Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Toroweap: ervaringen gevraagd en is een high clearance auto noodzakelijk?
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Toroweap: ervaringen gevraagd en is een high clearance auto noodzakelijk?
Wie is er geweest en in hoeverre is een high clearance daarbij een strikte noodzaak? We willen voorjaar 2019 een forse route rijden en daarbij een "gewone" SUV huren. Dit is eigenlijk de enige dirt road bestemming die we beslist zouden willen doen. En de hele reis in een zware (en dure!) 4x4 doen lijkt ook niet echt handig.
OT: Deze bestemming was ik eigenlijk alweer een beetje vergeten maar hij stond in de "Kampioen" nr 1 van dit jaar. Blz 55. Wat een boerenbedrog. Indien er één gedeelte van de GC is dat nooit middels georganiseerde reizen zal worden bezocht dan is het wel deze.....
OT: Deze bestemming was ik eigenlijk alweer een beetje vergeten maar hij stond in de "Kampioen" nr 1 van dit jaar. Blz 55. Wat een boerenbedrog. Indien er één gedeelte van de GC is dat nooit middels georganiseerde reizen zal worden bezocht dan is het wel deze.....
Laatst gewijzigd door markro op 07 jan 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Toroweap: ervaringen gevraagd en is een high clearance auto noodzakelijk?
Hierbij een link naar een ouder bericht: viewtopic.php?p=979092#p979092
En een verhaal van iemand die er verslag van doet in 2 delen: viewtopic.php?p=1003429#p1003429 en viewtopic.php?p=1003463#p1003463
En een verhaal van iemand die er verslag van doet in 2 delen: viewtopic.php?p=1003429#p1003429 en viewtopic.php?p=1003463#p1003463
- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je. De titel aanpassen is een verbetering.
Zelf had ik ook al even gezocht maar in het woud van vermeldingen kwam ik niets bruikbaars tegen. De aangereikte info is duidelijk. Een high clearence 4x4 dus en een cursus 4x4 rijden lijkt ook aanbevelenswaardig. Ik ga eens zoeken of er lokaal één te huren is.
Zelf had ik ook al even gezocht maar in het woud van vermeldingen kwam ik niets bruikbaars tegen. De aangereikte info is duidelijk. Een high clearence 4x4 dus en een cursus 4x4 rijden lijkt ook aanbevelenswaardig. Ik ga eens zoeken of er lokaal één te huren is.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij zijn er in 2014 geweest maar dan wel met een gids geboekt via Dreamland Safari Tours
Onze bevindingen kan je lezen op: http://www.robenannie.nl/?page_id=418 en dan dag 24, zou het zelf niet met een huurauto willen doen.
Onze bevindingen kan je lezen op: http://www.robenannie.nl/?page_id=418 en dan dag 24, zou het zelf niet met een huurauto willen doen.
- Floydian
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is een lange weg naar Toroweap en het begin is heel eenvoudig, totdat je bij het laatste stuk komt. High Clearance dus en 4x4, wat meestal samen gaat. Als je daar wilt overnachten (wat ik heb gedaan), houd er dan rekening mee dat er niet veel plaatsen zijn en als het vol is dan stuurt een ranger je terug tot na de ingang van het park om daar ergens de nacht te verblijven. Kom dus op tijd en liefst niet in het weekend.
Op mijn stream staan nog wat foto's van Toroweap...
Suc6
Henk
Op mijn stream staan nog wat foto's van Toroweap...
Suc6
Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
@ Rob: Dank je. Een dagtocht optie, daar had ik helemaal nog niet aan gedacht. Het spaart een hoop gedoe uit. Dat wel. Maar je mist dan de ochtend en avond foto's. Moet je zoiets langer van te voren boeken? Wij reizen en boeken in principe 'on the fly', dus we weten niet precies wanneer we daar in de buurt zijn. Die enorm harde wind hebben we in het voorjaar wel eens vaker meegemaakt. Dan komt er van kamperen ook niet veel terecht.
@ Henk: Mooie foto's! Fotograferen is hard werken. Dat betaalt zich bij jou wel uit. Het pijnboompje in Zion heb ik er ook op staan, de rest moet ik, bij nadering, nog gaan maken
@ Henk: Mooie foto's! Fotograferen is hard werken. Dat betaalt zich bij jou wel uit. Het pijnboompje in Zion heb ik er ook op staan, de rest moet ik, bij nadering, nog gaan maken
Laatst gewijzigd door Allard op 09 jan 2018, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoeft niet, begreep van onze gids dat de trip hooguit twee keer per week geboekt wordt en wij hadden een privé tour terwijl er personen in de auto kunnen.Moet je zoiets langer van te voren boeken?
Het lastige stukje in de weg:
- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
@ roelb: Overtuigend! Beter van tevoren vragen dan in het zicht van de haven alsnog hopeloos stranden. Valt mijn oog ook nog op een filmpje van Duitsers die het met een normale huurauto klaren. Tja, die Duitsers geven nooit op. Nooit.
OT: leuke foto's Rob van die allesamerikameeting 2012! Weer eens wat anders tussen al die landschappen.
OT: leuke foto's Rob van die allesamerikameeting 2012! Weer eens wat anders tussen al die landschappen.
Oh, die weg zou ik nog wel aandurven hoor, maar wel met een SUV met goede clearance, een reservewiel en bij voorkeur een bak met low gear. Maar met minder dan dat zou ik het zeker niet doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4095 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties