Dankjewel voor je positieve bijdrage Marieke :sunny:
Heb het even besproken en we laten alle info nog even bezinken. Maar heel erg fijn om te lezen dat je DV te doen vond in een dag. Als we Zion aandoen met maar 1 nacht zijn we er in de ochtend al vroeg, kunnen we de gehele dag dingen doen en de dag erna ook de ochtend en een stuk van de middag invullen en aan het eind van de middag naar Las Vegas rijden. Maar zoals ik al aangaf, we gaan Page nog eens onder de loep nemen. Mij lijkt de omgeving zo ontzettend mooi daar met alle highlights die jij al aangeeft.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat de reistijd betreft kan het prima. Je moet zelf kijken wat er overal te doen is en wat jullie het meest aanspreekt.
De Alabama Hills zijn zeker de moeite waard, maar dat geldt ook voor Death Valley, voor Bodie, voor de Tioga Pass etc. Wij vonden ook het Bristlecone Pines Forest de moeite waard. Maar je moet keuzes maken.
Kijk eens in onze laatste 3 reisverslagen voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite.
Als je in Page alleen naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend gaat kan dat prima met 1 overnachting. Maar meer tijd kan ook. Wij hadden er vorig jaar 2 nachten en we zaten in de Red Rock Motel. Je hebt daar een eigen keuken dus ideaal als je eens zelf wilt koken.
Dat eten zal trouwens best wel lukken, ook in restaurants. Er zijn doorgaans veel mogelijkheden om je dieetwensen door te geven. Je zou ook kunnen kiezen voor twee voorgerechten in plaats van een hoofdgerecht. Ook in de parken kun je vaak prima eten. Je kunt eens wat menukaarten bekijken. Zie hier bijvoorbeeld de menukaart van het restaurant in Bryce.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Mier37 schreef: Is 2 volle dagen (en 3 nachten) Las Vegas too much?
Nee dat vind ik niet. Wij zijn 2 keer in Las Vegas geweest en er valt zoveel te zien dat je er de tijd heus wel vol krijgt. Vergeet ook vooral Fremont Street niet. Dat is naast de Strip met alle thema hotels ook een attractie op zich. Je kunt eventueel ook een uitstapje maken naar de Hoover Dam of gewoon wat relaxen aan het zwembad. En als je van straatfotografie houdt dan is dit denk ik ook wel the place to be.
Wij hadden de laatste keer een prachtig appartement in Holiday Inn Express Hotel and Suites dat net achter de Strip ligt. Met complete keuken incl. apparatuur, vaatwasser en een eigen wasmachine/droger.
Maar wat jullie ook besluiten het wordt vast een fantastische reis :thumbup:
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer