Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
London Heathrow - London Gatwick
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
London Heathrow - London Gatwick
Hallo allemaal,
Wij hebben onlangs onze vliegtickets geboekt voor de zomer van 2017 naar Amerika.
Nu had ik eens een vraag.
Wij vertrekken vanuit Dusseldorf en hebben een tussenstop in London Heathrow om daarna door te reizen naar Orlando.
Nu dus mijn vraag.
Wij landen in London Heathrow om 09u, en om 13u30 vertrekken wij naar orlando vanaf London Gatwick.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik heb het eens bekeken en heb gezien dat er een express trein van Heathrow naar Gatwick gaat, en deze duurt ongeveer 1 uur. Alvast bedankt!
Groetjes
Jessica !
Wij hebben onlangs onze vliegtickets geboekt voor de zomer van 2017 naar Amerika.
Nu had ik eens een vraag.
Wij vertrekken vanuit Dusseldorf en hebben een tussenstop in London Heathrow om daarna door te reizen naar Orlando.
Nu dus mijn vraag.
Wij landen in London Heathrow om 09u, en om 13u30 vertrekken wij naar orlando vanaf London Gatwick.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik heb het eens bekeken en heb gezien dat er een express trein van Heathrow naar Gatwick gaat, en deze duurt ongeveer 1 uur. Alvast bedankt!
Groetjes
Jessica !
Re: London Heathrow - London Gatwick
Naar mijn weten gaat er geen trein tussen Heathrow en Gatwick.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
http://www.heathrow.com/transport-and-d ... n-airports
Er gaat een trein/metro van heathrow naar Victoria station waar je over moet stappen op de trein/metro naar Gatwick. Gaat je wel £44 pp kosten. Kijk dus of een taxi evt. Niet goedkoper is.
Er gaat een trein/metro van heathrow naar Victoria station waar je over moet stappen op de trein/metro naar Gatwick. Gaat je wel £44 pp kosten. Kijk dus of een taxi evt. Niet goedkoper is.
De trein uit Heathrow gaat naar Paddington, niet naar Victoria.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Trein naar pddington/metro naar victoria....link lezsn en t is duidelijk. Volgt zichzelf
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben twee jaar geleden deze transfer gemaakt. Met een gezin is een taxi zeker goedkoper dan met OV. Wij hadden toen ook een overstap van 4,5 uur. De vlieger had vertraging bij aankomst en we hadden file op de snelweg tussen beide vliegvelden. Alles ging toch goed. Met een overstap van 4,5 uur én een vooraf gereserveerde taxi is de overstap goed te doen. Reken rond de 90 pond voor een taxirit (wij waren (ik meen) 85 pond kwijt). Dus reserveer wel van tevoren vervoer. Vond ik iig een stuk relaxter.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
-
- Amerika-ontdekker
alvast bedankt allemaal !!
Nu kan ik toch al met een iets geruster hart gaan slapen
was stiekem een beetje in paniek..
Ik heb zelf eens een beetje opzoekwerk gedaan en kwam uit bij: National Express coaches, deze doet er 75 minuten over en is non-stop. Is wel een bus? Is dit niet riskant ivm file ?
Nu kan ik toch al met een iets geruster hart gaan slapen

was stiekem een beetje in paniek..
Ik heb zelf eens een beetje opzoekwerk gedaan en kwam uit bij: National Express coaches, deze doet er 75 minuten over en is non-stop. Is wel een bus? Is dit niet riskant ivm file ?
Was dit dat geen bewuste keuze die je genomen hebt tijdens het boeken van de tickets?
Lijkt me dat wanneer je deze vakantie boekt, je controleert dat je van vliegveld A naar vliegveld B moet en je dus ook weet dat je ongeveer 90 pond meer betaald(heen en terug ook??).
Was de prijs zo goed?? Dan kan het natuurlijk!! En daarbij iedereen zijn ding natuurlijk
Ik persoonlijk, betaal liever wat meer om dan zoveel mogelijk rechtstreeks te vliegen en zo per vlucht 5(of meer) uur minder te reizen per vlucht.
Lijkt me dat wanneer je deze vakantie boekt, je controleert dat je van vliegveld A naar vliegveld B moet en je dus ook weet dat je ongeveer 90 pond meer betaald(heen en terug ook??).
Was de prijs zo goed?? Dan kan het natuurlijk!! En daarbij iedereen zijn ding natuurlijk

Ik persoonlijk, betaal liever wat meer om dan zoveel mogelijk rechtstreeks te vliegen en zo per vlucht 5(of meer) uur minder te reizen per vlucht.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Tja, ik vraag mij ook af waarom je een ticket kiest met aankomst op Heatrow en vertrek vanaf Gatwick. Dat is het eerste dat ik controleer als een vlucht via Londen gaat, zorgen dat aankomst en vertrek vanaf het zelfde vliegveld is.
Roland
Roland
Ik weet ook niet hoelang van te voren je aanwezig moet zijn op Gatwick? Of dat ze op Gatwick op je wachten in geval van vertraging of files? Een dergelijke constructie met twee verschillende overstapluchthavens zou ik nooit doen. Maar ieder zijn ding.
Coyote schreef:Tja, ik vraag mij ook af waarom je een ticket kiest met aankomst op Heatrow en vertrek vanaf Gatwick. Dat is het eerste dat ik controleer als een vlucht via Londen gaat, zorgen dat aankomst en vertrek vanaf het zelfde vliegveld is.
Roland
Maar aan de andere kant, als het 300 p.p. goedkoper is dan andere aanbieders, zou ik het wel snappen!
Of als je een gezin heb in de grote van fam von trapp!

- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Mijn dochter is net terug uit Londen, heeft daar een jaar gewerkt in Heathrow Hilton.
Ze zegt:
Nou dat moet dan wel een hele goedkope vlucht zijn.
Wat een stress in Londen.
Doe Heathrow - Victoria Station met de metro, niet de express want die kost £25 pp.
Picadilly Line naar Hammersmith
Overstappen op de District Line naar Victoria Station
Een los kaartje buiten de spits kost £5 pp
Neem op Victoria Station de trein naar Gatwick. Kost £ 10-12 pp
Het kost je 1 1/2 uur reizen.
Zoek alles goed uit op de site tfl.gov.uk
Ze zegt:
Nou dat moet dan wel een hele goedkope vlucht zijn.
Wat een stress in Londen.
Doe Heathrow - Victoria Station met de metro, niet de express want die kost £25 pp.
Picadilly Line naar Hammersmith
Overstappen op de District Line naar Victoria Station
Een los kaartje buiten de spits kost £5 pp
Neem op Victoria Station de trein naar Gatwick. Kost £ 10-12 pp
Het kost je 1 1/2 uur reizen.
Zoek alles goed uit op de site tfl.gov.uk
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Kan je beter de rechtstreekse bus nemen tussen Heathrow en Gatwick. Met veel bagage in de metro is niet fijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar staat dat ze goedkoper uit zijn dan via LHR zelf of via een andere stad?vimo schreef:Maar aan de andere kant, als het 300 p.p. goedkoper is dan andere aanbieders, zou ik het wel snappen!

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen, wat een gedoe...

Maar goed, tickets zijn in dit geval al geboekt dus moet ze er het beste maar van maken.
Roland
Dat staat nergens, maar je mag er vanuit gaan dat het een stuk goedkoper was, anders zou je dit normaal nooit boeken toch?
Overigens ga je nog steeds een leuke vakantie tegemoet hoor, gewoon een beetje gedoe met overstappen, that's all!
Overigens ga je nog steeds een leuke vakantie tegemoet hoor, gewoon een beetje gedoe met overstappen, that's all!
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, dat betwijfel ik. Het is nl. niet altijd even duidelijk, zeker als je niet heel vaak een ticket naar Amerika boekt. Ik heb in het begin ook wel eens gedacht, 'hé, das een mooie goedkope vlucht?' Pas toen ik beter keek zag ik dat het via Heathrow én Gatwick ging (en dus niet geboekt ondanks dat stuk goedkoper was). Tegenwoordig let ik er op als ik een vlucht via LHR bekijk en valt het mij ook meteen op.vimo schreef:Dat staat nergens, maar je mag er vanuit gaan dat het een stuk goedkoper was, anders zou je dit normaal nooit boeken toch?
Ik zou me dus zo kunnen voorstellen dat iemand afgaat op de 'mooie aanbieding' maar na het boeken tot de ontdekking komt dat je aankomt op Heathrow maar via Gatwick verder vliegt...

Roland
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben in 2014 ook tickets met deze constructie geboekt. Afgelopen maanden zag ik veel goedkope tickets naar het zuidwesten, maar toen wij 2014 tickets zochten in het hoogseizoen kwamen we niet onder de 1000 euro pp uit. Als je met 4 personen reist is dit dus een besparing van 1336 euro totaal. Voor ons echt wel de moeite waard.
Wij hadden het echter geboekt met overnachting in Londen, dus wij hadden alle tijd. Wij zijn met het openbaar vervoer gegaan.
Wij namen vanaf Heathrow T5 bus 490 tot Feltham (29 minuten). Vanaf Feltham de trein naar Clapman Junction (18 minuten) en van daaruit de trein naar Gatwick (24 minuten). De rit met het ov viel ons met alle bagage erg mee, maar wij hadden ook 2 puberzoons. Met 2 kleuters is dat wel weer anders. Voor ons vieren waren we ca 45 pond kwijt. Als je besluit met de bus (coach) te gaan, kun je hem wel het beste van tevoren reserveren. Als je van tevoren boekt kostte het destijds 70 pond voor 4 personen, maar terplekke kostte het 100 pond. Toch wel een verschilletje.
Wij hadden het echter geboekt met overnachting in Londen, dus wij hadden alle tijd. Wij zijn met het openbaar vervoer gegaan.
Wij namen vanaf Heathrow T5 bus 490 tot Feltham (29 minuten). Vanaf Feltham de trein naar Clapman Junction (18 minuten) en van daaruit de trein naar Gatwick (24 minuten). De rit met het ov viel ons met alle bagage erg mee, maar wij hadden ook 2 puberzoons. Met 2 kleuters is dat wel weer anders. Voor ons vieren waren we ca 45 pond kwijt. Als je besluit met de bus (coach) te gaan, kun je hem wel het beste van tevoren reserveren. Als je van tevoren boekt kostte het destijds 70 pond voor 4 personen, maar terplekke kostte het 100 pond. Toch wel een verschilletje.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het verschil moet dan wel aanzienlijk zijn anders zou ik er ook nooit voor kiezen. Ik heb niets tegen een overstap, maar dan wel op dezelfde luchthaven. Geen onnodig gezeul met koffers en gestress of ik het wel haal. Als je nu door files o.i.d. je volgende vlucht niet haalt, kan je er slecht uitkomen.
Ik ben het met Roland eens, soms is een dergelijke overstap niet altijd even goed aangegeven en dan "stink" (om het zo maar te nomen) je er in. Als ik TS was, zou ik BA bellen en aangeven dat je het niet hebt gezien en of er nog wat aan te doen is. Zonder aanzienlijk voordeel is het gewoon een heel gedoe !
Ik ben het met Roland eens, soms is een dergelijke overstap niet altijd even goed aangegeven en dan "stink" (om het zo maar te nomen) je er in. Als ik TS was, zou ik BA bellen en aangeven dat je het niet hebt gezien en of er nog wat aan te doen is. Zonder aanzienlijk voordeel is het gewoon een heel gedoe !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Vergeet ook niet dat je je bagage zal moeten ophalen en opnieuw inchecken.
Tenzij dit onlangs veranderd is en ik dat nieuws heb gemist...
Tenzij dit onlangs veranderd is en ik dat nieuws heb gemist...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal,
Ik heb dit inderdaad niet opgemerkt tijdens het boeken, is namelijk de 5de keer dat we naar de states vliegen, maar er stond op de site gewoon london, ik heb er gewoon niet op gelet. Tickets waren natuurlijk ook supergoedkoop, en ik was heel enthousiast dat ze zo goedkoop waren dat ik het waarschijnlijk niet direct heb opgemerkt :p Alvast bedankt allemaal. We landen om 9 uur in London, we gaan zsm onze bagage ophalen om daarna om 10 uur de express bus te nemen, en dan komen we rond 11 u - 11u20 aan op gatwick, genoeg tijd volgens ons.
Iemand een idee hoelang het duurt voor je bagage op te halen in Heathrow?
Ik heb dit inderdaad niet opgemerkt tijdens het boeken, is namelijk de 5de keer dat we naar de states vliegen, maar er stond op de site gewoon london, ik heb er gewoon niet op gelet. Tickets waren natuurlijk ook supergoedkoop, en ik was heel enthousiast dat ze zo goedkoop waren dat ik het waarschijnlijk niet direct heb opgemerkt :p Alvast bedankt allemaal. We landen om 9 uur in London, we gaan zsm onze bagage ophalen om daarna om 10 uur de express bus te nemen, en dan komen we rond 11 u - 11u20 aan op gatwick, genoeg tijd volgens ons.
Iemand een idee hoelang het duurt voor je bagage op te halen in Heathrow?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht