Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht Amerika, overstap Londen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vlucht Amerika, overstap Londen
Beste allen,
Zoals reeds in een eerder topic aangegeven vertrekken wij over ongeveer een maandje naar Amerika voor onze langverwachte rondreis.
Heel veel zin in!
Echter zitten wij toch nog met een ding in onze maag, wij vliegen namelijk met British Airways naar Las Vegas.
Tijdens onze heenvlucht hebben wij een overstap van Londen Heathrow naar Londen Gatwick, hier hebben wij 4 uur de tijd voor.
Dit is incl. uitchecken/incheken/baggage afhalen/douane/ etc etc.
Beide vliegvelden liggen aan de andere kant van de stad van elkaar.
Heeft iemand hier ervaring meer? Ook op deze manier ooit gereisd?
Waar ik specifiek naar op zoek ben zijn tips hoe wij dit het beste kunnen doen? Met openbaar vervoer of taxi (duur?).
Alle tips & tricks zijn welkom. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Groet, Nathalie & Wesley.
Zoals reeds in een eerder topic aangegeven vertrekken wij over ongeveer een maandje naar Amerika voor onze langverwachte rondreis.
Heel veel zin in!
Echter zitten wij toch nog met een ding in onze maag, wij vliegen namelijk met British Airways naar Las Vegas.
Tijdens onze heenvlucht hebben wij een overstap van Londen Heathrow naar Londen Gatwick, hier hebben wij 4 uur de tijd voor.
Dit is incl. uitchecken/incheken/baggage afhalen/douane/ etc etc.
Beide vliegvelden liggen aan de andere kant van de stad van elkaar.
Heeft iemand hier ervaring meer? Ook op deze manier ooit gereisd?
Waar ik specifiek naar op zoek ben zijn tips hoe wij dit het beste kunnen doen? Met openbaar vervoer of taxi (duur?).
Alle tips & tricks zijn welkom. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!
Groet, Nathalie & Wesley.
Re: Vlucht Amerika, overstap Londen
Op de site van Heathrow vind je al veel nuttige info: https://www.heathrow.com/transport-and- ... n-airports
Daarnaast is het op dit forum al eens besproken, wellicht heb je hier iets aan: viewtopic.php?t=65749
Daarnaast is het op dit forum al eens besproken, wellicht heb je hier iets aan: viewtopic.php?t=65749
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Even uit nieuwsgierigheid: heb je deze vlucht bewust gekozen ? bv vanwege groot prijsverschil ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Op Flyertalk een uitgebreide beschrijving, korte samenvatting is makkelijkste opties taxi en de National Express bus.
https://www.flyertalk.com/forum/british ... guide.html
https://www.flyertalk.com/forum/british ... guide.html
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik snap nooit zo goed waarom mensen dit willen. Dan moet je echt een serieuze smak met geld kunnen besparen anders zou ik me deze rompslomp nooit op de hals halen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ja zeker,
Wij waren ons hier bewust van. Het scheelde destijds inderdaad een hoop geld.
Ik meen uit me hoofd ca. €600,- p.p! Daar kun je veel taxi ritjes in Londen van betalen.
Daarnaast vind ik reizen/ de reis zelf niet erg, ook overstappen of naar een ander vliegveld gaan. Als het maar (zonder al te veel stress) haalbaar is.
Wij waren ons hier bewust van. Het scheelde destijds inderdaad een hoop geld.
Ik meen uit me hoofd ca. €600,- p.p! Daar kun je veel taxi ritjes in Londen van betalen.
Daarnaast vind ik reizen/ de reis zelf niet erg, ook overstappen of naar een ander vliegveld gaan. Als het maar (zonder al te veel stress) haalbaar is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Wij hebben dit in 2014 gedaan met ons gezin. Van te voren via internet een taxibusje gehuurd ( via airportstaxitransfers.com) die stond keurig klaar met een bordje met onze naam en zonder problemen waren we ongeveer een half uur later op Gatwick.
Wij vonden dit prima te doen en ook ons scheelde het destijds veel geld.
Groet Hester
Wij hebben dit in 2014 gedaan met ons gezin. Van te voren via internet een taxibusje gehuurd ( via airportstaxitransfers.com) die stond keurig klaar met een bordje met onze naam en zonder problemen waren we ongeveer een half uur later op Gatwick.
Wij vonden dit prima te doen en ook ons scheelde het destijds veel geld.
Groet Hester
- Almere vak V
- Amerika-expert
Voor €600 pp een nobrainer lijkt me... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Het scheelt € 600 per persoon? Hoe goedkoop zijn die tickets dan nu wel niet?
Veel keuze heb je dus niet meer, maar ik vind Engeland zelfs op één vliegveld al een drama om over te stappen. De afstand tussen beide vliegvelden is overigens snel een uur rijden bij normale omstandigheden. Dat half uur hierboven zal wel op een heel rustig moment zijn geweest en met een laagvliegende chauffeur.
Almere vak V schreef:Voor €600 pp een nobrainer lijkt me...
Ik gok dan nog maar 80 euro voor de hele vlucht, want elke andere prijs zou erg onrealistisch zijn voor een vlucht naar Las Vegas OF het moet business class betreffen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik kan me vergissen hoor, tomhster. Het was inderdaad rustig en de chauffeur reed flink doortomhster schreef:. Dat half uur hierboven zal wel op een heel rustig moment zijn geweest en met een laagvliegende chauffeur.

Even gegoogled: Nu, zondagavond, doe je er volgens Google Maps 46 minuten over. In Londen kun je, als het tegen zit, daar nog heel wat file bij optellen. Maar vier uur all-in moet op zich wel te doen zijn.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Tsja, ik dacht dat ik de afgelopen meivakantie wel de alltime low had bereikt met tickets van Brussel naar Vancouver voor €269. Maar heb hier afgelopen maand een prijs voor Amsterdam Seattle voorbij horen komen voor €161. Ik verbaas me nergens meer over.Vin.cent schreef:
Ik gok dan nog maar 80 euro voor de hele vlucht, want elke andere prijs zou erg onrealistisch zijn voor een vlucht naar Las Vegas OF het moet business class betreffen
Die €600 pp lijkt me ook een tikkeltje overdreven en is maar net hoe je rekent en berekent. Al moet ik zeggen dat ik wel soms grotere verschillen zie tussen bijvoorbeeld opstappen in Dusseldorf of Brussel en dan vervolgens overstappen op Schiphol voor een rechtstreeks vlucht naar Seattle of Portland. Daar kan soms meer dan €1.000 verschil in zitten. Zelfde geldt trouwens voor Frankfurt als je daar de rechtstreeks vlucht pakt.
Maar zeker als je nog nooit naar Amerika bent geweest. Of voor de eerste keer vliegt voordat je dit forum ontdekt hebt. Je reisje braaf boekt via een reisbureau. Dan kan ik me voorstellen dat je nog steeds denkt dat je minimaal €1.000 kwijt bent voor een retourtje naar de US.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht