Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Koppel: Rondreis Las Vegas

Bericht door ingrid14 »

Koppel!l schreef:mijne maat wilde graag 5 (VIJF!) dagen in LA blijven
Koppel!l schreef:En wat m'n maat 2 'n half (geen vijf, goed lezen) dagen in LA wil doen
Jouw posts worden wel goed gelezen.

Ik begrijp dat je uiteindelijk enkel graag tips krijgt over wat je nog allemaal op de al vastliggende route erbij kan doen.
Er zouden veel misverstanden vermeden geweest zijn als je het vastliggen van de route al dadelijk in je eerste post gemeld had.

Meerdere forumleden hebben al geprobeerd je duidelijk te maken dat er weinig ruimte is voor extra activiteiten onderweg. Je hebt er de tijd niet voor.
Je negeert de goedbedoelde adviezen die je krijgt van mensen die al ter plaatse geweest zijn en waardoor je extra tijd zou kunnen creëren.
Doordat je de route niet kan/wil aanpassen, wat natuurlijk geen verplichting is hé, is het ook moeilijk adviezen geven natuurlijk.
vb jouw dag 7: in 2010 ben ik van SF naar Morro Bay gereden, al om 8u30' aan het rijden en na 21 u aangekomen in Morro Bay. En jullie willen die dag nog verder, helemaal naar Santa Barbara.

Jij post een route en vraagt adviezen, dan moet je er ook tegen kunnen dat die adviezen iets anders zijn dan wat jij wilt horen.

Maar jouw route kan in principe wel als je je maar goed realiseert dat het op sommige dagen serieus zwaar zal zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Inderdaad wat Ingrid ook al zegt.

Ik heb over het stuk van bovenin vanaf San Francisco tot aan Monterey 1 dag gedaan en nog niet alles goed gezien. Het stuk van Monterey naar Shell Beach ook een volle dag voor genomen ( en later nog een keer gereden heen en weer om goede dashcam opnames te maken) Ik heb wel heel ruim de tijd genomen hoor en ben vaak gestopt om van het spectaculaire uitzicht te genieten en te kijken of ik grey whales kon spotten ( dit is de tijd van hun trektocht).

Het stuk van Pismo Beach naar Santa Barbara en Ventura heb zoals ik je eerder aL melde ook dit jaar gereden. Het is daar erg druk en je rijdt op een niet erg mooie snelweg met weinig mogelijkheden om te stoppen. Persoonlijk vond ik S Barbara en Ventura niet de moeite waard vergeleken met Pismo Beach, Shell Beach , Avilla Beach en Morro bay.

Marianne en meerdere! mensen hebben je al aangegeven dat je veel beter daar een overnachting kunt doen.
Kijk eens op mijn reis nu in een van de updates naar het motelletje waar ik 8 nachten ben geweest op 200 meter lopen van de oceaan.

Als ik terug ben in NL zal ik een paar stukjes voor je uploaden die ik heb gefilmd in de auto van het stuk richting Santa Barbara vanaf Pismo Beach . Saai en erg druk! het allermooiste stuk van de Calibro (Highway 1) is echt Big Sur,

Zowiezo ga ik playlists maken op Youtube van alle mooie routes die ik heb gereden.

De weg tussen Monterey en Pismo Beach blijft een van mijn grote favorieten, heb hem nu 5 maal gereden.
Ik kan je trouwens ook adviseren om een goede dashcam te kopen. Erg leuk speelgoed :wink:

Als je jezelf en je partner een plezier wilt doen neem je een overnachting bij de Madonna Inn :wink: :mrgreen:
http://www.madonnainn.com/
hihi.
Ik heb het dit jaar uitgebreid bekeken en eenmaal ook gegeten. Een hele belevenis! :D

Nu ga ik ook eten zo bij:->
http://www.bignosekates.info/
Baai Zwaai.
Take Care!
Harry
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

Tja, als ik Ingrid haar tijdstabel lees, dan wordt die dag inderdaad heel zwaar. Als ik 't echt zo hoor van iedereen, dan zal ik ten vroegste naar de kustlijn mogen mikken vanaf Monterey. En dan nog wordt 't mogelijk een hele dag rijden :|
Van SF naar Moro Bay, da's op Google Maps net iets meer dan 390km en 5u rijden, en dan nog langs de kustlijn vanaf SF. Is daar dan zoveel file op die weg of hoe komt zoiets?

Ik weet 't , de route ligt al vast, de meeste hotels ook, dus ruimte om nog veel speling te geven is er niet. Waar ik wel al naar jullie raad heb geluisterd (dus niet zeggen da'k halsstarrig mijn ding blijf doen :D ) is naar 't einde v.d reis.
Eens we de lange rit van LA naar GC achter de rug hebben zie ik echt niet meer waar en/of hoe ik 't nog rustiger aan kan doen. Monument Valley zal waarschijnlijk sneuvelen op weg naar Page, dan wordt 't een tripke van niemendal die dag. North Rim zal waarschijnlijk ook sneuvelen naar Toroweap, ten gevolge van route89 die een omweg van dik een uur aan je been lapt. En Bryce zal hoogstwaarschijnlijk ook sneuvelen ten voordele van meer tijd in en rond Zion.

Maar, en ik blijft 't herhalen, als jullie tips hebben zoals de ouwe Route 66 inlassen als ik dan toch van LA naar GC moet, dat zijn de tips waar ik naar op zoek ben. Bedankt daarvoor.
Had ik die niet gekregen via dit forum had ik 't waatschijnlijk nooit of te laat geweten en dat zou zonde zijn, wie laat de kans nu vallen om een schitterd stuk Route 66 te rijden.

In elk geval, al enorm bedankt aan idereen, ook jij Harry :P , voor de tips en hulp. Ik besef dat een gemaakte route nog verder behelpen niet makkelijk is.

@Harry, leuk dat je toch nog post, thanks! Ik wil je zeker niet wegblaffen met mijn antwoord, neem er aub geen aanstoot aan, maar ik heb mijn mening, alsook jij de jouwe hebt, en die respecteer ik.
Inzake dash cam, ik heb 2 Contours en 3 AEE's (idem aan GoPro) action cameras, die gaan onderweg maar ook als we gaan wandelen etc. hun werk hebben :lol:

Grtz, Philip.

P.S: Neem aub geen aanstoot aan mijn manier van schrijven, ik schrijf met 't hart op de tong, en haat 't om rond de pot te moeten draaien. Maar ik luister naar ieder z'n comment en mening.
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Beste Koppel,

Nee hoor ik neem helemaal geen aanstoot aan je :wink: Iedereen heeft wel eens een slechte dag toch ?
Over de Highway 1, die is heel erg toeristisch 2baans en inhaalverboden grotendeels. (tussen Monterey en Pismo).
Hij is ook heel bochtig en er zijn heel veel snelheidsbeperkingen van 25 en 35 max. en mensen rijden ook niet harder!

Er zijn vele stopplaatsen en mensen rijden daar langzaam en stoppen te pas en te onpas.
Het zou echt heel erg zonde zijn als je de Vista borden voorbij rijdt en niet stopt. Stop zeker bij de zeeolifanten kolonie!

Maak als je dat lukt een stop in Morro Bay, ga naar het centrum en als het je interesse heeft rij naar de voet van de rots (langs de haven met de oldtimer onderzeeboot) en ga daar genieten van spelende zeeotters met rondom je heen eekhoorns en circelende roofvogels in de lucht. Het is een hele bijzondere plek!

Leuk dat je idd opname apparatuur meeneemt :clap:

Ik heb al een 16 a 17 tal video's geupload van het stuk highway 1 tussen Monterey en Pismo. Helaas was het toen best donker weer en ik had hem te hoog staan waardoor de opnames erg donker zijn maar het geeft wel een goede indruk van wat je aantreft. De volgende dag heb ik hem anders ingesteld en opgehangen en heb dezelfde route weer gereden met stralend weer.Het was een zondag waarop de superbowl werd gespeeld en live uitgezonden. Het was dus erg rustig :D

Die vids zijn erg mooi geworden. Ik kan hier geen video's (ze zijn best groot 562MB per 5 minuten) uploaden en foto's 1 foto van 5 mb doet er bijn 1,5 uur over :blink: (heb er net een ge-emailed naar een vriendin toe.)

Wat betreft je boekingen joh je kan kosteloos tot 1 a 2 dagen voor aankomst alles cancellen. Ik had voor morgen en overmorgen geboekt in Page en Holbrook en heb die net kosteloos gecancelled want het is me gelukt om wat te vinden in Prescott :lol: (Ik update zo mijn topic daarover.)

Dank dat je nu op een fijne en positieve manier reageert dat siert je en ik waardeer dat zeer! :thumbup:

mijn vids genomen met een dashcam (dod ls430) kun je hier vinden-->

https://www.youtube.com/user/Emphy0Iceage/videos

Ik ga zo slapen want morgen ga ik ongeveer 450 kilometer rijden.
Baai zwaai fijne dag en Take Care.
Harry

Edit-> ik zou zeker Monument Valley niet cancellen dat is een van de meest unieke plaatsen (Vind ik) in de Usa.
als je de film kent Once upon a time in the West, daar waar Claudia Cardinale aankomt en met de postkoets naar de ranch toegaat waar ze denkt haar toekomstige man te treffen dan gaan ze door The Valley of Gods heen in Monument Valley.

Ook een stuk van Easy Rider is daar opgenomen. Ook een heel stuk op een film van Sean Penn als regisseur die de reis door Amerika volgt van een jongeman (gebaseerd op een dagboek en waar gebeurd). Into the Wild heet die film en ik kan hem je aanbevelen! Prachtige beelden en sfeeropnames in die film.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik denk dat je ondertussen wel weet dat het een optimistische route is, maar jouw vakantie mag jij helemaal zelf kiezen :)
Maar toch even een paar dingen:
- Je gaat wel vaak vroeg moeten opstaan. Je zegt dat je die extra uurtjes rijden er wel voor over hebt, maar er moet ook genoeg daglicht zijn. Vanaf 19u is het gedaan met uitzichten bekijken, of mooie wegen rijden. Dat stukje R66 zou precies daarom wel moeten lukken. Het ligt redelijk vooraan in de route, en de rest kun je op de snelweg verder. Dus vanaf zonsondergang zit je toch al op de snelweg, richting GC.
- Ik weet niet of je het goed gelezen hebt, maar je bent sowieso onverzekerd op onverharde wegen. Hoe goed je ook rijdt, als je pech hebt, is alles voor eigen rekening. En dan vraag ik me af hoe ze zullen reageren als je een andere wagen wilt, omdat je de banden even hebt geïnspecteerd en ze niet vertrouwt op onverharde wegen.
- Het is dankzij permits dat zulke wegen en bezienswaardigheden nog bestaan. Financieel, maar ook ecologisch. Dus respecteer dat ook.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Oef, dat is een heel wat leukere toon!

Zoek eens wat foto's over highway 1. Dan begrijp je wellicht beter waarom je zo lang over dit stuk doet.
Het is een kronkelige tweebaansweg (1 in elke richting). De weg is populair bij auto's maar ook bij campers.
Dus zit er een trager voertuig voor je, kan het wel even duren voor je er voorbij kan.

Verder is het er erg mooi, met heel veel viewpoints, kleine verborgen strandjes, state parks ...

In 2013 hebben wij nog eens highway 1 gedaan, zie mijn blog California 2013 - dag 4. (en het was toen mijn 4de keer highway 1)
Er is ook een visitor guide over Big Sur - http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 014-15.pdf

Soms kan het gewoon al helpen op de route door een hotel te verschuiven (vb in Morro Bay of Cambria ipv in Santa Barbara).
Kan je de hotels niet gratis annuleren? (gaat vaak wel in de USA)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Hoi,
even een kleine aanvulling op Ingrid.
Je mag met de meeste huurauto's wel op genummerde onverharde wegen rijden. Check dat zeker bij waar je de auto gaat huren.

Ik heb via rentalcars.com gehuurd en heb een midsize genomen en betaalde voor 34 dagen 680 euro all in. Ik heb op advies van Yeehaw gekozen voor een Alamo huurauto.Opgehaald in San Francisco en ik lever hem in in Las Vegas.

Toen ik de lekke banden had Alamo gebeld en het was geen enkel probleem.
Ik heb ter plekke wel gekozen voor het extra pakket van 5$ per dag voor dekking van oa verlies sleutels, glas en bodem schade en 0$ eigen risico (Wel moet ik de kapotte banden wel meenemen ) waarom snap ik niet zo goed maar ik moet ze zowiezo nog feedback emailen nav mijn contact over de lekke banden.. affijn ik zit toch alleen in de auto dus is het geen probleem. Helaas nog geen lifters gezien want die neem ik altijd mee (tenzij ik het echt niet vertrouw).

Met de Jeep Liberty in 2012 bij Dollar rent a car wel wat problemen gehad.. die deden best super moeilijk en probeerden me van alles extra aan te smeren wat ik helemaal niet nodig was.

Ik ben nog steeds heel erg blij :D (zie mijn topic)

Take Care.
Harry
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Emphy schreef:Hoi,
even een kleine aanvulling op Ingrid.
Je mag met de meeste huurauto's wel op genummerde onverharde wegen rijden. Check dat zeker bij waar je de auto gaat huren.
Dat heb ik nog gelezen, maar ik heb nog nooit voorwaarden van een verhuurmaatschappij gelezen waar dat expliciet vermeld staat. Het tegenovergestelde is wel waar, in die van Avis staat uitdrukkelijk dat het niet mag. Ik vind het dus gevaarlijk advies.
Emphy schreef: Toen ik de lekke banden had Alamo gebeld en het was geen enkel probleem.
Ik heb ter plekke wel gekozen voor het extra pakket van 5$ per dag voor dekking van oa verlies sleutels, glas en bodem schade en 0$ eigen risico (Wel moet ik de kapotte banden wel meenemen ) waarom snap ik niet zo goed maar ik moet ze zowiezo nog feedback emailen nav mijn contact over de lekke banden..
Zijn ze je moeten komen helpen met je band? En stond je op een onverharde weg?
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Inderdaad veel leuker zo, iedereen heeft z'n punt nu wel gemaakt. Goed ook dat je een paar dingen hebt laten vallen, dat brengt wat meer rust naar het einde.
Als je 2 nachten in Zion verblijft zal Zion - LV via VoF geen probleem zijn omdat je 's ochtends al vertrekt, eventueel zelfs met de Hoover dam erbij. Of hou hem voor later als je uit LV wilt ontsnappen. Hou er rekening met dat het daar ook heel toeristisch en druk is. Voor de rust miet je er zeker niet naartoe.
Tijdens je volle dag Page kan je voor je reisgezelschap ook nog wat rust aan Lake Powell inbouwen, want Antelope Canyon en Horseshoe Bend nemen geen volle dag in.
Met dir. triades heb ik geen ervaring, maar zelfs als de 89 open zou zijn, lijkt het mij nogal ambitieus om ook nog de North Rim te doen. Ik zou eens op Google maps moeten kijken, maar ik denk dat je toch al snel een uur of meer moet rekenen van de 89 tot aan de North Rim, enkele rit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Koppel!l schreef: LA - GC, tja, lange dag, die hopelijk met het akkoord v.d groep opgeleukt wordt door Needles - Oatman - Kingman - Seligman via de Route 66 te rijden. Weet ook dat 't dan nog langer rijden is, maar wederom, hoevele keer in je leven kan je één v.d mooiste stukken van Route 66 rijden? Heb ik gerust een uurke of twee extra voor over. En ja, mogelijk komen we laat aan op Mather Campground, who cares, plekske is gereserveerd en als ik zie dat 't laat wordt bellen we wel is op de bevestigen dat we onderweg zijn. Ga gewoon die dag proberen om de troepen heel vroeg gemobiliseerd te krijgen, vertrekken rond 07u00 oid.
Volgens mij worden de campings vastgehouden tot de volgende dag, je hoeft niets te bevestigen.
Je hebt al een lange dag, en iets onderweg den is wel leuk, maar het lijkt me toch ook wel prettig om op tijd aan te komen in het park zodat je nog iets van het park kunt zien die dag. De volgende dag heb je maar weinig tijd daarvoor. Als vroeg opstaan geen probleem is probeer dan de zonsopkomst mee te nemen. Wij deden dat langs de South Kaibab Trai, zie hier.
Koppel!l schreef: In Page verblijven we 2 nachten, omdat ik graag overdag op 't gemak de tijd neem om Antelopen Canyon te doen, en 's avonds (of is 't nu 's morgens) aan Horeshoe Bend foto's wil nemen.
Welke Antelope Canyon wil je doen? Je weet dat de tijd in de canyon maar beperkt is? Ook voor Horseshoe bend hoef je niet veel tijd uit te trekken. Eigenlijk zou 1 nacht Page voldoende zijn. Je schrijft aldoor dat alles vast ligt, maar is dat omdat er niets meer geannuleerd kan worden of omdat het niet bespreekbaar is in de groep? Als je een nacht Page zou kunnen annuleren zou je de eerste nacht bij MV kunnen overnachten.
Koppel!l schreef: Van Springdale (waar ik hopelijk nog overnachting gan vinden, want de anderen in m'n groep willen maar niet begrijpen dat 't nu boeken, of straks niets boeken is) rijden we naar Vegas, langs Valley of Fire.
Je kunt altijd annuleren, meestal kan dat tot 24 uur van te voren kosteloos. Of kijk of er nog plaats is op Watchman. Goedkoop en mooi overnachten in het park. En als je er geen gebruik van maakt ben je maar 20 dollar armer. Dat is met 4 personen wel op te brengen.

Marianne
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Ziezo, ondertussen komt de datum van vertrek korterbij, en is alles zowat compleet afgeweerkt qua boekingen etc.

Hieronder nog ff in 't kort de route:

- Dag 1, van Vegas richting Yosemite via Death Valley, overnachting normaal in Mammoth Lake als Tioga geopend is. Overnachting nog niet geboekt.
- Dag 2, Mono Lake, Tioga Pas, Yosemite en daar in een Cabin overnachten.
- Dag 3, Yos. ter plekke blijven, met wat goed weer de Panormma Trail naar beneden wandelen.
- Dag 4, van Yos. naar SF via Golden Gate rijden.
- Dag 5, ter plekke in SF blijven, stad wat gaan verkennen.
- Dag 6, van SF via Monterey en kustweg richitng LA, hopelijk tot Santa Barbara, anders stoppen in Pismo Beach. Overnachting nog niet geboekt.
- Dag 7, van SB of Pismo naar Hollywood rijden, stopke doen aan de kust, omwegske rijden via Mulholland Drive.
- Dag 8 & 9, ter plekke blijven in Hollywood.
- Dag 10, lange dag van LA naar GC, mogelijk met stukje Route66 van Needles via Oatman tot Kingman.
- Dag 11, 's ochtens vroeg helikopervlucht, nadien South Rim volgen en op den duur simpelweg tot Page kachelen.
- Dag 12, ter plekke in Page, Horseshoe Bend, Antelope Canyon...
- Dag 13, van Page naar Toroweap, Permit aangevraagd en goedgekeurd, wel nog niet in m'n brievenbus gekregen.
- Dag 14, van Toroweap naar Zion. Logeren op een ranch zo'n 15km voor Springdale komende van 't oosten.
- Dag 15, Angels Landing wandelen in Zion!
- Dag 16, van Zion naar Vegas, via Valley of Fire.
- Dag 17, ter plekke in Vegas. Heb de huurauto nog ter beschikking, dus als Vegas tegenvalt rij ik ff naar Hoover Dam oid.
- Dag 18, terugvlucht huiswaarts...

Lijkt me dat deze planning met uitzondering van enkele pittige dagen perfect doenbaar is, en anders is 't ff doorduwen. Komen doen we er wel :mrgreen:

Grtz, Philip!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dag 3 : Panorama Trail: hier zou je best de hikers bus voor reserveren.
(als je met je eigen auto naar Glacier Point rijdt en dan naar beneden wandelt, staat je auto dus nog boven of je moet via het 4 mile trail terug naar boven maar dat wordt erg veel)
Hikers bus vertrekt om 8u30' bij Yosemite Lodge at the Falls.
http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx

Ik weet niet als jullie van plan zijn om in SF ook Alcatraz te bezoeken. Zo ja, dan is het ook hiervoor aangewezen om vooraf tickets te reserveren.
http://www.alcatrazcruises.com/

Groetjes,

Ingrid
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Thanks voor de tips, zijn gecoverd ;-)

Maat gaat niet meewandelen dus zet ons 's morgens met de auto boven af en komt ons 's avonds terug oppikken, makkelijk.
Alcatraz staat nite op m'n wenslijstje, om de een of andere reden spreekt 't me totaal niet aan, liever zeehonden kijken aan de pier. Maar ik zal 't aan m'n vrienden vermelden mochten zij wel Alcatraz willen bezoeken.

Grtz, Philip.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als je in Yosemite in de vallei verblijft kan je gewoon aan het einde van het Panorama Trail (bij Happy Isle) de shuttle bus naar je hotel nemen. Hier heb je de auto niet voor nodig.

Aan de Pier 39 kan je zeeleeuwen zien, geen zeehonden.

Op jullie route zijn zeehonden te zien rondom Monterey.

Groetjes,

Ingrid
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Hey Ingrid, In Yos zitten we niet in de vallei, we overnachten in Cosy Bear Lodge, zo'n tien km richting 't zuiden.
Zeehonden, zeeleeuwen, awel, van die beesten die er koddig uitzien maar serieuze bijters hebben, die dus :lol:

Ohja, Background Permit om te overnachten aan Toroweap Point is ondertussen ook in de brievenbus geland, da's weeral ietske minder om te stressen :mrgreen:

Grtz, Philip!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Die Cosy Bear ligt voor 's ochtends wel goed. Klein ritje naar Glacier Point om jullie te droppen. Maar ja 's avonds is het dan wel een langere rit.
Misschien best met je maat afspreken bij de grote parking in Yosemite Valley.
Jullie kunnen de shuttle tot daar nemen en hij zal daar wel een plaatsje vinden voor de auto.
Hij zou ook naar de parking bij Curry Village kunnen rijden maar die is vaak al erg vroeg vol.

Groetjes,

Ingrid
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb niet de gehele thread gelezen maar wil je toch wel even waarschuwen voor Toroweap. Ik neem aan dat je daar gaat kamperen want er is in de verste verte geen lodge te bekennen. De weg er naar toe gaat over 55 miles goede dirtroad maar is een tire breaker van jewelste. 1 op de 4 auto's krijgt hier een lekke band (ik spreek uit ervaring) en je hebt een repair kit nodig een een 12v pomp want anders ben je aan de goden overgeleverd als je nog een lekke band zou krijgen. De laaste 6 miles naar de rim zijn echt heel ruw en je moet daar nog langzamer dan stapvoets rijden. Ik zou er zelf nooit een huurauto op loslaten eerlijk gezegd. De beloning is groot want de uitzichten behoren to de mooiste die de GC te bieden heeft maar wees voorzichtig want er is geen omheining of zo iets.
Yeehaw
Koppel!l
Amerika-ontdekker

Bericht door Koppel!l »

Ok, zoals ik in één van m'n postings had beloofd ga ik hier een kort relaas neerpennen vna onze reis, die fantastisch is verlopen!

Geland in Las Vegas, waar je reeds voor je de bagage kan oppikken wordt platgemept met gokkasten, daar na wat discussie de auto gekregen die ik wilde, een Jeep Grand Cherokee. (discussie ging over 't feit dat m'n maat de auto geboekt had, maar ik chauffeur wilde zijn. En dat gaat blijkbaar niet, want de Credit Card is van m'n maat, dus zijn naam staat op 't contract. Uiteindelijk hebben we de gps gratis gekregen op voorwaarde dat we bijbetaalden voor de 2e chauffeur, nog altijd met wat tegenzin maar 't was een compromis waar we mee konden leven)
In Vegas dan naar de Luxor gereden, ondertussen was 't al donker buiten, de oprit v.d Luxor gemist, terugrijden, de juiste oprit nemen en Free Parking kiezen wat dus ook niet slim is want ik stond weer op 't straat :shock: :lol:
Wederom de oprit nemen en deze keer Vallet Parking, en dat lukt dan wel. Intrek in 't hotel dat wel impossant groot is maar eens je de kamers binnengaat toch merkt dat 't stilaan afgeleefd begint te worden. Klinken die scheef aan de deur hangen, kasten waarvan de deurtjes ofwel blokkeren, ofwel krom hangen. Soit, 't was toch maar voor één nacht.
Ontbijt snel genomen aan de Starbucks in de Luxor zelf, en wij weg, de baan op.

Bij een grote supermarkt inkopen gedaan, eten en veeeeel drinken, en dan richting Pahrump gereden. Ging vlot, eerste kennismaking met the American way of traffic en dat lijkt prima te gaan. Van Pahrump naar Death Valley Junction gereden, wel ff goed zoeken naar de juiste weg net voorbij Pahrump, en zo 't Park binnengereden. Dantes View gedaan, prachtig uitzicht en aangename temperatuur, mooie grote lizard gezien daar ook, dan Zabrieski Point waar 't ondertussen al net boven de 40°C was, en zo naar Badwater Bassin. Door de hoge temperatuur hebben we nooit 't gevoel gehad van hier langer te willen verblijven, meestal een kwartiertje per stop en dan met veel plezier terug in de auto met airco op een gezapige 22°C. Artist Drive is heel leuk om rijden en mooi om zien, dan nog ff een stop gemaakt aan Devil's Golf Course. Daar was het 't warmst met 47°C. Lekker temperatuurtje...
Via Stovepipe Wells dan Death Valley verlaten en thv. Father Crowley Point onze laatste stop in 't park gemaakt. Geen Jets gezien, wel dikke donkere regenwolken met wat later van die zware onweersdruppels.
Het deel van Death Valley naar Mammoth Lakes ging vlot en rond 17u30 kwamen we aan bij Tamarac Lodge, in een fantastische mooie omgeving. De Twin Lakes zijn een ware natuurpracht, eigenlijk hadden we hier gerust wat langer kunnen blijven.

Na 't ontbijt, en wegens de jetlag toch al vroeg op en een wandeling gedaan hebbende, begeven we ons naar Mono Lake. Daar een klein uurke rondgewandeld tussen die rare dingen, mooi is 't dan weer wel.
Tioga Pass was dus al enkele weken open voor 't verkeer, wij dus omhoog en zo Yosemite binnen. De weg van de Pass naar de Valley hebben we op 't gemak gedaan, regelmatig is stoppen en oa. van de eekhoorns genieten die zonder schroom ende schrik rondhuppelen.
In The Village dan maar is rondgewandeld maar dat vonden we niet echt interessant, rond 17u00 hadden we 't idee om dan maar naar onze Cottage te rijden, en blijkbaar had iedereen daar dat idee, we hebben een dikke drie kwartier zitten sukkelen om de honderd meter van de parking naar de weg te doen, en zelfs dan ging 't nog traag. Anyway, een half uurke later aan de Cottage gekomen en dat was dik in orde. Ons eigen potje gekookt want ofwel moet je naar de Valley, ofwel naar Wawona om iets te eten. 's Avonds, bij schemer, een kudde herten op vijf meter van ons terras voorbij zien kuieren, cool zicht.

Vroeg uit de veren, we rijden naar Glacier Point waar m'n maat ons afzet, mijn vriendin, zijn vrouw en ik hebben dan de Panorama Trail wandleing gedaan en via Nevada Falls en de Mist Trail zijn we dan terug naar de Valley gewandeld. Was ondertussen wel 17u00 tegen dat we allemaal beneden geraakten, enkelen waren verkeerd gelopen, anderen dan weer niet wetende waar de derde zat een uur aan 't wachten voor niets, fameus goeie organisatie qua :lol:
Prachtige wandeling, kan ik aan iedereen aanraden. Enkel 't stuk omhoog na Illouette Falls is een kuitenbijter, de rest is prima te doen. Wel opletten tijdens de afdaling van Nevada & Vernal Falls, steil en soms ook glad, maar al bij al no prob.
's Avonds terug ons eigen potje gekookt in de Cottage, smaakt perfect na een lange wandeling. Wel geen beren gezien :cry:

De rit van Yosemite naar San Fransisco ging vlot, halverwege in Livermore gestopt bij diverse Vineyards om een tasting te doen. Ik heb als verantwoordelijke chauffeur maar één meegedaan, en dan nog niks doorgeslikt, daarvoor staat er dan ook een spitting bucket.
Bij San Fransisco eerst de omweg gereden, dsu eerst de Richmond - San Rafael Bridge over om in Sousalito de snelweg te verlaten om op Conzelman Road een prachtig zicht te hebben of de Golden Gate Bridge en San Fransisco in één zicht. Prachtig, maar fris en heel winderig.
In SF was ons hotel de Seaside Inn op Lombard Street, een motel maar wel eentje waar alles piekfijn in orde was. Avondeten was bij Izzy's Steak 'n Chops op Steiner Street, lekker was het, en handig, die free refills.

Dagje ter plekke in SF dan. M'n maat en z'n vrouw zijn met de bus naar het baseball stadion geweest, m'n vriendin en ik hebben een ticketje voor de Big Bus Tours gekocht en zo kris kras door SF gewandeld. Mooie stad zeg, hier zou ik zeker kunnen wonen als 't dan toch in een stad moet zijn. Union Square, Pier 39, Washington Square Park, de Botanical Garden, China Town, nog is met de bus over Golden Gate, zeker allemaal de moeite waard.
's Avonds op Pier 39 bij Bubba Gump Shrimp gaan eten, en ondanks dat 't een keten is en 't allemaal snel moet gaan was het eten uitmuntend. Kan ik iedereen aanraden, zeker omdat je er een prachtig zicht op de baai en Alcatraz bovenop krijgt.
Na 't eten hebben we live in een sports bar de Golden State Warriors de finale zien winnen tegen de Cleveland Cavaliers, bij 't laatste fluitsignaal ging het dak eraf, iedereen werd bijna gek, de ambiance zat er goed in.

Dan, de lange rit naar 't ongewisse. Aangezien hier op 't forum nogal veelvuldig werd geopperd dat vertrekkende vanuit SF, via Big Sur en Highway 1, Santa Barbara quasi onmogelijk was hebben we daar dus niets geboekt, we zien wel waar we 's avonds stranden. En dat bleek een lucky shot te zijn.
Eerst via Lomabrd Street zelf met de auto gepasseerd, been there, done that. Dan de snelweg op naar Monterey, viel goed mee, was dan ook zondag. Zo'n kleine 2u later zaten we al rond Monterey op de Highway 1. Aan Rocky Point lekker gaan eten met zicht op de baai en op Rocky Creek Bridge. Rustig, we hebben geen haast. Desondanks gaat 't goed vooruit. Ergens, weetikveelwaar, gestopt om een kolonie zeeolifanten te bewonderen, coole beesten maar geen ruzie mee zoeken, enkele mannetjes waren een furieus robbertje aan' t vechten en dat gaat er had aan toe :o
Dan, verder rijden en stilaan is kijken waar we straks gaan geraken om te overnachten. En blijkt dat Santa Barbara perfect binnen bereik ligt. M'n maat op z'n gsm naar hotels doen zoeken om te constateren dat a) die hotels allemaal pokkeduur zijn en b) er in de omgeving wel enkele campings zijn. Niet vergeten dat we ons kampeergerief meehebben. Wij dus in Santa Barbara via Route154 de heuvels in en uiteindelijk naast de Santa Ynez rivier op Freemont Campground gestopt. Tentje gezet, en dan op zoek naar eten. Via een Amerikaans koppel op de camping die ons in de juiste richting hebben gestuurd zijn we uiteindelijk bij de Cold Spring Tavern geraakt, zalige plek om te eten, een oude rustplaats voor de paarden op Old Stagecoach Road, wederom een aanrader :thumbup:
In den donkere terug naar onze tentjes en daar dan vuurke gestookt, zo'n grote vuurkorf onbenut laten is een schande 8)
Op den duur nog enkele emmers water moeten halen om 't vuur te doven, gaan slapen met 't vuur nog vollen bak wilden we niet doen, we zijn gek maar nog niet dom :wink:

Dag erop, ik goed geslapen maar blijkt de enige te zijn. De rest geraakt maar moeizaam op gang. Dan maar tijd nemen om straffe koffie te zetten, ge hebt uw gerief mee of niet hé. Na een uur wakker worden en opkramen naar Santa Barbara gereden, tanken en tegelijk gaan eten bij een ontbijtzaak, en aldus klaar om naar Hollywood te rijden. Langs Malibu gereden waar we is op 't strand gewandeld hebben, kweenie, heb al mooiere stranden gezien. En die rode babe's van Baywatch waren ook nergens te velde te bespeuren. Dan maar verder kachelen.
Tot Santa Monica, daar terug een dik uurke gewandeld, heel veel raar en bizar volk gezien, dan terug de auto in en de gps zetten naar Mulholland Drive, ik wil absoluut naar die view point waar de LA ziet liggen en de Hollywood letters op de berg ziet staan.
Trouwens, als fervent motorrijder is Mulholland Drive een begrip, is zowat 't locale race circuit waar 's zondags al is een stukje rubber wordt gesleten. Nuja, dat rubber slijten zal nu wel niet 't geval zijn, de weg kreeg net een nieuwe toplaag. Het uitzicht vanop 't view point is dan weer wel de moeite, onder je ligt geheel LA, links omhoog staan de Hollywood letters. 't Was wel een lange rit, een dikke 2u van Santa Monica Pier tot Mulholland, druk verkeer dus. Na een half uurtje van 't zicht genoten te hebben dan maar naar 't hotel gereden, Chamberlain West Hollywood.
Met een (klein) zwembad op 't dak, leuke plek voor 2 dagen te niksen, en daarmee ga ik deel 1 afsluiten, de rest volgt later.

Grtz, Philip!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi dat je/jullie het naar je zin hebben gehad.

Voor een evt volgende reis raad ik je toch aan vooraf wat gerichtere vragen te stellen. Dan had je bv al geweten dat het Luxor toe is aan een opknapbeurtje.
Over die kustroute... Als je onderweg niet stopt is het zelfs geen probleem om naar LA door te rijden. Ik mis Point Lobos/Big Sur/Hearst Castle, om maar eens een paar dingetjes te noemen. Had je daar ook gestopt (zijn de wat grotere stopplaatsen langs de kustroute), dan had je SB niet gehaald.

Benieuwd naar part 2
Gast

Bericht door Gast »

Mooi verhaal Koppel, het plezier spat ervanaf. Zo zie je maar weer, de perfecte reis is voor iedereen anders. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer